Fitness Seller

Geloof jij in een god?

Peiling Peiling Geloof jij in een God?

• Ja ik geloof in een God, omdat:

Stemmen: 82 24,9%
  • Nee ik geloof niet, omdat:

Stemmen: 207 62,9%
  • ik weet het zo net nog niet.

Stemmen: 40 12,2%

• Totaal stemmers
    329
Status
Niet open voor verdere reacties.
Trouwens de meeste wetenschappers in de vroege eeuwtjes waren juist - met hun ideeën - in tegen het geloof, maar ze moesten natuurlijk wel geloven anders werden ze gekielhaald!

Dan kan je van heksen niet zeggen,.. en Nostradamus moest ook alles stiekem doen...

Whaha, ik wilde jou dit net gaan zeggen :rolleyes:

Natuurlijk gelt dat ook voor mij, ik ben daar geen uitzondering in.
Er zijn korte en lange wegen die naar rome leiden,.. en omdat er maar 1 waarheid is, komen we er allemaal wel een keer. :rolleyes:

Uitgesloten kan hij inderdaad nooit, maar het mag maar al te duidelijk zijn, dat hij niet nodig is om ons wereldbeeld te vormen adv de natuurwetten.

Mijn insziens in de mens zo bezeten door een doelgerichtheid om het leven een draai te geven, dat ze het beeld dat een menselijk leven heeft op de hele natuur projecteren, dit terwijl die laatste gewoon het gevolg is van de strict causale wetten omschreven door de fysica en de evolutieleer.
Al durf ik ook gerust stellen dat de vrije wil die ons tot keuzes dwingt om een bepaald doel na te streven ergens ook een illusie is en het samenspel is van alle neurale prikkeltjes in ons brein. en dat zelfs de mens een volledig gedetermineerd wezen is, net als de natuur rondom ons :)

Het is de mens nog niet gelukt een grassprietje na te maken...

ik weet wel paar voorbeelden, bijvoorbeeld in de koran staat toch dat je geen varkensvlees mag eten omdat die dieren onrein zijn? Nou varkens zijn dus 1 van de meest bacterievrije dieren, die simpele gedachten komt dus van zo'n paar duizend jaar geleden.

Ook zeiden ze vroeger dat god de bomen en planten liet bloeien omdat ze niks anders wisten, dit jaar komt de zon een maand of wat eerder dan normaal en hoppa ineens komen alle bomen uit.. zal vast wel de bedoeling zijn geweest?

zo heb je nog veel meer achterhaalde dingen zoals natuurlijk dat alles om de aarde draaide vroeger (of is dat nog steeds zo volgens sommigen van jullie :P) pas een paar jaar geleden heeft rome excuses aangeboden voor veroordeelde wetenschappers enzo...

Je hangt aan je ongeloof om een paar tegenstrijdigheden.
Keep positive !!, geloof wat je wil geloven en verwerp het andere..

Laatst bewerkt:
ik heb er geen idee van ...

soms denk ik: ok, der is iets, maar als ik dan erop door denk, is het meestal: er zal wel niets zijn.

Mensen willen ook vaak geloven, het brengt steun etc...
Daarom dat in moeilijke tijden ook vaak het geloof terug komt ;)

ze zeggen wel eens angst doet bidden

Agree !!

Zo als jij beschouwd, is het zoeken naar God tijdens ons lichamelijk/stoffelijk leven dan ook geen oppervlakkige taak meer.
Het is integendeel, net als het zoeken naar zelfverwerkelijking een levensroeping geworden, een stap die ook weer bestemd is om het bewustzijnsniveau van mijn zelf in mijn lichaam te verhogen.
Door me steeds meer te verbinden met het grotere, voel ik me zelf beter.
Mijn persoonlijkheid bevestigt zich met gedachten die haar verbindt met de totale kosmos.
Het kleine wezentje van ruimte en tijd dat ik even dacht te zijn, is niet bang meer voor de kosmische onmetelijkheid.
Ik weet dat het heelal ook mijn heelal is, dat mijn ziel tot het grotere behoort, die waakt over mij, zoals me eigen zelf dat doet over mij lichaam.
Ik weet dat ik een kind ben van iemand en dat die aan mij denkt.
Dus voel ik me goed, voel me geborgen in alles wat me omringt, ik heb vertrouwen, ik weet dat mij evolutionaire voortgang is gericht op; het meerdere op het licht.

Wat is dit nou weer voor gebrabbel ???

Musclebear gebruik die multiquote functie eens, zo'n eenzijdige stortvloed aan reacties van jouw kant nekt het topic. Voor zover het niet al genekt is.

Diverse postings gefuseerd.

Ja ik geloof ik God omdat ik daar een deel van ben.
geen steekhoudend argument.

In het begin was er alleen duisternis, dat wil zeggen de afwezigheid van alles, het niets.
Er was de duisternis en de geest van god.

aha..., maar dan:

Dus is het niets per definitie al iets....

Dus in het begin was er het woord(geest van god)en de duisternis (het niets)door een daad van het woord heeft god de duisternis gescheiden in twee type licht.

de duisternis scheiden in twee typen licht? En er waren ineens 3 dingen in het begin?

(:scratch: ik begin een kale plek op mn hoofd te krijgen)

De eerste gebeurtenis van het heelal zou dus een soort beschouwing van god geweest zijn.

plz define... This means nothing...

Het zou de werking van het woord zijn geweest in die eerste daad.

zou? En wat is de eerste gebeurtenis/daad van het heelal dan geweest zijn? En als we al kunnen spreken van een heelal (en een woord, dat ook 'geschapen' dient te worden), bestond het dus al, als er een eerste daad in gepleegd kan worden. Als die 'daad' niet minder dan 1^-veel seconde na het ontstaan van het heelal heeft plaatsgevonden, wordt het tijd om eens wat stephen hawking te lezen. Als je het hebt over vrijheid van denken..... :D

God die per definitie en in de voorstelling die wij tegenwoordig van het heelal kunnen maken, de grootste en meest bewuste van allen en alles is.

Dan ben ik blij dat ik god niet ben.
Ik merk dat je nogal een deistische new age denk wijze hebt?

God is de eeuwige, god is de oneindigheid.
De oneindigheid is mijn huis en het eeuwige is mijn herder.

Maar waarom zou je je uberhaupt met zo'n figuur willen bezighouden?

Wij zijn allemaal een stukje van God.
Dat God een massa aan (verlichte) zielen is, met elk een eigen persoonlijkheid.

De wereld is niet als zodanig als wat wij ervan denken.
God als entiteit die noodzakelijk is voor de samenhang van ons heelalbeeld.
Laat de voorspellers van de liefde tot ons komen.
De eeuwigheid is mijn herder.

Wat is de wereld dan?
Wat doet zo'n herder dan?

Leven betekend je psychisch met andere verbinden.

oh? says who? and why?

Het kwaad komt uit de cultuur voort.

Nogal een bewering. En naar mijn idee voorbijgaand aan het nodige aan boeiende overeenkomsten tussen onze voorouders en 'wij'.

Zolang er nog een bloem bestaat, kan de herinnering aan een hoger wezen niet worden weggevaagd.
De dood is in feite de grootste verrassing die de godheid de mens bereidt.
[/quote]

'Volstaat het niet om te zien dat een tuin mooi is, zonder te moeten geloven dat er achterin nog feeen zitten ook?'
- Douglas Adams

:D

Dat jij er niet met je hoofd bij kan, wil nog niet zeggen dat het niet bestaat.
De mens zal niet zo snel leren, om toe te geven, dat hij nog iets kan leren vooral die denken op de top van de wetenschap te staan.

Dan is dat nauwelijks wetenschap imo.
Wetenschap is een manier van denken. (waarin falsificatie een zeer belangrijke rol speelt.)

Feiten kan men ervaren, maar niet met het verstand bewijzen.

bullshit.

Met het verstand kan men ook een walvis niet bewijzen.
Die moet men of zien, of door iemand laten beschrijven, die er een gezien heeft.

Heb je, als iemand je een walvis beschrijft, niet een beeld gevornd mbv je verstand? En volgens jouw redenatie dus wel iets met je verstand heb bewezen? Want een verhaal is ook niets meer dan een verzameling klanken die door je verstand in een 'iets zeggend iets' wordt gegoten)

Zo is het ook met het bovenzinnelijke.
Als men nog niet zo ver is om ze zelf te zien, dan moet men ze laten beschrijven.
Ik kan iedereen de verzekering geven, dat de bovenzinnelijke feiten, voor hen, wiens hogere zintuigen geopend zijn, even feitelijk zijn als de walvis.

iets bovenzinnelijks 'zien' is dus niet meer bovenzinnelijk...

Dat komt omdat je nog nooit moeite hebt gedaan om hem te zoeken.
Ga eens diep in jezelf naar binnen en je zal hem vinden..

keep looking...

In alle geschriften zit een kern van waarheid.
Ze zijn net als de Bijbel kortweg verkracht.
En als je al die waarheden voor jezelf op een hoop gooit, dan kom je al een aardig eind.

Waarom zoveel moeite doen, voor iets dat met verstand ook te beredeneren is, los van el-irritatio-irratio?

Waarom doet god niet wat meer moeite om duidelijk te maken dat hij bestaat? Hoe zeer ik mijn best ook doe, ik vind hem nergens, ook niet diep in mijn binnenste...

Dat is om zijn verhevenheid te tonen...

Dan zeg je dat ook overjezelf. :rolleyes:

ik ben ook een kl***zak. En jij ook. Niet omdat ik dat vind, maar omdat dat zo is. :D

Nee door een geloof in God, of meer geloven in het algemeen.
Kom je daar juist achter.
Geloven wordt weten!

and that's were the shit starts hittin' the fan...

Je hangt aan je ongeloof om een paar tegenstrijdigheden.
Keep positive !!, geloof wat je wil geloven en verwerp het andere..

Spreken over 'waarheden', 'weten' oorsprong etc etc, en dan zo'n laatste zin...

Geloof wat je wilt geloven en verwerp het andere....

brilliant...

Sja, niet bepaald academische onderbouwingen hier van onze grote knuffelvriend musclebear. Typische redenatietechnieken van de gemiddelde ex puber beland in de adolescentie die zich ineens bezighoudt met denken over het leven, geloof en het hiernamaals.

Je groeit er wel overheen, of je blijft voor altijd onwetend en daar zal je maatschappelijke carriere dan ook op toegespitst worden. Darwin werkt over het algemeen nog steeds wat dat betreft.

Ach Klaas, ik neem allang niet meer de moeite om op die onzin te reageren. Laat die gelovigen maar lekker in een vacuüm lullen. Kunnen ze ongestoord elkaars pikken liggen afzuigen met die evangelische prietpraat.

the devil only exists because of your belief in him.
same goes for that other guy.
i believe the sun is simply reflecting its shine from the moon.
stealing its spotlight. they'll have a c**k fight at noon to settle their differences.
at midnight...rematch. to stir up their simularities on turntables,
the chicken scratch will prove to be unreadable.
the determining factor in who gets to pitch-control the tides.
no one decides the victor unless they give a fair listen to both of the sides.

we're low lives. we go blind jerking off to the eclipse.
the sun was pulling cheap shots, doing commercial body tricks.
behind the back...under the leg...i think he even did a headspin
on the cross fader. it sounded wack...but looked excellent.
all of a sudden it gets dim. the crater face steps in.
he puts mexican drum breaks on the techniques and he's like, "let's begin."
he conducted an orchestra so dope the sun started sweatin' him.
i guess he had expected to win on pure artistic merit.
composing complex plays with nothing but sound bites. he burned out the lights
and made emcees too self-conscious to put their mouths to mics.
for a thousand nights this continued without a single slip up.
except once the record skipped, but...it kinda sounded cool.
and it fit within the rhythm he was juggling. poly rhythms out of country western
albums spinning. it is plain to see that he had come to win.
but as always, due to corrupt judging, they drew a tie. now it's do or die.

the sun was like...uh uh, uh uh, uh uh.
the moon was like...uh uh, uh uh, uh uh.
and when the sun was chosen i came to the conclusion.
dad doesn't know what he's doing.

god's not a woman. he's a big white guy in the sky.
and the deserts are reflections of his eyes.
he doesn't cry for us.
but when he does...it's because he's drunk.
(say what!)
god's not a woman. he's a big white guy in the sky.
and the deserts are reflections of his eyes.
he doesn't cry for us.
but when he does...it's because he's drunk.
and he's always ****ed up. bottom's up.

god's not a woman!!! he's a beyotch.

this is one hand clapping alone.
this is the smallest violin.
run rabbit. when they find you they'll kill your baddest poem.
the devil is the ****ing white man...rhyming. "
Sage Francis - Sun vs. Moon

Wat is een god en wie is een god? De mens was te ignorant vroeger zodat ze alles maar verklaarden door geesten of goden erbij te halen. Want er was immers geen verklaring voor onweer, er was geen verklaring voor het weer of een slechte oogst of de dood(de dood, een veel voorkomend issue in het leven :)->dit is nou net wat mensen aan het denken zet)

Cultuur heeft niks met oorlog te maken. Mensen hebben met oorlog te maken. Domme mensen die als een massa beginnen te denken. Mensen die niet buiten de boot willen vallen. Het ligt aan de mensen niet aan cultuur of god.

Alle geschriften van geloven sluiten op elkaar aan. All the same shit all across the globe. Ze voorspellen allemaal voorspoed als je je gedraagt in het leven. Ja was het maar zo'n feest. Die tien geboden konden we ook wel zonder de bijbel verzinnen, MAAR dat neemt niet weg dat als je volgens de 10 geboden gaat leven dat de wereld dan een ****ING utopie zou zijn. Never gonna happen, not in this life time.

Het heeft geen ****ing nut om iemand te bekeren, laat iemand denken zoals hij of zij wil en laat hem of haar in zijn of haar waan(wat een zin). Een geloof hoort je niet opgelegd te worden, je moet het zelf willen, niet omdat iemand goeie commerciele praatjes heeft.

Dat er profeten hebben rond gelopen zal allemaal wel zo zijn(we hebben tegenwoordig ook het fenomeen "de paus" als die zalig verklaard wordt hebben onze kleinkleinkleinkleinkleinkleinpetitepetitepetiteklein kinderen ook het idee dat de paus van deze tijd een profeet was. Of, moeder Theresa! die gaat de geschiedenis in wooohoooo dat wil je niet weten. Voor je het weet krijg je de verhalen dat ze iemands gebroken been heeft genezen. Jebus time.

mensen, RELATIVEREN!!!!!!!!!!!! reeel blijven! Wat kan, wat kan niet. De techniek/wetenschap heeft ons nooit in de steek gelaten.

Hiermee is alles ook gezegd

Hoe meer christenen hun geloof proberen te verdedigen, hoe moeilijker het is ze überhaupt serieus te nemen. :(

Heel het gedoe van hemel en hel bestaat gewoonweg niet. Het kan niet.

Hoe kan het anders dat men zegt dat God barmhartig is en dat ieder mens zijn kind is. Welke vader zou zijn kind dan eeuwig laten lijden in de hel?

Er zullen vast zaken zijn die nu nog niet te verklaren zijn, vervelende aan die vooral illiteraire christenhonden (ze zijn schaars maar je hebt ook wat beter geinformeerde christenen/gelovigen) is dat ze denken dat alles te verklaren is en terug is te leiden naar de bijbel.

In de middeleeuwen dachten ze op sommige plaatsen ook dat de maan het oog was van een of andere god. Nu weten we dat het de maan is en weten we hoe die maan tot stand is gekomen. Dit soort onwetendheid zal er altijd zijn, en er zullen altijd idioten zijn die het koppelen aan geloof.

@BuilderB

Geen commentaar op jouw nutteloos gezwans.

Sja, niet bepaald academische onderbouwingen hier van onze grote knuffelvriend musclebear. Typische redenatietechnieken van de gemiddelde ex puber beland in de adolescentie die zich ineens bezighoudt met denken over het leven, geloof en het hiernamaals.

Je groeit er wel overheen, of je blijft voor altijd onwetend en daar zal je maatschappelijke carriere dan ook op toegespitst worden. Darwin werkt over het algemeen nog steeds wat dat betreft.

Ik ben ook geen academicus, iedereen heeft zijn eigen manier van uitdrukken, de ene zal het wel begrijpen terwijl een ander het belachelijk maakt.
Die tijd dat ik er begon over na te denken, zat jij lekker op je speen te zuigen, dus waar heb je het over..
De mens leert bewust, maar nog meer onbewust, dus je stelling over ontwetendheid gaat niet op.
En een carriere is wel het laatste waar ik op zit te wachten, heeft ook niks met dit onderwerp te maken.
Blijf lekker on-topic.

Musclebear gebruik die multiquote functie eens, zo'n eenzijdige stortvloed aan reacties van jouw kant nekt het topic. Voor zover het niet al genekt is.

Diverse postings gefuseerd.

Eric je hebt helemaal gelijk, over dat qoute dan.
Ik wist alleen niet van de multiquote optie,.. en vond het iets te veel werk op alles te copyeren en te plakken.
Bedankt voor de moeite,.. en ik zal daar rekening mee houden.

Laatst bewerkt:
Hoe meer christenen hun geloof proberen te verdedigen, hoe moeilijker het is ze überhaupt serieus te nemen. :(

Klopt. Als niet christen, wanneer je ze niet serieus neemt, kun je niet meer met ze communiceren, en wanneer je dat wel doet heb je het idee dat je jezelf niet meer serieus neemt. Soms vraag je je af of er nog wel een juiste benadering is...

Dat is met iedereen die is blijven steken in zijn geloof.
Of het nu Christenen zijn of jehova's of newage goeroes.
Ze zijn niet blind, maar hebben ookkleppen op, waardoor ze voortgaan zonder de zijweggetjes te zien.

• Topic Starter Topic Starter
mag ik dit bestempelen als mijn eerste, enige en laatste geslaagde topic? :D

• Topic Starter Topic Starter
trouwens als ik nu al die reacties zo lees en een beetje rondkijk, denk, etc etc.

Snap ik niet dat we in 2007 nog in god geloven, is toch heel achterhaald? In derde wereldlanden snap ik het wel, die mensen hebben alleen maar trots of geloof.

Wij snappen toch stukken beter hoe alles werkt tegenwoordig? waarom zullen we nog een schepper aanbidden als we eigenlijk stiekem allemaal weten dat we onszelf voor de gek houden, je maakt mij de kat niet wijs dat er nog veel mensen zijn (meer dan 5%) die echt oprecht gelooft in een man die boven in de hemel kijkt of je wel bid en je te hulp schiet.

Als je 3 jaar niet zwanger geraakt en dan ineens wel, is het dan echt een geschenk van god? Voor sommige mensen zal het nog wel leuk zijn om te denken dat het zo is omdat ze dan positiever in het leven staan.

Ikzelf denk dat binnen een eeuw o.i.d. in de westerse wereld minder dan 1% nog gelovig is, maar dit is gewoon mijn mening.

Hoe verder we ontwikkelen, hoe minder gelovig we zijn, zie ook die tabel met IQ/geloof

mag ik dit bestempelen als mijn eerste, enige en laatste geslaagde topic? :D

congrats :D

trouwens als ik nu al die reacties zo lees en een beetje rondkijk, denk, etc etc.

Snap ik niet dat we in 2007 nog in god geloven, is toch heel achterhaald? In derde wereldlanden snap ik het wel, die mensen hebben alleen maar trots of geloof.

Wij snappen toch stukken beter hoe alles werkt tegenwoordig? waarom zullen we nog een schepper aanbidden als we eigenlijk stiekem allemaal weten dat we onszelf voor de gek houden, je maakt mij de kat niet wijs dat er nog veel mensen zijn (meer dan 5%) die echt oprecht gelooft in een man die boven in de hemel kijkt of je wel bid en je te hulp schiet.

Als je 3 jaar niet zwanger geraakt en dan ineens wel, is het dan echt een geschenk van god? Voor sommige mensen zal het nog wel leuk zijn om te denken dat het zo is omdat ze dan positiever in het leven staan.

Ikzelf denk dat binnen een eeuw o.i.d. in de westerse wereld minder dan 1% nog gelovig is, maar dit is gewoon mijn mening.
Hoe verder we ontwikkelen, hoe minder gelovig we zijn, zie ook die tabel met IQ/geloof

tja, voor sommige mensen is hun geloof hun houvast in moeilijke tijden hé

die mening deel ik met je

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven