Fitness Seller

Geloof jij in een god?

Peiling Peiling Geloof jij in een God?

• Ja ik geloof in een God, omdat:

Stemmen: 82 24,9%
  • Nee ik geloof niet, omdat:

Stemmen: 207 62,9%
  • ik weet het zo net nog niet.

Stemmen: 40 12,2%

• Totaal stemmers
    329
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik geloof in telepathie. Ik geloof in mind over matter.
Ik geloof dat je met je gedachten meer kan doen dan dat wij eigenlijk denken, aangezien je denk gedrag je magnetisch veld beinvloed.

Ik geloof in paranormale shit tot een bepaald niveau, dus geen uri geller.
Ik sluit zelfs geen god uit, omdat nooit het tegendeel bewezen is.

Maar wat ik wel weet is dat elk geloof zware bullcrap is.
:roflol:

Ik geloof in telepathie. Ik geloof in mind over matter.
Ik geloof dat je met je gedachten meer kan doen dan dat wij eigenlijk denken, aangezien je denk gedrag je magnetisch veld beinvloed.

Ik geloof in paranormale shit tot een bepaald niveau, dus geen uri geller.
Ik sluit zelfs geen god uit, omdat nooit het tegendeel bewezen is.

Maar wat ik wel weet is dat elk geloof zware bullcrap is.

Leuk dat geloven, maar bestaat er daarvoor evidentie ? In iets geloven en er zo een verklaring aan geven, dat kan iedereen wel met een beetje creativiteit. Dat is echter niet wat ik zoek;)

[Link niet meer beschikbaar]

bewijzen dat god de wereld heeft gemaakt. voor degene die de hele tijd vragen om bewijzen.

Elke religie* ;)
Verkeerd verwoord.

Telepathie enzo hoeft helemaal niet bovennatuurlijk te zijn.
Van 90% van onze hersenen kan niet worden aangetoond wat het precies doet. Het zou me dus niks verbazen als er ergens in de nabije toekomst uitslagen zullen zijn uit onderzoeken die het ook echt daadwerkelijk bewijzen. En misschien zelfs manieren om dit deel van de hersenen beter te stimuleren.

Goed voorbeeld,
Hoe kan het dat altijd voor een natuurramp plaatsvind, de plaatselijke dierenbevolking door het lint gaat?
Hoe kan het dat voordat een aardbeving ook maar geregistreerd word op seismograven, er al dieren zijn die helemaal gek worden?
Bij de Tsunami in 2004 renden dieren de heuvels op voordat er ook maar iets was waargenomen op een seismograaf.
Dit moet dan toch een soort van zintuig zijn die we nog niet ontdekt hebben?
Een verklaring zou zijn dat de dieren het voelen aan hun magnetisch veld in hun hersenen.

Er zijn genoeg dingen die nog niet verklaarbaar zijn maar in de nabije toekomst hoogstwaarschijnlijk wel.

Je zal versteld staan wat er binnen 20 jaar allemaal verklaard gaat worden.

bewijzen dat god de wereld heeft gemaakt. voor degene die de hele tijd vragen om bewijzen
De echte bewijzen zie je bij 02:20 lol.
Wat een onzin. Je geloofd zeker ook nog in Sinterklaas

Laatst bewerkt:
Elke religie* ;)
Verkeerd verwoord.

Van 90% van onze hersenen kan niet worden aangetoond wat het precies doet. Het zou me dus niks verbazen als er ergens in de nabije toekomst uitslagen zullen zijn uit onderzoeken die het ook echt daadwerkelijk bewijzen. En misschien zelfs manieren om dit deel van de hersenen beter te stimuleren.

Goed voorbeeld,
Hoe kan het dat altijd voor een natuurramp plaatsvind, de plaatselijke dierenbevolking door het lint gaat?
Hoe kan het dat voordat een aardbeving ook maar geregistreerd word op seismograven, er al dieren zijn die helemaal gek worden?

Er zijn genoeg dingen die nog niet verklaarbaar zijn maar in de nabije toekomst hoogstwaarschijnlijk wel.

dat van die dieren is al bewezen: dieren kunnen veel beter horen dan mensen en vangen ook trillingen op waardoor ze gevaar dus van verre afstand kunnen voelen.

Ok, maar dat betekent toch niet dat je nu mag dingen verklaren adhv onverklaarbare zaken.

Dus dieren kunnen op voorhand dingen weten, dit zal dan ook het geval zijn bij mensen!
Daarom horen mensen elkaar vanop afstand.

We weten maar 10% van ons hersenen, dus daarom horen we mensen soms vanop afstand!

....

Je kan het bij de rechte eind hebben, je kan ook totaal de bal misslaan. Dus hieraan hebben we gewoon niks ;p

Laatst bewerkt:
dat van die dieren is al bewezen: dieren kunnen veel beter horen dan mensen en vangen ook trillingen op waardoor ze gevaar dus van verre afstand kunnen voelen.
Een tsunami IS een trilling die word voortgebracht door het water.
Hoe kunnen dieren deze trilling voelen aankomen?
Dit is onmogelijk.

Hoe is het zoiezo mogelijk dat ze de trilling voelen aankomen als een seismograaf niks registreerd?

Je kan een trilling pas voelen als die bij je is.. Hier heb je niet echt veel aan als er een Tsunami aankomt.

Er word trouwens ook onderzoek gedaan over de invloed van magnetische velden op de hersenen. De invloed blijkt groter te zijn dan mensen denken, vooral op dieren. Hersenen werken immers door het zenden van pulsjes. Hierdoor ontstaat dus een elektromagnetisch veld.
De vraag is, wat is de impact van een sterk elektromagnetisch veld(zoals het verschuiven van tektonische platen) op de hersenen? En hoe nemen dieren dit waar?

Dit is onmogelijk.

Hoe is het zoiezo mogelijk dat ze de trilling voelen aankomen als een seismograaf niks registreerd?

Je kan een trilling pas voelen als die bij je is.. Hier heb je niet echt veel aan als er een Tsunami aankomt.

dat is wel mogelijk waarom zouden die beesten dan al 3 uren van te voren allemaal wegrennen. misschien signaleren ze andere trillingen dat zoeen apparaatje gewoon niet kan aangeven.

Kan jij aantonen dat dieren trillingen kunnen voelen die seismografen niet kunnen meten? En trillingen door aarde gaan sneller dan door water. Het is niet meer dan logisch dat wanneer er een aardbeving onder water plaatsvind dat je de trilling kunt detecteren voordat je de golf ziet aankomen.

Goed voorbeeld,
Bij de Tsunami in 2004 renden dieren de heuvels op voordat er ook maar iets was waargenomen op een seismograaf.
Een verklaring zou zijn dat de dieren het voelen aan hun magnetisch veld in hun hersenen.

Dit is onmogelijk.

hoe kan het zijn dat jij jezelf tegenspreekt?
:D;)

dat is wel mogelijk waarom zouden die beesten dan al 3 uren van te voren allemaal wegrennen. misschien signaleren ze andere trillingen dat zoeen apparaatje gewoon niet kan aangeven.

En DAT bedoel ik dus. Misschien registeren ze dus een ander soort trilling dan de verplaatsing van geluid.

Kan jij aantonen dat dieren trillingen kunnen voelen die seismografen niet kunnen meten?
Als ik dat kon dan was dit nu allemaal niet controversieel. Maar heb je nog nooit van verhalen gehoord dat dieren op hol slaan net voor een natuurramp plaats vind?

En trillingen door aarde gaan sneller dan door water. Het is niet meer dan logisch dat wanneer er een aardbeving onder water plaatsvind dat je de trilling kunt detecteren voordat je de golf ziet aankomen.
Ja dat weet ik, ik kan je zelfs vertellen met welke snelheid lol.

en Klusmier, ik snap je punt ff niet.

