Fitness Seller

Geloof jij in een god?

Peiling Peiling Geloof jij in een God?

• Ja ik geloof in een God, omdat:

Stemmen: 82 24,9%
  • Nee ik geloof niet, omdat:

Stemmen: 207 62,9%
  • ik weet het zo net nog niet.

Stemmen: 40 12,2%

• Totaal stemmers
    329
Status
Niet open voor verdere reacties.
Tssss,..alsof je alleen mag geloven als je een godsdienst aanhangt.
Je moet niet alles door elkaar halen en op een hoop gooien.

Jij kunt zo onderhand wel je eigen godsdienst beginnen MB :D

Dat zal dan zo'n verknipte sekte eerder worden.

• Topic Starter Topic Starter
Wie denkt dat er een God bestaat is goed ziek,
lang leve de wetenschap!!!
Al die godsdiensten brengen alleen maar oorlog en rijkdom voor die paus etc.
Pffff al die zever voor iets wat allemaal uitgevonden is ???
Zieke wereld gewoon :(

dit vind ik weer een beetje overdreven en respectloos. Stel je hebt gelijk en het bestaat niet, dan is het nog steeds geen verspilling want die mensen die erin investeren zijn zelf gelovig en krijgen een goed gevoel van doneren etc.

Zolang ze uit de schatkist blijven in Nederland vind ik het best!

Staat en geloof gescheiden houden is een heel belangrijk iets wat we moeten ' koesteren' zoals dat zo mooi heet.

Ook was er heel wat eeuwen geleden een filosoof (plato) en die zei: 'Alles wat een mens doet, doet hij om zichzelf beter te maken, dus vanuit een egoistisch standpunt'.

Hier ben ik het mee eens, mensen gaan geld doneren als ze in God geloven, hiermee bouwen ze kerken en een Paus bijvoorbeeld. Mensen voelen zich goed en denken dat ze naar de hemel gaan etc.

Zolang mensen niet veroordeeld worden omdat ze in iets anders geloven (copernicus (dacht ik :P)) vind ik het goed, en natuurlijk ook niet meebetalen etc. wat ik al zei, staat en kerk gescheiden

nee geloof niet in god alleen in mezelf

Goed gesproken Enjee , helemaal eens. Trouwens wie denkt dat er zonder geloof geen oorlog was geweest... als dat er niet was geweest had men wel ergens anders oorlog over. Denk maar aan grondstoffen, macht, etc.

Denk eerder als er geen geld zou zijn dat er dan geen oorlog meer is.
Alles draait toch om geld?, geld is macht, geld stinkt en is heel makkelijk
Wij heersen niet over het geld maar het geld over ons.
Irak was niet om de religie te doen maar om de olie....
Hitler vergasde de joden, en roofde in elke land bij iedereen alles weg.
Geen fiets, juwelen of kerk klok was meer veilig. enz enz.
Zou er in de hemel geld wezen?, of oorlog? of religie?.... NOT !!!! <---uitroepteken = opgefokt?

dit vind ik weer een beetje overdreven en respectloos. Stel je hebt gelijk en het bestaat niet, dan is het nog steeds geen verspilling want die mensen die erin investeren zijn zelf gelovig en krijgen een goed gevoel van doneren etc.

Zolang ze uit de schatkist blijven in Nederland vind ik het best!

Staat en geloof gescheiden houden is een heel belangrijk iets wat we moeten ' koesteren' zoals dat zo mooi heet.

Ook was er heel wat eeuwen geleden een filosoof (plato) en die zei: 'Alles wat een mens doet, doet hij om zichzelf beter te maken, dus vanuit een egoistisch standpunt'.

Hier ben ik het mee eens, mensen gaan geld doneren als ze in God geloven, hiermee bouwen ze kerken en een Paus bijvoorbeeld. Mensen voelen zich goed en denken dat ze naar de hemel gaan etc.

Zolang mensen niet veroordeeld worden omdat ze in iets anders geloven (copernicus (dacht ik :P)) vind ik het goed, en natuurlijk ook niet meebetalen etc. wat ik al zei, staat en kerk gescheiden

Ik vond zijn reactie ook wat cru. Maar kan niet ontkennen dat er een (sterke) kern van waarheid in zit.

Als mensen goed gaan doen omwille van God (en zjin schenking van genade die er op zou volgen) vind ik dat verspilde moraal. Daarnaast is imo de positieve uiting kleiner dan de negatieve uiting van geloven.
Het is krom om te denken dat mensen zonder God niet goed zouden doen. In feite is 'de goede daad' dan niet meer dan zelfbehoud, hetgeen toch niet echt een morele waarde heeft.

Plato gaat in zijn uiting voorbij aan altruisme. Een sterk 'gereedschap' uit onze evolutie, dat naar mijn idee onderdeel is van de basis van het 'goede' in de mens. Maar goed aangezien dergelijke kennis toen nog niet voor handen was, kun je 't em niet kwalijk nemen. tegenwoordig echter...

God is verder absoluut niet nodig voor de moraal (dit is overigens een klassiek voorbeeld van gelovig denken: zonder God geen moraal).
Imo is de gedachte dat er geen God bestaat juist veel meer een reden om goed te doen.

Denk eerder als er geen geld zou zijn dat er dan geen oorlog meer is.
Alles draait toch om geld?, geld is macht, geld stinkt en is heel makkelijk
Wij heersen niet over het geld maar het geld over ons.
Irak was niet om de religie te doen maar om de olie....
Hitler vergasde de joden, en roofde in elke land bij iedereen alles weg.
Geen fiets, juwelen of kerk klok was meer veilig. enz enz.
Zou er in de hemel geld wezen?, of oorlog? of religie?.... NOT !!!! <---uitroepteken = opgefokt?

Hitler was een sociaal Darwinist en imo niet uit op pure zelfverrijking. Zo verknipt was ie wel.
Oorlog draait niet (alleen) om geld. De evolutie van oorlog bestaat wel degelijk! (en die begon lang voordat er geld bestond)

sla eens een boek open mensen.

Het gaat erom dat je bij alles wat je doet, het doet met je hart.
Met liefde.
Niet een gedachten van als ik van jou geen kerst kaartje krijg dat geef ik er ook geen één.
Pas als je kan geven zonder iets terug te verwachten.
En het maakt niet uit dat je je eigen belang voorop zet..dat is niet meer dan normaal,..en gezond.
Het is anders als je zelfzuchtig bent... en het licht in iemand anders ogen niet gunt.

http://www.biddenhelpt.net/
kijk eens naar de filmpjes ik ben toch wel veranderd van denken over god toen ik ook over de evolutie en bij die mensen die god al eens gezien hebben. het is echt waard om erop te kijken.

oud topic

• Topic Starter Topic Starter
kijk eens naar de filmpjes ik ben toch wel veranderd van denken over god toen ik ook over de evolutie en bij die mensen die god al eens gezien hebben. het is echt waard om erop te kijken.

Ff de hemel test gedaan:
Beste JvR90 volgens je eigen antwoorden ben je schuldig aan de volgende geboden:

1 Vereer naast mij geen andere goden.
2 Maak geen godenbeelden, geen enkele afbeelding van iets dat in de hemel hier boven is...
3 Misbruik de naam van de HEER, uw God, niet...
4 Houd de sabbat in ere, het is een heilige dag.
5 Toon eerbied voor uw vader en uw moeder.
7 Pleeg geen overspel.
9 Leg over een ander geen vals getuigenis af.
10 Zet uw zinnen niet op iets van een ander.

De Bijbel zegt in de Romeinen brief: Iedereen heeft gezondigd en ontbeert de nabijheid van God;

Niemand kan naar de hemel gaan door de wet te houden want:
Gal 3:10-14 Maar iedereen die op de wet vertrouwt is vervloekt, want er staat geschreven: ‘Vervloekt is eenieder die niet alles doet wat het boek van de wet bepaalt.’ Dat niemand door de wet voor God rechtvaardig wordt, is volkomen duidelijk, want er staat ook geschreven: ‘De rechtvaardige zal leven door geloof.’ De wet daarentegen is niet gegrond op geloof, want er staat: ‘Wie doet wat de wet voorschrijft, zal leven.’ Maar Christus Jezus heeft ons vrijgekocht van deze vloek door voor ons te worden vervloekt, want er staat geschreven: ‘Vervloekt is ieder mens die aan een paal hangt.’ Zo zouden door hem alle volken delen in de zegen van Abraham en zouden wij, zoals ons is beloofd, door het geloof de Geest ontvangen.

Toch beste JvR90 kun je voor altijd naar de hemel gaan.
Vandaag heeft het Koninkrijk van God ook jou bereikt!
Je kunt de hemel niet verdienen maar je kunt alleen binnen gaan door geloof in Jezus.
Dit moment is erg belangrijk..
Als je je wilt bekeren en Jezus wilt aannemen, zul je eeuwig leven.
Wie zich niet bekeerd zal eeuwig verloren gaan.

Joh 3:18 Over wie in hem (Jezus) gelooft wordt geen oordeel uitgesproken,
maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon.

Ez 18:32 Want de dood van een mens geeft me geen vreugde – spreekt God, de HEER. Kom tot inkeer en leef!

Als je je wilt bekeren en Jezus wilt aannemen, zul je eeuwig leven.
Wie zich niet bekeerd zal eeuwig verloren gaan.
Waar is de hel gebleven, of betekent dat ''eeuwig verloren gaan''?

Hoi! Ga ik nu naar de hel? Je moet me helpen! Wat moet ik doen!? Mag je van de bijbel masturberen of niet? ik doe dit erg vaak maar heb gehoord dat dit eigenlijk niet mag help!

het is eigenlijk gewoon simpel: neem hem aan als je god en bid tot hem. hij zal altijd naar je luisteren. misschien heb je eerst het gevoel dat je tegen een muur staat te praten ofzo, maar na een tijd zul je toch ergens merken dat god gewoon bij je is. en bij dat masturberen, tja in de bijbel staat dat je rein moet proberen zijn. maar er staat ook in dat je niet perfect kunt zijn en dat je altijd ergens om vergeving kunt vragen.

het is eigenlijk gewoon simpel: neem hem aan als je god en bid tot hem. hij zal altijd naar je luisteren. misschien heb je eerst het gevoel dat je tegen een muur staat te praten ofzo, maar na een tijd zul je toch ergens merken dat god gewoon bij je is. en bij dat masturberen, tja in de bijbel staat dat je rein moet proberen zijn. maar er staat ook in dat je niet perfect kunt zijn en dat je altijd ergens om vergeving kunt vragen.

Hoe weet je dat het God is en niet je hersenen die zo desperate een hoger instantie zoeken om hun angsten te reduceren ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven