AndroidHealthClinic

Geddie's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
Training maandag 12-04-2010; Borst, triceps

Bench press:

5 x 60
3 x 70
2 x 80
1 x 85
1 x 90 PR

overload:
3 x 120
2 x 120

Chest press:

12 x 70
12 x 70
12 x 70
12 x 70

Dips:

3 x BW
3 x BW
4 x BW

Blijft zwaar.

Dumbbell tricep extension:

12 x 24
12 x 26
12 x 26
12 x 26

Machine flyes:

8 x 19
8 x 19
8 x 19
8 x 19
12 x 15

Reverse curls:

10 x 40
10 x 40
8 x 45
8 x 45 PR

Stond niet op het programma, maar moest ff wachten voor ik kon rack pullen.
Laatste paar reps met 3e en 4e set cheat.

Rack pulls:

5 x 120
3 x 150
2 x 180 (vanaf hier straps + riem)
3 x 200 PR
2 x 210 PR

De 2e rep bij laatste set erg lelijke techniek.

Opmerkingen:

Dik tevreden over deze training. Volgende keer een dag extra rust tussen deadliften en rack pullen, kijken wat ik dan kan doen.

Laatst bewerkt:
Na chestpress en benchpress nog zulke dips met BW is fors hoor. Zeker als het gewicht onder je avatar klopt :thumbs:

Na chestpress en benchpress nog zulke dips met BW is fors hoor. Zeker als het gewicht onder je avatar klopt :thumbs:

Thanks!

Triceps voelde inderdaad erg kapot na deze training.

Gewicht is nu ongeveer 96/97 kg. Bodyfat% zal ook wel wat hoger zijn dan wat er onder mijn avatar staat, want dat was voor mijn bulk :p. Begin mei begin ik met cutten (:(). Heb er weinig zin in, maar ik ga mezelf er doorheen schoppen.

Te gek. Ik moet ook hard aan de cut... Weeg nu bijna 90kg, en ben eigenlijk een beetje bang dat er niet zo gek veel massa onder vandaan komt... Maar dr is maar één manier om daar achter te komen ;)

We zitten dan ongeveer in de zelfde tijd in de cut :thumbs:

Te gek. Ik moet ook hard aan de cut... Weeg nu bijna 90kg, en ben eigenlijk een beetje bang dat er niet zo gek veel massa onder vandaan komt... Maar dr is maar één manier om daar achter te komen ;)

We zitten dan ongeveer in de zelfde tijd in de cut :thumbs:

Mooi, dan kunnen we dan tegen elkaar klagen over hoe k*t de cut is :thumbs:

Ik wil het op zijn minst 12 weken volhouden met een kcal of 400 onder onderhoud. Moet er nog even wat werk van maken om dit uit te werken met een voedingsschema en de cardio bij mijn schema erin te bouwen.

Gheghe, precies :D k*tcutten. 12 weken is flink, zeker als je flink gaat cardioen. Ga je ook je resultaat plannen?

Ik denk ergens ieind mei te beginnen met cutten en vooral veel te cardioen. Over mn voeding heb ik geen 100% controle (avondeten...). Maargoed, gewoon zorgen dat ik buiten het avondeten aan mn eiwitten zit en dan s'avonds niet te veel carbs :) En natuurlijk rennen als de malle. Wou eerst niet in de gym cardioen, maar daar kan ik wel mn hartslag realtime meten en alles precies volgen. Geen last van weersomstandigheden, iphone mee en gaan.

Training woensdag 16-04-2010; Benen

Leg extension:

10 x 70
10 x 70
10 x 70
12 x 70

Press machine:

5 x 70
5 x 70
5 x 80
5 x 80
5 x 80
5 x 80

leg curl:

10 x 40
10 x 40
10 x 40
10 x 40

Squat:

5 x 100
5 x 115
5 x 115
5 x 115 PR

Duurde even voor ik kon squatten.

Leg press (hammerstrenght):
Per been, om en om.

5 x 90
5 x 125
5 x 135
5 x 145
5 x 145
5 x 145

Calf raises (hammerstrenght):

10 x 80
10 x 90
10 x 90
10 x 90
10 x 90 PR

Crunch machine:

25 x 50
25 x 50

Leg raises:

25 x BW
25 x BW

Opmerkingen:

PR op squat, gaat weer goed. Ook weer in de weer geweest met de legpress zonder rugpijn.

Training vrijdag 18-04-2010; Schouders, onderarmen, traps

Push press:

5 x 50 geen legdrive
5 x 60
1 x 67.5

Bij het laten zakken van de barbell naar de startpositie viel ie door naar beneden, hield hem nog vast.
Vanaf toen duidelijk voelbare pijn in mijn rechterpols. Voelde dit pijntje al een dag of twee lichtjes maar nu schoot het erin. Gestopt met push pressen.

Militairy press:

6 x 50
6 x 50
5 x 50

Cable side raises:

10 x 10 kg
10 x 10
10 x 10

Teveel pijn in pols, hiermee gestopt.

Hyperextension:

15 x BW
15 x BW
15 x BW
15 x BW

Crunch machine:

15 x 65
15 x 65
15 x 65
15 x 65 PR

Bovenstaande 2 oefeningen superset.

Leg press:

20 x 100
20 x 150
20 x 150

Opmerkingen:

Enorm klote van die pols. Heb dus ook volledig geen onderarm oefeningen gedaan. Ga nu zoveel mogelijk rust eraan geven, en icepack gebruiken ed. Hopelijk kan ik zondag weer normaal trainen.

Als het langer dan dat blijft pijn doen ga ik me maar tijdelijk volledig richten op benen.

Onderarmen zijn erg overtrainingsgevoelig omdat je ze bij bijna alles sowieso gebruikt. Ik zou ze helemaal niet meer pakken als ik jou was. Mooi klote. Wel hard gesquat :thumbs:

Onderarmen zijn erg overtrainingsgevoelig omdat je ze bij bijna alles sowieso gebruikt. Ik zou ze helemaal niet meer pakken als ik jou was. Mooi klote. Wel hard gesquat :thumbs:

Is dus niet eens fout gegaan bij de onderarmen maar bij de push press. Nooit echt het gevoel van overtraining gehad ook wat betreft onderarmen.

Wil ze zeker blijven trainen, grip is nog veel te slap en moet echt beter kunnen.

Ik ga als ik eenmaal begin met cutten wel overstappen naar een powerlift achtig schema, de meeste isolatie gooi ik er dan uit, omdat het dan toch bijna onmogelijk wordt om nog massa aan te zetten. Focus wordt dus volledig verlegt naar kracht.

Squat gaat lekker, en als ik last van mijn pols blijf houden ga ik benen noodgedwongen extra aandacht geven. Zal nog niet eens zo slecht zijn :D

Laatst bewerkt:
Grip en onderarmen zijn toch wel twee verschillende dingen hoor. Goed plan mbt je cut. Focussen op kracht behouden :thumbs:

En die polsblessure is dus toch nog ergens goed voor :roflol:

Grip en onderarmen zijn toch wel twee verschillende dingen hoor. Goed plan mbt je cut. Focussen op kracht behouden :thumbs:

En die polsblessure is dus toch nog ergens goed voor :roflol:

Elk nadeel heb zn voordeel. :p

Ik ga er zelfs vanuit dat ik nog wat kracht kan winnen tijdens de cut.

Pols doet nu nog meer pijn dan gister. Ben vandaag niet gaan werken, ik werk op zaterdag bij de tnt post, sorteren en lopen. Bijna alle bewegingen die ik daarvoor moet maken doen pijn. Heb dus maar afgebeld.

Das k*t :( Lekker potje chillen. Waar loop je post? Werk zelf bij een Bruna met een TNT-servicepoint, heb dus indirect wel met lui zoals jij te maken.

Das k*t :( Lekker potje chillen. Waar loop je post? Werk zelf bij een Bruna met een TNT-servicepoint, heb dus indirect wel met lui zoals jij te maken.

Loop post op de berg in Amersfoort, kom nooit bij dat servicepunt.

Vandaag toch maar niet getraind, pols is nog te erg naar de klote, ook om schijven mee te tillen voor op de stangen en apparaten. In plaats daarvan heb ik hardgelopen, een kilometer op 6, gok ik.

Heb vandaag 'wrist bandage' besteld voor de oefeningen met zware polsbelasting, en voor als ik weer ga herstellen met nog lichte pijn/kneuzing.

Laatst bewerkt:
Oh grappig joh, waar woon je dan?

Succes met je herstel man!

Oh grappig joh, waar woon je dan?

Succes met je herstel man!

Woon zelf in kattenbroek. Ze zijn hier nu in de hele wijk glasvezel aan het leggen :)

Gaat toch een stuk langzamer dan ik gedacht had met dat herstel. Planning voor deze week is nu:

woensdag: lower body
vrijdag: upper body (incl rug + biceps)
zondag: rug + biceps (nog in te halen van afgelopen zondag.)

Als het nog niet helemaal gaat om te trainen met die pols, en normale bewegingen zijn wel pijnloos, dan wordt alles lower body.

Whaat gek, ik woon in Schothorst :p Waar train je? Wel k*t van je herstel. Misschien wat naar apparaten grijpen die je pols ontzien? Pecdeck enzo?

Training woensdag 21-04-2010; Benen

Leg Press 45 graden:

10 x 100
10 x 150
5 x 200
3 x 230
3 x 240
1 x 250 PR
15 x 150

leg extension:

10 x 70
10 x 90
8 x 105
8 x 110
8 x 115
8 x 120 PR (fullstack)

leg curl:

8 x 50
10 x 50
8 x 55
10 x 55 PR

10 x 80
10 x 90
10 x 90
10 x 90
10 x 90
10 x 90

PR, 1 setje meer dan vorige keer.

Hyperextension:

25 x BW
15 x BW
20 x BW

Leg raises:

25 x BW
25 x BW
25 x BW PR

Opmerkingen:

Veel PR´s, ging lekker allemaal.

Whaat gek, ik woon in Schothorst :p Waar train je? Wel k*t van je herstel. Misschien wat naar apparaten grijpen die je pols ontzien? Pecdeck enzo?

Bij de Fight & Power Academy, staat ook in de eerste post van mijn log. Peckdeck is wel een idee ja om borst alsnog te trainen, doe hem normaal gesproken nooit. Nu ik erover nadenk is er ook nog een shouder apparaat dat ik nooit gebruik waarbij je ook je pols niet gebruikt.

Pols is nog steeds echt verkloot, herstel gaat echt langzaam. Deze week doe ik alleen maar benen + die 2 apparaten. Hopelijk volgende week weer normaal trainen, maar doe dan wel rustig aan met alle oefeningen met belasting van pols

Laatst bewerkt:
Ohh! Vertel me eens alles over Fight & Power Academy!? Das op de Isselt, die van Joop Kasteel toch? Ik zit te denken om daar naar toe te gaan, wat zijn hun openingstijden? Beetje mooi spul daar?

Jemig, je zal je wheels wel lekker voelen. Wat een volume op die calves. Je kuiten zijn een kleine spiergroep he, niet overdrijven ;) Die leg raises zijn echt nice.

Ohh! Vertel me eens alles over Fight & Power Academy!? Das op de Isselt, die van Joop Kasteel toch? Ik zit te denken om daar naar toe te gaan, wat zijn hun openingstijden? Beetje mooi spul daar?

Jemig, je zal je wheels wel lekker voelen. Wat een volume op die calves. Je kuiten zijn een kleine spiergroep he, niet overdrijven ;) Die leg raises zijn echt nice.

Is gewoon een erg goede sportschool, gaat er erg serieus aan toe daar. Heb er eigenlijk niets op aan te merken. Alleen wat mij betreft kunnen ze ondertussen wel een tweede powerrack gebruiken.

Op de site ([Link niet meer beschikbaar]) kun je verder alles wel vinden. Ga anders een keer langs om een keertje proef te trainen, vinden ze alleen maar leuk. Of train een keer met mij mee.

Kuiten zijn de helft van je benen, en dus de helft van wat ik momenteel kan trainen (:(), overdrijven vind ik dit dus niet. Vind hoog volume op calves sowieso altijd wel fijn.

Leg raises gaan fijn ja, maar vraag me af of het nog wel nuttig is met zoveel reps.

Btw vandaag 3 km hardgelopen.

Training vrijdag 23-04-2010; Benen

Squat:

10 x 60
5 x 100
5 x 120 PR (vanaf hier riem)
3 x 125
3 x 125
3 x 125 PR

Ging lekker, traint ook wel fijn 3 reps. Voor het eerst een aardige grom bij het squatten ook, bij de sets met 125 kg :p

Roman chair squats:

15 x BW
15 x BW + 5 kg
15 x BW + 10 kg
15 x BW + 10 kg

Leg curl:

5 x 50
5 x 55
5 x 60
5 x 60
5 x 60 PR

60 kg = full stack

10 x 100
8 x 100
8 x 100 PR

Volgende keer sets met 95 kg.

Peck deck:

10 x 40
10 x 50
10 x 60
10 x 65 PR

Was nog een beetje aan het zoeken naar het juiste gewicht.

'Delts' apparaat:

10 x 15
10 x 20
10 x 25
10 x 25
12 x 25

Hyperextensions:

15 x BW+10kg
15 x BW+15kg
15 x BW+15kg

Leg raises:

15 x BW
15 x BW
15 x BW

Opmerkingen:

Ging lekker. Pols nog steeds niet goed hersteld om alweer te belasten. Zondag dus weer benen training.

Terug
Naar boven