XXL Nutrition

geeft resultaat van cardio

stefworld

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
78kg
of ik nu 6x per week 30min cardio doe of 0x mijn gewicht blijft hetzelfde...
in die 30min doe ik 17km (op hometrainer) met een hartslag tussen de 80 en 150 (is wel 20 a 25min minimum 60% van max hartslag). wat kan de reden hiervoor zijn?
Ik weeg 79,5kg en ben 175cm, bf rond 16%

Het is heel normaal resultaat. Tenzij je super-super strict met je voeding omgaat eet je vaak je energie tekort weer bij.

In mijn ervaring ging ik niet echt omlaag in m'n vet percentage totdat ik ging trainen voor een hardloop wedstrijd. (10 kilometer).

Je kcal inname is te hoog.

• Topic Starter Topic Starter
nee aan mijn voeding is niets veranderd, integendeel de laatste maand is mijn kcal inname minder...

Eet je de 4 Ps met regelmaat?

Pizza, Patat, Pasta en Pannekoek?

Mijn voedingsschema ziet er zo uit:

Ontbijt: (rond 8u)

- 2 boterhammen (volkorenbrood) met pindakaas
- 2 gekookte eieren
- 25gram whey + 350ml magere melk

Middageten: (12u)

- 5 boterhammen met beleg (kipfilet, rosbief,...)
- kop koffie

Tussendoortje: (14u30)

- 1 banaan
- 500ml magere melk

Avondeten: (rond 18u30)

- eten wat de pot schaft (rijst/pasta/kip/vis/...)

Na training (rond 21u)

- 25gram whey + 350ml magere melk

Voor slapengaan (rond 23u)

- 500g magere platte kaas

Verder drink ik 1 a 2 liter water en wat koffie
Sups: creatine (op trainingsdagen), multivit,omega3,bcaa's

Over een hoe lange periode heb je het hier? 1 week? 2 weken? een maand? Stel je verbrandt 2100 kcal per week door je 180 min. cardio, dan zou je in theorie ongeveer 0.3kg vet verbranden. Als je dan nog rekening houdt met vochtophoping en onnauwkeurigheid van de weegschaal zou het wel is kunnen kloppen dat je gewicht hetzelfde blijft.

een maand

Kap nou eens met die kwark voor het slapen gaan.
Al dat eten naar binnen werken in de avond-uren is gewoon een dom idee.

Je geeft je lichaam veel minder tijd om over te gaan op vet-verbranding als je
er constant aan het eten bent.

Kap nou eens met die kwark voor het slapen gaan.
Al dat eten naar binnen werken in de avond-uren is gewoon een dom idee.

Je geeft je lichaam veel minder tijd om over te gaan op vet-verbranding als je
er constant aan het eten bent.

Jij snapt het niet....

En cardio is overrated voor vetverlies. Pas je dieet aan en vul deze indien nodig aan met cardio.

@teddek:

Ik snap het wel. xD. Ik denk dat ongeveer 80% van je lichaams gewicht wordt bepaald door je dieet. Dus ik geef hem ook tips. Stop met dat eten zo laat. Is gewoon een dom idee.

@teddek:

Ik snap het wel. xD. Ik denk dat ongeveer 80% van je lichaams gewicht wordt bepaald door je dieet. Dus ik geef hem ook tips. Stop met dat eten zo laat. Is gewoon een dom idee.

Ik denk dat ongeveer 99% je hier ongelijk gaat geven met je geen kwark voor het slapen.

Kwark gewoon blijven eten voor het slapen gaan , is niks mis mee !

Goed advies. Misschien moet ie ook om 03:00 's opstaan voor een extra hapje kwark?

En dan gelijk weer om 07.00, weer een beetje kwark?

Goed advies. Misschien moet ie ook om 03:00 's opstaan voor een extra hapje kwark?

En dan gelijk weer om 07.00, weer een beetje kwark?
Nee, zoals ik al zij.. voor het slapen gaan is het beste met kwark.
weet niet precies wat je probeert te bewijzen ?!

Ik weet het niet, doe je ook geen krachttraining? :)
Zoja dan komt je gewicht aan. of blijf je op het zelfde steken als je loopt

tja die kwark zal daar toch niet zoveel verschil in maken...
ik doe ook aan krachttraining en probeer voldoende eiwitten binnen te hebben, trage eiwitten zijn aan te raden voor je gaat slapen vandaar die platte kaas...

Ik zou in ieder geval even uitrekenen hoeveel kcal je nu eet, en hoeveel je verbrandt op een dag.. Weet je dat in ieder geval zeker. En anders misschien een beetje experimenteren? Heeeel veel cardio doen, of wat minder eten?

@teddek:

Is al lang achterhaald. Maakt echt geen bal uit. Alles draait gewoon om je totale kcal-inname.

@TS : je kan ook gewoon vet verliezen en wat spiermassa bijwinnen als je er nog bij traint. Normaal als natty erg moeilijk maar het zou best kunnen als je nog niet zolang traint.

Terug
Naar boven