MuscleMeat

Geloof in God neemt wereldwijd langzaam af

De bijbel van vandaag is inderdaad gewijzigd en vol met fouten.
De jehova's hebben hier veel minder last van omdat zij niet mee gedaan hebben met deze aanpassingen.

De qur'an daar in tegen is niet politiek aangeraakt.

• Topic Starter Topic Starter
De jehova's hebben hier veel minder last van omdat zij niet mee gedaan hebben met deze aanpassingen.

Fout (http://mens-en-samenleving.infonu.nl/religie/5304-islam-een-sceptisch-perspectief-7.html)
En nog iets; wat is je punt?
Dat het zo een ontzettend mooie godsdienst is? Ik snap deze verdedigende rol van je niet zo. Zou het iets te maken hebben met jou vriendschap met Ibo of eventuele andere buitenlandse vrienden? Ik zal je zeggen dat ik ook moslim vrienden heb en bespreek dit soort dingen ook niet met ze.
Niet omdat ik me schaam voor mijn visie want als ze het zouden vragen geef ik mijn visie, maar vanwege een muur van onbegrip.
Jij bent op dit forum met naam en toenaam bekend dus ik snap dan die verdedigende rol iets beter maar dan zou ik me gewoon niet meer in dit soort discussies mengen want dat draait op niets uit.

De jehova's hebben hier veel minder last van omdat zij niet mee gedaan hebben met deze
aanpassingen.

:roflol:

Heb je enig idee waar je het over hebt? Zo ja, wil je dit toelichten?

:roflol:

Heb je enig idee waar je het over hebt? Zo ja, wil je dit toelichten?

Jehova's hebben op zijn minst veel minder meegekregen van de wijzigingen van de 'normale' bijbel van vandaag.
Heb een discussie mogen bijwonen van 2 jehova's en wat christenen.

Jehova's houden volgens mij de griekse vertaling van de bijbel aan, de bijbel van bv de nederlandse kerken is een vertaling van een vertaling van een vertaling ect ect (naast het feit dat er zelfs in 1930 nog wijzigingen zijn gedaan waar de nederlandse regering ook zijn woordje in had).

Ook dingen als de 3 eenheid zijn in mijn ogen ook verzonnen.
Uit teksten van de bijbel kan je duidelijk die hele theorie ontkrachten.

Alles is verzonnen beste Killy. Er zijn geen geschriften van Jezus. De eerste schrijvingen begonnen pas een jaar of 60 (zeg ik ff uit mn geheugen) na zijn dood. Daarna is het uit eigen belang veranderd. Zie de bijbel als een mythologie, en als niets meer.

Fout (http://mens-en-samenleving.infonu.nl/religie/5304-islam-een-sceptisch-perspectief-7.html)
En nog iets; wat is je punt?
Dat het zo een ontzettend mooie godsdienst is? Ik snap deze verdedigende rol van je niet zo. Zou het iets te maken hebben met jou vriendschap met Ibo of eventuele andere buitenlandse vrienden? Ik zal je zeggen dat ik ook moslim vrienden heb en bespreek dit soort dingen ook niet met ze.
Niet omdat ik me schaam voor mijn visie want als ze het zouden vragen geef ik mijn visie, maar vanwege een muur van onbegrip.
Jij bent op dit forum met naam en toenaam bekend dus ik snap dan die verdedigende rol iets beter maar dan zou ik me gewoon niet meer in dit soort discussies mengen want dat draait op niets uit.

Eigenlijk best grappig hoe oppervlakkig jullie kunnen zijn.
Eerst roepen dat je niet zomaar alles moet geloven, dan kom je met 1 website zonder bronvermelding en denkt gelijk dat dit de waarheid is.

In de islam zijn mensen die de qur'an helemaal woord voor woord uit een hoofd kennen, dit is al jaren zo.
De islam is gebasseerd op geloofsonderzoek!
Het is niet zoals in de kerk van vroeger dat de priester in het latijns alles voor las en de mensen er niks van snapte.

Doordat van een goede moslim verwacht word dat hij kennis op doet van zijn geloof, kan je moeilijk iets veranderen zonder dat iemand het merkt.

Maar ik ga nu echt afstandnemen van deze discussie, aangezien niemand hier recht van spreken heeft.
Hoe graag jullie ook het toneelstukje willen volhouden, ook jullie hebben niet genoeg kennis van religie om met goede argumenten te komen.

Niet alles wat boven aan op google staat is waar, tenzij iemand hier geloofswetenschap of iets dergelijks gedaan heeft op een uni ga ik niet de linkjes gevonden op pvv.nl proberen te weerleggen

ik vind mensen die "geloven" sowieso kneuzen; zonder uitzondering. De grappigsten zijn de rakkers en meiden die "in iets geloven"; maar niet in een god, hoor. Dat er "iets" is. Of de losers die geloven in reïncarnatie en die vinden dat "het boeddhisme wel iets heeft" maar wel met een iphone; pc en alle westerse luxeproducten. En dan moeten we met z'n allen respect hebben voor iemands geloof; want anders is het huilie huilie; mensen die respect verlangen maar er zelf geen geven, dat is de kern van de zaak
oh nee, iemand heeft een tekeningetje gemaakt waarin gelachen wordt met mijn geloof; KILL THE ****ER of iemand schreef een vuistdik boek met 1 passage waarin er langs de rand wat kritiek gegeven wordt op mijn geloof; KILL THE ****ER. Mijn god ziet iedereen graag, maar als je niet volgens zijn regels leeft dan brand je toch in de hel hoor... die godsdiensten van liefde toch hé

net de reacties van trenchmouth gelezen

haha dude, get a grip, met al je "inzichten" ben je anders ook wel genoeg huilie huilie aan het doen

"we gaan allemaal dood, boe hoe hoe :'( vooral dus niet het beste ervan proberen te maken en mogelijk een eeuw leven als een depressieve lul van de planeet nutcase" Ok, doe maar, hoor. Ondertussen zal ik wel proberen om het zoveel mogelijk naar mijn zin te maken voor ik m'n lontje uitblaas. De meeste van jouw beloved black metal idolen denken er overigens net zo over; wat denk je van de zanger van marduk die op gigs "we love you" roept naar het volk

of deze abbath van het immer trooe immortal

http://www.youtube.com/watch?v=pNta9wr9RXo

of dit

http://www.youtube.com/watch?v=C0HX8d3SKzA

of de foto waar frost van satyricon leuk op e botsautootjes rijdt in de kermis?

Je moet jezelf niet te serieus nemen, man, dat doen zij ook niet; of zijn ze nu plots niet true meer? Het kunnen niet allemaal deads van mayhem zijn
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Waarom zou iemand bij een religie willen horen, als één ding duidelijk is, dan is het wel dat het geen individuen creëert.

Uiteindelijk draait het om de individue, een geloof is op zich zelf angst onder bouwt, en plakt de hele boel bij elkaar.

Het maakt niet veel uit hoe je het doet zolang je het maar zelfstandig doet, geloof en religie is samen, één gedachten linie, is geen eigen karakter.

• Topic Starter Topic Starter
Eigenlijk best grappig hoe oppervlakkig jullie kunnen zijn.
Eerst roepen dat je niet zomaar alles moet geloven, dan kom je met 1 website zonder bronvermelding en denkt gelijk dat dit de waarheid is.

In de islam zijn mensen die de qur'an helemaal woord voor woord uit een hoofd kennen, dit is al jaren zo.
De islam is gebasseerd op geloofsonderzoek!
Het is niet zoals in de kerk van vroeger dat de priester in het latijns alles voor las en de mensen er niks van snapte.

Doordat van een goede moslim verwacht word dat hij kennis op doet van zijn geloof, kan je moeilijk iets veranderen zonder dat iemand het merkt.

Maar ik ga nu echt afstandnemen van deze discussie, aangezien niemand hier recht van spreken heeft.
Hoe graag jullie ook het toneelstukje willen volhouden, ook jullie hebben niet genoeg kennis van religie om met goede argumenten te komen.

Niet alles wat boven aan op google staat is waar, tenzij iemand hier geloofswetenschap of iets dergelijks gedaan heeft op een uni ga ik niet de linkjes gevonden op pvv.nl proberen te weerleggen

Ik heb je alleen die link gestuurd omdat dat mooi in het Nederlands aangaf in een klein artikeltje waar ik het over had. Ik heb er aardig wat over gelezen en als je egt zo nodig wat enorme stukken tekst wil lezen hierover moet je me maar een pm sturen dan zal ik het eens voor je opzoeken.
Het is best grappig dat je mij om bronnen vraagt terwijl je zelf allemaal dingen aanvoert die niet kloppen en nog niet eens een bron vermeld.:o

K*t voor je, dat je de regels van de islam moet volgen en dat er uiteindelijk geen maagden op je liggen te wachten. :thumbup:

Dit soort reacties geven dus duidelijk aan wat jouw niveau is binnen dit soort topics en daarbuiten. Iemand voor r*tard uitmaken terwijl je zelf niet in staat bent je fatsoenlijk op te stellen zegt meer over jou dan over de ander. We kunnen van mening verschillen over zaken, maar dat betekend voor mij niet dat ik niet fatsoenlijk kan zijn. Voor jou ligt de norm daarin duidelijk een stuk lager. Daarom valt er met figuren als jij ook niet te praten en ben je in dit soort topics inhoudelijk gezien totaal geen meerwaarde.

Dit soort reacties geven dus duidelijk aan wat jouw niveau is binnen dit soort topics en daarbuiten. Iemand voor r*tard uitmaken terwijl je zelf niet in staat bent je fatsoenlijk op te stellen zegt meer over jou dan over de ander. We kunnen van mening verschillen over zaken, maar dat betekend voor mij niet dat ik niet fatsoenlijk kan zijn. Voor jou ligt de norm daarin duidelijk een stuk lager. Daarom valt er met figuren als jij ook niet te praten en ben je in dit soort topics inhoudelijk gezien totaal geen meerwaarde.

Ik kan er niks aandoen dat jij niet helemaal in orde bent. Dat jij denkt dat het slechts een andere mening is vind ik oprecht zielig voor je.

dit soort reacties geven dus duidelijk aan wat jouw niveau is binnen dit soort topics en daarbuiten. Iemand voor r*tard uitmaken terwijl je zelf niet in staat bent je fatsoenlijk op te stellen zegt meer over jou dan over de ander. We kunnen van mening verschillen over zaken, maar dat betekend voor mij niet dat ik niet fatsoenlijk kan zijn. Voor jou ligt de norm daarin duidelijk een stuk lager. Daarom valt er met figuren als jij ook niet te praten en ben je in dit soort topics inhoudelijk gezien totaal geen meerwaarde.

+ 1

qua evolutie is religie het beste dat de mensheid is overkomen, maar nu we wetenschappelijk kunnen en mogen denken, en er een staatstructuur bestaat is het overbodig.

:laugh::laugh:
het gaf de onontwikkelde mens van ~2000 jaar geleden een morale richtlijn. Meer niet.
Hedendaagse christenen (o.a.) voelen zich nu nog moraal superieur aan anderen terwijl zij 'goed' leven (zie gevangenis statistieken lol...) uit angst voor het concept van de hel.

Religie heeft de wereld meer oorlogen gebracht dan wat dan ook. Het brengt misschien kleine gemeenschappen bij elkaar maar op globaal niveau is het enige wat het doet mensen uit elkaar drijven.

En nu nog, 43% van de 68 jarigen die geloven in een god. Dat is toch te triest voor woorden? Mensen die geloven in een god die dingen heeft geschapen zijn te dom om hun ogen open t edoen.
Kijk naar technologie, het feit dat 10+ religies met 10+ goden allemaal denken dat ze het monopolie op de waarheid hebben (protip: you're all ****ing wrong)

Alsof er geen ethiek bestond voor de (nu grote) religies ontstonden, ook dat is een fabeltje. Ethiek is al zo oud als de mens zelf. Evolutie had religie ook niet nodig, religie is een neveneffect van de evolutie van de mens, in het beste geval een leerproces (vergelijkbaar met een kind dat fouten maakt en van zijn fouten leert). Religie was trouwens juist een rem op de (wetenschappelijke) evolutie (middeleeuwen).

Alsof er geen ethiek bestond voor de (nu grote) religies ontstonden, ook dat is een fabeltje. Ethiek is al zo oud als de mens zelf. Evolutie had religie ook niet nodig, religie is een neveneffect van de evolutie van de mens, in het beste geval een leerproces (vergelijkbaar met een kind dat fouten maakt en van zijn fouten leert). Religie was trouwens juist een rem op de (wetenschappelijke) evolutie (middeleeuwen).

Het heeft inderdaad in de middeleeuwen tegengewerkt, maar kijk naar de arabische geneeskunde en wiskunde, die hebben er niet onder geleden ;)

Het heeft inderdaad in de middeleeuwen tegengewerkt, maar kijk naar de arabische geneeskunde en wiskunde, die hebben er niet onder geleden ;)
Dan moet je wel het hele verhaal brengen. De islam is idd begonnen als een religie die erg verdraagzaam was t.o.v. vrijheid, ontwikkeling, wetenschap enz. Toen religieuze leiders radicaler werden en de religie strikter gingen toepassen, keerde de religie zich tegen deze positieve ontwikkelingen.

Dan moet je wel het hele verhaal brengen. De islam is idd begonnen als een religie die erg verdraagzaam was t.o.v. vrijheid, ontwikkeling, wetenschap enz. Toen religieuze leiders radicaler werden en de religie strikter gingen toepassen, keerde de religie zich tegen deze positieve ontwikkelingen.

Ja, iedere samenleving heeft zijn pieken en dalen.
Religie of geen

Ja, iedere samenleving heeft zijn pieken en dalen.
Religie of geen

Welke oorlogen zijn door religie begonnen, en bij welke oorlogen heeft religie geen (in)directe rol gespeeld?
Zo zal het altijd blijven gaan. Dat je een bepaald geloof aanhangt prima, maar laat een ander in zijn waarde ook al is hij ongelovig, vrouw of zelfs homo. Maar dat schijnt maar niet te mogen lukken.

Welke oorlogen zijn door religie begonnen, en bij welke oorlogen heeft religie geen (in)directe rol gespeeld?
Zo zal het altijd blijven gaan. Dat je een bepaald geloof aanhangt prima, maar laat een ander in zijn waarde ook al is hij ongelovig, vrouw of zelfs homo. Maar dat schijnt maar niet te mogen lukken.

Haha lees dit topic door, ik word hier half uitgescholden en ik blijf gewoon netjes en respectvol.

Gelovige +1

in dit topic is het wel duidelijk dat de meeste ongelovigen de gelovigen ook niet in waarde houden, dus moet wel van twee kanten komen.

Ik ben zelf wel gelovig, maar vind dat iedereen het gewoon zelf moet weten. Ik voel me er goed bij dat ik geloof, als anderen niet willen geloven, moeten ze dat zelf weten;)

Terug
Naar boven