AndroidHealthClinic

Geddie's trainingslog

dikke squat man !! ik moet aan de bak !!!

• Topic Starter Topic Starter
Training 83-5-2011; Training B

Deadlift:

10 x 70
5 x 120
3 x 150
2 x 175 va hier riem
1 x 205
1 x 225 straps PR
11 x 160 PR

Militairy Press:

10 x 40
5 x 50
5 x 57,5
5 x 57,5
4 x 57,5

Dips:

8 x BW
8 x BW
6 x BW

Cable side raises:

12 x 15
12 x 15
12 x 15 (3x12x15 = PR)

Opmerkingen:

Deadlift wel PR maar niet echt tevreden mee, ging met vrij harde tighride, terwijl de 220 een tijdje terug waarschijnlijk PL akkoord was. MP moet ik echt weer even mee inkomen, moet ook nog ff wennen aan de oly schoenen hierbij.
Dips gingen flut, had nu ook opeens een pijnlijke pees bij triceps.

Naar aanleiding van gesprekje met Gijs heb ik besloten dat het tijd wordt om mijn schema weer eens om te gooien. Ga mijn eerder gebruikte UB/LB schema weer doen, met een aantal aanpassingen. Belangrijkste reden is dat OH en bench dan wat meer aandacht krijgen.

jankerds! ps je techniek moet langzaam wel beteren.

Ben ik van op de hoogte. Vond het al een stuk beter gaan met die schoenen.

Nou dus je doet goodmornings met 172,5kg, das nog heavier, ik zie t probleem niet :p Dikke PR-regen, benieuwd naar je DL!

Tja, ze zijn in ieder geval diep genoeg. DL uitslag is er :).

dikke squat man !! ik moet aan de bak !!!

Thanks, en ja jij moet aan de bak!! Waar was je vandaag? :P

Toch niet mis die 225, ben benieuwd naar je schema en wat t je gaat brengen.

Herkenbaar dat commetaar van Bodybuilders :(. Ook al maken ze geen deel uit van het contract dat je met de sportschool hebt getekend ze denken toch iedereen van commetaar te moeten voorzien vanuit het veilige dumbbell rack.

Op heavy sets heb ik ook altijd wat horizontaler torso.

Laatst bewerkt:
Nice deadlift man, en erg sterke squats! Wanneer ga je die weer eens maxen?

Ben ook benieuwd naar je schema.

Training 20-5-2011; Training A

Squat (low bar):

10 x 60
5 x 100
3 x 120
2 x 150
1 x 170
1 x 185 PR
1 x 190 PR
13 x 130 PR

Bench press medium grip:

10 x 50
5 x 60
5 x 75
5 x 85
5 x 85
5 x 85 (3x5x85 = PR)
10 x 60

Opmerkingen:

Squat ging lekker, zeker tevreden mee. Bench ging ook goed, laatste set nog even op techniek, wordt ook al wat beter. Had geen tijd voor assistance, maar pak daar morgen nog wat van mee.

Toch niet mis die 225, ben benieuwd naar je schema en wat t je gaat brengen.

Nope, maarja marginale progressie, als het al progressie is te noemen om met goede techniek 220 te pakken, en met dikke tighride 225. Schema post ik zeker dit weekend nog, wil er volgende week mee aan de slag.

Herkenbaar dat commetaar van Bodybuilders :(. Ook al maken ze geen deel uit van het contract dat je met de sportschool hebt getekend ze denken toch iedereen van commetaar te moeten voorzien vanuit het veilige dumbbell rack.

Op heavy sets heb ik ook altijd wat horizontaler torso.

Yo Ko! Ja, dat commentaar leidt gewoon af, kan je (positieve) mindset soms best wel verpesten.

Nice deadlift man, en erg sterke squats! Wanneer ga je die weer eens maxen?

Ben ook benieuwd naar je schema.

Thanks! En squats vandaag gemaxed :). Schema komt eraan!

Ik kwam thuis en toen had ik ineens andere prioriteiten ;)
en je motiveerde me vandaag om een DL PR te pakken.......

Mooi dat ik je heb kunnen motiveren! Met die training heb je het wel weer goedgemaakt!

Haha, nice man die 190kg!

We hebben nu precies hetzelfde totaal :p

hard squat PR man !! dat kan ik natuurlijk niet op me laten zitten !!

Zag er ook erg bruut uit die 190 :)

Haha, nice man die 190kg!

We hebben nu precies hetzelfde totaal :p

Thanks! En ja, ik ben van plan binnenkort wat bij mijn totaal op te tellen, doe jij dat dan ook? :P

hard squat PR man !! dat kan ik natuurlijk niet op me laten zitten !!

Thanks! Wanneer ga jij weer eens voor een 1RM met squat?

Zag er ook erg bruut uit die 190 :)

Thanks!

Heb trouwens gisteren nog even getraind, niet echt noemenswaardig. Wat strikte DB rows met 60 kg, en toen schoot het opeens aan de linkerkant in m'n rug :(. Ben toen nog even doorgegaan met wat crunches en leg extensions. Het voelt aan als een spierverreking, doffe pijn en bij bepaalde bewegingen stekende pijn. Is nu al minder dan gisteren, even kijken wat ik er morgen van voel en of het verstandig is dan te trainen. Morgen ook maar even langs de fysio voor de zekerheid, heb een jaar of 2 terug eerder al een vrij erge rugblessure gehad en wil even vast laten stellen of die niet terug is.

Opzetje voor mijn nieuwe UB/LB schema:

Training LB1 ma

Deadlift
Squat

Leg curls
Leg extension
Core/abs

Training UB1 wo

Overhead press
Bench

Curls
Pull ups
Face pulls

Training LB2 vr

Squat
Deadlift

Hyperextension
Calve raise
Core/abs

Strongman za

Training UB2 zo

Bench
Overhead press

Dips
Rows
Rear delt

De eerste oefening per dag altijd de basisoefening max effort, de tweede een variatie van de oefening, dus bijvoorbeeld bij deadlift als 2e oefening rack pulls, speed deadlifts, tegen bands, etc. Feedback over dit schema?

Laatst bewerkt:
Heb ik de laatste tijd ook. Kan zijn dat je bilspier wat verkort is.
Moet je effe met je benen over elkaar gaan zitten (niet als een gay) en dan druk je op je knie en leun je iets naar voren tot je rek in je bil voelt.
Beide kanten 2 minuten volhouden.

Kan zijn dat ik niet bij het goede eind zit, maar dit zou kunnen helpen

minder van je rug, hopelijk valt het mee en trekt het weer snel weg...

Thanks! En ja, ik ben van plan binnenkort wat bij mijn totaal op te tellen, doe jij dat dan ook? :P
Ben ik zeer zeker van plan ja, haha.

Over je schema kan ik niet zoveel zinnigs zeggen, ik heb geen ervaring met programmeren van trainingen in de gym en daarnaast ook nog events doen. Weet niet in hoeverre die events je herstel in de weg gaat zitten.

Heb ik de laatste tijd ook. Kan zijn dat je bilspier wat verkort is.
Moet je effe met je benen over elkaar gaan zitten (niet als een gay) en dan druk je op je knie en leun je iets naar voren tot je rek in je bil voelt.
Beide kanten 2 minuten volhouden.

Kan zijn dat ik niet bij het goede eind zit, maar dit zou kunnen helpen

Bedankt voor de tip maar heeft niet geholpen, helaas.

minder van je rug, hopelijk valt het mee en trekt het weer snel weg...

Hoop het ook ja.

Kan morgenochtend langs de fysio. Het voelde eerst aan de linkerkant van m'n rug aan als een spierverrekking, dat is nu weg, maar de klacht heeft zich omgevormd, en heb ik erg lage rugpijn, zo'n beetje bij mijn stuitje. Vooral bij het buigen van m'n romp, maar ook als ik normaal zit en m'n kin naar m'n borst beweeg dot het pijn. Verder staat de hele boel enorm op spanning. Ik kom er morgen hopelijk wel achter wat het is. Misschien was de manier van trainen (nee, niet mijn squattechniek!!!) wat te intensief de laatste tijd. Vanavond even niet trainen.

Hoe dan ook, ik ga de kansen van deze situatie benutten. Stel ik kan een tijdje niet pijnvrij squatten en deadliften, dan gooi ik al mijn focus op bankdrukken en evt overhead (als dat niet pijnlijk is), en ga ik dat gewoon 3 a 4 keer per week trainen. Mag ook wel een keer, dan trekt dat een beetje bij. Eerder met een polsblessure heb ik namelijk niet kunnen benchen en overhead pressen, en heb ik zo goed als alleen maar LB getraind, wat ook een van de redenen is dat dat zo voorloopt (zie pagina 7, 8, 9 van dit log). Krachtverlies bij LB ben ik niet zo bang meer voor na mijn ervaring met 4 maanden niet/nauwelijks trainen.

Ik kom hier als winnaar uit.

Laatst bewerkt:
Sterke mindset Geddie, sterkte.

Techniek valt altijd wat aan te verbeteren, maar volgens mij wil je dat niet toegeven omdat je dan een paar kilo minder zou kunnen (tijdelijk). Met maxen geef ik je wel gelijk dat het er niet allemaal even mooi uit hoeft te zien, maar ik moet toegeven dat die 260 kilo deadlift die ik zo krom als quisimodo deed niet echt super op mijn rug voelde.

Als ik kijk naar jouw squat techniek zie ik dat je extreem voorover gebogen gaat en ik denk dat goodmornings en safetybar squats heel goed zullen zijn voor je. Daarmee zal je rechterop blijven staan en zit je zo op de 200 kilo ;)
Een beetje voorover hoort erbij met lowbar, maar hoe rechter je blijft des te sterker je bent en dus minder blessures zal krijgen.

Ok dan, ben nu al bij de (sport)fysio/manueel therapeut geweest, kon eerder komen omdat iemand vandaag af had gezegd. Het komt er op neer dat alles gewoon goed op de plek zit, hoefde dus niet gekraakt te worden. Het is een overbelasting met lichte zwelling. Heb een aantal specifieke oefeningen hiervoor gekregen, en moet de komende tijd zoveel mogelijk lopen/wandelen. Verder zo kort mogelijk stil zitten (tja daar heb je wat aan met een afstudeerstage op kantoor). Squats en deadlifts kan ik volgens de fysio beter 2 a 3 weken niet doen, daarna weer opbouwen. Ben ook even gemasseerd en alles voelde meteen stukken soepeler.

Ik ga het UB/LB schema even in de ijskast zetten en ga de komende 3 weken Smolov Jr voor bench doen. Komt mooi uit dat dit precies 3 weken is.

Heb het als onderstaand uitgerekend:

Smolov Jr.
1RM 100
Kilo erbij week 2 5
Kilo erbij week 3 10

Week 1
Mon 6x6 70,0
Wed 7x5 75,0
Fri 8x4 80,0
Sat 10x3 85,0

Week 2
Mon 6x6 75,0
Wed 7x5 80,0
Fri 8x4 85,0
Sat 10x3 90,0

Week 3
Mon 6x6 80,0
Wed 7x5 85,0
Fri 8x4 90,0
Sat 10x3 95,0

Er wordt aangeraden hierbij verder geen assistance te pakken voor schouders, borst of triceps. Bovenrug wel, maar moet nog even zien wat er daarvoor pijnvrij kan. Verder zal biceps en buik werk ook geen probleem zijn denk ik.

Verder elke dag 2x 30 minuten wandelen, en alle fysio-oefeningen. Eén keer per dag doe ik dat al tijdens de pauze van m'n werk, de andere keer ga ik nu nog erbij. Komende tijd ook even geen strongman events.

Na deze 3 weken begin ik met het UB/LB schema, waarbij ik dan eerst licht op techniek ga squatten en deadliften.

Sterke mindset Geddie, sterkte.

Thanks!

Techniek valt altijd wat aan te verbeteren, maar volgens mij wil je dat niet toegeven omdat je dan een paar kilo minder zou kunnen (tijdelijk). Met maxen geef ik je wel gelijk dat het er niet allemaal even mooi uit hoeft te zien, maar ik moet toegeven dat die 260 kilo deadlift die ik zo krom als quisimodo deed niet echt super op mijn rug voelde.

Als ik kijk naar jouw squat techniek zie ik dat je extreem voorover gebogen gaat en ik denk dat goodmornings en safetybar squats heel goed zullen zijn voor je. Daarmee zal je rechterop blijven staan en zit je zo op de 200 kilo ;)
Een beetje voorover hoort erbij met lowbar, maar hoe rechter je blijft des te sterker je bent en dus minder blessures zal krijgen.

Thanks voor je reactie. Had het idee dat squats al beter gingen, met de schoenen had ik geen goodmorning idee meer op de normale werksets. En verder heb je hebt gelijk, ik ben eigenwijs, en ga voor zoveel mogelijk gewicht verzetten. Ga tijdens mijn herstelperiode ook meteen flink aan de techniek werken. Beter ook even wat filmen en hier posten, dan kan ik hier ook even wat feedback ontvangen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven