AndroidHealthClinic

FTIO's online trainingslogboek

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Nudies ken ik ook van naam ja. Ik kan mij herinneren dat je die broeken niet mag wassen? Qua prijs vallen ze in dezelfde categorie als G-star denk ik.
Het is de Nudie filosofie om de broek niet te wassen of pas na heel lang dragen zodat je de broek eigen maakt. Maar dit is geen must. Echter zou ik dan geen zogenoemde dry denims kopen, want die verliezen een hoop kleur na 1 keer wassen. Prijscatogorie van 100 tot 600euro.

• Like
Waarderingen: FTIO
  • Topic Starter Topic Starter
Wat een volume weer, 1.5 uurtje bezig geweest? Lekkere VPR's! Misschien voor die schouder wat rotator cuff oefeningen als warming up?
Ja ik ben daar wel anderhalf uur mee bezig ja..

Ik denk niet dat ik het probleem meteen op ga lossen met rotator cuff opwarmen. Eerder gewoon langer (in meer fasen) dynamisch opwarmen.

Het is de Nudie filosofie om de broek niet te wassen of pas na heel lang dragen zodat je de broek eigen maakt. Maar dit is geen must. Echter zou ik dan geen zogenoemde dry denims kopen, want die verliezen een hoop kleur na 1 keer wassen. Prijscatogorie van 100 tot 600euro.

Bedankt voor de tips Marvin :thumb:

Vanmiddag trainen met Victor bij zijn homegym als het goed is. Het weer is er in ieder geval zeker naar! :D

Het grote DBB broeken topic.

• Like
Waarderingen: FTIO
Vette pullup power man. Waarom niet iets van DB Shoulder Press erbij?

Full body training met Victor in Almere.

SQUAT - LOW BAR
Warming up
3 x 5 x 120

BENCH PRESS - PAUSED
Warming up
5 x 80
2 x 5 x 100
5 x 80 (3 seconden pauze)

DEADLIFT - DEFICIT
Warming up
5 x 100
2 x 5 x 120 voor het eerst ooit gedaan.

KETTLEBELL ROWS
Warming up
6 x 37
2 x 6 x 44

Comment: daarna nog wat oefeningen in de ringen gedaan: regular dips; bulgarian dips; fly's; rows. Daarna lekker pasta gegeten, nog wat gepraat en toen ben ik weer terug gegaan.

Wat betreft training en voeding het één en ander besproken en plan de campagne voor de komende weken wordt:

1. Training: lezen Practical Programming en daaruit een intermediate programma maken óf de Generic Bulking Routine gaan volgen.

2. Voeding: elke dag van de week op 10% boven onderhoud eten, in plaats van 4 dagen per week en 3 dagen -10%.

---------- Toegevoegd om 22:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:02 ----------

Het grote DBB broeken topic.
Is af en toe wel fijn om over wat anders te praten, toch? En daarnaast kan je hier best wat handige tips / merken uit halen. Iedereen geeft zijn ervaring en input :)
Vette pullup power man. Waarom niet iets van DB Shoulder Press erbij?

Thanks! Kan nog beter. Dumbbell shoulder press voegt niks toe. Daarnaast doe ik eigenlijk al te veel werk. Front delt an sich wordt ook al meer dan genoeg gewerkt als je goed kijkt naar de oefeningen / sets / reps ;).

Thanks! Kan nog beter. Dumbbell shoulder press voegt niks toe. Daarnaast doe ik eigenlijk al te veel werk. Front delt an sich wordt ook al meer dan genoeg gewerkt als je goed kijkt naar de oefeningen / sets / reps ;).

Misschien ben ik gewoon gebiased richting db shoulder press door wat ie voor mij doet :D Mooi dat je delts goed gaan iig, is een belangrijke spiergroep voor de looks.

Was gezellig, nog thanks voor het laten zien van de stretches en de strap techniek met de kb rows ;)

Hmm, Victor laat je van het recompen afstappen en gewoon bulken..:rolleyes:

Sterke paused benches man!:eek!:

McMetronome9 zei:
Misschien ben ik gewoon gebiased richting db shoulder press door wat ie voor mij doet :D Mooi dat je delts goed gaan iig, is een belangrijke spiergroep voor de looks.
Het is meer dat de voorste schouderkop al genoeg werk krijgt met het huidige schema. ;)
Was gezellig, nog thanks voor het laten zien van de stretches en de strap techniek met de kb rows ;)
Het was inderdaad gezellig en voor beide leerzaam! Jij bedankt voor de ring oefeningen en bepaalde inzichten.

Misschien van de zomer weer een sessie doen en evalueren hoe het met je klachten gaat.
Hmm, Victor laat je van het recompen afstappen en gewoon bulken..:rolleyes:

Sterke paused benches man!:eek!:

Haha ja, dat had ik vooraf ook niet kunnen bedenken :o

Thanks! Ik vond de 100 ook wel erg zwaar. Zeker wel RPE 9,5. Bij Victor vlogen ze bijna omhoog. Deficit deadlifts waren een aangename afwisseling op RDL.

SQUAT - HIGH BAR
Warming up
3 x 5 x 100 @ 7
explosief omhoog en een tijd niet meer gedaan.

BENCH PRESS - ELBOWS OUT
Warming up
5 x 80
3 x 5 x 90 @ 8

DEADLIFT - DEFICIT (2,5 CM)
Warming up
3 x 5 x 100 @ 7
op snelheid

PULL UPS - WIDE GRIP
Warming up
3 x 5 x 15 @ 8,5

RING DIPS
12 x BW + 2 x 6

RING ROWS
15 x BW + 2 x 5

Comment: Prima train. Nog een keer full body gedaan i.v.m. weinig tijd deze week en omdat mijn huidige schema waarschijnlijk straks toch van de baan gaat.

Voeding nog steeds +- 10% boven onderhoud (~4000 kcal). Gewicht tijdens training met kleren +- 92 kg, 's ochtends 90 kg.

Mooie training, die 4000 is flink vreten man.

SPEED SQUAT - 30 CM BOX
Warming up
2 x 5 x 100
5 x 110 PR @ RPE 8,5

CLOSE GRIP BENCH PRESS
Warming up
5 x 80
5 x 100 PR en lelijk @ RPE 10
3 x 5 x 90

DEADLIFT - 3 CM DEFICIT
Warming up
5 x 100
5 x 120
5 x 125 PR @ RPE 9
2 x 60 cleans.. omdat het kan.

CHIN-UPS
Warming up
3 x 5 x 20 @ RPE 8

KETTLEBELL ROWS
8 x 32
8 x 42
8 x 37

RING DIPS
8 x BW elbows in
10 x BW elbows out PR

ELEVATED RING ROWS
2 x 10 x BW

Comment: Goede, maar zware training. Ik ben ook een beetje moe nu, wat de intensiteit mooi weergeeft.

Vandaag goed eten en rusten tot en met maandag. Van de week relatief lage RPE's tijdens de training en zaterdag weer knallen.

Wat betreft voeding loopt die nog steeds hetzelfde. Elke dag +- 4000 kcal. Ik ga wat eetvolume schrappen door wat magere / halfvolle producten om te wisselen voor volle producten. Zo kan ik namelijk veel makkelijker aan mijn kcal komen.

SQUAT - HIGH BAR
Warming up
5 x 100
3 x 5 x 110 @ RPE 7 / VPR

BENCH PRESS - WIDE GRIP & ELBOWS OUT
Warming up
5 x 80
3 x 5 x 95 @ RPE 8 - 8,5 / VPR

DEADLIFT - 3 CM DEFICIT
Warming up
5 x 100
3 x 5 x 120 @ RPE 8,5 / VPR

CHIN-UPS
Warming up
3 x 5 x 25 @ RPE 9 - 10 / VPR

FACE PULLS - SEATED
8 x 27
8 x 32
10 x 32

RING DIPS - EBLOWS OUT
2 x 12 x BW VPR

ELEVATED RING ROWS
2 x 12 x BW VPR

Comment: Lekkere training. Veel VPR's. Nog genoeg energie na de training wat een gunstig teken is. Ook nog een lekkere pomp door de ring oefeningen wat wel lekker voelde. :)

Plan de campagne betreft training: lineaire progressie nog even uitmelken met een 3 x 5 ABA BAB schema de komende (twee?) weken. Daarna overstappen op een intermediate programma, zelf gemaakt aan de hand van Practical Programming of ik ga de Generic Bulking Routine volgen.

lekkere training! hoe wijd is jouw wide grip bench?

Waarom bench je met je elbows out?

Waarom bench je met je elbows out?

Om de nadruk meer te verschuiven naar de borstspier en voorkant schouder.

Vanwaar de (suggestieve) vraag?

Oh even voor de goede orde, wide grip is inherent aan elbows out. Ik bedoel niet '90 graden abductie elbows out'.

Wide grip bench is niet per se inherent aan elbows out hoor. Maar het is maar net wat jij dan verstaat onder "elbows out".
Was gewoon zomaar een vraag. Ik snap überhaupt niet waarom je (op wat voor manier dan ook) zou benchen met de intentie om de borstspier en front delts te trainen, maar misschien zit ik daarvoor in de verkeerde sectie :)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven