hoezo onzin? als je de video verder bekijkt zijn het geloofwaardige bewijzen.
en nee ik geloof niet meer in de sint voor als je het wou weten![]()
Ahjoh. Geloofwaardige 'bewijzen'. Het enige bewijs dat ze leveren is dat het in de bijbel staat. Een geschrift dat 100-en jaren nadat Jezus leefde opgetekend is door de kerkvaders. Dat verhaal is dus mondeling doorgegeven. Je kent vast dat spelletje waarbij in een kring van 20 mensen de eerste een verhaal vertelt aan de tweede en tegen de tijd dat de 20ste het hoort is het compleet vervormd. Zeker voor lange verhalen is zoiets van toepassing. Misschien kun je de bijbel beter opvatten als een mooie verzameling verhalen, waar een mooie moraal uit te halen is over hoe je kunt leven. Niet als absolute waarheid.[/quote]
en hoe verklaar je het dat sommige hoofdstukken uit de bijbel zijn terug gevonden in israel en ze ontdekt hebben dat ze uit de 12e eeuw kwamen. t lijkt me dus niet zoiets wat iemand voor de lol heeft verteld. je moet dan wel echt een grote fantasie hebben om de bijbel te verzinnen.
en trouwens: waarom zou iemand het hele verhaal voor zijn lol verzonnen hebben. en waarom is de ark teruggevonden? waarom zijn ze erachter dat het christendom het oudste geloof is? waarom zijn er 170 mythen uit allemaal populaties op de aarde die heet over een vloedgolf hebben ( van de ark van noach)
en wat ik sowieso niet snap:
waarom willen mensen wel zo graag vaak in geesten geloven en die dingen terwijl ze niet in god geloven?
en waarom zeggen mensen dat ze geloven dat er wel ''IETS'' is maar dat ze niet in god willen geloven.