Fitness Seller

g3rr3: train till you drop dead

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Eindelijk terug trainen vanavond ^^
squats only! + HIIT
 
Zoals gezegd Squats(small stance) only!

Opwarming:
10*60kg
8*70kg
6*80kg

Werksets:
2*120kg
4*110kg
6*100kg
8*90kg
10*80kg
12*70kg
15*60kg
20*50kg
=> G is dood :D

Had de fut niet meer om cardio te doen, morgen 20 minuten dan maar.
 
Zeer sterke squat sessie, daar gaan je benen van groeien!
Dit is imo squaten tot in de perfectie, met volle intensiteit en in elke rep range. Door zo'n trainingen kan het niet anders of je gaat geweldige vooruitgang maken.
 
Laatst bewerkt:
Zeer sterke squatsessie. Mooie omgekeerde pyramide!
Ik vind de sprong van 80 naar 120 alleen te groot.
Doe 1 hh met 100 next tussendoor time?

Zwaar he Gerre je gaat echt kapot.
 
Laatst bewerkt:
Erg sterk, en die squatsessie is eigenlijk een HIIT, zwaar afzien. Jij deed volgens mij fulls toch?
 
Lekkere squat training man.
 
Zeer sterke squat sessie, daar gaan je benen van groeien!
Dit is imo squaten tot in de perfectie, met volle intensiteit en in elke rep range. Door zo'n trainingen kan het niet anders of je gaat geweldige vooruitgang maken.
Hehe, was wel sterven op het einde :D

Zeer sterke squatsessie. Mooie omgekeerde pyramide!
Ik vind de sprong van 80 naar 120 alleen te groot.
Doe 1 hh met 100 next tussendoor time?

Zwaar he Gerre je gaat echt kapot.
Zal het in gedachten houden :D
echt wel, doodgaan :D

Erg sterk, en die squatsessie is eigenlijk een HIIT, zwaar afzien. Jij deed volgens mij fulls toch?
Dit waren small stance, zo diep mogelijk, volgende keer weer fulls.

Lekkere squat training man.
thx.
 
Zou goed zijn voor de sweep in de quads.
Anyway vind ik fulls beter aanvoelen voor de knieën dus doe ik voortaan weer fulls
 
Hoe staan je voeten bij de small stance? Tenen naar buiten?

Als je dan toch voor de quads wil gaan zou ik de front squat boven de small stance aanraden zoals je zegt i.v.m. je knie"en.
 
voeten staan gewoon naar voor, knieën gaan dezelfde richting uit als de voeten.
Frontsquats doe ik soms wel ja, niet dat die zo fijn aanvoelen, backsquat is IMO veel effectiever.
 
Als je tenen niet naar buiten staan kun je idd niet diep zakken en je adductors en hams niet goed onder spanning brengen om de spanning van je knieen te halen.

Een frontsquat is ook niet fijn, erg zwaar, maar sloopt wel die quads meer op een gezonde wijze. En pakt je core meer aan.

Backsquat is de ultieme allround oefening.
 
Als je tenen niet naar buiten staan kun je idd niet diep zakken en je adductors en hams niet goed onder spanning brengen om de spanning van je knieen te halen.

Een frontsquat is ook niet fijn, erg zwaar, maar sloopt wel die quads meer op een gezonde wijze. En pakt je core meer aan.

Backsquat is de ultieme allround oefening.
Niet diep?? ik zat toch een goed stukje onder parallel hoor chickie :D
 
Oei dat vind ik dan alleen maar enger klinken. Volgens rippetoe is dit echt af te raden. Je squat dan niet meer met hipdrive (vrijwel onmogelijk met deze stance) maar vanuit je knieen en quads.

Misschien valt het met de huidige gewichten nog wel mee, maar zo probeerde ik het vroeger ook en heb toen flinke last van mijn knieen gehad. Dat is ook de reden waarom ik jarenlang niet meer fulls deed. Had ik maar eerder dit boek gelezen.
 
Oei dat vind ik dan alleen maar enger klinken. Volgens rippetoe is dit echt af te raden. Je squat dan niet meer met hipdrive maar vanuit je knieen en quads.

Misschien valt het met de huidige gewichten nog wel mee, maar zo probeerde ik het vroeger ook en heb toen flinke last van mijn knieen gehad. Dat is ook de reden waarom ik jarenlang niet meer fulls deed. Had ik maar eerder dit boek gelezen.
Die hipdrive kan mij eerlijk gezegd gestolen worden, rippetoe heeft echt een k*tfysiek en hij gaat dan zeggen hoe hey moet? akkoord zijn schema's werken maar zijn uitleg vind ik niet altijd even goed.
Vanaf volgende week ga ik weer gewoon fullsquatten :)
 
Dus zijn fysiek zegt iets over zijn kennis? Misschien houdt hij zich verder met andere dingen bezig. Die hipdrive zorgt er alleen voor dat de spanning op je knieën tot een minimum wordt gebracht. Je quads aan de bovenkant en via hipdrive je hamstrings aan de onderkant.

Ik heb het nu eens geprobeerd en als het niet goed voelt dan kan zijn theorie de prullenbak in. Maar het voelde erg goed aan.
Uiteindelijk moet je gewoon doen wat goed voelt, luisteren naar je lichaam dus. Echter vergt dat flinke ervaring.
 
het heeft er onrechtstreeks wel mee te maken ja, als hij zo'n k*tfysiek heeft wil dat zeggen dat hij ofwel niet veel ofwel niet goed getraint heeft, als het optie 1 is kan hij onmogelijk genoeg ervaring hebben, als het optie 2 is tjah...
Je zou gelijk kunnen hebben chick maar voor mij voelen fullsquats goed aan hoe ik ze deed, dus ga ik ze zo ook verder doen ;):p
 
Maar de full squats doe jij toch precies hoe hij het aangeeft? Daar hanteer jij toch ook een wijde stand?

Mooie discussie trouwens. ;)
 
het heeft er onrechtstreeks wel mee te maken ja, als hij zo'n k*tfysiek heeft wil dat zeggen dat hij ofwel niet veel ofwel niet goed getraint heeft, als het optie 1 is kan hij onmogelijk genoeg ervaring hebben, als het optie 2 is tjah...
Je zou gelijk kunnen hebben chick maar voor mij voelen fullsquats goed aan hoe ik ze deed, dus ga ik ze zo ook verder doen ;):p

Bullshit alarm went off Gerre~
Rippetoe zijn fysiek zegt niets maar dan ook werkelijk NIETS over zijn kennis van Bodybuilding. Fullsquats moet ik ook doen van mijn coach minder belasting voor de knietjes wel een stuk zwaarder dan parallel of below parallel. Begrijp nu wat je bedoelde met 150 fullsquat een tijdje geleden is imposant!
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven