MuscleMeat

Geloof jij in een god?

Peiling Peiling Geloof jij in een God?

• Ja ik geloof in een God, omdat:

Stemmen: 82 24,9%
  • Nee ik geloof niet, omdat:

Stemmen: 207 62,9%
  • ik weet het zo net nog niet.

Stemmen: 40 12,2%

• Totaal stemmers
    329
Status
Niet open voor verdere reacties.
het is eigenlijk gewoon simpel: neem hem aan als je god en bid tot hem. hij zal altijd naar je luisteren. misschien heb je eerst het gevoel dat je tegen een muur staat te praten ofzo, maar na een tijd zul je toch ergens merken dat god gewoon bij je is. en bij dat masturberen, tja in de bijbel staat dat je rein moet proberen zijn. maar er staat ook in dat je niet perfect kunt zijn en dat je altijd ergens om vergeving kunt vragen.

het is allemaal niet meer zoals vroeger eh, toen was god er om alles te maken, toen kon je nog met hem praten via jesus en nu is het maar een vaag gevoel wat je amper kan voelen... ja hij word oud:(

het is eigenlijk gewoon simpel: neem hem aan als je god en bid tot hem. hij zal altijd naar je luisteren. misschien heb je eerst het gevoel dat je tegen een muur staat te praten ofzo, maar na een tijd zul je toch ergens merken dat god gewoon bij je is. en bij dat masturberen, tja in de bijbel staat dat je rein moet proberen zijn. maar er staat ook in dat je niet perfect kunt zijn en dat je altijd ergens om vergeving kunt vragen.

Oke, maar ik ben wel rein want als ik klaar ben dan maak ik het wel even schoon enzo. Maar ik durf God niet toe te laten in mijn leven, want ik ben dan bang dat hij mij kan zien masturberen en dat vind ik geen prettig idee:o

Ik heb God nooit meegemaakt, maar soms denk ik wel "dit is een teken van God". Bijvoorbeeld wanneer ik zeg maar heel nodig mijn behoefte moet doen (echt heel nodig) dat dan mijn ouders ineens boodschappen gaan doen en ik dan ineens alle privacy heb om dit te doen. Dan denk ik wel "dit is een teken van God" Dat dacht ik trouwens ook een keer toen ik betrapt werd door mijn moeder, dus wat was wel verwarrend (vind hij het nou wel goed of niet) Maarja. Bedankt voor je website ik ga hem helemaal doornemen!

Oke, maar ik ben wel rein want als ik klaar ben dan maak ik het wel even schoon enzo. Maar ik durf God niet toe te laten in mijn leven, want ik ben dan bang dat hij mij kan zien masturberen en dat vind ik geen prettig idee:o

Hij ziet je ook als je hem niet toelaat. Hoe kan hij anders weten, of je gelovig was? :D

Hoe weet je dat het God is en niet je hersenen die zo desperate een hoger instantie zoeken om hun angsten te reduceren ?

ik leg dan maar het hele verhaal uit:
een paar jaar geleden ging ik alleen met kerst naar de kerk. ik geloofde niet in god want waarom zou er een god bestaan als er zoveel elende in de wereld is. maar toen werd ik een keer uitgenodigd door iemand om naar de kerk mee te gaan. ik ging dus dan maar mee. toen ik in die kerk kwam was het echt een heel andere kerk dan wat ik gewend was. de muziek was anders en wat ze zongen ook. ze speelden de muziek gewoon met gitaar en drumstel en een paar zangeressen zeg maar. de preek sprak me ook echt aan. het ging toen net over hoe god de wereld maakte en ook dat er zoveel bewijzen waren dat god bestaat. uiteindelijk vroeg de pastoor ook dat als je je wou bekeren naar voren kon komen om hem aan te nemen. ik weet niet hoe het kwam maar ineens stond ik op en liep naar voren net alsof iemand me zat te besturen. uiteindelijk had ik god aangenomen en sinds dien is mijn leven echt anders geworden. ik denk ook soms bij mezelf hoe blind ik eerst ben geweest om te denken dat de wereld door de evolutie is ontstaan enz.
maar nu ff over hoe ik weet dat het god is die me dat gevoel geeft: dat weet je gewoon.

ik geloof in de enige god. vooral door tekens van de eindtijd en door eigen ervaringen.

Evolutie valt niet te onderkennen. Daardoor evolutie = god.

simpele stelling ?

Hij ziet je ook als je hem niet toelaat. Hoe kan hij anders weten, of je gelovig was? :D

dat is waar, hij weet van elk mens wat hij heeft gedaan, de slechte maar ook de goede dingen. maar als je god hebt aangenomen en in jezus geloofd ziet hij als je later voor hem staat alleen de goede dingen die je hebt gedaan. Omdat jezus voor je is doodgegaan aan het kruis en al je zonden en ziektes op zich heeft genomen.

Ik geloof in god, maar niet in de god als zijnde een persoon. Voor mij is kwaad vs goed/ duivel vs god dit:
gebruikt worden door jouw (duivel) vs jouw verstand gebruiken (god) / ongecontroleerde buitensporige analytische geest vs gecontroleerde analytische geest.

Duivel/gebruikt worden door je verstand/ongecontroleerde analytische geest:
Als je verstand jouw gebruikt ben je vatbaar voor depressie, haat, angst, etc... De enige momenten van verlossing zijn plezier. Je bent dan geen enkel moment in staat om niet te denken en ziet vaak complotten, verbanden (die er al dan niet zijn) en onrecht (tov jezelf). Je hebt een doel om gelukkig te zijn. edit ironie: de ongecontroleerde geest wil/wenst controle over alles en iedereen.

God/je verstand gebruiken/gecontroleerde analytische geest:
Als je jouw verstand gebruikt dan ken je vrede en plezier. Dan ben je in staat om de ruis van je gedachten stop te zetten, maw je hebt zelf de controle over het denken of niet denken. Kortom je bent gelukkig omdat je doel geluk is. edit ironie: je bent met god als je geen controle wenst of aanvaard dat je behalve minimaal over je eigen gedachte en lichaam geen controle kan hebben.

Je hebt alleen de macht over je eigen geluk (=gecontroleerde/praktische ratio of god). Vandaar de stelling dat god in ieder van ons zit en dat alle slechte dingen het werk van de duivel (=ongecontroleerde ratio of de duivel) zijn. Er zijn trouwens redelijk veel religieuze uitspraken en gezegden in de volksmond die je aan de hand van wat ik zeg kan interpreteren. Maar in the end maakt iedereen er gewoon van wat hij/zij wil.

Laatst bewerkt:
dat is waar, hij weet van elk mens wat hij heeft gedaan, de slechte maar ook de goede dingen. maar als je god hebt aangenomen en in jezus geloofd ziet hij als je later voor hem staat alleen de goede dingen die je hebt gedaan. Omdat jezus voor je is doodgegaan aan het kruis en al je zonden en ziektes op zich heeft genomen.

ziektes weet ik niet maar zonde zeker. hij zal je beoordelen, niet veroordelen. je bent een dwaas als je niet in god gelooft.

ik leg dan maar het hele verhaal uit:
een paar jaar geleden ging ik alleen met kerst naar de kerk. ik geloofde niet in god want waarom zou er een god bestaan als er zoveel elende in de wereld is. maar toen werd ik een keer uitgenodigd door iemand om naar de kerk mee te gaan. ik ging dus dan maar mee. toen ik in die kerk kwam was het echt een heel andere kerk dan wat ik gewend was. de muziek was anders en wat ze zongen ook. ze speelden de muziek gewoon met gitaar en drumstel en een paar zangeressen zeg maar. de preek sprak me ook echt aan. het ging toen net over hoe god de wereld maakte en ook dat er zoveel bewijzen waren dat god bestaat. uiteindelijk vroeg de pastoor ook dat als je je wou bekeren naar voren kon komen om hem aan te nemen. ik weet niet hoe het kwam maar ineens stond ik op en liep naar voren net alsof iemand me zat te besturen. uiteindelijk had ik god aangenomen en sinds dien is mijn leven echt anders geworden. ik denk ook soms bij mezelf hoe blind ik eerst ben geweest om te denken dat de wereld door de evolutie is ontstaan enz.
maar nu ff over hoe ik weet dat het god is die me dat gevoel geeft: dat weet je gewoon.

En hoe is dit post van u een bewijs voor God ?

Ook grappig, alle twijfelaars in de westerse wereld gaan naar de kerk, alle twijfelaars in de oosterse wereld zoeken ganeesha ofzo op, alle twijfelaars in de midden-oosten gaan de moskee binnen, alle twijfelaars in afrika gaan hun lul afkappen, en ga zo maar door....alle twijfelaars schijnen 'god' te voelen op een moment waar ze het kwetsbaarst zijn.

Nogmaals: hoe de **** moet ik uit u post uitmaken of het nou god was en niet jezelf ? Denk jij daar soms eens aan ? Verplaats je je ooit in de schoenen van iemand anders ? Bekijk je je situatie ooit eens kritisch ? Bekijk je nooit eens alternatieve oplossingen ?

Laatst bewerkt:

Oke, maar wat ik dan niet snap.. Mijn oma was echt een super lieve vrouw, en betekende heel veel in mijn leven. Maar toch kreeg zijn een hele erge ziekte en leide ze heel lang extreem veel pijn, totdat ze dood ging. Zij was goed gelovig (ging vaak naar de kerk, veel bidden enz) maar toch moest ze dit doormaken.. Waarom dan? Heeft ze dan iets in haar verleden gedaan wat heel slecht is?

Ik geloof in god, maar niet in de god als zijnde een persoon. Voor mij is kwaad vs goed/ duivel vs god dit:
gebruikt worden door jouw (duivel) vs jouw verstand gebruiken (god) / ongecontroleerde buitensporige analytische geest vs gecontroleerde analytische geest.

Duivel/gebruikt worden door je verstand/ongecontroleerde analytische geest:
Als je verstand jouw gebruikt ben je vatbaar voor depressie, haat, angst, etc... De enige momenten van verlossing zijn plezier. Je bent dan geen enkel moment in staat om niet te denken en ziet vaak complotten, verbanden (die er al dan niet zijn) en onrecht (tov jezelf). Je hebt een doel om gelukkig te zijn.

God/je verstand gebruiken/gecontroleerde analytische geest:
Als je jouw verstand gebruikt dan ken je vrede en plezier. Dan ben je in staat om de ruis van je gedachten stop te zetten, maw je hebt zelf de controle over het denken of niet denken. Kortom je bent gelukkig omdat je doel geluk is.

Je hebt alleen de macht over je eigen geluk (=gecontroleerde/praktische ratio of god). Vandaar de stelling dat god in ieder van ons zit en dat alle slechte dingen het werk van de duivel (=ongecontroleerde ratio of de duivel) zijn. Er zijn trouwens redelijk veel religieuze uitspraken en gezegden in de volksmond die je aan de hand van wat ik zeg kan interpreteren. Maar in the end maakt iedereen er gewoon van wat hij/zij wil.

Wat is dit voor een vage boel ? Snap er niks van???
Waarom betrek je hiervoor de duivel of God ? What's the point ? Waarom de boel vager maken ?

Ik ben god in mijn eigen wereld aangezien ik mijn eigen lot bepaal.
Ik geloof in mezelf omdat alleen ik beslissingen in mijn leven kan maken en dus niet afhankelijk ben van een onzichtbaar iets.

Oke, maar wat ik dan niet snap.. Mijn oma was echt een super lieve vrouw, en betekende heel veel in mijn leven. Maar toch kreeg zijn een hele erge ziekte en leide ze heel lang extreem veel pijn, totdat ze dood ging. Zij was goed gelovig (ging vaak naar de kerk, veel bidden enz) maar toch moest ze dit doormaken.. Waarom dan? Heeft ze dan iets in haar verleden gedaan wat heel slecht is?

nee het zal zeker niet komen daardat je oma iets slechts heeft gedaan. want als je god om vergeving vraagd zal hij je altijd vergeven. sommige dingen kun je soms gewoon niet weten van god. wat zijn bedoelingen met iets zijn. dat staat heel vaak in de bijbel: het menselijke verstand kan vaak niet begrijpen wat god met iets bedoeld. wat wel kan is genezen worden door god. zoek maar eens een filmpje van jan zijlstra en guy Phee. dat zijn zeg maar profeten die door god zieken genezen. maar even over je oma: als ze god heeft angenomen met heel haar hart garandeer ik je dat ze nu in de hemel is en je haar later miscchien zult terugzien(als je god aanneemd)

weer zo n monster bump van een of andere gelovige geek

Ik ben god in mijn eigen wereld aangezien ik mijn eigen lot bepaal.
Ik geloof in mezelf omdat alleen ik beslissingen in mijn leven kan maken en dus niet afhankelijk ben van een onzichtbaar iets.

en waarom denk je dat je hier bent?
als je alles om je heen ziet moet je toch denken dat er iets groots moet zijn geweest om zoiets te maken.

als je alles om je heen ziet moet je toch denken dat er iets groots moet zijn geweest om zoiets te maken.

denk je?

Rot alsjeblieft op met je verhalen.
Wekelijks komen er sekte leiders hier op dbb om mensen te bekoren.

TIEF OP,

Duidelijk?

Gaan alle dieren naar de hel? Omdat ze niet kunnen geloven.

Waarom moet er iets groots zijn geweest die alles om mij heen gemaakt heeft?

Ik vind het grappig hoe een grootheidswaan jullie hebben aangezien jullie denken dat alleen iets goddelijks jullie gemaakt kan hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven