AndroidHealthClinic

FTIO's online trainingslogboek

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
dus het is een soort pannekoek van haver en eieren en melk? gemalen haver of gewoon?

• Like
Waarderingen: FTIO
  • Topic Starter Topic Starter
dus het is een soort pannekoek van haver en eieren en melk? gemalen haver of gewoon?

Ja een soort gigantische pannekoek / stevige omelet. Aan het eind hak ik hem aan stukjes met een spatel zodat hij makkelijker op te eten is. Je kon hem toch niet oprollen zoals een normale pannekoek.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Week 1 training 4 - ME Day - upper
ME main press - flat grip bench press
3 x 110 @ 9 PR
5 x 90 @ 8
nog een setje 110 gedaan, maar het voelde niet verantwoord in mijn elleboog en schouder.

chin-up - 4 x 5-6
6 x BW
6 x BW
6 x BW
6 x BW

ME press variant - seated dumbbell press - 3 x 5-6
X

barbell row volgens DY - 4 x 5-6
12 x 60
10 x 65
10 x 67,5
10 x 67,5 @ 8
Nieuwe techniek, voelt erg goed bij mijn lats

skullcrusher - 2 x 15-20
20 x
20 x

barbell curls - 1 x 8-12 + 5 myo-sets
20 x + 4 myo-sets van 5

side raise - 1 x 8-12 + 5 myo-sets
12 x + 4 myo-sets van 3

bent over side raise - 1 x 8-12 + 4 myo-sets
12 x
12 x

Nog wat geprobeerd met inverse rows, hammer curls en straight arm lat pull down. Die laatste twee komen volgende week sowieso terug!

Comment: Erg blij het dikke PR op de bench (oude = 1 x 107,5), maar de triples gaan er volgende cycle (week) uit. Onnodig zwaar belastend om elke week te doen. Daarom heb ik ook de dumbbell presses even overgeslagen.

Ik ben nu veel artikelen van Menno Henselmans aan het lezen en daar ga ik het één en ander van implementeren. Chin-ups waren niet weighted, ik deed ze met dead hang, explosief en omhoog en 'chest to bar'. Dat is zwaar genoeg om 4 sets vol te houden.

Verder nog wat geëxperimenteerd met inverse rows, die dingen zijn lastig om te doen zonder steun onder je voet, en 'chest to bar' lukt eigenlijk nooit bij deze oefening :(

Pannekoek ziet er eigenlijk lekker uit, wil ik ook wel eens maken als ik eens te weinig tijd heb om een 'ecte' post-workout te eten.
Zat Menno Henselmans ook niet hier op DBB?

Nette PR!

• Like
FTIO, ik heb het lang verzwegen maar ik snap echt niks van hoe jij je trennings logt :D kun je in ruil voor karma eens uitleggen wat daar nu eigelijk staat? :D

Pannekoek ziet er eigenlijk lekker uit, wil ik ook wel eens maken als ik eens te weinig tijd heb om een 'ecte' post-workout te eten.
Zat Menno Henselmans ook niet hier op DBB?
De pannekoek is mijn grote vriend! Door dat ding kom ik aan mijn dagelijkse macro's.

Geen idee of hij hier zit / zat. Ik heb hem als "tip" gekregen van Victor.

Dus ik heb al een vijftal artikelen van hem doorgelezen en geïnterpreteerd naar mijn UB - LB voor vanaf volgende week!

Zijn site is www.bayesianbodybuilding.com en dat Bayesian staat volgens mij voor " logisch / rationeel" en daar houd ik van :D
Thanks! Ik was er zeer contect mee, er zat zelfs nog een rep in de tank.
FTIO, ik heb het lang verzwegen maar ik snap echt niks van hoe jij je trennings logt :D kun je in ruil voor karma eens uitleggen wat daar nu eigelijk staat? :D

Dan zal je wat specifieker moeten zijn in wat je niet snapt Guts. :) Ik discussieer graag met je! Mag ook via PM.

ME main press - flat grip bench press
3 x 110 @ 9 PR
5 x 90 8
nog een setje 110 gedaan, maar het voelde niet verantwoord in mijn elleboog en schouder.

weighted chin-up - 4 x 5-6
6 x BW weighted maar toch BW?
6 x BW
6 x BW
6 x BW

ME press variant - seated dumbbell press - 3 x 5-6
X

barbell row volgens DY - 4 x 5-6
12 x 60
10 x 65
10 x 67,5
10 x 67,5 @ 8
Nieuwe techniek, voelt erg goed bij mijn lats

skullcrusher - 2 x 15-20
20 x
20 x

barbell curls - 1 x 8-12 + 5 myo-sets
20 x + 4 myo-sets van 5

side raise - 1 x 8-12 + 5 myo-sets
12 x + 4 myo-sets van 3

bent over side raise - 1 x 8-12 + 4 myo-sets
12 x
12 x

Alles in rood is onduidelijk, de rest snap ik, en dan ook nog, wat is een AMRAP?

Alles in rood is onduidelijk, de rest snap ik, en dan ook nog, wat is een AMRAP?

@ 9 staat voor 9 op een RPE-schaal voor vermoeidheid. Het betekent kortgezegd dat ik nog 1 rep over had.

Die losse 8 hoort @ 8 te zijn, wat betekent dat ik nog 3 reps in de tank had.

En die weighted chin up is normaal gesproken weighted, maar nu even niet ivm elleboog :)

Maar het zijn dus voornamelijk type-o's :o ff verbeteren!

Toffe squats op de vorige pagina gozer :thumbs:

:roflol:

Thanks kerel! Voelde goed!

Ik had van jou eigenlijk een opmerking verwacht over de flat benchpress van 3 x 110 toen ik las dat je had gereageerd :o

Over een paar minuten even wat eten en dan ME - lower. Gister voeding technisch geen idee wat ik aan macro's en kcals heb binnen gehaald. Maar vandaag beginnen we met 140 gr havermout en 300 ml gekookte halfvolle melk met whey. Daar ga ik op trainen.

Damn kerel! Wat een gruwelijke bench PR!:thumbs:

• Like
Damn kerel! Wat een gruwelijke bench PR!:thumbs:

Thanks man! Felt goood :)

---------- Toegevoegd om 12:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:48 ----------

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Week 3 training 4 - ME Day - lower
ME squat - low bar back squat - 4 x 5-6
5 x 110
5 x 110
5 x 110
5 x 110 @ 8,5

ME GM/pull - romanian deadlift - 3 x 5
5 x 60
5 x 70
5 x 70 @ 6

Standing calf press in smith
20 x 60
12 x 80
12 x 80

Seated calf press in smith
24 x 60
18 x 80
15 x 80

Barbell ab roll out - 1 x 8-12 + 4 myo-sets
Niet gedaan.

Lying leg raise - 1 x 8-12 + 3 myo-sets
12 x BW + 3 + 3 + 3 + 3

Side laterals - 1 x 8-12 + 5 myo-sets
12x + 3 + 3 + 3 + 3
Gedaan op een 60 graden incline bench

Comment: Prut training. Niks ging echt lekker. Aan het eind nog de side raise gedaan op een incline bench. Die voelde wel best lekker. Daarna nog de Bayesian fly gedaan en doe voelde helemaal lekker :thumb:

Ik denk dat ik volgende week geen training ga plannen. Pijn scheutjes in de elleboog worden niet vanzelf minder tijdens bijvoorbeeld een ab roll out. Linker schouder blijft ook zeuren tijdens squats, wat ik nog nooit heb gehad.

Als ik nog ga trainen ga ik alle provocerende oefeningen schrappen.

Klopt! Maar drie keer havermout is ook erg eentonig voor mij en brinta krijg ik veel sneller weg. Met mijn gehele ontbijt ben ik 10 minuutjes bezig.

Ik eet nu 3 bakken havermout per dag, geen moeite mee. Als ik ziek ben leef ik erop haha

---------- Toegevoegd om 20:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:40 ----------

damn kerel! Wat een gruwelijke bench pr!:thumbs:

+1

• Like
strong bench! Vervelend van je schouder man :(

• Like
Ik eet nu 3 bakken havermout per dag, geen moeite mee. Als ik ziek ben leef ik erop haha

---------- Toegevoegd om 20:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:40 ----------

+1
Thanks!
strong bench! Vervelend van je schouder man :(

Bedankt! Ja het is lastig. Ik ga deze week alle provocerende oefening niet doen en de rest van de oefeningen ga ik denk ik high rep maken, van 10 - 25 of zo.

FTIO, waarom doe je low-bar squats?
Doe ze zelf ook maar puur omdat de bar daar fijner ligt.

• Like
Ik zie dat je een 2.5kg voorloopt op mij met je bench, heb weer wat te doen xd

Mooie lb training ook.

• Like
Ik zie dat je een 2.5kg voorloopt op mij met je bench, heb weer wat te doen xd

Mooie lb training ook.

Haha ja. Heb je weer een streven om iemand voorbij te gaan ;) Ik denk dat dit je ook wel gaat lukken.

Voeding update. Ik ben vandaag begonnen met stage, dus mijn kcal inname moet flink omhoog. Ik fiets nu minstens 5 dagen per week een kleine drie kwartier heen en een kleine drie kwartier terug. door open landwegen, dus met goede wind. Verder sta en til ik veel en ben ik gewoon actief op stage.

Ik ben mijn onderhoudsniveau nu aan het uitrekenen en mijn macro's aan het fitten. Ik ga denk ik vrij hoog in koolhydraat inname ga zitten in verband met het drukke werk, vier keer per week sporten en veel fietsen.

Als er vraag naar is zal ik het straks uploaden. Vandaag begint ook mijn nieuwe training cycle. Volledig aangepast met oefeningen geselecteerd volgens een aantal artikelen van Menno Henselmans. Ook die kan ik eventueel uploaden.

Vanavond om half zeven lekker op tijd sporten voor de maandag drukte.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven