MuscleMeat

FTIO's online trainingslogboek

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ja, maar wat ga je voor (blijvend) resultaat boeken met drie weken, wanneer je het direct erna weer oppakt als vanouds? En doe je dat niet, is het geen drie weken meer.

En of die associatie juist is of in proportie met de hoeveelheid en hoe hard het wordt geroepen betwijfel ik ten zeerste. Verder maken die suikers natuurlijk niks uit.

Na mijn cut ga ik niet meteen bulken maar een maand oid maintainen. Even shape vasthouden zolang t mooi weer blijft en ik leuke vakanties heb. Dus in dit geval idd 3 weken eruit voor de cut en dan zolang ik maintain ook (al zal t soms IFFYM worden). I'll give it a try, als ik niks merk na 2 weken gooi ik t er weer in for convenience. Havermout <3

Na mijn cut ga ik niet meteen bulken maar een maand oid maintainen. Even shape vasthouden zolang t mooi weer blijft en ik leuke vakanties heb. Dus in dit geval idd 3 weken eruit voor de cut en dan zolang ik maintain ook (al zal t soms IFFYM worden). I'll give it a try, als ik niks merk na 2 weken gooi ik t er weer in for convenience. Havermout <3
Ik zou zowieso eens proberen zuivel te schrappen! Er is echt een groot deel van de bevolking in een zekere mate lactose intollerant wat zich uit in onder andere vocht vasthouden (dikkere huid). Bij mij persoonlijk zijn de verschillen zeker significant te noemen!

Ik heb ook nog nooit fatsoenlijke data gezien waaruit blijkt dat je van zuivel/lactose zorgt voor een dikkere huid. Het zou best zo kunnen zijn dat een deel van de bevolking in zekere mate intollerant is, maar of dit dan ook daadwerkelijk voor een dikkere huid zorgt?

Anthoney Oosterlaag adviseerde mij zuivel pas te droppen als je onder de 5% wilt gaan.

In z'n BB101 zeker?

Hij deed zo'n Q&A op de FB pagina van de B&F shop.

Dat valt reuze mee en weet je het wanneer je lactose intolerant bent. Vocht vasthouden komt voornamelijk door natrium. Zuivel is het laatste wat je zou moeten droppen tijdens een vetverliesfase. Ik zou bijna zeggen dat het onder de categorie superfoods valt :D

http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/contest-dieting-part-1.html
IMO valt zuivel wat mij betreft in de catogorie nutteloze supertroep ;)

Anthoney Oosterlaag adviseerde mij zuivel pas te droppen als je onder de 5% wilt gaan.
Ik zou bijna weer een tijdje zuivel gaan eten om het verschil bij mij aan te tonen. Want het verschil is echt mega.

In de M&F van februari of maart stond er wel een stukje over. Ik heb die helaas even niet voorhanden (ligt opgeslagen ivm verhuizen), maar als ik het onthou post ik ehm zeker eens..

Ik snap niet dat je het nutteloze troep blijft noemen. Dat het bij jou toevallig zorgt voor een dunnere/minder dikke huid, zegt vrij weinig.

@ Magnetron: Ik zou Anthony Oosterlaag lekker laten doen, 't is nou niet dat hij een autoriteit is op het gebied van voeding oid.

IMO valt zuivel wat mij betreft in de catogorie nutteloze supertroep ;)

Ik zou bijna weer een tijdje zuivel gaan eten om het verschil bij mij aan te tonen. Want het verschil is echt mega.

In de M&F van februari of maart stond er wel een stukje over. Ik heb die helaas even niet voorhanden (ligt opgeslagen ivm verhuizen), maar als ik het onthou post ik ehm zeker eens..

Marvin, ben het vaak met je eens maar hier toch niet.
Zuivel is vaak een easy/goedkope bron om eiwitten/kcal binnen te krijgen.

Ik geloof best dat veel personen in Nederland in een zekere mate lactose intollerant is. Ik heb zelf het experiment gedaan en ondervond geen voordelen door zuiver eruit te gooien. Maar om het nou nutteloze troep te noemen is wat extreem :P

En inb4 iemand die weer een Anthony quote hier plaatst.

Dat valt reuze mee en weet je het wanneer je lactose intolerant bent. Vocht vasthouden komt voornamelijk door natrium. Zuivel is het laatste wat je zou moeten droppen tijdens een vetverliesfase. Ik zou bijna zeggen dat het onder de categorie superfoods valt :D

http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/contest-dieting-part-1.html

Is toch ook t laatste wat ik drop (op een paar cals na)? Bij Marf maakt t kennelijk wel verschil. Ik ga t gewoon proberen, haalt het niks uit dan heb ik weer wat geleerd over mijn lijf. En ja superfood vs nutteloze troep... Nougoed, ook een beetje loze discussie :p Praktisch goedje is het wel.

Wat ook nog een optie is is dat ik het er tijdens t maintainen een week uithaal en kijk wat er gebeurt terwijl macro's en cals gelijk zijn, levert misschien een duidelijker beeld op.

Marvin, ben het vaak met je eens maar hier toch niet.
Zuivel is vaak een easy/goedkope bron om eiwitten/kcal binnen te krijgen.

Ik geloof best dat veel personen in Nederland in een zekere mate lactose intollerant is. Ik heb zelf het experiment gedaan en ondervond geen voordelen door zuiver eruit te gooien. Maar om het nou nutteloze troep te noemen is wat extreem :P

En inb4 iemand die weer een Anthony quote hier plaatst.
buiten kwark om heeft melk bijvoorbeeld redelijk waardeloze voedingswaarden als je kijkt naar eiwit koolhydraten verhouding..

Het artikel dat in m&f stond had het over 60a70% van de mensen wel in zekere mate intollerant zijn

Als het in je macro's past is er toch niets mis mee?

Als het zo eenvoudig zou zijn zou ik mijn rijst vervangen voor winegums.. :rolleyes:

buiten kwark om heeft melk bijvoorbeeld redelijk waardeloze voedingswaarden als je kijkt naar eiwit koolhydraten verhouding..

Het artikel dat in m&f stond had het over 60a70% van de mensen wel in zekere mate intollerant zijn

Jij hebt het hier zelf over de verhouding E/KH. Is verder ook geen inhoudelijke reactie waarom melk/zuivel niet goed zou zijn.

Jij hebt het hier zelf over de verhouding E/KH. Is verder ook geen inhoudelijke reactie waarom melk/zuivel niet goed zou zijn.
Klopt, dan betreft het alleen de lactose. Maar je kunt zoveel betere dingen eten en drinken dan zuivel. Persoonlijk ben ik ook niet zo een voorstander van kcal's drinken als je ze ook kunt eten. Persoonlijk eet ik liever iets meer rijst en bijvoorbeeld kip om die paar extra carbs/eiwitten uit bijvoorbeeld melk binnen te krijgen.

Veel mensen willen gewoon te graag dat hun shakies of havermout lekker is en maken het daarom met melk. Ik vind dat gewoon een shit reden om melk te drinken en adviseer daarom iedereen die gaat cutten of een dikke huid heeft om eens te proberen zijn/haar zuivel eruit te gooien.

Ik ben daar misschien wat stellig in, maar heb bij mezelf de resultaten gezien en dat is serieus significant. Heb je geen last van (lichte) lactose intollerantie blijf dan gerust kwark eten. Zou ik persoonlijk ook doen namelijk. Kwark is namelijk erg lekker, goedkoop en met een hoop te combineren.

Echter wil ik niet weer een shitload onderhuids vocht vasthouden en begin ik daar dus niet meer aan. Slechts op zijn tijd pak ik wat griekse yoghurt of kwark en dan blijft de 'schade' beperkt:o

Klopt, dan betreft het alleen de lactose. Maar je kunt zoveel betere dingen eten en drinken dan zuivel. Persoonlijk ben ik ook niet zo een voorstander van kcal's drinken als je ze ook kunt eten. Persoonlijk eet ik liever iets meer rijst en bijvoorbeeld kip om die paar extra carbs/eiwitten uit bijvoorbeeld melk binnen te krijgen.

Veel mensen willen gewoon te graag dat hun shakies of havermout lekker is en maken het daarom met melk. Ik vind dat gewoon een shit reden om melk te drinken en adviseer daarom iedereen die gaat cutten of een dikke huid heeft om eens te proberen zijn/haar zuivel eruit te gooien.

Ik ben daar misschien wat stellig in, maar heb bij mezelf de resultaten gezien en dat is serieus significant. Heb je geen last van (lichte) lactose intollerantie blijf dan gerust kwark eten. Zou ik persoonlijk ook doen namelijk. Kwark is namelijk erg lekker, goedkoop en met een hoop te combineren.

Echter wil ik niet weer een shitload onderhuids vocht vasthouden en begin ik daar dus niet meer aan. Slechts op zijn tijd pak ik wat griekse yoghurt of kwark en dan blijft de 'schade' beperkt:o

1. Wat is 'beter'. Als je nergens last van hebt is zuivel gewoon een prima bron van voedingsstoffen. Dat iemand zijn voorkeur uitgaat naar het eten van vast voer betekent niet dat vloeibaar voer minder goed is.

2. Als je nou geen last hebt van een dikkere huid (zou het overigens nog wel eens gemeten willen zien, wat het nu daadwerkelijk uitmaakt) dan is er toch niets mis mee om ook nog iets lekkers te eten of te drinken?

3. Je zegt het hier zelf ook, het is lekker en dus zou je het graag eten. Mensen die geen last hebben van lactose-intolerantie zouden dan toch ook gewoon moeten kunnen eten.

4. Jij bent op DBB één van de weinigen die hier daadwerkelijk last van heeft. Wat overigens niet wil zeggen dat het geen kwaad kan. Echter is het gewoon onredelijk om te zeggen dat zuivel een waardeloze bron van voedingsstoffen is, terwijl er (naar mijn weten) geen wetenschappelijk bewijs is dat dit echt zorgt voor een dikkere huid en een berg onderhuids vocht. Zelfs als dit al wetenschappelijk bewezen zou zijn, dan zou ik nog steeds erg benieuwd zijn over welke mate van 'verdikking' en hoeveelheid vocht we dan spreken.

Ik ben daar misschien wat stellig in, maar heb bij mezelf de resultaten gezien en dat is serieus significant.

Jouw leven is geen dubbelblind placebogecontroleerd onderzoek ofzo, die conclusie kan je niet trekken. Ik ga hier op DBB ook niet iedereen afraden om brinta te eten omdat ik vlak nadat ik begon met brinta eten een blessure opliep.

Jouw leven is geen dubbelblind placebogecontroleerd onderzoek ofzo, die conclusie kan je niet trekken. Ik ga hier op DBB ook niet iedereen afraden om brinta te eten omdat ik vlak nadat ik begon met brinta eten een blessure opliep.
Vertel mij dan eens waarom er zo weinig wedstrijdbodybuilders nog zuivel nemen vlak voor een wedstrijd.

Ik ga het artikel binnenkort even opzoeken en zal het posten.:o

• Like
Waarderingen: FTIO
  • Topic Starter Topic Starter
Gezellig hier. Jammer dat niemand Victor zijn opmerking meeneemt, en dat het niet de zuivel maar natrium de "boosdoener" is van onderhuids vocht

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven