- Waardering
- 1.015
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De bijbel van vandaag is inderdaad gewijzigd en vol met fouten.
De jehova's hebben hier veel minder last van omdat zij niet mee gedaan hebben met deze aanpassingen.
De qur'an daar in tegen is niet politiek aangeraakt.
De bijbel van vandaag is inderdaad gewijzigd en vol met fouten.
De jehova's hebben hier veel minder last van omdat zij niet mee gedaan hebben met deze aanpassingen.
De qur'an daar in tegen is niet politiek aangeraakt.

Heb je enig idee waar je het over hebt? Zo ja, wil je dit toelichten?
Fout (http://mens-en-samenleving.infonu.nl/religie/5304-islam-een-sceptisch-perspectief-7.html)
En nog iets; wat is je punt?
Dat het zo een ontzettend mooie godsdienst is? Ik snap deze verdedigende rol van je niet zo. Zou het iets te maken hebben met jou vriendschap met Ibo of eventuele andere buitenlandse vrienden? Ik zal je zeggen dat ik ook moslim vrienden heb en bespreek dit soort dingen ook niet met ze.
Niet omdat ik me schaam voor mijn visie want als ze het zouden vragen geef ik mijn visie, maar vanwege een muur van onbegrip.
Jij bent op dit forum met naam en toenaam bekend dus ik snap dan die verdedigende rol iets beter maar dan zou ik me gewoon niet meer in dit soort discussies mengen want dat draait op niets uit.
Eigenlijk best grappig hoe oppervlakkig jullie kunnen zijn.
Eerst roepen dat je niet zomaar alles moet geloven, dan kom je met 1 website zonder bronvermelding en denkt gelijk dat dit de waarheid is.
In de islam zijn mensen die de qur'an helemaal woord voor woord uit een hoofd kennen, dit is al jaren zo.
De islam is gebasseerd op geloofsonderzoek!
Het is niet zoals in de kerk van vroeger dat de priester in het latijns alles voor las en de mensen er niks van snapte.
Doordat van een goede moslim verwacht word dat hij kennis op doet van zijn geloof, kan je moeilijk iets veranderen zonder dat iemand het merkt.
Maar ik ga nu echt afstandnemen van deze discussie, aangezien niemand hier recht van spreken heeft.
Hoe graag jullie ook het toneelstukje willen volhouden, ook jullie hebben niet genoeg kennis van religie om met goede argumenten te komen.
Niet alles wat boven aan op google staat is waar, tenzij iemand hier geloofswetenschap of iets dergelijks gedaan heeft op een uni ga ik niet de linkjes gevonden op pvv.nl proberen te weerleggen

K*t voor je, dat je de regels van de islam moet volgen en dat er uiteindelijk geen maagden op je liggen te wachten.![]()
Dit soort reacties geven dus duidelijk aan wat jouw niveau is binnen dit soort topics en daarbuiten. Iemand voor r*tard uitmaken terwijl je zelf niet in staat bent je fatsoenlijk op te stellen zegt meer over jou dan over de ander. We kunnen van mening verschillen over zaken, maar dat betekend voor mij niet dat ik niet fatsoenlijk kan zijn. Voor jou ligt de norm daarin duidelijk een stuk lager. Daarom valt er met figuren als jij ook niet te praten en ben je in dit soort topics inhoudelijk gezien totaal geen meerwaarde.
dit soort reacties geven dus duidelijk aan wat jouw niveau is binnen dit soort topics en daarbuiten. Iemand voor r*tard uitmaken terwijl je zelf niet in staat bent je fatsoenlijk op te stellen zegt meer over jou dan over de ander. We kunnen van mening verschillen over zaken, maar dat betekend voor mij niet dat ik niet fatsoenlijk kan zijn. Voor jou ligt de norm daarin duidelijk een stuk lager. Daarom valt er met figuren als jij ook niet te praten en ben je in dit soort topics inhoudelijk gezien totaal geen meerwaarde.
qua evolutie is religie het beste dat de mensheid is overkomen, maar nu we wetenschappelijk kunnen en mogen denken, en er een staatstructuur bestaat is het overbodig.

Alsof er geen ethiek bestond voor de (nu grote) religies ontstonden, ook dat is een fabeltje. Ethiek is al zo oud als de mens zelf. Evolutie had religie ook niet nodig, religie is een neveneffect van de evolutie van de mens, in het beste geval een leerproces (vergelijkbaar met een kind dat fouten maakt en van zijn fouten leert). Religie was trouwens juist een rem op de (wetenschappelijke) evolutie (middeleeuwen).

Dan moet je wel het hele verhaal brengen. De islam is idd begonnen als een religie die erg verdraagzaam was t.o.v. vrijheid, ontwikkeling, wetenschap enz. Toen religieuze leiders radicaler werden en de religie strikter gingen toepassen, keerde de religie zich tegen deze positieve ontwikkelingen.Het heeft inderdaad in de middeleeuwen tegengewerkt, maar kijk naar de arabische geneeskunde en wiskunde, die hebben er niet onder geleden![]()
Dan moet je wel het hele verhaal brengen. De islam is idd begonnen als een religie die erg verdraagzaam was t.o.v. vrijheid, ontwikkeling, wetenschap enz. Toen religieuze leiders radicaler werden en de religie strikter gingen toepassen, keerde de religie zich tegen deze positieve ontwikkelingen.
Ja, iedere samenleving heeft zijn pieken en dalen.
Religie of geen
Welke oorlogen zijn door religie begonnen, en bij welke oorlogen heeft religie geen (in)directe rol gespeeld?
Zo zal het altijd blijven gaan. Dat je een bepaald geloof aanhangt prima, maar laat een ander in zijn waarde ook al is hij ongelovig, vrouw of zelfs homo. Maar dat schijnt maar niet te mogen lukken.
Welke oorlogen zijn door religie begonnen, en bij welke oorlogen heeft religie geen (in)directe rol gespeeld?
Zo zal het altijd blijven gaan. Dat je een bepaald geloof aanhangt prima, maar laat een ander in zijn waarde ook al is hij ongelovig, vrouw of zelfs homo. Maar dat schijnt maar niet te mogen lukken.