Fitness Seller

Geloof jij in een god?

Peiling Peiling Geloof jij in een God?

• Ja ik geloof in een God, omdat:

Stemmen: 82 24,9%
  • Nee ik geloof niet, omdat:

Stemmen: 207 62,9%
  • ik weet het zo net nog niet.

Stemmen: 40 12,2%

• Totaal stemmers
    329
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, ik geloof in god, omdat er dingen in de Bijbel staan die waar gebeurd zijn, en omdat aan de evolutietheorie meerdere dingen niet kloppen, en omdat ik niet geloof dat niets meer is dan dit leven.

Noem me maar wat je wilt, maar dat is mijn mening.

Hoe meer christenen hun geloof proberen te verdedigen, hoe moeilijker het is ze überhaupt serieus te nemen. :(

Klopt:
de enige manier om je geloof serieus te laten nemen is: ongelovigen te vuur en te zwaard bestrijden, vliegtuigen in gebouwen boren, afvalligen stenigen enz.

Je kunt van de Islam denken wat je wilt, maar je moet het om bovengenoemde redenen wel serieus nemen.

Het wordt tijd dat de Christenen zich weer wat harder opstellen zoals in de middeleeuwen (vroeger toen alles nog goed was). Alle ongelovigen op de brandstapel! Geen gespot meer met Jesus, maar gelijk onthoofden als iemand een cartoon maakt. Dat werkt, dat maakt indruk.

Ja, ik geloof in god, omdat er dingen in de Bijbel staan die waar gebeurd zijn, en omdat aan de evolutietheorie meerdere dingen niet kloppen, en omdat ik niet geloof dat niets meer is dan dit leven.

Je hebt het verkeerd om...

In Jules Verne staan ook dingen die waar gebeurd zijn, maar Jules Verne was toch zeker Jezus niet... De Bijbel is een boek, vol symbolen, metaforen en monsterlijke slachtpartijen, maar ook zeker een aantal wijsheden die geschikt zijn voor dagelijks gebruik.

Een soms wijs, soms zeer gewelddadig sprookjesboek.

(hehe, in jouw plaats bevond ik mij niet zolang geleden).
De evolutietheorie als zodanig is ook een theorie. En die zal altijd fouten bevatten, hoe verfijnd men ook werkt.
Dat er een tree of life is, is wel zo klaar als een klontje. (zoek bijvoorbeeld eens op evolutie van het hemoglobine molecuul)
Hoe die tree of life tot stand is gekomen (waar de theorie dus over gaat) is een ander verhaal, natuurlijke selectie + graduele mutatie biedt echter een zeer plausibel kader en - nu komt ie - gigantisch veel plausibeler dan een scheppingsverhaal.

ik noem je iemand die durft te staan voor wat ie denkt, maar ook eens een kijkje 'moet' nemen op

An Index to Creationist Claims.

De vrijheid die een godsloos wereldbeeld oplevert is vele malen groter dan het valse gevoel van vrijheid/goedheid/belangrijkheid die een Jezus, Allah of Vishnu kan geven.

enige vereiste is dat je buiten je wereld durft te stappen. En daar hebben veel christenen heel erg veel moeite mee.
Ik noem de inprenting van een helbeeld als één van de oorzaken...

Bedankt voor je link, ik hoef me de komende tijd gelukkig niet te vervelen.

Ik heb eigenlijk geen idee welke god ik in zou moeten geloven, ik ga bijna niet meer naar de kerk, bid ook vrijwel niet meer en geloof in evolutie.

Maar er zullen dingen zijn (die ik lang niet allemaal ken) die gewoonweg onverklaarbaar zijn; hoe is het menselijk oog geëvolueerd bijvoorbeeld?

Haha shit... Daar gaat mijn goede argument. :o

Bedankt hé. :thumbs:

Nee ik geloof niet, omdat: Er erge dingen gebeuren en hij (moest er iets zijn) er niets aan doet.. Het wetenschappelijk niet te verklaren is.
Ik geloof in mezelf, dat brengt mij al een heel eind.

Religion is something left over from the infancy of our intelligence, it will fade away as we adopt reason and science as our guidelines.

Eén van de vele fantastische citaten van Bertrand Russell.

Een beetje respect voor de gelovigen kan geen kwaad. Ik weet zeker dat 90% hier, die gelovigen afschilderen als achterhaald, idioot, niet serieus te nemen enz. zelf niet goed hebben nagedacht over hoe deze wereld in elkaar zit, maar de populaire atheistische kudde achterna loopt.

Wanneer een atheist een discussie aangaat met een gelovige gaat dat altijd via de wetenschappelijke weg. De atheist zal zaken opnoemen waarvan hij gelooft dat het feiten zijn, omdat deze zijn gevonden door middel van de wetenschappelijke methode waarvan de atheist denkt dat deze de meest onfeilbaar methode is. De gelovige heeft daar geen boodschap aan, omdat hij een andere bron heeft om aan feiten te komen, waarvan hij gelooft dat deze onfeilbaar is. Wanneer je gaat discussieren over de validiteit en betrouwbaarheid van beide methodes om kennis te vergaren, heb je een discussie die teminste ergens over gaat.
Hoewel het natuurlijk gemakkelijker is om een wetenschappelijk feit te citeren (waarvan je zelf meestal praktisch geen verdere kennis over hebt) om vervolgens met verbazing te reageren dat een gelovige daar een andere kijk op heeft.

Iemand die niet wetenschappelijk onderlegd is zal tegen een fanatieke creationist snel uitgeluld zijn. De kromme praat van een creationist valt alleen te weerleggen als je ook zelf weet waar je het over hebt. Probleem is dat ook onder creationisten er veel wordt nageluld, kijk maar hoeveel Michael Behe of Kent Hovind aanhalen als ze met argumenten aankomen.

Een leuke diepgaande discussie over de C-14 methode of iets anders kan je vaak wel vergeten als je echt er op in gaat.

Iemand die niet wetenschappelijk onderlegd is zal tegen een fanatieke creationist snel uitgeluld zijn. De kromme praat van een creationist valt alleen te weerleggen als je ook zelf weet waar je het over hebt. Probleem is dat ook onder creationisten er veel wordt nageluld, kijk maar hoeveel Michael Behe of Kent Hovind aanhalen als ze met argumenten aankomen.

Een leuke diepgaande discussie over de C-14 methode of iets anders kan je vaak wel vergeten als je echt er op in gaat.

Wat ik me vaak afvraag is of die Behe en consorten zelf ook in hun sprookjes geloven, of zo handig zijn in hun retoriek dat ze er gewoon een makkelijke slag in zien om geld te verdienen.

Wat ik me vaak afvraag is of die Behe en consorten zelf ook in hun sprookjes geloven, of zo handig zijn in hun retoriek dat ze er gewoon een makkelijke slag in zien om geld te verdienen.

Behe is pas op latere leeftijd omgeslagen, Hovind is sinds zijn jeugd al bezig met creationisme. Behe doet me een beetje denken aan David Irving, ander vlak maar ook iemand die van gerenommeerd deskundige is vervallen tot een risee voor velen.

David Irving is een schrijver annex historicus die vele hoog geprezen werken op zijn naam heeft staan over de leiders uit WO2, pas op latere leeftijd verviel hij in revisionisme en ontkende hij de holocaust. Behe is eigenlijk van hetzelfde laken een pak, maar dan op een ander vlak. Echter het blijft revisionisme, alleen dan van de wetenschap.

Om het nog verder door te trekken, figuren als Dylan Avery en zijn trawanten zijn de revisionisten van de 9/11 gebeurtennissen. Allemaal whack-jobs die zorgen voor twijfel en verdeling bij degenen die daar voor openstaan.

• Topic Starter Topic Starter
Maar er zullen dingen zijn (die ik lang niet allemaal ken) die gewoonweg onverklaarbaar zijn; hoe is het menselijk oog geëvolueerd bijvoorbeeld?

dat vind ik nou een typisch voorbeeld van het niet kunnen verklaren en maar zeggen dat een grotere macht het heeft gedaan, niet persoonlijk want luuc is een top kerel! maar over het algemeen is het geloof zo ontstaan denk IK (imo dus, met alle respect)

Wie denkt dat er een God bestaat is goed ziek,
lang leve de wetenschap!!!
Al die godsdiensten brengen alleen maar oorlog en rijkdom voor die paus etc.
Pffff al die zever voor iets wat allemaal uitgevonden is ???
Zieke wereld gewoon :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven