Enjee
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 1
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 93kg
- Vetpercentage
- 22%

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Een stuk uit de Rig Veda uit het Hindoeisme. Gepaard met de teksten waarin staat dat iedere cyclus (Maha Yuga) 4,3 miljoen jaar duurt en het leven op aarde na 1.000 Maha Yugas vernietigt zal worden geeft het Hindoeisme nog blijk van enige binding met de wetenschappelijk kennis die we hebben van het heelal en de aarde.
Er is plaats voor een god, maar of die god de wereld en het heelal creerde laten ze open in dat stuk uit de Rig Veda. Zal er geen Hindoe door worden, dat kan zelfs niet eens. Maar het is wat aannemelijker dan wat er in de bijbel staat. 4,3 miljard jaar of 6.000 jaar, het is nogal een verschil.
Vind ik wel een goede.
Leg idd maar eens een stapel hout neer met wat spijkers ernaast en wacht af hoelang chaos/randomness erover doet om er een tafel van te maken. Trek er gerust enige miljarden jaren voor uit, maar mijn voorspelling is dat er nooit vanzelf een tafel ontstaat.

Als ik bv kijk naar hoe complex bijvoorbeeld spierweefsel in elkaar zit en hoe uiteindelijk actine en myosine voor beweging zorgen, dan is er no way in hell dat dat door random events veroorzaakt is. (Darwinism: Survival of de fittest geloof ik wel in maar slechts tot op zekere hoogte.) In mijn opinie is er "intelligent design".
Ander punt: sommigen zeggen dat een mens alleen een hoopje atomen en met de nodige chemische processen zijn. Mijn vraag: kan een hoopje atomen ervaren, kiezen, bang zijn, willen, haten en liefhebben?
Waarom staan er dan vrijwel overal ter wereld straffen op het doden van mensen? Je brengt dan immers slechts wat chemische processen tot stilstand. Who cares? Ja anders wordt het een chaos in de wereld als iedreeen iedereen mag afknallen. Nou en? Who cares, het zijn toch alleen maar chemische procesjes die gestopt worden? Bovendien lopen er 6 miljard van die die molecuulverzamelingen rond dus, who cares?
But we do care. Kortom: kennelijk is "leven" whatever that may be in de meeste culturen toch iets wat speciaal genoeg is om te beschermen.
Ik heb dus wel het idee dat er meer is, het is alleen geen man met een baard die God, Jaweh of Allah heet. Dat is door mensen verzonnen omdat ze dat "iets" concreter wilden maken (met alle gevolgen van dien).
Just my 2 eurocents.
Waarom staan er dan vrijwel overal ter wereld straffen op het doden van mensen? Je brengt dan immers slechts wat chemische processen tot stilstand. Who cares? Ja anders wordt het een chaos in de wereld als iedreeen iedereen mag afknallen. Nou en? Who cares, het zijn toch alleen maar chemische procesjes die gestopt worden? Bovendien lopen er 6 miljard van die die molecuulverzamelingen rond dus, who cares?
Ik geloof niet omdat ik zelf veel dingen heb meegemaakt waar ik met mijn hoofd niet bijkan en die absoluut niet wil verklaren met iets zoals een god of geloof, alleen omdat ik niet weet waarom ze gebeuren.
Ook bekijk ik alles heel weteschappelijk en zie dat veel dingen veranderen in de tijd en bijvoorbeeld de bijbel behoorlijk achterhaald is.
Dit is iig mijn mening.
oud !!!
http://forum.dutchbodybuilding.com/f99/bodybuilders-religie-enquete-98349/
on topic: abso-****ing-lutely not !!!!
ik weet het zo net nog niet. Ik ben vrij zeker dat veel dingen gewoon zijn ontstaan/ontwikkeld door evolutie die toevallig is gebeurd als gevolg van omstandigheden. Maar als je helemaal terug gaat naar het begin van alles blijft er ergens de vraag hoe iets spontaan kan ontstaan. Ik vind het moeilijk om in een god te geloven zoals die is afgebeeld door de mens, maar ik twijfel wel aan het bestaan van een hogere macht.

Moreel is niet gecreert door religie. Moreel gedrag is tot stand gekomen en tot stand gebleven, omdat het positieve gevolgen heeft voor het overleven van groepen mensen. Moorden lijdt tot verzwakking van de groep, mensen die moorden worden daardoor verstoten van de groep. Gebeurd dit niet dan is het einde van de groep een feit. Evolutie beperkt zich niet alleen tot de snaveltjes en pootjes van dieren, maar gaat ook over gedrag.
).eerlijk gezegd beginnen dergelijke discussies mijn strot uittekomen, er zijn genoeg argumenten tegen het bestaan van een christelijke en MoslimGod, maar het gaat er altijd het ene oor in en het andere uit![]()
En waar zijn de resten van die miljoen Israelieten die 40 jaar hebben rondgedoold in de Sinai-woestijn? Gedurende hun exodus moeten ze toch wel ergens kampementen hebben opgezet lijkt me, anders zouden ze het geen 40 jaar hebben volgehouden. Daar waar we van kleine nederzettingen die zijn opgetekend in historische geschriften vaak nog wel sporen vinden. Dat zijn dan nederzettingen met enkele honderden personen, maar wonder boven wonder vinden we geen spoor van die miljoenen Israelieten.
Dust to dust, ashes to ashes?

lijkt mij genoeg tegen bewijs.. gewoon het feit al dat niemand hem persoonlijk ken ... vind ik al een beetje verdacht..

Ook niet nodig, er is ook geen bewijs dat het vliegend spaghettimonster niet bestaat. Zullen we daar maar een religie voor bedenken dan? De mens heeft zijn goden verzonnen, de kinderlijke beschrijving van de wereld die blijkt uit de geschriften maakt dat wel duidelijk.
De enige geschriften die enigzins dichtbij komen qua ontstaan van de wereld zijn de Hindoeistische geschriften, de rest van de geschriften zijn vreselijk inaccuraat. Alleen met kunst en vliegwerk zoals Michael Behe, Kent Hovind en andere dwazen dat doen kan je de bijbel nog enigzins wetenschappelijk verklaren.
Dat komt omdat je nog nooit moeite hebt gedaan om hem te zoeken.
Ga eens diep in jezelf naar binnen en je zal hem vinden..
Nee, ook ik geloof niet in sprookjes of sterke verhalen.

Waarom doet god niet wat meer moeite om duidelijk te maken dat hij bestaat? Hoe zeer ik mijn best ook doe, ik vind hem nergens, ook niet diep in mijn binnenste...
Een stuk uit de Rig Veda uit het Hindoeisme. Gepaard met de teksten waarin staat dat iedere cyclus (Maha Yuga) 4,3 miljoen jaar duurt en het leven op aarde na 1.000 Maha Yugas vernietigt zal worden geeft het Hindoeisme nog blijk van enige binding met de wetenschappelijk kennis die we hebben van het heelal en de aarde.
Er is plaats voor een god, maar of die god de wereld en het heelal creerde laten ze open in dat stuk uit de Rig Veda. Zal er geen Hindoe door worden, dat kan zelfs niet eens. Maar het is wat aannemelijker dan wat er in de bijbel staat. 4,3 miljard jaar of 6.000 jaar, het is nogal een verschil.
Nee ik ben niet gelovig, omdat god een kl***zak is.

Inderdaad, je vraagt je toch af waarom het hele heelal is geschapen door god. Eerst miljarden jaren de boel leeg laten, dan op een nietig planeetje wat leven scheppen en pas daar weer na miljarden jaren leven scheppen met een redelijk besef en intelligentie. Dat reden en intelligentie pas zeer laat is ontstaan geeft al te denken. Zou het niet eerder zou zijn dat die intelligentie een god heeft geschapen dan andersom? Of beter gezegd, we zijn zelf gewoon god. Jij, ik en een ieder die enig besef heeft wat er gebeurd om hem heen.
Ja ik geloof wel in een God hoe komen we hier anders terecht he op deze aardkloot.

Dus omdat jij niet weet hoe je (of de mensheid) op deze aarde totstand is gekomen kies je ervoor om te geloven in een god zodat je een gedegen verklaring hebt?
Je doet je best maar je ziet het nog niet.
Komt wel op zijn tijd...