GetThaYayo
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 29
Wat ook een lekkere front raise is, is een soort "hammer" front raise, handpalmen naar binnen en dan het laatste stukje draaien naar supinated, misschien een ideetje

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Thanks! Kost me gelukkig geen moeite om nagenoeg elke dag zo te etenNette voeding ook kerel. Dikke havermout trouwens, ik doe 400ml bij 125gr havermout (al pleur ik ook mn whey erdoor, dat scheelt wellicht ook).

Ik ken de varianten van de front raise en ik vind deze het fijnst. Wanneer je je arm intern roteert (handpalm naar onder) wordt de ruimte onder je acromion (schouderdak) kleiner. Wanneer je gevoelig daar voor bent, kan dit klachten provoceren. Ik ben één van die kleinzerige, dus ik doe hem lekker supinatedWat ook een lekkere front raise is, is een soort "hammer" front raise, handpalmen naar binnen en dan het laatste stukje draaien naar supinated, misschien een ideetje![]()

Ja ja. Ik dacht ik schrijf ze eens een keer op. Ga ik niet elke keer doen. Anders ga ik langzaam maar zeker weer te veel op de gewichten letten in plaats van vorm.
Thanks man!

Ik ben eens gaan nadenken hoe ik de microloadability van dumbbell presses en cables kon verkleinen. Cables was vrij eenvoudig, door een schijf van 1.25 kg of 2.50 kg om de pin heen te doen.
Dumbell presses (allemaal) verhoog ik nu per 1.25 kg stap door straps om te doen, met de strap door het rondje van de schijf heen te gaan en aan de andere kant de strap weer vastpakken tussen mijn hand en de stang van de dumbbell.
Het is even wennen en vogelen, maar ik ben blij dat ik erop ben gekomen![]()
Haha ben je dan niet bang dat je db's een kleine afwijking hebben ^^
Vind hem wel leuk gevonden btw. Evt nkg 0.5 en 1kg schijfies kopen.
Wat bedoel je precies met kleine afwijking? Afwijking in gewicht? Tijdens de oefening merk ik er in ieder geval niks van.
Jup, you never know....
Nou was de weegschaal op mijn sportschool helemaal ruk, die gaf 4 kg lichter aan (rond de 80 kg )
Maar heb je het nou weer over bodyweight? als ik mij meet op de sportschool weeg ik 93-94 kg, maar dat slaat nergens op, want ik heb kleren aan en ik draag een dag eten en drinken.
Maar als de dumbbells wat afwijken maakt toch niet uit? Al zijn ze één kg lichter zijn dan het gewicht wat er op staat, zolang ik stappen kan maken van één kg maakt het absolute gewicht niet uit, alleen dat de verhogingen kloppen.
Of begrijp ik je nu verkeerd?
Die bij mij gaf dan nog 2 kg te weinig aan, maar probeer je erop te wijzenf at als je het zou nawegen dat je nog geen zekerheid heb. Veder zouden de db's ook nog een afwijking kunnen hebben(en Ls je met microladingen wil gaan werken is dat niet ideaal)(bijv die van 30 die 29.5 weegt en die van 32 die 32.5 weegt)

Zeker prima training, "@" betekent nog 8 reps over of vorige training 8 gedaan?

Die heb je overal denk ik.Omdat we niet allemaal powerlifters zijn..Niet lullig bedoeld, maar wat probeer je te bereiken door je training zo ingewikkeld te maken met zo veel verschillende lifts en regeltjes zoals x aantal seconde eccentrics? Waarom niet gewoon een wat simpeler trainingsschema waarbij je probeert elke spiergroep zo sterk mogelijk te maken middels lifts zoals squats, deadlifts, overhead press, rows, pullups etc?