Als ik dat kon dan was dit nu allemaal niet controversieel. Maar heb je nog nooit van verhalen gehoord dat dieren op hol slaan net voor een natuurramp plaats vind?

Ik hoor zo veel dingen. Maar het enige was relevant is of iemand kan aantonen dat dieren ongewoon gedrag vertonen terwijl mensen met meetapparatuur niets kunnen detecteren.

Ja dat weet ik, ik kan je zelfs vertellen met welke snelheid lol.

Waarom zeg je dan dat het onmogelijk is?

Elke religie* ;)
Verkeerd verwoord.

Goed voorbeeld,

Het komt er dus op neer dat jij gelooft dat er veel dingen zijn over de hersenen die we nog niet weten.
Redelijk vanzelfspreken

Wat een onzin. Je geloofd zeker ook nog in Sinterklaas[/quote]

hoezo onzin? als je de video verder bekijkt zijn het geloofwaardige bewijzen.
en nee ik geloof niet meer in de sint voor als je het wou weten:D

Ik hoor zo veel dingen. Maar het enige was relevant is of iemand kan aantonen dat dieren ongewoon gedrag vertonen terwijl mensen met meetapparatuur niets kunnen detecteren.

Waarom zeg je dan dat het onmogelijk is?
Het is ook al een paar keer aanbod gekomen op Discovery Channel en NG, het is niet alsof ik hier een verhaal verzin.

Misschien niet onmogelijk, maar wel hoogstonwaarschijnlijk.
Hoesso voelt elk dier het aan, maar wij niet? Misschien een goede vraag aan de gelovigen onder ons.
Waarom heeft god dieren betere bescherming gegeven tegen natuurrampen dan ons?

Het komt er dus op neer dat jij gelooft dat er veel dingen zijn over de hersenen die we nog niet weten.
Redelijk vanzelfspreken
In principe wel, behalve voor het feit dat heel veel mensen het in verband brengen met geloof, god en spirituele shit. Zelfs ongelovigen zeggen soms dat ze niet in dit geloven omdat ze niet geloven in god, wat dus niks met elkaar te maken heeft.
Vandaar dat ik zei, dat ik wel geloof dat dit soort shit mogelijk is.

en nee ik geloof niet meer in de sint voor als je het wou weten:D[/QUOTE]

Ahjoh. Geloofwaardige 'bewijzen'. Het enige bewijs dat ze leveren is dat het in de bijbel staat. Een geschrift dat 100-en jaren nadat Jezus leefde opgetekend is door de kerkvaders. Dat verhaal is dus mondeling doorgegeven. Je kent vast dat spelletje waarbij in een kring van 20 mensen de eerste een verhaal vertelt aan de tweede en tegen de tijd dat de 20ste het hoort is het compleet vervormd. Zeker voor lange verhalen is zoiets van toepassing. Misschien kun je de bijbel beter opvatten als een mooie verzameling verhalen, waar een mooie moraal uit te halen is over hoe je kunt leven. Niet als absolute waarheid.

en nee ik geloof niet meer in de sint voor als je het wou weten:D[/quote]

Dat zijn geen bewijzen, dat is een beetje gelul met hier en daar een getrukeerde foto omdat dat hen goed uitkomt. Spijtig dat ik je moet ontgoochelen maar er is nooit een bewijs geleverd van enig bovennatuurlijk wezen. Laat dat nu net het sterkste argument van alle atheïsten zijn om niet in een god te geloven.
Trouwens gelovigen hier aanwezig op dit forum moest er nu wel een god bestaan, wat zou die dan slecht zijn zeg. Nooit heeft de mensheid anders gekend dan moord en doodslag, vaak ook in de naam van die zogenaamde god. En kom alstublieft niet af met de mensheid wordt op de proef gesteld en meer van die zever, want daar trap ik niet in. Aanvaard gewoon dat alles eindigt met onze dood en dat alles gewoon een natuurlijk gegeven is waarbij het ene leven moet plaats maken voor het andere.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven