AndroidHealthClinic

FTIO's online trainingslogboek

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Week 2 training 4 - ME Day - upper - explosief concentrisch op hoofdoefeningen
ME main press - Wide grip bench press paused (index vinger op ring) - 1 x 3 @ 100 % / 2 x 3 @ >90 %
3 x 90
2 x 3 x 95
4 x 95 @ 8

weighted chin-up - 4 x 5-6
4 x 6 x BW (90)
Even niet weighted ivm elleboog. Ging goed gecontroleerd en enorm explosief omhoog!

ME press variant - seated dumbbell press - 3 x 5-6
6x26
5x28
6x26

barbell row volgens DY - 4 x 5-6
6 x 60
6 x 70
2 x 6 x 80 @ 7
6 x 60
Er zit nog een hoop in de tank bij 80, maar ik vind hem toch veel lekkerder met 60......

skullcrusher - 2 x 15-20
2 x 20 x 20
high rep werk voor de elleboog

barbell curls - 1 x 8-12 + 5 myo-sets
20x x 20
17 x 20 + 6 x 5
ook high rep werk voor de elleboog

side raise - 1 x 8-12 + 5 myo-sets
face pulls gedaan om de elleboog te ontlasten
20x + 6 myo-sets

bent over side raise - 1 x 8-12 + 4 myo-sets
gelaten voor wat het is.

Comment: Elleboog was bij het low rep werk nog wat zeurend aanwezig, werd niet erger of zo. Na het high rep werk (wat je gewrichten fijn vinden) voelde ik het meteen niet meer. Dus dat is zeker een goed teken. Daarnaast geeft het ook een lekkere pomp :D

---------- Toegevoegd om 15:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:31 ----------

ziet er goed uit! gefrituurde uitjes? :P

skull crushers is een goede oefening maar ik krijg wel snel last van mijn ellebogen, Misschien bij jouw ook het geval heb ze al een lange tijd niet meer gedaan en eigenlijk sindsdien geen last meer gehad.

Guts bedankt voor de tip!

Thanks! Ja gefrituurde uitjes van Maggie of zo. Zit gewoon in een bakje en is lekker bij rijst gerechten :)

Ik krijg geen last van mijn ellebogen meer sinds ik ze met een olympische barbell doe en op schouderbreedte pak in plaats van wat smal.

Verdomme, weer wat besteld bij B&F. Wat is het toch dat die winkel zo verslavend maakt :roflol:

Training shorts besteld met nog wat waxy maize starch (rice powder zuigt), creatine en Marinol omega 3..

Vanavond RE - upper! Ik hoop voor de maandagdrukte mijn main lifts gedaan te hebben door om zes uur te gaan sporten in plaats van half acht.. Op hoop van zegen.

Nutrition-food-For-Bodybuilding.jpg

Voeding tot nu toe:

Ontbijt (08.00)
120 gram brinta
25 gr isolaat
1 banaan

Pre-lunch (10.30)
4 eieren
250 ml halfvolle melk
120 gr havermout
1 mulitivit / 1 vit D3 5000 IU

Post-lunch (12.00)
450 gr magere kwark
1 banaan

Pre-workout (17.00)
30 gr rice powder
20 gr isolaat
5 gr creatine
2 koppen koffie
(evt. Assault)

Post-workout (20.00)
Avond eten, nog geen idee

Pre slapen (23.30)
100 gr havermout
25 gr isolaat
30 gr pindakaas
450 gr magere kwark

Macro's nog geen idee, maar heeft ook niet zo veel zin. Ik zit boven onderhoud met dit en lijkt op mijn basisvoedingsschema. Dus macro's zullen ongeveer op 3600 - 3700 kcal uitkomen met E - K - V op 30 - 45 - 25

Laatst bewerkt:
Heb je mijn pm nog ontvangen? Als je niet wilt antwoorden hoor ik dat ook graag, dit is verwarrend.

Heb je mijn pm nog ontvangen? Als je niet wilt antwoorden hoor ik dat ook graag, dit is verwarrend.

Ja ik heb je PM ontvangen. Ik had in de PM daarvóór al gezegd dat dit het laatste was wat ik er over kwijt zou laten. Wat bij deze dus teniet is gedaan.

Wie weet kom ik er ooit nog eens een keer op terug. Zeg nooit, nooit. Echter heb ik daar nu totaal geen behoefte aan. Eerst eens kijken of je met de andere opmerking wat gaat doen. ;)

Ja ik heb je PM ontvangen. Ik had in de PM daarvóór al gezegd dat dit het laatste was wat ik er over kwijt zou laten. Wat bij deze dus teniet is gedaan.

Wie weet kom ik er ooit nog eens een keer op terug. Zeg nooit, nooit. Echter heb ik daar nu totaal geen behoefte aan. Eerst eens kijken of je met de andere opmerking wat gaat doen. ;)

Jammer, want in mijn pm vraag ik naar verduidelijking op je verhaal, geen discussie.

Mooi om te zien hoe jij zo basis eet. Zouden veel mensen een voorbeeld aan kunnen nemen!
Kun je de isolaat aan het eind van de avond niet beter omwisselen met kwark?

Mooi om te zien hoe jij zo basis eet. Zouden veel mensen een voorbeeld aan kunnen nemen!
Kun je de isolaat aan het eind van de avond niet beter omwisselen met kwark?

Bedankt! Maar zoals je in Marvin zijn log kan lezen heb ik gister alleen maar troep gegeten :p

Desondanks eet ik 6 - 7 dagen per week gewoon inderdaad volgens mijn basisschema.

's Avonds kwark hoort er nog bij, dat ben ik vergeten te noteren. Scherp!

Bedankt! Maar zoals je in Marvin zijn log kan lezen heb ik gister alleen maar troep gegeten :p

Desondanks eet ik 6 - 7 dagen per week gewoon inderdaad volgens mijn basisschema.

Moet ook kunnen toch, niet te vaak natuurlijk :p ,het moet leuk blijven.

Vanwaar keuze voor isolaat en niet gewone whey?
Waarom eigenlijk voor t slapen nog 100gr havermout?

In btw.

Week 3 training 1 - RE Day - upper

RE main press - flat barbell benchpress - 3 x 8
2 x 8 x 85
8 x 85 @ 8,5

BTN pullup - 4 x 8-12 met hold
3 x 8 x BW (92)
8 x BW @ 9 PR met straps

RE press variant - seated dumbbell press - 3 x 8
2 x 8 x 22
8 x 22 @ 8,5

seated cable row - 4 x 8-12 met hold, focus op retractie schouderbladen
Losse handvatten in plaats van stang
12 x 64
2 x 8 x 68
6 x 68 @ 7

skullcrusher - 2 x 15-20
2 x 20 x 20 (lege stang)

12 x 30 + 3 + 3 + 3 + 3 + 3 + 3
metabolic effort
20 x 20 + 5 + 5 + 5

12 x 10 + 3 + 3 + 3 + 3 + 3

12 x 6 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5

Nog wat metabolic effort gedaan met push down

Comment: Voelde mij een beetje 'under the weather'. Laatste echte maal was voor 12en. Daarna alleen maar kwark, banaan en pre workout shake genomen. Daar ga ik niet zo lekker op blijkbaar. Geef mij maar een flinke meal vooraf. Maar wel lekker voor de drukte uit en verder prima getraind. Woensdag weer RE - lower.

Kom ik thuis, word mijn post workout meal verkloot door kauwpijn (brackets) in verband met nieuwe elastiekjes en aandraaien :sad:

---------- Toegevoegd om 20:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:54 ----------

Moet ook kunnen toch, niet te vaak natuurlijk :p ,het moet leuk blijven.
Ja inderdaad ;)
Vanwaar keuze voor isolaat en niet gewone whey?
Waarom eigenlijk voor t slapen nog 100gr havermout?

In btw.

Isolaat is ongeveer even duur per gram eiwitten die je krijgt als perfection. Dus ik kies ervoor iets minder gram isolaat te nemen tegenover meer whey nemen met bijproducten zoals carbs en vet.

100 gr havermout voor het slapen om de nacht goed door te komen zonder honger en aan mijn carbs te komen.

200 gr havermout krijg ik niet in één keer zo even weg, dat gaat me tegenstaan in de loop der tijd.

En welkom!

Wat houdt metabolic effort in?
Kauwpijn? Heb je een beugel? Heel vervelend :(

100 gr havermout voor het slapen om de nacht goed door te komen zonder honger en aan mijn carbs te komen.

200 gr havermout krijg ik niet in één keer zo even weg, dat gaat me tegenstaan in de loop der tijd.

En welkom!

Dat probleem heb ik ook echt als ik savonds niet veel meer zou eten, wordt ik om 6 uur wakker van de honger haha

Ook weer goed getraind zie ik, en weer een pr erbij :D

Laatst bewerkt:
Dat probleem heb ik ook echt als ik savonds niet veel meer zou eten, wordt ik om 6 uur wakker van de honger haha

Count me in.
Zit regelmatig midden in de nacht opeens in de keuken terug een kleine maaltijd te eten =$

Count me in.
Zit regelmatig midden in de nacht opeens in de keuken terug een kleine maaltijd te eten =$

Kan me echt niet meer voorstellen hoe ik dat een jaar geleden volhield zonder eten haha
Maar gewoon voor het slapen goed wat eten, en ik slaap niet echt meer uit dus dat schilt.

Wat houdt metabolic effort in?
Kauwpijn? Heb je een beugel? Heel vervelend :(
Metabolic Effort is zeg maar high rep werk met als doel simpel gezegd glycogeen supercompensatie en stimulering van de satellietcellen. Meer daar over heeft Victor op zijn site staan.

Ik doe dat met setjes van 20-25 reps gevolgd door myo-sets van 5 reps.

Dank je! Ja inderdaad, ik moet echt nog een maaltijd eten voor het slapen. Heeft helaas wel tot gevolg dat ik ongeveer een kwartier langer doe over inslapen.
Count me in.

Hehe dat probeer ik juist te voorkomen ;)

Metabolic Effort is zeg maar high rep werk met als doel simpel gezegd glycogeen supercompensatie en stimulering van de satellietcellen. Meer daar over heeft Victor op zijn site staan.

Ik doe dat met setjes van 20-25 reps gevolgd door myo-sets van 5 reps.

Dank je! Ja inderdaad, ik moet echt nog een maaltijd eten voor het slapen. Heeft helaas wel tot gevolg dat ik ongeveer een kwartier langer doe over inslapen.

Hehe dat probeer ik juist te voorkomen ;)

Thanks ;) Ik zal het opzoeken. Ben nog niet zo bekend met de verschillende methodes van trainen namelijk :)

Goedzo..stuur de mensen maar naar mijn log ;):rolleyes:

Wel weer lekkere training FTIO!:thumbs: Best hoge RPE's ook!

Week 3 training 1 - RE Day - upper

RE main press - flat barbell benchpress - 3 x 8
2 x 8 x 85
8 x 85 @ 8,5

BTN pullup - 4 x 8-12 met hold
3 x 8 x BW (92)
8 x BW @ 9 PR met straps

RE press variant - seated dumbbell press - 3 x 8
2 x 8 x 22
8 x 22 @ 8,5

seated cable row - 4 x 8-12 met hold, focus op retractie schouderbladen
Losse handvatten in plaats van stang
12 x 64
2 x 8 x 68
6 x 68 @ 7

skullcrusher - 2 x 15-20
2 x 20 x 20 (lege stang)

12 x 30 + 3 + 3 + 3 + 3 + 3 + 3
metabolic effort
20 x 20 + 5 + 5 + 5

12 x 10 + 3 + 3 + 3 + 3 + 3

12 x 6 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5

Nog wat metabolic effort gedaan met push down

Comment: Voelde mij een beetje 'under the weather'. Laatste echte maal was voor 12en. Daarna alleen maar kwark, banaan en pre workout shake genomen. Daar ga ik niet zo lekker op blijkbaar. Geef mij maar een flinke meal vooraf. Maar wel lekker voor de drukte uit en verder prima getraind. Woensdag weer RE - lower.

Kom ik thuis, word mijn post workout meal verkloot door kauwpijn (brackets) in verband met nieuwe elastiekjes en aandraaien :sad:[COLOR="Silver][/QUOTE]

[quote="Skatermarvin, post: 8296794"]Goedzo..stuur de mensen maar naar mijn log ;):rolleyes:

Wel weer lekkere training FTIO!:thumbs: Best hoge RPE's ook!
Ja! Het voelde best zwaar, maar niet maximaal. Dus een goede submaximale training zo :)

Volgende week ga ik oefeningen roeleren.

Lekker die 95kg wide grip paused shizzle. Ben bovenal jaloers op je consistentie in je trainingen, lekker bezig.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven