Ja ik geloof ik God omdat ik daar een deel van ben.
geen steekhoudend argument.
In het begin was er alleen duisternis, dat wil zeggen de afwezigheid van alles, het niets.
Er was de duisternis en de geest van god.
aha..., maar dan:
Dus is het niets per definitie al iets....
Dus in het begin was er het woord(geest van god)en de duisternis (het niets)door een daad van het woord heeft god de duisternis gescheiden in twee type licht.
de duisternis scheiden in twee typen
licht? En er waren ineens 3 dingen in het begin?
(

ik begin een kale plek op mn hoofd te krijgen)
De eerste gebeurtenis van het heelal zou dus een soort beschouwing van god geweest zijn.
plz define... This means nothing...
Het zou de werking van het woord zijn geweest in die eerste daad.
zou? En wat is de eerste gebeurtenis/daad van het heelal dan geweest zijn? En als we al kunnen spreken van een heelal (en een woord, dat ook 'geschapen' dient te worden), bestond het dus al, als er een eerste daad
in gepleegd kan worden. Als die 'daad' niet minder dan 1^-veel seconde na het ontstaan van het heelal heeft plaatsgevonden, wordt het tijd om eens wat stephen hawking te lezen. Als je het hebt over vrijheid van denken.....
God die per definitie en in de voorstelling die wij tegenwoordig van het heelal kunnen maken, de grootste en meest bewuste van allen en alles is.
Dan ben ik blij dat ik god niet ben.
Ik merk dat je nogal een deistische new age denk wijze hebt?
God is de eeuwige, god is de oneindigheid.
De oneindigheid is mijn huis en het eeuwige is mijn herder.
Maar waarom zou je je uberhaupt met zo'n figuur willen bezighouden?
Wij zijn allemaal een stukje van God.
Dat God een massa aan (verlichte) zielen is, met elk een eigen persoonlijkheid.
De wereld is niet als zodanig als wat wij ervan denken.
God als entiteit die noodzakelijk is voor de samenhang van ons heelalbeeld.
Laat de voorspellers van de liefde tot ons komen.
De eeuwigheid is mijn herder.
Wat is de wereld dan?
Wat doet zo'n herder dan?
Leven betekend je psychisch met andere verbinden.
oh? says who? and why?
Het kwaad komt uit de cultuur voort.
Nogal een bewering. En naar mijn idee voorbijgaand aan het nodige aan boeiende overeenkomsten tussen onze voorouders en 'wij'.
Zolang er nog een bloem bestaat, kan de herinnering aan een hoger wezen niet worden weggevaagd.
De dood is in feite de grootste verrassing die de godheid de mens bereidt. [/quote]
'Volstaat het niet om te zien dat een tuin mooi is, zonder te moeten geloven dat er achterin nog feeen zitten ook?'
- Douglas Adams
Dat jij er niet met je hoofd bij kan, wil nog niet zeggen dat het niet bestaat.
De mens zal niet zo snel leren, om toe te geven, dat hij nog iets kan leren vooral die denken op de top van de wetenschap te staan.
Dan is dat nauwelijks wetenschap imo.
Wetenschap is een manier van denken. (waarin falsificatie een zeer belangrijke rol speelt.)
Feiten kan men ervaren, maar niet met het verstand bewijzen.
bullshit.
Met het verstand kan men ook een walvis niet bewijzen.
Die moet men of zien, of door iemand laten beschrijven, die er een gezien heeft.
Heb je, als iemand je een walvis beschrijft, niet een beeld gevornd mbv je verstand? En volgens jouw redenatie dus wel iets met je verstand heb bewezen? Want een verhaal is ook niets meer dan een verzameling klanken die door je verstand in een 'iets zeggend iets' wordt gegoten)
Zo is het ook met het bovenzinnelijke.
Als men nog niet zo ver is om ze zelf te zien, dan moet men ze laten beschrijven.
Ik kan iedereen de verzekering geven, dat de bovenzinnelijke feiten, voor hen, wiens hogere zintuigen geopend zijn, even feitelijk zijn als de walvis.
iets bovenzinnelijks 'zien' is dus niet meer bovenzinnelijk...
Dat komt omdat je nog nooit moeite hebt gedaan om hem te zoeken.
Ga eens diep in jezelf naar binnen en je zal hem vinden..
keep looking...
In alle geschriften zit een kern van waarheid.
Ze zijn net als de Bijbel kortweg verkracht.
En als je al die waarheden voor jezelf op een hoop gooit, dan kom je al een aardig eind.
Waarom zoveel moeite doen, voor iets dat met verstand ook te beredeneren is, los van el-irritatio-irratio?
Waarom doet god niet wat meer moeite om duidelijk te maken dat hij bestaat? Hoe zeer ik mijn best ook doe, ik vind hem nergens, ook niet diep in mijn binnenste...
Dat is om zijn verhevenheid te tonen...
Dan zeg je dat ook overjezelf.
ik ben ook een kl***zak. En jij ook. Niet omdat ik dat vind, maar omdat dat zo is.
Nee door een geloof in God, of meer geloven in het algemeen.
Kom je daar juist achter.
Geloven wordt weten!
and that's were the shit starts hittin' the fan...
Je hangt aan je ongeloof om een paar tegenstrijdigheden.
Keep positive !!, geloof wat je wil geloven en verwerp het andere..
Spreken over 'waarheden', 'weten' oorsprong etc etc, en dan zo'n laatste zin...
Geloof wat je wilt geloven en verwerp het andere....
brilliant...