AndroidHealthClinic

Gebruik je boter als je een ei bakt?

Peiling Peiling Gebruik je boter als je een ei bakt?

• Ik gebruik boter

Stemmen: 52 36,9%
  • Ik gebruik roomboter

Stemmen: 9 6,4%
  • Ik gebruik niks

Stemmen: 10 7,1%
  • Ik gebruik iets anders

Stemmen: 70 49,6%

• Totaal stemmers
    141
olijfolie

Ik heb je link gelezen. maar nou zie ik dat supermarkt mayonaise ook slecht is voor je. dus ook de omega 3&6 mayo van Calvé?

Ja omdat dat ook bewerkte olie is en dus toegevoegde omega's bevat en niet de omega's die er van nature inzitten.

wat is er mis met de toegevoedge omega 3?

sorry voor de misschien wat domme vragen

Erasmus zegt dat je vooral omega 3 moet nemen

Omdat de voedingsmiddelenindustrie uitsluitend linolzuur gebruikt en geen alfalinoleenzuur, is er een wanverhouding ontstaan tussen beide vetzuren. Onze huidige voeding bevat nog maar 16 procent van de hoeveelheid alfalinoleenzuur die onze voorouders in de vorige eeuw naar binnen kregen.

olijfolie

Omdat de omega die er van nature inzit beter is omdat t niet bewerkt is.
De omega die toegevoegd wordt komt meestal uit vis.

Met olijfolie op hoog vuur is veel ongezonder dan op roomboter bakken.
Olijfolie is geschikt om aan hoge temperatuur te gebruiken zonder schadelijk te worden. Alleen moet je elke olie natuurlijk niet te lang verhitten. Verder heeft het de neiging om te gaan spatten, dus gewoon op een laag tot gemiddeld vuurtje gebruiken dan is er niets aan de hand.

Roomboter bevat veel verzadigde vetten dus wil je niet heel de dag door gebruiken.

Olijfolie is geschikt om aan hoge temperatuur te gebruiken zonder schadelijk te worden. Alleen moet je elke olie natuurlijk niet te lang verhitten. Verder heeft het de neiging om te gaan spatten, dus gewoon op een laag tot gemiddeld vuurtje gebruiken dan is er niets aan de hand.

Roomboter bevat veel verzadigde vetten dus wil je niet heel de dag door gebruiken.

Maar hoeveel van de roomboter die je toevoegt wordt er nou eigenlijk opgenomen in je eieren/kipfilets etc.? Voor mijn gevoel valt dit wel mee. Ik zag een keer in een kookprogramma op tv dat zalmfilets de oven in gingen in een ovenschaal, met ongeveer een pakje roomboter toegevoegd. De kok vertelde dat dit er dramatisch uitzag, maar geen/nauwelijks effect had op de voedingswaarde van de zalm...

Maar hoeveel van de roomboter die je toevoegt wordt er nou eigenlijk opgenomen in je eieren/kipfilets etc.? Voor mijn gevoel valt dit wel mee. Ik zag een keer in een kookprogramma op tv dat zalmfilets de oven in gingen in een ovenschaal, met ongeveer een pakje roomboter toegevoegd. De kok vertelde dat dit er dramatisch uitzag, maar geen/nauwelijks effect had op de voedingswaarde van de zalm...

Geloof ik niet

Roomboter.

Iemand die visolie gebruikt? :o

Vet van de vis --> eruit
Vet van de Boter --> erin

Maakt weer hetzelfde, enkel met boter ipv de 'goede' vetten

ik gebruik een klein beetje olijfolie, net genoeg om de pan in te smeren ;)

Terug
Naar boven