Fitness Seller

Geddie's trainingslog

Keertje proeftrainen klinkt interessant. Alleen jammer van de openingstijden, vooral in het weekend dan. Wat zou ik kunnen verwachten qua begeleiding daar?

Mooie benen pecdeck :P Nou hopen dat je pols snel gaat herstellen!

• Topic Starter Topic Starter
Keertje proeftrainen klinkt interessant. Alleen jammer van de openingstijden, vooral in het weekend dan. Wat zou ik kunnen verwachten qua begeleiding daar?

Mooie benen pecdeck :P Nou hopen dat je pols snel gaat herstellen!

Qua begeleiding; nieuwe leden worden de eerste paar trainingen zo goed als volledig begeleidt. Verder natuurlijk altijd als je er om vraagt. Het zijn behulpzame trainers daar, en hebben, in tegenstelling van wat ik vaak hoor, wél verstand van zaken.

Pols zit nog steeds aan te klooien en doet nog pijn bij draaien, en belastten. Vandaag wel wezen werken, ging op zich wel. Maar oefeningen met belasten van polsen zit er nog even niet in. Morgen wéér benen trainen + peckdeck en delts apparaat.

Klinkt tegek. Tis alleen wel effe verder fietsen, dus denk nog effe na of het de moeite waard is. T zijn volgens mij inderdaad wel lui die hun strepen hebben verdiend.

K*t van je pols. Die pecdeck daar knal je zeker ook wel op nu? :P

Training zondag 25-04-2010; Benen

Squat:

5 x 60
5 x 100
3 x 127,5 (vanaf hier riem)
3 x 127,5
3 x 127,5 PR

Hammerstrenght leg press:
Om en om, gewicht per been.

10 x 75
5 x 125
5 x 150
5 x 150
5 x 150
12 x 150 PR (met bounce)
5 x 120

Calf raises (hammerstrenght):

10 x 100
10 x 100
8 x 110 PR

Peck deck:

10 x 55
10 x 65
8 x 70
8 x 70 PR

'Delts' apparaat:

5 x 30
10 x 25
10 x 25
10 x 25

Hyperextensions:

15 x BW
20 x BW
20 x BW

Leg raises:

15 x BW
15 x BW
15 x BW

bovenstaande 2 oefeningen superset.

Opmerkingen:

Ging goed.

Pols gaat trouwens vooruit, maar kan ik nog niet zwaar belastten.

Die pecdeck daar knal je zeker ook wel op nu? :P

Jep heb ik weer lekker een PR op gezet. Vond het altijd een nutteloos apparaat, maar nu biedt het een goede oplossing :)

Laatst bewerkt:
Okay, mooi mooi :) Wat is dat delts apparaat waar je het over heb?

Okay, mooi mooi :) Wat is dat delts apparaat waar je het over heb?

Tja, moeilijk uit te leggen. Je gaat zitten, houdt je onderarmen in een hoek van 90 graden, en drukt dan tegen de pads naarbuiten. Effectief dus hetzelfde als side raises, alleen geen belasting op je pols. Er staat een instructiekaartje op met 'delts', dus geen idee hoe dat ding heet. En ook geen zin om het na te zoeken :p

Soort reverse pecdeck? (Zuig de naam ook maar uit mn duim :P)

Zojuist ongeveer 3.5 km hardgelopen. Morgen benen, vrijdag voorzichtig weer upperbody trainen. Pols doet nauwelijks meer pijn.

Hierbij mijn nieuwe schema: UB/LB
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Uitgangspunten:

-De sets in het schema zijn werksets, bij de grote oefeningen van te voren een aantal warm-up sets toepassen.
-De percentages en reps zijn een indicatie; ik ga niet elke week maxen.
-Af en toe afwisselen volgorde squats en deadlifts bij LB 1.
-Af en toe wat toevoegen extra oefeningen voor onderarmen/grip.
-Af en toe toepassen overload techniek bij bench press, squat, zittende shoulder press.

Met de volgende percentages:

Set 1 Set 2 Set 3 Set 4
110% x 3 110% x 3 120% x 2 120% x 2

Cardioschema:

Dag Principe Soort cardio Richtlijn Werkelijk (tijd + afstand):

Ma: HIIT Fietsen 25 min
Di: Uithoudingsvermogen Hardlopen 45 min
Wo: Uithoudingsvermogen Fietsen 45 min
Do: HIIT Hardlopen 25 min

Zo: Ochtendcardio (lege maag) Hardlopen 20 min

Doelen:

Doel vóór 1 augustus:

Deadlift: 215
Squat: 160
Bench press: 100

Vetverlies, terug naar zo'n 14%.

Training woensdag 5-05-2010; LB 1

Squat:

8 x 70
5 x 100
3 x 120
3 x 120
2 x 127,5
2 x 132,5 PR

Calf raises (hammerstrenght):

10 x 90
10 x 90
10 x 90
10 x 90

Moest even wachten tot ik kon deadliften.

Deadlift:

8 x 70
5 x 120
3 x 140
4 x 155
4 x 155
3 x 165
2 x 175

Leg curls:

10 x 50
10 x 45
10 x 45
10 x 45

Crunch machine:

12 x 55
12 x 55
12 x 55
12 x 55

Opmerkingen:

Weer rustig begonnen na een hele hoog gekloot met mijn pols. Duurt allemaal langer dan ik had gedacht. Getraind met wrist bandage om voor de zekerheid, alhoewel ik nergens mijn polsen echt belast heb.

Ging goed allemaal, traint fijn dit nieuwe schema. Deadlifts na squat geen probleem, waar ik dus even bang voor was. Kan volgens mij alleen maar vanwege de lage reps.

Ziet er goed uit. Mooi dat het wat beter gaat met je pols, ik zou dr wel erg voorzichtig mee blijven komende weken, voor je het weet ben je weer terug bij af! Pas ook een beetje op met het trainen van je onderarmen: die zijn gevoelig voor overtraining ;)

:thumbs:

Ziet er goed uit. Mooi dat het wat beter gaat met je pols, ik zou dr wel erg voorzichtig mee blijven komende weken, voor je het weet ben je weer terug bij af! Pas ook een beetje op met het trainen van je onderarmen: die zijn gevoelig voor overtraining ;)

:thumbs:

Thanks. Ik blijf er inderdaad voorzichtig mee, morgen voor het eerst weer echte belasting, kijken hoe het gaat. Ga voorlopig overal wrist bandage bij gebruiken.

Onderarmen heb ik nu geen oefeningen voor in mijn schema, maar ben wel van plan af en toe onderarmen en vooral grip mee te pakken.
Ik denk wel dat die reverse curls bij hebben gedragen aan m'n polsblessure btw. Dit is dan nu ook de pijnlijkste mogelijke beweging die ik momenteel kan maken, doet al pijn als ik een lege stang op het squatrek wil leggen.

Snjetgoedniet :( Hoop dat je spoedig hersteld man!

Training vrijdag 7-05-2010; UB 1

Bench press:

5 x 60
5 x 70
2 x 80
3 x 75
3 x 75
4 x 75

Rows ( machinehammerstrenght):

12 x 25
10 x 45
10 x 45
10 x 45
10 x 45

Militairy press:

3 x 40
3 x 50
2 x 50 - pijn

Dips:

4 x BW
5 x BW
5 x BW
5 x BW

Chin-ups ('hammer grip'):

8 x BW
5 x BW - moeizaam

Vertical traction:

10 x 75
10 x 75

Opmerkingen:

Bankdrukken ging slap, is duidelijk wat achteruit gegaan. Maar zal binnenkort wel weer goed komen. Een of andere vent vond het nodig om te spotten, kwam aanlopen en de bar omhoog helpen tijdens mijn laatste set. Was onnodig, dus wtf. Dus maar een extra rep gemaakt.
Rows: bovenrug had ik nog spierpijn in van deadliften dus wat rustiger gedaan. Hierbij een beetje last van pols.
Militairy press: pijn in mijn pols en deze oefening gestaakt.
Chins gingen niet zo lekker dus ipv laatste 2 sets maar vertical traction apparaat gedaan.

Conclusie: erg matige training, en dat komt vooral nog door de pijntjes bij mijn pols. Ik hoop dat ik het niet erger gemaakt heb.
Morgen maar even kijken of ik een afspraak kan maken bij de fysio.

Training zondag 9-05-2010; LB 2

Squat:

8 x 60
5 x 100
3 x 132,5 vanaf hier riem
3 x 132,5
2 x 137,5
2 x 137,5 PR

Rack Pulls:

8 x 100
5 x 140
4 x 180 vanaf hier riem + straps
4 x 180
3 x 190
2 x 200

Leg curls:

10 x 50
10 x 50
10 x 50
10 x 50 PR

Crunch machine:

20 x 50
20 x 50
20 x 50
20 x 50

Hyperextensions:

15 x BW
15 x BW
20 x BW
15 x BW

Opmerkingen:

Ging goed. Squat gaat goed vooruit de laatste tijd.

Lekker die squats man :) Lol @ die gozer die je kwam spotten :roflol: Die vertical traction is lekker hè :)

Heb het allemaal wat uitgesteld, maar ben nu toch echt begonnen met cutten. Vandaag de eerste echte cardiotraining.

Cardio: HIIT Hardlopen

Geklokte tijd = 27:03 min
Warmlopen: 6 min
Uitlopen: 3 min

Afglegde afstand (ong) = 3300 m

Opmerkingen:
Interval was in het begin joggen naar sprint, toen van wandelen naar wat langamere sprint. Wil binnenkort het volhouden om niet te hoeven wandelen. En natuurlijk meer meters :)

Lekker die squats man :) Lol @ die gozer die je kwam spotten :roflol: Die vertical traction is lekker hè :)

Jep fijn apparaat. Ging alleen aardig slap omdat bovenrug vol zat van de spierpijn. Heb er wel eens setjes op gedaan van 115 kg :)

Heb morgen een afspraak bij de fysio staan voor m'n pols, ben benieuwd.

Terug
Naar boven