Fitness Seller

Gekrompen?!

Users who are viewing this thread

SuuS141

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
7 jun 2012
Lengte
1m77
Massa
64kg
Ok dit gaat raar klinken dus ik moet t ff uitleggen...
Laatste keer dat ik m'n lengte heb laten meten was bij de fysio en daar kwam zoals altijd 1.80 uit.
Deze lengte staat in m'n paspoort (en dus ook in m'n stats) en al sinds ik ben uitgegroeid is het die lengte geweest.
Nu heb ik me vandaag weer laten meten (nog langer verhaal) en daar kwam dus 1.77 uit?!?

Iemand enig idee hoe dit kan?

Nee ik ben niet in de overgang, ook niet een vervroegde dus geen oude vrouwtjes krimp of botontkalking.

aceta

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
16 okt 2012
Lengte
1m79
Massa
78kg
misschien je houding? ik heb hetzelfde was eerst langer dan nu ;p heb ook geen idee hoe

Taste Of Fire

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
3 apr 2011
Exact dezelfde meting op dezelfde plek? Geen troep in je haar? Geen schoenen aan?

Het schijnt wel zo te zijn dat je lengte varieert over verschillende periodes. Hoe dat precies werkt weet ik niet en of dat 3 centimeter is weet ik al helemaal niet.

m0o0tje

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
3 mei 2012
Lengte
1m84
Massa
80kg
Vetpercentage
9%
misschien de 1.80 in de ochtend laten meten en de 1.77 in de avond?

OP
SuuS141

SuuS141

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
7 jun 2012
Lengte
1m77
Massa
64kg
Niet exact dezelfde plek en tijd maar verders alles hetzelfde, met zo'n meetlint aan de muur (zoals bij de dokter)
Morgenochtend ga ik nog een keer meten, maar zou dat echt zoveel kunnen schelen?

Tythor Zeth

Freaky Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
30 jul 2010
Lengte
1m82
Niet exact dezelfde plek en tijd maar verders alles hetzelfde, met zo'n meetlint aan de muur (zoals bij de dokter)
Morgenochtend ga ik nog een keer meten, maar zou dat echt zoveel kunnen schelen?
Nee ik denk dat 1 of zelfs beide metingen onnauwkeurig zijn gemeten, waardoor je nu 3 hele centimeters verschil hebt. Nog maar een keer meten idd!

m0o0tje

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
3 mei 2012
Lengte
1m84
Massa
80kg
Vetpercentage
9%
yes.
wat meer als je veel loopt overdag en wat minder als je veel ligt en zit.
Dit heeft te maken doordat je tussenwervelschijven zich ‘s nachts opzuigen met vocht. Dit wordt er gedurende de dag uitgeperst door de belasting / zwaartekracht.
kan zo ca 2 cm schelen.

Kixat

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
20 feb 2011
Lengte
1m83
Heb vroeger ook weleens dat verhaal gehoord dat je sochtends langer bent dan s'avonds, maar ik heb eigenlijk geen idee of dit waarheid is. Heb er nooit echt over nagedacht omdat het me niet zo boeit :cool: Je zou enigzins kunnen denken dat je wervelschijven over de dag door wat worden ingedrukt en dat dit tijdens je slaap hersteld doordat je ligt, maar dan zou je als je een paar nachten uithaalt helemaal gekrompen zijn ...

/in voor het antwoord

OP
SuuS141

SuuS141

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
7 jun 2012
Lengte
1m77
Massa
64kg
Ik heb dat idd ook wel eens gehoord/gelezen maar niet dat t zoveel scheelt
Morgenochtend ga ik nog een keer meten, dan heb ik iig een gemiddelde

Thanx voor de snelle reacties

Strong80

Advanced Bodybuilder
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
5 mrt 2003
1.80 lijkt me vrij lang voor een vrouw, en dat met 64kg dan ben je niet gespierd aan 20% vet. Ik weet wel dat die metingen vaak anders zijn afhankelijk van de persoon die ze doet. Staan je hielen niet goed tegen elkaar en tegen de grond/muur, meten ze enkele cm hoofdhaar erbij... En ja vrouwen hebben soms tijdelijk extra vocht in gewrichten, in voeten, dat kan ook schelen in lengte. Sowieso krimp je ook een beetje als je ouder wordt maar dat gaat niet zo snel.

Laatst bewerkt:

mack10

Massive Warrior
+10 jaar member
Lid geworden
22 dec 2008
Lengte
1m84
Massa
103kg
Vetpercentage
10%
Is toch niet erg?
Hoe kleiner je bent hoe sneller je breed lijkt:p

Dinky Toy

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
23 nov 2011
Lengte
1m60
Massa
54kg
Vetpercentage
12%
komt door het squatten... al die zware gewichten die je in je nek legt... krimp je van ;)

dit is een grap!!!! Ik verzin het zelf.... is niet waar!!!
FF voor de duidelijkheid ;)
nee, joh, ik zou me er niet te veel zorgen om maken... is vast ergens verkeerd gemeten.

OP
SuuS141

SuuS141

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
7 jun 2012
Lengte
1m77
Massa
64kg
Weer gemeten, nee het is geen obsessie, k was een halve centimeter langer dan gisteren
Ik vind t ook helemaal niet erg dat ik "kleiner" ben, vind t vooral raar
M'n stats zijn nog weinig indrukwekkend idd Strong80, ik ben nog een beginner en vergeleken met hoe m'n stats waren voor ik begon mag ik niet klagen

gym1850

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
10 mrt 2012
Lengte
1m90
Massa
104kg
Vetpercentage
18%
1.80 lijkt me vrij lang voor een vrouw, en dat met 64kg dan ben je niet gespierd aan 20% vet. Ik weet wel dat die metingen vaak anders zijn afhankelijk van de persoon die ze doet. Staan je hielen niet goed tegen elkaar en tegen de grond/muur, meten ze enkele cm hoofdhaar erbij... En ja vrouwen hebben soms tijdelijk extra vocht in gewrichten, in voeten, dat kan ook schelen in lengte. Sowieso krimp je ook een beetje als je ouder wordt maar dat gaat niet zo snel.

Ja want er zijn geen vrouwen die groter zijn dan 1.80 meter...

:rolleyes:

Mijn ex is 1.83 en mijn huidige vriendin is ook 1.80.

---------- Post toegevoegd Sat 5 Jan 2013 om 11:43 ----------

Ik ben overigens 2 cm groter geworden sinds 5 jaar geleden. Nieuwe paspoort gemeten op 1.90 ipv 1.88 de laatste keer. Vind het niet erg overigens :P

kimi2

Advanced Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
31 mei 2008
normale meetfout: +- een halve centimeter
door jou enorme squat-belasting -1 cm
houding: - 1cm
ochtend / avond verschil: - 1,5 cm

opgeteld kom ik op -4,5. Dus je bent zelfs meer gekrompen en die 177 is een overschatting :P

Henkboink

Cool Novice
Lid geworden
19 nov 2012
Lengte
1m90
Massa
115kg
Minder over heads trainen en je bent zo weer op je normale lengte :p

mesoectosaurus

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
22 okt 2012
Lengte
1m80
Massa
82kg
Ok dit gaat raar klinken dus ik moet t ff uitleggen...
Laatste keer dat ik m'n lengte heb laten meten was bij de fysio en daar kwam zoals altijd 1.80 uit.
Deze lengte staat in m'n paspoort (en dus ook in m'n stats) en al sinds ik ben uitgegroeid is het die lengte geweest.
Nu heb ik me vandaag weer laten meten (nog langer verhaal) en daar kwam dus 1.77 uit?!?

Iemand enig idee hoe dit kan?

Nee ik ben niet in de overgang, ook niet een vervroegde dus geen oude vrouwtjes krimp of botontkalking.

jojo-effect

lifestyle66

Advanced Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
14 nov 2008
misschien houd je je rug minder hol/bol en komt je totale lengte daarom lager uit.

D G

Cool Novice
Lid geworden
3 jan 2013
Lengte
1m85
Massa
77kg
wees blij... 180 groter dan 75% van dbb en groter dan 100% van de mr. O's

Moraalridder

Huge Freak
+10 jaar member