AndroidHealthClinic

Geloof jij in een god?

Peiling Peiling Geloof jij in een God?

• Ja ik geloof in een God, omdat:

Stemmen: 82 24,9%
  • Nee ik geloof niet, omdat:

Stemmen: 207 62,9%
  • ik weet het zo net nog niet.

Stemmen: 40 12,2%

• Totaal stemmers
    329
Status
Niet open voor verdere reacties.
Neen, ik geloof niet in een god gewoon omdat er geen tastbaar bewijs voor is. Mensen die in een god geloven zijn vaak mensen die niet kunnen aanvaarden dat ooit alles gedaan is, dat ze zullen vergaan tot stof en er op geen enkele manier iets van hen zal overblijven. Dat ze sterfelijk zijn dus met geen kans op een leven na de dood. De eigen sterfelijkheid aanvaarden is zeer moeilijk voor een levend wezen en dus doen ze er alles aan om deze sterfelijkheid te ontkennen.
Wat de bijbel betreft is het toch wel opvallend dat die zo goed in het straatje van de machtige heren paste en past. Geef Ceasar wat Ceasar toekomt en andere uitspraken houden de christelijke kudde al jaren mak. Ook kwam het de hoge heren goed uit dat als mensen in een hiernamaals geloven ze gemakkelijker te overtuigen zijn om een leven lang te slaven tegen een aalmoes. De beloning zal toch wel komen als ze sterven en hun het eeuwige leven op een wolk wacht.
Je zou het geloof bijna kunnen omschrijven als een samenzwering van het kapitaal om hun slaven zand in de ogen te strooien.

Heb jij net Marx gelezen ? :D

Citaat:
Origineel gepost door Dressed Black [Afbeelding niet meer beschikbaar]
Neen, ik geloof niet in een god gewoon omdat er geen tastbaar bewijs voor is. Mensen die in een god geloven zijn vaak mensen die niet kunnen aanvaarden dat ooit alles gedaan is, dat ze zullen vergaan tot stof en er op geen enkele manier iets van hen zal overblijven. Dat ze sterfelijk zijn dus met geen kans op een leven na de dood. De eigen sterfelijkheid aanvaarden is zeer moeilijk voor een levend wezen en dus doen ze er alles aan om deze sterfelijkheid te ontkennen.
Wat de bijbel betreft is het toch wel opvallend dat die zo goed in het straatje van de machtige heren paste en past. Geef Ceasar wat Ceasar toekomt en andere uitspraken houden de christelijke kudde al jaren mak. Ook kwam het de hoge heren goed uit dat als mensen in een hiernamaals geloven ze gemakkelijker te overtuigen zijn om een leven lang te slaven tegen een aalmoes. De beloning zal toch wel komen als ze sterven en hun het eeuwige leven op een wolk wacht.
Je zou het geloof bijna kunnen omschrijven als een samenzwering van het kapitaal om hun slaven zand in de ogen te strooien.

Ik bedoel met sterfelijkheid ontkennen, het niet willen aanvaarden dat ooit alles gedaan is. Nu geloven mensen vaak in een god omdat het een geruststellende gedachte is, dat ze na hun dood de eeuwige jachtvelden kunnen betreden. Als je niet gelovig bent moet je gewoon aanvaarden dat er na de dood niets meer is.

oke ik snap je theorie maar naar mijn mening klopt het niet. ik geloof in god maar geruststellend is niet niet echt geweest want ik denk dat ik nog niet in de hemel kom en dat ik nog niet het eeuwige leven heb, daar is meer voor nodig. ik maak me er alleen maar zorgen over eigelijk :D maar er is hoop :p

hoezo lepra, lazarus had ook lepra, die heeft ook het eeuwige leven in de hemel.
Omdat mensen met Lepra vroeger werden verbannen uit de samenleving omdat werd gezegd dat hun verdoemd waren.
Dus vandaar ;)

Maar ik neem natuurlijk maar weer eens aan dat god en jezus van standpunt zijn veranderd, zoals ze al duizenden keren hebben gedaan de laatste 2000 jaar.

Joh 3:18 Over wie in hem (Jezus) gelooft wordt geen oordeel uitgesproken,
maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon.

Oftewel:
Homofiele pedofiele serieverkrachtende genocide plegende moslims die zelfmoord plegen gaan ook naar de hemel zolang ze maar in Jezus geloven.
Maar jij als ongelovig vredelievend burger niet!

Eerlijk hè, geloof ;)

Omdat mensen met Lepra vroeger werden verbannen uit de samenleving omdat werd gezegd dat hun verdoemd waren.
Dus vandaar ;)

Maar ik neem natuurlijk maar weer eens aan dat god en jezus van standpunt zijn veranderd, zoals ze al duizenden keren hebben gedaan de laatste 2000 jaar.

Oftewel:
Homofiele pedofiele serieverkrachtende genocide plegende moslims die zelfmoord plegen gaan ook naar de hemel zolang ze maar in Jezus geloven.

Eerlijk hè, geloof ;)

als zijn zonden zijn vergeven kan hij het eeuwige leven hebben maar lang niet elke christen komt in de hemel, dat denkt iedereen maar. lees je bijbel maar en lees hoe kritisch god hierin is.

oke ik snap je theorie maar naar mijn mening klopt het niet. ik geloof in god maar geruststellend is niet niet echt geweest want ik denk dat ik nog niet in de hemel kom en dat ik nog niet het eeuwige leven heb, daar is meer voor nodig. ik maak me er alleen maar zorgen over eigelijk :D maar er is hoop :p

Het feit dat er hoop is, is al genoeg voor veel mensen. Velen kunnen juist het idee dat er geen enkele hoop is op een verderzetting van het zijn op welke manier dan ook niet verwerken, en zoeken daarom naar een uitkomst. God dus.

Nee, je kan toch god niet vermelden zonder de duivel?
Ik leg gewoon uit wat god voor mij is (vrede door niet denken, niet willen controle behouden) en wat des duivels is (je geluk zelf in de weg staan, controle willen hebben over iets en iemand behalve jezelf). Is eigenlijk de basis van elke spirituele leer, alleen sommige leren hebben het gepersonificeerd tot god en duivel.

jouw gefantaseerd god misschien maar zeker die van de bijbel niet!

Mijn god is niet gefantaseerd. Die van de bijbel wel. Geluk bestaat, en iedereen kan het op dezelfde manier vinden. Wat ik vertel is de basis van elke spirituele leer, en de bijbel heeft het gepersonificeerd waarschijnlijk zodat domme mensen het ook snappen, ofzo... ik weet het niet.

De titel is bovendien "geloof jij in een god?" en ja ik geloof in een god, alleen niet in de god onder de vorm van een persoon of een andere enge of nauwe term.

U visie lijkt mij niet zo heel anders dan een religie als je het mij vraagt hoor. Je zegt het zelf: spiritueel. Allemaal introspectieve mumbo jumbo zonder enige verificatie, allemaal zeer subjectief.

Ik snap echt nooit hoe mensen zoiets dergelijks kunnen verzinnen :D

U visie lijkt mij niet zo heel anders dan een religie als je het mij vraagt hoor. Je zegt het zelf: spiritueel. Allemaal introspectieve mumbo jumbo zonder enige verificatie, allemaal zeer subjectief.

Ik snap echt nooit hoe mensen zoiets dergelijks kunnen verzinnen :D

Inderdaad introspectieve mumbo jumbo. Ik geloof heilig in de wetenschap, 1+1=2, op 100°c kookt zuiver water, een steiger van zoveel kg kan een druk van x aan, etc... Ik vind het wel dubieus als men wetenschap begint te maken over zaken waar geen logica achter zit zoals bv psychologie. Mensen zijn geen robots, bepaalde input is niet gelijk aan een bepaalde output. Het verschil tussen spiritualiteit en religie voor mij is repressie.

Maar ik geloof in universele waarheden die je kan blootleggen met introspectieve bullshit. Ik durf te wedden dat mijn stelling bewezen kan worden met een steekproef, al is het alleen op DBB, met de volgende vragen:
1. kan je jouw gedachten beheersen i.e.: je gedachten stoppen wanneer je wil en voor hoe lang je wil?
2. Ben je gelukkig en is dat geluk stabiel?

Ik durf te wedden dat als vraag 1 met "ja" beantwoord wordt, vraag 2 ook met een veel grotere kans "ja" zal beantwoord worden. Terwijl vraag 1 een "nee" is vraag 2 met grotere kans ook "nee" gaat zijn.

Dus vandaar ;)

Oftewel:

Eerlijk hè, geloof ;)

gadverdamme,
ongelofelijk triest dat zulke soorten mensen als jij bestaan en die zulke onzin aankondigen,

Eerlijkheid verdwijnt, men zal diegene geloven die liegen en niet degene die de waarheid spreken

Hell no
Vroeger kon je de kerk betalen om naar de hemel te gaan..
Dat is voor mij al reden genoeg om sowieso te geloven dat we voort zijn gekomen uit een chemische soep.

Nee ik geloof niet, omdat: ik teveel dingen heb meegemaakt (bv beide ouders verloren)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven