magnetron
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 373
- Lengte
- 1m88
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Vanwaar de keuze om je periodisatieschema in te ruilen voor Rippetoe's methode?
Toevallig gisteren staan praten met Dorian Yates. Hele gesprek kwam op het volgende neer: Itensity > Volume. Vanaf nu ook alles zwaar en merk gewoon dat het kapot zwaarder is als ik wat lager in de reps zit.
Ik had meerdere redenen om over te stappen. Ten eerste beviel het toen huidige schema niet, het duurde te lang, was te veel en een mislukte poging om aan de hand van wat artikelen zelf wat in elkaar te 'flansen'. Daarnaast ben ik begonnen aan Practical Programming wat ik het beste is wat ik ooit heb gelezen. Een aantal dingen zijn bekend, maar het geeft zo veel inzichten en praktische richtlijnen. Ten derde denk ik dat ik eerst nog moet proberen om lineaire progressie uit te melken (aangezien ik dat nooit écht heb gedaan) voor dat ik verder ga, aangezien het de makkelijkste en snelste vorm van progressie boeken is.

Goede zet
Stemt overeen met mijn gedachtegang.
Al kan ik dat soms minder verwoorden merk ik al hehehe![]()

Kan me in vinden wat je zegt. Met alle respect, vond het om eerlijk te zijn ook wel wat overdreven wat jij deed. Maar heb dit nooit goed kunnen onderbouwen dus maar voor me gehouden. Verder kan ik het goed vinden in jouw standpunten.
Kwestie van veel lezen en vaak vertellen. Dat helpt met informatie je eigen te maken en om het goed te kunnen vertellen moet je goed de stof begrijpen.
Reproduceren is weer en stap verder dan begrijpen
Klopt, achteraf gezien is dat ook zo. Echter klopte in theorie mijn schema wel qua indeling. Maarja, zo zie je maar dat ik (zie boven) de artikelen wel begreep, maar er geen schema uit kon maken..
Fouten moet je durven maken en daarna toegeven.Je hebt iets geprobeerd en het lukte niet helemaal. Word je nooit dommer van. Al helemaal niet in deze tak van de sport.
grinnik, doe je een lerarenopleiding?
Kan het niet laten: reproduceren is een stap minder ver dan begrijpen. Toepassen echter, is wel een stap verder. Het aan een ander kunnen uitleggen weer een stap erbovenop.
enne, om vanuit hier weer ontopic te komen: ervaringsgericht leren werkt het beste! waardevolle ervaring, zeker hoe je ermee aan de slag gegaan bent!
hehe schattig hoe hij haar aankleedt
potverdorie eerste filmpje waarvan ik denk "hmzzz een apparaat is misschien toch zo gek niet![]()
Ik zou willen dat mijn gym de glute ham raise (apparaat op de achtergrond) zou aanschaffen. Die is volgens mij nog beter dan de back extension. Soms moet je roeien met de riemen die je hebt.
Waarom zou je dit soort hulpmiddelen niet gebruiken? Gebruik je dan ook geen powercage om pull ups aan te doen? Dat is volgens die redenering toch ook een apparaat?
ik heb in mijn log wel foto's van waar ik train....dan snap je mijn reactie misschien 
Vanwaar de keuze om je periodisatieschema in te ruilen voor Rippetoe's methode?
Toevallig gisteren staan praten met Dorian Yates. Hele gesprek kwam op het volgende neer: Itensity > Volume. Vanaf nu ook alles zwaar en merk gewoon dat het kapot zwaarder is als ik wat lager in de reps zit.
Niet om te zeggen dat Dorian Yates er geen verstand van heeft, dat heeft hij duidelijk wel. Maar besef je wel dat Dorian Yates er bekend om staat ongeveer een wereldrecord aan blessures te hebben verzameld in zijn BB carriére. Dit mede doordat hij inderdaad zo abnormaal zwaar trainde het hele jaar door.
Ik ben van plan te gaan bulken tot ik mezelf te vet vind worden, of wanneer ik s ochtends de 95 kg aantik. Een van die twee opties dus.Net man. Even terug moeten inlezen omdat ik het de afgelopen dagen wat drukker heb.
Hoe lang ge je de bulk nog laten lopen?![]()