Fitness Seller

FTIO's online trainingslogboek

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Vertel mij dan eens waarom er zo weinig wedstrijdbodybuilders nog zuivel nemen vlak voor een wedstrijd.

Ik ga het artikel binnenkort even opzoeken en zal het posten.:o

Dat is wat ik hoopte dat jij mij ging vertellen. Het lijkt nu een beetje of jij doet alsof ik niet wil geloven dat lactose zoiets zou kunnen veroorzaken. Dat wil ik best geloven maar dan moet dat wel uit een degelijke bron komen. De gewoontes van wedstrijdbodybuilders zijn geen inherent goeie bron.

Als het aan veel competitieve bodybuilders van een paar jaar geleden lag at de hele wereld alleen maar rijst, broccoli en droge kip, deed iedereen een 6 day split en deed niemand ooit minder dan 8 reps want dan 'werd je alleen sterk, niet groot' . Als je dat vergelijkt met nu dan zie je dat de consensus in de industrie/scene er een stuk op vooruit is gegaan. Dit bevestigt het nut en de belangrijkheid van skeptisch kijken naar dit soort claims.

Gezellig hier. Jammer dat niemand Victor zijn opmerking meeneemt, en dat het niet de zuivel maar natrium de "boosdoener" is van onderhuids vocht

Zal eerlijk zijn dat ik in mijn haast om te reageren die opmerking niet gezien heb. Dit lijkt mij inderdaad een veel aannemelijkere verklaring.

Dat is wat ik hoopte dat jij mij ging vertellen. Het lijkt nu een beetje of jij doet alsof ik niet wil geloven dat lactose zoiets zou kunnen veroorzaken. Dat wil ik best geloven maar dan moet dat wel uit een degelijke bron komen. De gewoontes van wedstrijdbodybuilders zijn geen inherent goeie bron.

Als het aan veel competitieve bodybuilders van een paar jaar geleden lag at de hele wereld alleen maar rijst, broccoli en droge kip, deed iedereen een 6 day split en deed niemand ooit minder dan 8 reps want dan 'werd je alleen sterk, niet groot' . Als je dat vergelijkt met nu dan zie je dat de consensus in de industrie/scene er een stuk op vooruit is gegaan. Dit bevestigt het nut en de belangrijkheid van skeptisch kijken naar dit soort claims.

Zal eerlijk zijn dat ik in mijn haast om te reageren die opmerking niet gezien heb. Dit lijkt mij inderdaad een veel aannemelijkere verklaring.

Wat dus onderbouwd dat zuivel geen 'waardeloze troep' is. Maar ja, wat maakt het ook uit. Op DBB worden persoonlijke ervaring toch al continu voor 'waar' aangenomen. Vermoeiend ook dat er nog constant (en zeer zeker niet alleen hier) wordt vastgehouden aan die eeuwenoude theorieën wat betreft voeding en training, terwijl er hier en daar toch best wat aardige onderzoekjes te vinden zijn die het e.e.a. weerleggen.

Goeie discussie hier, kan ik serieus waarderen. Maar zie naast dat ik de hele wc vol schijt nog steeds de problemen van zuivel niet.
Vind zelf de M&F niet de geweldigste bron.

• Topic Starter Topic Starter
Goeie discussie hier, kan ik serieus waarderen. Maar zie naast dat ik de hele wc vol schijt nog steeds de problemen van zuivel niet.
Vind zelf de M&F niet de geweldigste bron.
Discussies en (kamer) vragen zijn altijd welkom. Als ik het niet kan beantwoorden, dan kan een van de loglezers het misschien wel.
Verstandig besluit, heb al een paar onderbroeken mogen wegsmijten & genante momentjes gehad in de winkel =$

:roflol:

---------- Toegevoegd om 18:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:19 ----------

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

SQUATS - HIGH BAR - 80% OF MONDAY
warming up
100 x 5 x 3
lekker snel

BENCHPRESS
warming up
97,5 x 5 x 3
zat nog aardig snelheid in, richting de 100 aankomende maandag.

DEADLIFT - DEAD STOP
warming up
5 x 140 VPR
Oude 1RM was 145 kg. Hier zat nog aardig wat snelheid in.

CHIN-UPS
warming up
BW x 11
BW x 10
BW x 10 laatste set met 3:30 minuten rust (te veel) VPR

Comment: Goede training, direct uit stage. Light squats met 5RM deadlift was een goede keuze. Best een beetje zware benen nu. Chin-ups waren tot failure en 1 rep meer dan vorige keer met BW = 93 kg. Tevreden! Zaterdag ochtend weer een VPR zetten op de squat en verder nog presses en back extensions en facepulls.

Goede training gozer! Al verbaas ik me wel echt over de relatief lichte gewichten.welk je gebruikt. Je bent zo te zien net als ik ook niet zo een ster in optrekken.

Wel mooie pr's gepakt!

Goede training gozer! Al verbaas ik me wel echt over de relatief lichte gewichten.welk je gebruikt. Je bent zo te zien net als ik ook niet zo een ster in optrekken.

Wel mooie pr's gepakt!

Thanks! Welke oefening(en) bedoel je met relatief lichte gewichten? Vooral de lowerbody?

Valt toch allemaal wel mee met low :p Misschien die deadlift dan, maar voor de rest?

Valt toch allemaal wel mee met low :p Misschien die deadlift dan, maar voor de rest?

Als je mij met Marvin zijn squats en deadlifts vergelijkt is het wel laag :(

Deadlift heb ik nooit echt consequent gedaan en als ik hem deed, met slechte vorm. Rug nagenoeg horizontaal en er bijna een stiff leggend of RDL van maken. Het valt mij trouwens op de mensen die erg zwaar deadliften voor zowel hun fysiek (beenomvang) of in vergelijking met hun squat veel deadliften, bijna altijd met die vorm deadliften. Dus heupen veel te hoog.

Deadlift heb ik nooit echt consequent gedaan en als ik hem deed, met slechte vorm. Rug nagenoeg horizontaal en er bijna een stiff leggend of RDL van maken. Het valt mij trouwens op de mensen die erg zwaar deadliften voor zowel hun fysiek (beenomvang) of in vergelijking met hun squat veel deadliften, bijna altijd met die vorm deadliften. Dus heupen veel te hoog.

Zou leuk zijn om eens te vergelijken, ik begin wel: 175kg deadlift/120kg squat (130 zit er probably in), 59cm.

Hoe je torso zich verhoudt tot de grond is niet per se 1:1 gerelateerd aan slechte vorm, afhankelijk van voorkeur (of gewoonte als je het zo wilt noemen) en lichaamsbouw zie je toch best veel verschil in techniek tussen verschillende elite level lifters.
Konstantinovs vlak voordat hij zijn pull begint
Efferding vlak voordat hij zijn pull begint
Magnusson heeft dan weer een relatief verticaal torso
Uiteraard speelt bodyweight ook een rol in je techniek.

Maar ik snap wel wat je bedoelt, sommige mensen lijken er een wedstrijdje van te maken wie z'n erectors door de langste rom kan trekken gedurende de deadlift. Ik zie alleen veel te vaak mensen die iemands deadlift meteen categoriseren als 'slecht' omdat ze niet de techniek gebruiken die je aangeleerd krijgt als je daar voor het eerst met je 40kg deadlift staat te klooien. Het verschil tussen goede en slechte techniek is niet zo simpel als de hoek die je bovenlichaam maakt met de grond, ook niet in de context van veiligheid.

Zou leuk zijn om eens te vergelijken, ik begin wel: 175kg deadlift/120kg squat (130 zit er probably in), 59cm.

225 DL - 195 SQ - 69cm

Hoe je torso zich verhoudt tot de grond is niet per se 1:1 gerelateerd aan slechte vorm, afhankelijk van voorkeur (of gewoonte als je het zo wilt noemen) en lichaamsbouw zie je toch best veel verschil in techniek tussen verschillende elite level lifters.

Maar ik snap wel wat je bedoelt, sommige mensen lijken er een wedstrijdje van te maken wie z'n erectors door de langste rom kan trekken gedurende de deadlift. Ik zie alleen veel te vaak mensen die iemands deadlift meteen categoriseren als 'slecht' omdat ze niet de techniek gebruiken die je aangeleerd krijgt als je daar voor het eerst met je 40kg deadlift staat te klooien. Het verschil tussen goede en slechte techniek is niet zo simpel als de hoek die je bovenlichaam maakt met de grond, ook niet in de context van veiligheid.

Grootste fout wordt toch gemaakt dat mensen benaderen als pull i.p.v. push + heupextensie?
Sinds ik me ben gaan focussen op het laatste (mede door Ed Coan, Dan Green, Richard Hawthorne) gaan me deadlifts sowieso vele malen soepeler.
Flexibiliteit in je hamstrings beïnvloed denk ik ook hoe diep je kunt zakken.

SQUATS - HIGH BAR
warming up
125 x 5 x 3 VPR! laatste rep van de laatste set was een 2 sec. grinder

PRESS
warming up
60 x 5 x 3 aardig wat snelheid

BENT OVER ROW
warming up
75 x 5 x 3 veel snelheid

FACE PULLS
warming up
32 x 10 x 4 VPR

Comment: Squat ging goed, zeer tevreden hiermee! Sommige reps iets te ver voorover geleund voor een high bar squat, maar niet buiten proportie.. Press zit nog een klein beetje rek in, ik ben benieuwd hoe ver ik hier mee kom in deze cycle. Bent over row nog steeds easy en volgende week weer 5kg verhogen. Face pulls ging goed, minder rust (30 sec.) en 1 rep meer.

Overall erg tevreden! Ik was met een vriend van mij en we hebben nog 3 x 10 gedaan met 30 kg barbell curls en seated barbell overhead extensions. Gewoon omdat het kon, dit was eenmalig. Barbell curls gingen vlot omhoog en weinig rust en de OH extensions gingen mooi rustig en gecontroleerd.

---------- Toegevoegd om 12:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:04 ----------

De lichaamslengte mist nog bij dit rijtje. Ik zou graag mee willen doen, maar ik heb géén idee wat mijn 1RM of überhaupt 5RM is, omdat ik 3 sets across doe. Been omtrek weet ik ook niet. Zelfde geldt voor de deadlift.

Netjes, aardig in proportie dacht ik zo? Squat relatief íets lager dan de deadlift.

Leuk uitgeschreven zo! Die plaatjes illustreren inderdaad heel mooi hoe anatomische variatie invloed heeft op de startpositie bij veel oefeningen.

Dit ben ik zeker met je eens, toch zijn er mensen die echt wel dieper kunnen zakken met de heupen, maar dan teveel in gewicht inleveren en dat nooit doen. Wat ik dan vaak zie, is dat mensen met een nagenoeg horizontale rug en een ietwat gekyfotiseerde (als dat een woord is) thoracale wervelkolom eigenlijk te zware gewichten alsnog een paar reps van de grond trekken.

225 DL - 195 SQ - 69cm

Grootste fout wordt toch gemaakt dat mensen benaderen als pull i.p.v. push + heupextensie?
Sinds ik me ben gaan focussen op het laatste (mede door Ed Coan, Dan Green, Richard Hawthorne) gaan me deadlifts sowieso vele malen soepeler.
Flexibiliteit in je hamstrings beïnvloed denk ik ook hoe diep je kunt zakken.

Jij mag niet mee doen, genetisch wonder... Sinds die laatste paar foto's op de festival heb ik een idee hoe groot jij eigenlijk bent :o Jij hebt een goede bouw voor deze sport :thumb:

Het heeft allemaal met elkaar te maken, om één onderdeel van het lichaam aan te wijzen als oorzaak is gewoonweg dom en geeft aan dat men weinig verstand van zaken heeft. (hiermee doel ik NIET op jou.)

Om terug te komen op die heupextensie: Dat is precies ook wat ik nu anders doe. Ik lift nu met veel focus op explosiviteit uit de glutes. Lifts gaan veel explosiever van de grond en de glutes zijn echt gemaakt voor de deadlift. Squeeze those glutes!

cfcaa506b59403d4c4cf097ed2b4ff62.jpg

ahhahahah dat plaatje :roflol: ahahahha

• Like
Waarderingen: FTIO
Dus de gods of fitness zijn langs geweest

f00905c8183adebcd4d2685c89fb85da.jpg

Potverdomme, ik moest hier hardop om lachen :roflol:

Nou zeg ik mag ook nooit meedoen :(

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven