MuscleMeat

FTIO's vetverlies log - 3 maanden (juni - augustus '14)

• Topic Starter Topic Starter
Zowieso heb je dan een betere tan..:D
Dat is zeker waar.. Nog een puntje om misschien de cut wat langer door te trekken..
GTL :o ?
Klinkt goed allemaal man, lekker bezig! :D
Goede taille/borst verhouding ook!
En dat armen/benen (vrijwel) gelijk blijven is goed teken ja!

Squats heb ik ook moeite mee in de cut hoor...
Niet zozeer krachtsgewijs, maar wel qua "effort".
Voelt allemaal erg zwaar in combi met lage kcal inname.
Sowieso ben ik conditioneel tussen sets in eerder gesloopt.
Doordat je daarna dan weer al dat gewicht op je schouders draagt werkt het erg slopend...

Andere oefeningen heb ik net zoals jou dat ik het allemaal niet zozeer merk.

Benieuwd naar je eindresultaat man!
Thanks Tim!

Fijn om te horen dat het niet totaal ongewoon is dat de squats zo zwaar gaan..

Gym Tan & Laundry baby.

• Like
Waarderingen: FTIO

The process of staying fresh and mint. Stands for "Gym, tan, laundry." Must be done everyday to achieve maximum potential. Side effects include fist pumping. Coined by the eloquent Mike "The Situation" Sorrentino from MTV's ground breaking Jersey Shore.
You gotta GTL everyday to make sure you're looking your best bro. If your shirt looks bad it makes the whole product look bad.

Lol :roflol:

Week 6 - Training 10-07-2014

SQUAT - HIGH BAR
137,5 x 5 @ 9.5

BENCH PRESS - PAUSED
100 x 5 @ 8
100 x 5 @ 9

DEADLIFT - HEX BAR
120 x 5
120 x 5 @ 7

CHIN-UP
bw + 24 kg x 5
bw + 24 kg x 5 @ 7,5 - 8

Comment: Prima training. Squat weer erg zwaar.. Laatste rep was een tel of 2 á 3 lang..

Lekkere training man, keeping it basic and strong.

Fuark, ziek hoor..squats @9.5! Zo een 2-3s rep lijkt soms een eeuwigheid te duren.

Goed weekend FTIO

Lekkere training man, keeping it basic and strong.
Bedankt man! Lekker toch :)

Ik zweette enorm, ondanks het lage werkvolume.. Het was behoorlijk benauwd in de gym.
Fuark, ziek hoor..squats @9.5! Zo een 2-3s rep lijkt soms een eeuwigheid te duren.

Goed weekend FTIO

Haha ja. Als het zo zwaar voelt moet je een goede focus hebben om door je zwakke punt in je lift te driven..

in!

Welkom!

---------- Toegevoegd om 11:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:43 ----------

Mooie clip gelezen van Chivo Opleidingen over het rekruteringsprincipe en intensiteit voor hypertrofie.

Ze bespreken in de clip het standpunt van Ralph Carpinelli omtrent hypertrofie.
Chivo Opleidingen zei:

Cliffs: met relatief lage gewichten (30% 1 RM) kan je kan je evenveel hypertrofie stimuleren en evenveel spiervezels rekruteren als met zware gewichten. Er wordt dus getwijfeld aan de eenzijdige benadering, waarin zware intensiteit gelijk opgaat met een hoge mate van spiervezel rekrutering. Wel is om kracht op te bouwen een hogere intensiteit beter geschikt.

Ik vond het een leuke toevoeging op een artikel wat op het forum veel wordt aangehaald, dat 7x3 evenveel hypertrofie zou opleveren als 3x10 of iets dergelijks..

Welkom!

---------- Toegevoegd om 11:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:43 ----------

Mooie clip gelezen van Chivo Opleidingen over het rekruteringsprincipe en intensiteit voor hypertrofie.

Ze bespreken in de clip het standpunt van Ralph Carpinelli omtrent hypertrofie.

Cliffs: met relatief lage gewichten (30% 1 RM) kan je kan je evenveel hypertrofie stimuleren en evenveel spiervezels rekruteren als met zware gewichten. Er wordt dus getwijfeld aan de eenzijdige benadering, waarin zware intensiteit gelijk opgaat met een hoge mate van spiervezel rekrutering. Wel is om kracht op te bouwen een hogere intensiteit beter geschikt.

Ik vond het een leuke toevoeging op een artikel wat op het forum veel wordt aangehaald, dat 7x3 evenveel hypertrofie zou opleveren als 3x10 of iets dergelijks..

is het niet zo dat wanneer je op kracht traint en dus sterker wordt je meer gewicht aankan en dat -op de lange termijn- juist resulteert in meer gains dan enkel trainen voor hypertrophie? correct me if i'm wrong

Ik had het in mijn log toen ook al aangegeven ja. Inspanning > gewicht. Alhoewel je met hoge herhalingen wel beperkt kan worden door bijv uithouding/melkzuur om alle spiervezels te rekruteren.

is het niet zo dat wanneer je op kracht traint en dus sterker wordt je meer gewicht aankan en dat -op de lange termijn- juist resulteert in meer gains dan enkel trainen voor hypertrophie? correct me if i'm wrong

Ja en nee. Er bestaat eigenlijk geen onderscheid. Alles tussen de 3-30 herhalingen is voor hypertrofie trainen. Als er uiteraard meerdere werksets mee worden gedaan (volume draaien).

Als je voor kracht traint word je sterker en kun je meer gewicht verplaatsen en meer schade brengen. Echter heb je er weinig aan als je weinig volume draait.

Volume is de belangrijkste factor voor hypertrofie. Inspanning speelt ook een grote rol. De inspanning mag niet te licht zijn (RPE <7), maar ook niet te zwaar (veel tot falen/falen).

Much information
So knowledge.

Goede squats ook weer!

Ik had het in mijn log toen ook al aangegeven ja. Inspanning > gewicht. Alhoewel je met hoge herhalingen wel beperkt kan worden door bijv uithouding/melkzuur om alle spiervezels te rekruteren.
Klopt.. :thumb:

Ja en nee. Er bestaat eigenlijk geen onderscheid. Alles tussen de 3-30 herhalingen is voor hypertrofie trainen. Als er uiteraard meerdere werksets mee worden gedaan (volume draaien).

Als je voor kracht traint word je sterker en kun je meer gewicht verplaatsen en meer schade brengen. Echter heb je er weinig aan als je weinig volume draait.

Volume is de belangrijkste factor voor hypertrofie. Inspanning speelt ook een grote rol. De inspanning mag niet te licht zijn (RPE <7), maar ook niet te zwaar (veel tot falen/falen).
Hier hadden we het vorige keer ook over inderdaad.. Bedankt voor de uitleg, dan hoef ik het niet te typen :p

Nee, maar on a serious note: je uitleg wordt altijd gewaardeerd hier :)
Much information
So knowledge.

Goede squats ook weer!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

---------- Toegevoegd om 19:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:42 ----------

Week 7 - Training 14-07-2014

SQUAT - HIGH BAR
100 x 5
130 x 4 (5e fail)
120 x 5 @ 8,5-9

SPOTO PRESS
60 x 5
90 x 5
90 x 5
90 x 5 @ 8,5 - 9

ROMANIAN DEADLIFT - HEX BAR
90 x 5
110 x 5
110 x 5 @ 8

PULL UP - WIDE GRIP
bw x 5
bw + 20 kg x 5
bw + 20 kg x 5 @ 8,5-9
CLOSE HAMMER GRIP
bw x 10 @ 10

Comment: Kut training. Weinig focus en weinig zin. Ik was snel afgeleid en dat gebeurde ook tijdens de squat (bedankt Massive voor de jinx). Ik verloor spanning en kwam niet eens meer omhoog.

Ik heb ook niet zo veel plezier meer in het squatten, zoals ik dat had tijdens mijn vorige cycle.
Verder alles gedaan wat ik moest doen. Kuiten geskipt en buik ook geskipt..

Misschien was het ook een te grote sprong van 100 naar 130? Dan ben je iets minder goed voorbereid op de top set. Squat is voor een groot deel mentaal. Wellicht kun je een kleine back-off doen (RPE 7) om beter te recoveren, daarna nog proberen door te knallen tot het einde.

Misschien was het ook een te grote sprong van 100 naar 130? Dan ben je iets minder goed voorbereid op de top set. Squat is voor een groot deel mentaal. Wellicht kun je een kleine back-off doen (RPE 7) om beter te recoveren, daarna nog proberen door te knallen tot het einde.

Ik heb die sprong wel al een tijdje er in zitten. Maar een keer 60 - 90 - 110 - 130 proberen kan geen kwaad.

Ja ik ga voor de squat wel een back off periode inlassen, zodat ik ergens halverwege Augustus / eind Augustus weer richting de 130 ga voor 3x5.

Als iedereen op dbb dit nou even zou lezen dan kunnen we voor eens en voor altijd af zijn van die 12 reps is hypertrofie en 3 reps is kracht hurrdurr mentaliteit. Behalve die 'niet luisteren naar studies want die zijn stom, ik luister liever naar persoonlijke ervaring' mensen, maar die zijn toch al niet meer te redden.

Laatst bewerkt:
Als iedereen op dbb dit nou even zou lezen dan kunnen we voor eens en voor altijd af zijn van die 12 reps is hypertrofie en 3 reps is kracht hurrdurr mentaliteit. Behalve die 'niet luisteren naar studies want die zijn stom, ik luister liever naar persoonlijke ervaring' mensen, maar die zijn toch al niet meer te redden.

Het blijft dweilen met de kraan open hier op DBB. Dus in plaats van mezelf op te vreten bij de topics die dagelijks geopend worden, hoop ik met dit soort dingen (logs) dat mensen zelf dingen gaan opzoeken aan de hand van artikelen of verwijzingen die ik hier neerzet.

Of ik stuur ze door naar www.victormooren.nl, waar sowieso een hele hoop van die oude dogma's worden besproken.

Het blijft dweilen met de kraan open hier op DBB. Dus in plaats van mezelf op te vreten bij de topics die dagelijks geopend worden, hoop ik met dit soort dingen (logs) dat mensen zelf dingen gaan opzoeken aan de hand van artikelen of verwijzingen die ik hier neerzet.

Of ik stuur ze door naar www.victormooren.nl, waar sowieso een hele hoop van die oude dogma's worden besproken.

"Education is the most powerful weapon we can use to change the world" - Nelson Mandela :D

wat betekent nou die @7 of @9,5 achter je set? 70 a 95% van je 1rm?

wat betekent nou die @7 of @9,5 achter je set? 70 a 95% van je 1rm?

Dit is de RPE schaal, De RPE schaal is een subjectieve belastingschaal. Met behulp van deze schaal kan je aangeven wat de intensiteit van de uitgevoerde werkset is.

RPE 10: De max. Daar zit geen extra herhaling meer in.
RPE 9: 1 herhaling over
RPE 8,5: 2 herhalingen over
RPE 8: 3 herhalingen over
RPE 7,5: 4 herhalingen over
RPE 7: *5 herhalingen over (er zit veel snelheid in de herhalingen)
RPE 6: Gelijk aan een opwarmset

Terug
Naar boven