XXL Nutrition

FTIO's online trainingslogboek

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Vanwaar de keuze om je periodisatieschema in te ruilen voor Rippetoe's methode?
Toevallig gisteren staan praten met Dorian Yates. Hele gesprek kwam op het volgende neer: Itensity > Volume. Vanaf nu ook alles zwaar en merk gewoon dat het kapot zwaarder is als ik wat lager in de reps zit.

• Topic Starter Topic Starter
Toevallig gisteren staan praten met Dorian Yates. Hele gesprek kwam op het volgende neer: Itensity > Volume. Vanaf nu ook alles zwaar en merk gewoon dat het kapot zwaarder is als ik wat lager in de reps zit.

Leuk dat je met Dorian Yates heb kunnen kletsen!

Ik had meerdere redenen om over te stappen. Ten eerste beviel het toen huidige schema niet, het duurde te lang, was te veel en een mislukte poging om aan de hand van wat artikelen zelf wat in elkaar te 'flansen'. Daarnaast ben ik begonnen aan Practical Programming wat ik het beste is wat ik ooit heb gelezen. Een aantal dingen zijn bekend, maar het geeft zo veel inzichten en praktische richtlijnen. Ten derde denk ik dat ik eerst nog moet proberen om lineaire progressie uit te melken (aangezien ik dat nooit écht heb gedaan) voor dat ik verder ga, aangezien het de makkelijkste en snelste vorm van progressie boeken is.

Ik had meerdere redenen om over te stappen. Ten eerste beviel het toen huidige schema niet, het duurde te lang, was te veel en een mislukte poging om aan de hand van wat artikelen zelf wat in elkaar te 'flansen'. Daarnaast ben ik begonnen aan Practical Programming wat ik het beste is wat ik ooit heb gelezen. Een aantal dingen zijn bekend, maar het geeft zo veel inzichten en praktische richtlijnen. Ten derde denk ik dat ik eerst nog moet proberen om lineaire progressie uit te melken (aangezien ik dat nooit écht heb gedaan) voor dat ik verder ga, aangezien het de makkelijkste en snelste vorm van progressie boeken is.

Goede zet :thumbs:
Stemt overeen met mijn gedachtegang.
Al kan ik dat soms minder verwoorden merk ik al hehehe :p

Kan me in vinden wat je zegt. Met alle respect, vond het om eerlijk te zijn ook wel wat overdreven wat jij deed. Maar heb dit nooit goed kunnen onderbouwen dus maar voor me gehouden. Verder kan ik het goed vinden in jouw standpunten.

Goede zet :thumbs:
Stemt overeen met mijn gedachtegang.
Al kan ik dat soms minder verwoorden merk ik al hehehe :p
:thumb:

Kwestie van veel lezen en vaak vertellen. Dat helpt met informatie je eigen te maken en om het goed te kunnen vertellen moet je goed de stof begrijpen.

Toepassen is weer en stap verder dan begrijpen ;)

Kan me in vinden wat je zegt. Met alle respect, vond het om eerlijk te zijn ook wel wat overdreven wat jij deed. Maar heb dit nooit goed kunnen onderbouwen dus maar voor me gehouden. Verder kan ik het goed vinden in jouw standpunten.

Klopt, achteraf gezien is dat ook zo. Echter klopte in theorie mijn schema wel qua indeling. Maarja, zo zie je maar dat ik (zie boven) de artikelen wel begreep, maar er geen schema uit kon maken..

Laatst bewerkt:
Je hebt iets geprobeerd en het lukte niet helemaal. Word je nooit dommer van. Al helemaal niet in deze tak van de sport.

:thumb:

Kwestie van veel lezen en vaak vertellen. Dat helpt met informatie je eigen te maken en om het goed te kunnen vertellen moet je goed de stof begrijpen.

Reproduceren is weer en stap verder dan begrijpen ;)

Klopt, achteraf gezien is dat ook zo. Echter klopte in theorie mijn schema wel qua indeling. Maarja, zo zie je maar dat ik (zie boven) de artikelen wel begreep, maar er geen schema uit kon maken..

grinnik, doe je een lerarenopleiding?
Kan het niet laten: reproduceren is een stap minder ver dan begrijpen. Toepassen echter, is wel een stap verder. Het aan een ander kunnen uitleggen weer een stap erbovenop.

enne, om vanuit hier weer ontopic te komen: ervaringsgericht leren werkt het beste! waardevolle ervaring, zeker hoe je ermee aan de slag gegaan bent!

• Like
Waarderingen: FTIO
Je hebt iets geprobeerd en het lukte niet helemaal. Word je nooit dommer van. Al helemaal niet in deze tak van de sport.
Fouten moet je durven maken en daarna toegeven.
grinnik, doe je een lerarenopleiding?
Kan het niet laten: reproduceren is een stap minder ver dan begrijpen. Toepassen echter, is wel een stap verder. Het aan een ander kunnen uitleggen weer een stap erbovenop.

enne, om vanuit hier weer ontopic te komen: ervaringsgericht leren werkt het beste! waardevolle ervaring, zeker hoe je ermee aan de slag gegaan bent!

Nee, ik doe géén leraren opleiding. Wat je zegt klopt! Ik bedoelde het ook zo, verkeerde woordkeuze. Daar heb ik wel eens vaker last van.

Verder weet ik precies wat je bedoelt. Ik ben ook blij dat ik altijd intrinsieke motivatie kan vinden om mijn kennisniveau te vergroten en te blijven leren.

Nog een goede instructievideo van Bret Contreras over hoe je de back extension zou moeten uitvoeren voor de posterior chain. Ik heb er zelf veel aan gehad en is een fijne toevoeging aan een (full body) schema.

http://www.youtube.com/watch?v=jh45myksaEs

hehe schattig hoe hij haar aankleedt ;)

potverdorie eerste filmpje waarvan ik denk "hmzzz een apparaat is misschien toch zo gek niet :P

hehe schattig hoe hij haar aankleedt ;)

potverdorie eerste filmpje waarvan ik denk "hmzzz een apparaat is misschien toch zo gek niet :P

Ik zou willen dat mijn gym de glute ham raise (apparaat op de achtergrond) zou aanschaffen. Die is volgens mij nog beter dan de back extension. Soms moet je roeien met de riemen die je hebt.

Waarom zou je dit soort hulpmiddelen niet gebruiken? Gebruik je dan ook geen powercage om pull ups aan te doen? Dat is volgens die redenering toch ook een apparaat?

Ik zou willen dat mijn gym de glute ham raise (apparaat op de achtergrond) zou aanschaffen. Die is volgens mij nog beter dan de back extension. Soms moet je roeien met de riemen die je hebt.

Waarom zou je dit soort hulpmiddelen niet gebruiken? Gebruik je dan ook geen powercage om pull ups aan te doen? Dat is volgens die redenering toch ook een apparaat?

:D ik heb in mijn log wel foto's van waar ik train....dan snap je mijn reactie misschien ;)
(en ja, ik twijfel, vandaar ook dat ik veel logs volg)

Diëtiek gaat nog steeds goed. Sinds 28 maart elke dag boven onderhoud. Dat heeft tot nu toe geleid tot de volgende gewichtstoename. Allen gemeten 's ochtends, na numero uno.

90,5 kg vrijdag 28-03
90,7 kg dinsdag 01-04
90,9 kg vrijdag 04-04
91,5 kg dinsdag 08-04

Dus in 1,5 week tijd 1 kg erbij. Dat vind ik prima.

Ik wissel de onderste twee schema's om de dag af.

Nutrition-food-For-Bodybuilding.jpg

Voeding dag 1

Ontbijt (06.30)
120 gr brinta
25 gr isolaat
500 ml water
500 gr magere kwark
150 ml halfvolle melk
1 banaan
á 1000 kcal

Lunch (12.00)
120 gr havermout
150 ml halfvolle melk
4 eieren
1 banaan
1 muesli reep
á 1350 kcal

Dinner (18.00)
couscous, kip en groenten
á 700 kcal

Pre nachtrust (21.30)
100 gr havermout
25 gr isolaat
200 ml water
50 gr pindakaas
500 gr magere kwark
á 950 kcal

~kcal 4000 (+10% onderhoud)
E: 28% || K: 45% || V: 27%

Voeding dag 2

Ontbijt (06.30)
120 gr brinta
25 gr isolaat
500 ml water
500 gr magere kwark
150 ml halfvolle melk
1 banaan
á 1000 kcal

Lunch (12.00)
90 gr macaroni, ongekookt
200 gr gehakt, runder
260 gr saus
200 gr groenten
3 eieren
olijfolie
á 1400 kcal

Dinner (18.00)
rijst met kip, sperziebonen en saus
á 700 kcal

Pre nachtrust (21.30)
100 gr havermout
25 gr isolaat
200 ml water
50 gr pindakaas
500 gr magere kwark
á 900 kcal

~kcal 4000 (+10% onderhoud)
E: 28% || K: 45% || V: 27%

Laatst bewerkt:

Niet om te zeggen dat Dorian Yates er geen verstand van heeft, dat heeft hij duidelijk wel. Maar besef je wel dat Dorian Yates er bekend om staat ongeveer een wereldrecord aan blessures te hebben verzameld in zijn BB carriére. Dit mede doordat hij inderdaad zo abnormaal zwaar trainde het hele jaar door.

Niet om te zeggen dat Dorian Yates er geen verstand van heeft, dat heeft hij duidelijk wel. Maar besef je wel dat Dorian Yates er bekend om staat ongeveer een wereldrecord aan blessures te hebben verzameld in zijn BB carriére. Dit mede doordat hij inderdaad zo abnormaal zwaar trainde het hele jaar door.

Ja klopt. Wat ik voorheen deed was de eerste oefening een hoge intensiteit om vervolgens twee oefeningen hoog in het volume te doen. Dat heb ik hem ook voorgelegd. Hij vond dat niet optimaal dus heb ik het volume wat terug geschroefd.
Hij benadrukte ook om na zes à acht weken wat te deloaden. Deze opzet lijkt mij niet echt blessure kwekend.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

SQUATS - HIGH BAR (80% of monday)
107,5 x 5 x 3

PRESS
58,75 x 5 x 3 VPR

DEADLIFT
135 x 5 x 2 VPR

FACE PULLS
14 x 10
27 x 10
32 x 10 x 3

Comment: Prima korte train.

Net man. Even terug moeten inlezen omdat ik het de afgelopen dagen wat drukker heb.
Hoe lang ge je de bulk nog laten lopen? :)

Lekker bezig man ! Jelly op je press

Net man. Even terug moeten inlezen omdat ik het de afgelopen dagen wat drukker heb.
Hoe lang ge je de bulk nog laten lopen? :)
Ik ben van plan te gaan bulken tot ik mezelf te vet vind worden, of wanneer ik s ochtends de 95 kg aantik. Een van die twee opties dus.

Lekker bezig man ! Jelly op je press

Bedankt! Press ging lekker gister. Ik kon hem nog explosief omhoog stoten. Aanstaande maandag 60..

Kort maar krachtig, wel vreemd om te zien dat jij op kracht gaat trainen :trollface:

Lekker basic train idd. Voeding ziet er mooi uit, veel eten. Vind je 1kg in 1,5 week niet net ff veel gegained? Ik vraag me af of je met een iets kleiner overschot aan cals minder vooruitgang zal boeken in de gym. Merk je er trouwens iets van dat je zoveel zuivel in je dieet hebt aan vocht/huid/vet?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven