Fitness Seller

FTIO's online trainingslogboek

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Zaten jou chins niet wat hoger, of verbeeldt ik me dat?

Veder wel mooie training.

• Topic Starter Topic Starter
Wide grip bench is niet per se inherent aan elbows out hoor. Maar het is maar net wat jij dan verstaat onder "elbows out".
Was gewoon zomaar een vraag. Ik snap überhaupt niet waarom je (op wat voor manier dan ook) zou benchen met de intentie om de borstspier en front delts te trainen, maar misschien zit ik daarvoor in de verkeerde sectie :)
Ik denk het ook.
Zaten jou chins niet wat hoger, of verbeeldt ik me dat?

Veder wel mooie training.
Ik hoop niet dat jij je het verbeeldt :o

Nee mijn chins waren niet wat hoger. Ik heb wel al zo veel gewicht gepakt op de 3RM. Maar hier zat meer snelheid in.

Thanks. Voelt goed om weer even full body te doen en van die - eigenlijk debiele - vorige UB - LB opzet af te stappen.

Je hebt gelijk trouwens, ik heb chin ups met meer gewicht gedaan. Echter waren dat in mijn opzicht minder goede reps met een kortere ROM en minder snelheid.

Laatst bewerkt:
SQUAT - HIGH BAR
Warming up
3 x 5 x 115 @ RPE 8-8,5

PRESS
Warming up
3 x 5 x 55 @ RPE 7-8

DEADLIFT
Warming up
5 x 100
5 x 130 @ RPE 8,5 / VPR

CHIN-UPS
Warming up
3 x 5 x 25 @ RPE 9 / VPR
2 x 5 x BW op snelheid

Comment: Squat begint zwaar te worden. Press al een jaar of iets dergelijks niet meer gedaan. Ging redelijk vlot omhoog. Volgende week 2 keer pressen. Deadlift de sets naar 1 terug geschroefd, daar gaat mijn CZS en rug blij mee zijn en zo kan ik nog even 5 kg / 2,5 kg per training blijven verhogen denk ik. Chin ups vorige training laatste set de 5 reps niet gehaald. Nu wel.

je bent precies wel UB dominant :D

je bent precies wel UB dominant :D

Daar heb ik mij het afgelopen jaar ook wel meer mee bezig gehouden. Blijkbaar heeft die wat meer aandacht, of relatief zwaardere gewichten nodig om bij te trekken in vergelijking met de benen. De verschillen tussen onderlichaam en bovenlichaam zijn wel al stuk minder geworden.

Maar vanaf nu altijd beginnen met squatten en onderlichaam weer meer bij de trainingen betrekken en frequenter aanpakken.

Trainingsopzetten komen nu voort uit (aanbevelingen van) Practical Programming.

Sterke squat in verhouding tot je deadlift eigenlijk. Hoe ga je ja LB bijtrekken vorm geven? 2 LB dagen met ene dag squat, andere dag DL?

Sterke squat in verhouding tot je deadlift eigenlijk. Hoe ga je ja LB bijtrekken vorm geven? 2 LB dagen met ene dag squat, andere dag DL?

Ik vind het nog vrij normaal. Ik doe dan ook in tegenstelling tot sommigen geen SLDL wanneer het zwaar wordt, waarbij de heupen eerst omhoog worden gegooid.

En wat betreft schema blijf ik eerst full body trainingen aanpassen en uitmelken.

Vandaag als uitzondering een bovenlichaam training gedaan. Een vriend van mij kwam mee trainen en we hebben wat basis oefeningen door genomen.

BENCH PRESS - PAUSED
warming up
4 x 5 x 90
ging vrij makkelijk

CHIN UPS
warming up
12 x BW
10 x BW
10 x BW

PRESS
warming up
3 x 5 x 57,5

BENT OVER ROWS - DEADSTOP
warming up
2 x 12 x 60
8 x 80
7 x 90

ELEVATED RING ROWS
15 x BW
12 x BW

RING DIPS
12 x BW
10 x BW

Comment: Ik was een beetje misselijk. Ontbijt viel niet goed, slecht geslapen en pre-workout was een verkeerde keuze. Verder wel oké getraind.

Vind het desalniettemin een sterke training hoor!:thumbs:

Welke pre-workout had je genomen?

Sterke BoR ook man, wat betekent die deadstop? zelfde als een deadlift, op de grond leggen na elke rep?

SQUAT - HIGH BAR
Warming up
3 x 5 x 117,5

BENCH PRESS
Warming up
3 x 5 x 95

BACK EXTENSION
3 x 10 x BW

CHIN-UPS
Warming up
12 x BW
10 x BW
8 x BW

Comment:Lekker getraind. Komende week gewoon nog blijven laden. Squat voelde best zwaar, net als de laatste set bench press. Chin-ups zijn tot failure, dus sowieso zwaar en de back extension krijgt op regelmatige basis een plek in mijn full body schema en is een fijne oefening voor de posterior chain :)

---------- Toegevoegd om 12:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:21 ----------

Sterke BoR ook man, wat betekent die deadstop? zelfde als een deadlift, op de grond leggen na elke rep?

Bedankt! Deadstop staat er inderdaad voor dat ik hem vanaf een dood punt (de vloer) optil. Ik voer hem uit zoals Mark Rippetoe hem beschrijft. En blijkbaar ook Pendlay (vanaf ~2.10 min.):

http://www.youtube.com/watch?v=ZlRrIsoDpKg

Wéér 2,5kg op je squat geplakt, lekker hoor!

• Like
Waarderingen: FTIO
90 kilo op je pendlay? nice
lekkere oefening trouwens, vorige week voor 't eerst gedaan.

succes deze zware week!

Laatst bewerkt:
90 kilo op je pandlay? nice
lekkere oefening trouwens, vorige week voor 't eerst gedaan.

succes deze zware week!

Ja, ik dacht even leuk wat setjes te rampen. Volgende week begin ik dan wat lager, zodat ik de komende weken niet vast kom te zitten.

Het is inderdaad een hele fijne variant van barbell rows. :)

Ben een tijdje uit je log geweest, maar vanwaar ineens dat lage volume?

Ben een tijdje uit je log geweest, maar vanwaar ineens dat lage volume?

Periodisatieschema van de baan gegooid. Practical Programming gelezen en nu de beginnersgains nog uitmelken. Dit is het 'somewhat more complicated beginners scheme' zoals Mark dat zelf zegt. Met lineaire progressie dus.

Zodra ik ongeveer 2 of 3 keer een back-off periode heb gehad, zal ik overstappen naar iets dergelijks als de Texas Method of een soortgelijk schema met wat hypertrofie werk ernaast. Wel minimaal.

Periodisatieschema van de baan gegooid. Practical Programming gelezen en nu de beginnersgains nog uitmelken. Dit is het 'somewhat more complicated beginners scheme' zoals Mark dat zelf zegt. Met lineaire progressie dus.

Zodra ik ongeveer 2 of 3 keer een back-off periode heb gehad, zal ik overstappen naar iets dergelijks als de Texas Method of een soortgelijk schema met wat hypertrofie werk ernaast. Wel minimaal.

Hè wat ga je nou over op kracht schema? :p

Hè wat ga je nou over op kracht schema? :p

Volgens Practical Programming ziet ieder zijn beginnerschema er hetzelfde uit. En dat is met de grote compounds, 3 sets across op 5 reps.

Ondertussen dus iets uitgebreid adhv de richtlijnen van het boek en ik blijf dat volgen.

Maar ik zou het eerder een beginnersschema noemen als een krachtschema.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven