AndroidHealthClinic

g3rr3: train till you drop dead

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Bullshit alarm went off Gerre~
Rippetoe zijn fysiek zegt niets maar dan ook werkelijk NIETS over zijn kennis van Bodybuilding. Fullsquats moet ik ook doen van mijn coach minder belasting voor de knietjes wel een stuk zwaarder dan parallel of below parallel. Begrijp nu wat je bedoelde met 150 fullsquat een tijdje geleden is imposant!
Ik zeg toch ook dat ik fullsquats ga doen ;) Alleen die hipdrive zie ik het nut niet van in, tenzij iemand met goede argumenten komt :)
Ben blij dat je eindelijk doorhebt wat ik toen bedoelde :D
 
De argumenten zijn er maar wil jij ze horen? Nogmaals hipdrive zorgt ervoor dat je vanuit het onderste deel van de squats de hams, glutes en adductors gebruikt die dan ook volledig op spanning staan. Je duwt dus je lichaam omhoog vanuit je heupen, hoe het lichaam is gemaakt. Doe je dat niet dan gebruik je deze spieren minimaal. Ga je vanuit je knieën drukken dan belast je ten eerste je knie onjuist doordat de hams de spanning in het onderste deel van de squats niet kunnen overnemen. Daarnaast train je dus in feite het meest je quads terwijl je toch je hele benen wilt trainen.

Rippetoe benaderd barbell trainingen vanuit de wetenschap (bewegingsleer). Trainen met volledige bewegingen op de manier hoe de anatomie van het lichaam in elkaar zit. Dus zoveel mogelijk spieren betrekken om sterker te worden. Dat is volgens mij toch wat we allemaal willen.

Maar wat versta jij dan onder hipdrive Gerre?
 
Laatst bewerkt:
die hipdrive oke, maar in de filmpjes van rippetoe zie je toch duidelijk dat hij niet full gaat
 
Oke, eens. Hij zegt dat je heupen onder je knieen moeten zakken en dat is idd minimaal op foto's. Maar dan ga jij toch gewoon dieper als jou hams en glutes dat aankunnen. Gewoon een volledige spanning op de spieren zetten.
 
Dan zijn we het erover eens chick :D
Dacht dat je bedoelde dat ik precies rippetoesquat moest volgen, dus met hipdrive en prarallel
 
Nee zeker niet. Maar ik dacht dat jij alles vanuit je knieen drukte maar weet nu beter. Zijn we weer op een lijn. :D
 
Vanuit mijn knieën fullsquatten zou zelfmoord zijn :D
 
Ff visualiseren... squat...:wl:... knap (oeps knietjes)... :eek!::huilen:...:oud:
 
:roflol:
 
Normaal ging ik deze avond borst+biceps doen, maar ik hoor ent dat mijn oma naar spoed moet dus ga ik binnen een 10-tal minuutjes schouders doen, MP only om het kort te houden(repranges van squatsessie). en dan op naar spoed om te zien wat het is.
 
MP
Opwarming
10*30kg
8*35kg
6*40kg

Werksets
0*57.5kg (fail)
2*52.5kg
4*50kg
6*47.5kg
8*45kg
10*42.5kg
10*40kg (wou er 12)
15*32.5kg
20*30kg

Schouders branden nu wel heel goed.
 
Sterke trainingen kerel, ik ga je log volgen!

Leuk om te zien hoe een (bijna) leeftijdsgenoot traint.
 
Ja ja, jij gaat er komen hoor met zo'n trainingen. Sterk!
 
Mooie training, hopelijk niet te slecht nieuws op spoed.
 
redelijk goed nieuws van spoed, het gaat al ebter met mijn oma maar ze moet wel daar blijven ter observatie.
 
Gelukkig dat het goed gaat met je oma.

Verder sterke MP, zelfde opbouw als de squat sessie.
 
MP moet hoger vind ik. als je weet dat mijn max bench 92.5 was moet Mp toch zeker 60 zijn. enfin gewicht zegt niet alles, zolang de schouders maar groeien:p
 
Mooie Dressed Black Compounds training weer beest!

Ik voorzie Gerre heel hard groeien de komende tijd.
Mits hij stopt met cutten:)
 
Mooie Dressed Black Compounds training weer beest!

Ik voorzie Gerre heel hard groeien de komende tijd.
Mits hij stopt met cutten:)
Gedudld mijn vriend, nog 3 weekjes ;) (ben het zelf ook kotsbeu aan het worden)
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven