Fitness Seller

Geloof jij in een god?

Peiling Peiling Geloof jij in een God?

• Ja ik geloof in een God, omdat:

Stemmen: 82 24,9%
  • Nee ik geloof niet, omdat:

Stemmen: 207 62,9%
  • ik weet het zo net nog niet.

Stemmen: 40 12,2%

• Totaal stemmers
    329
Status
Niet open voor verdere reacties.
De zondvloed heeft een historische basis en is ook min of meer aangetoond in het gebied rond de Zwarte Zee. Maar wel vele duizenden jaren voordat de wereld begon volgens de bijbel en later dus opgetekend in diverse epossen die dateren voor de eerste bijbelteksten. Die bijbelteksten zijn overigens nooit gevonden, Sumerische kleitabletten die het Gilgamesh epos bevatten wel. Sumeriers - Christenen : 1-0
er is in ieder geval voldoende info om dat te staven idd.
:o

maar:
http://www.nujij.nl/oktober-2008-jeugdjournaal-belicht-geschiedenis.1802743.lynkx

[Link niet meer beschikbaar]

Henk Hagoort, sinds augustus 2008 de voorzitter van de Nederlandse Publieke Omroepen, wil “een pittig maar goed gesprek” met de makers van het Jeugdjournaal over het “te eenzijdig brengen van onbewezen wetenschap”. Hiermee doelt Hagoort op de Jeugdjournaal uitzending van 13 oktober 2008 waarin werd verteld dat de Grand Canyon in de V.S. het resultaat is van miljoenen jaren erosie door water. Volgens Hagoort had het Jeugdjournaal ook moeten vermelden dat de Grand Canyon “onder druk van de Zondvloed binnen een paar dagen had kunnen ontstaan”. Hagoort wil samen met de Jeugdjournaalredactie bekijken of het in de toekomst mogelijk is twee versies over het ontstaan van de aarde te vertellen. “Iedereen vindt het in dit liberale land kennelijk prima dat onze jeugd wordt geindoctrineerd met een belachelijke onbewezen theorie als de evolutietheorie. Ik vind dat de Nederlandse Publieke Omroepen er op moeten toezien dat kinderen het ontstaan van de aarde en het leven op aarde van beide kanten leren zien, zodat ze zelf keuzes kunnen maken. Het kan toch niet zo zijn dat kinderen wél leren dat ze van apen afstammen, maar helemaal niets horen over de Ark van Noach of Adam en Eva?”, aldus Hagoort in een reactie
;)
(ja ik weet dat het een uitspraak van een creatonistje is)

k, m'n post is beter leesbaar nu.

ik heb een voorbeeld:

Een man ging naar de kapper om zijn haar laten knippen en zijn baard laten bijpunten. Zoals gewoonlijk raakte hij met de kapper in gesprek. Ze praatten over allerlei dingen en ze behandelden veel onderwerpen. Op een gegeven moment begonnen ze over God.

De kapper zei: 'Ik geloof niet dat God bestaat zoals u zegt.'

'Waarom zegt u dat?' vraagt de klant.

'Het is heel makkelijk. Je hoeft maar naar buiten te gaan om te zien dat God niet bestaat. Als God bestond, zouden dan zoveel zieken bestaan, zoveel achtergelaten kinderen? Als God bestond, zouden de mensen geen lijden, geen pijn hebben. Ik kan niet geloven dat er een god bestaat die dat allemaal toelaat.'

De klant bleef nadenken maar hij wilde geen ruzie maken. De kapper maakte zijn werk af en de klant ging weg. Op straat zag hij een man met een lange baard en lang haar. Hij liet geen tijd voorbij gaan en ging opnieuw naar binnen bij de kapper en zei tegen hem: 'Weet u wat? Kappers bestaan niet.'
'Hoezo niet?' vraagt de kapper, 'Ik ben een kapper'.
'Nee', zei de klant, 'ze bestaan niet. Als ze bestonden zouden er geen mensen met lang haar en lange baard zijn.'
'Kappers bestaan wel maar de mensen komen niet naar ons toe', zei de kapper.
'Precies', zei de klant, 'dat is het kernpunt. God bestaat wel maar de mensen gaan niet naar hem toe. De mensen zoeken hem niet. Daarom is er zoveel pijn en tegenspoed.'

Luister, ik heb het grootste respect voor uw geloof, maar zo'n verhalen zijn gewoon een ontkenning van de feiten dat als er een god moest zijn het zeker geen god van liefde is. Kappers en mannen met baarden of niet. Het leven bestaat niet uit mooie verhalen maar uit harde werkelijkheden, en die werkelijkheden tonen ons afgeslachte vrouwen en kinderen, ze tonen ons tranen en immens verdriet, ze tonen ons oorlog en verwoesting. Dat is voor mij genoeg.[/quote]

en door wat voor mensen ontstaan meestal die oorlogen? heb je ooit een christen gezien die een oorlog heeft veroorzaakt in een land. en natuurlijk is het de harde werkelijkheid, maar vaak komt het ook door de keuzes van de mens.

er is in ieder geval voldoende info om dat te staven idd.
:o

maar:
http://www.nujij.nl/oktober-2008-jeugdjournaal-belicht-geschiedenis.1802743.lynkx

Henk Hagoort, sinds augustus 2008 de voorzitter van de Nederlandse Publieke Omroepen, wil “een pittig maar goed gesprek” met de makers van het Jeugdjournaal over het “te eenzijdig brengen van onbewezen wetenschap”. Hiermee doelt Hagoort op de Jeugdjournaal uitzending van 13 oktober 2008 waarin werd verteld dat de Grand Canyon in de V.S. het resultaat is van miljoenen jaren erosie door water. Volgens Hagoort had het Jeugdjournaal ook moeten vermelden dat de Grand Canyon “onder druk van de Zondvloed binnen een paar dagen had kunnen ontstaan”. Hagoort wil samen met de Jeugdjournaalredactie bekijken of het in de toekomst mogelijk is twee versies over het ontstaan van de aarde te vertellen. “Iedereen vindt het in dit liberale land kennelijk prima dat onze jeugd wordt geindoctrineerd met een belachelijke onbewezen theorie als de evolutietheorie. Ik vind dat de Nederlandse Publieke Omroepen er op moeten toezien dat kinderen het ontstaan van de aarde en het leven op aarde van beide kanten leren zien, zodat ze zelf keuzes kunnen maken. Het kan toch niet zo zijn dat kinderen wél leren dat ze van apen afstammen, maar helemaal niets horen over de Ark van Noach of Adam en Eva?”, aldus Hagoort in een reactie
;)
(ja ik weet dat het een uitspraak van een creatonistje is)
Wat een idioten toch, die creationisten.
Ik kreeg die dingen wel op school, het heette "godsdienst"

en door wat voor mensen ontstaan meestal die oorlogen? heb je ooit een christen gezien die een oorlog heeft veroorzaakt in een land.
Ja natuurlijk. Onzettend veel zelfs. Belachelijk veel zelfs. Ik kan zelfs niet meteen oorlogen bedenken die niet door gelovigen zijn gestart, en weinig die niet door christenen zijn begonnen.

de bijbel heeft niks gepikt, er zijn zoveel bewijzen dat zelfs de mensen die duizenden jaren geleden in grotten tekenden tekeningen van verhalen die in de bijbel voorkomen getekend hebben. voordat er boeken geschreven werden dus.

duizenden jaren geleden zeg je? Dat was dus voor de tijd dat Jezus op aarde was, meer dan 2000 jaar geleden?

Nee, discussieren met jou heeft geen enkele zin, dat is duidelijk.

Wat een grappen toch weer. Net zoiets als dat verhaal van de leraar en de leerling waarbij de leerling de leraar voor paal zet omdat de hersens niet direct aangetoond kunnen worden. Triomfantelijk roept de leerling dan 'de leraar heeft geen hersens'.

Er is geen proef om god te vinden. Iets wat er niet is kan je nooit vinden.

o dus je hebt al eens geprobberd om contact met god te zoeken?
eerst proberen voordat je zegt dat het niet kan.

Aparte brieven van papyrus? Waar en wanneer? De oudste bijbelteksten zijn uit de 4de eeuw. Oudere teksten buiten de Dode Zeerollen bestaan niet. Maar de Dode Zeerollen zijn geen complete bijbel zoals de later gevonden Codexen.

Ja de berg Ararat bevat toevallig een stuk dat lijkt op een boot. Net zo toevallig als wolken die lijken op schaapjes.

De bijbel heeft wel gepikt. Gepikt van oudere manuscripten. In het geval van het verhaal van Noach zelf heel erg opvallend. De Sumeriers geloofden niet in god maar tekenden wel lang voor de eerste Christenen het zondvloedverhaal af in de zelfde regionen.

Het heelal ontstaan? Als ik daar het antwoord op kon geven won ik de Nobelprijs. De kosmische mist zal altijd verhinderen dat wij terug kunnen kijken tot het moment van de oerknal. We kunnen alleen aan de hand van de huidige staat van het heelal een theorie opstellen hoe het heelal er bij de oerknal heeft uitgezien. Verder terugkijken is helemaal onmogelijk.

o dus je hebt al eens geprobberd om contact met god te zoeken?
eerst proberen voordat je zegt dat het niet kan.

Ik ben zijn 06-nummer kwijt, heb jij het nummer? **** als ik tegen een doofstomme blinde ga schreeuwen krijg ik nog meer respons dan als ik god aanroep. Zelfs een dode geeft meer respons.

Ik ben zijn 06-nummer kwijt, heb jij het nummer? **** als ik tegen een doofstomme blinde ga schreeuwen krijg ik nog meer respons dan als ik god aanroep. Zelfs een dode geeft meer respons.

Beste Eric,

je hebt waarschijnlijk niet door dat je zelf de doofstomme bent.
je wilt namelijk niet luisteren naar mij, en je praat ook op de verkeerde manier tegen mij zodat je boodschap niet overkomt.

je vader (God)

Beste Eric,

je hebt waarschijnlijk niet door dat je zelf de doofstomme bent.
je wilt namelijk niet luisteren naar mij, en je praat ook op de verkeerde manier tegen mij zodat je boodschap niet overkomt.

je vader (God)
Wow...een boodschap van God :eek:

wacht...neee, ik trap er niet in:D
Heb je zelf geschreven klus, mij maak je niets wijs:D

‘Vader, vergeef het hun, want ze weten niet. wat ze doen.'

wat er hier in dit filmpje gebeurd is god beproeven:
zoals er in de bijbel staat is jezus 40 dagen lang beproefd door satan in de woestijn. Daarna werd Jezus door de Geest meegevoerd naar de woestijn om door de duivel op de proef gesteld te worden. 2 Nadat hij veertig dagen en veertig nachten had gevast, had hij grote honger. 3 Nu kwam de beproever naar hem toe en zei: ‘Als u de Zoon van God bent, beveel dan die stenen in broden te veranderen.’ 4 Maar Jezus gaf hem ten antwoord: ‘Er staat geschreven: “De mens leeft niet van brood alleen, maar van ieder woord dat klinkt uit de mond van God.”’ 5 Vervolgens nam de duivel hem mee naar de heilige stad en zette hem op het hoogste punt van de tempel. 6 Hij zei tegen hem: ‘Als u de Zoon van God bent, spring dan naar beneden. Want er staat geschreven: “Zijn engelen zal hij opdracht geven om u op hun handen te dragen, zodat u uw voet niet zult stoten aan een steen.”’ 7 Jezus antwoordde: ‘Er staat ook geschreven: “Stel de Heer, uw God, niet op de proef.”’ 8 De duivel nam hem opnieuw mee, nu naar een zeer hoge berg. Hij toonde hem alle koninkrijken van de wereld in al hun pracht 9 en zei: ‘Dit alles zal ik u geven als u voor mij neervalt en mij aanbidt.’ 10 Daarop zei Jezus tegen hem: ‘Ga weg, Satan! Want er staat geschreven: “Aanbid de Heer, uw God, vereer alleen hem.”’ 11 Daarna liet de duivel hem met rust, en meteen kwamen er engelen om voor hem te zorgen.

Luister, ik heb het grootste respect voor uw geloof, maar zo'n verhalen zijn gewoon een ontkenning van de feiten dat als er een god moest zijn het zeker geen god van liefde is. Kappers en mannen met baarden of niet. Het leven bestaat niet uit mooie verhalen maar uit harde werkelijkheden, en die werkelijkheden tonen ons afgeslachte vrouwen en kinderen, ze tonen ons tranen en immens verdriet, ze tonen ons oorlog en verwoesting. Dat is voor mij genoeg.

en door wat voor mensen ontstaan meestal die oorlogen? heb je ooit een christen gezien die een oorlog heeft veroorzaakt in een land. en natuurlijk is het de harde werkelijkheid, maar vaak komt het ook door de keuzes van de mens.[/quote]

Kom nu zeg, er zijn zo verschrikkelijk veel oorlogen ontstaan in naam van het geloof. De kruistochten bijvoorbeeld, de vervolging van de protestanten door katholieken en andersom, hoeveel Indianen zijn er niet uitgemoord in zuid amerika in naam van het geloof maar eigenlijk voor hun goud? Zo kan ik eigenlijk nog zeer lang doorgaan, men zou er een zeer dik boek over kunen schrijven.

wat er hier in dit filmpje gebeurd is god beproeven:
zoals er in de bijbel staat is jezus 40 dagen lang beproefd door satan in de woestijn. Daarna werd Jezus door de Geest meegevoerd naar de woestijn om door de duivel op de proef gesteld te worden. 2 Nadat hij veertig dagen en veertig nachten had gevast, had hij grote honger. 3 Nu kwam de beproever naar hem toe en zei: ‘Als u de Zoon van God bent, beveel dan die stenen in broden te veranderen.’ 4 Maar Jezus gaf hem ten antwoord: ‘Er staat geschreven: “De mens leeft niet van brood alleen, maar van ieder woord dat klinkt uit de mond van God.”’ 5 Vervolgens nam de duivel hem mee naar de heilige stad en zette hem op het hoogste punt van de tempel. 6 Hij zei tegen hem: ‘Als u de Zoon van God bent, spring dan naar beneden. Want er staat geschreven: “Zijn engelen zal hij opdracht geven om u op hun handen te dragen, zodat u uw voet niet zult stoten aan een steen.”’ 7 Jezus antwoordde: ‘Er staat ook geschreven: “Stel de Heer, uw God, niet op de proef.”’ 8 De duivel nam hem opnieuw mee, nu naar een zeer hoge berg. Hij toonde hem alle koninkrijken van de wereld in al hun pracht 9 en zei: ‘Dit alles zal ik u geven als u voor mij neervalt en mij aanbidt.’ 10 Daarop zei Jezus tegen hem: ‘Ga weg, Satan! Want er staat geschreven: “Aanbid de Heer, uw God, vereer alleen hem.”’ 11 Daarna liet de duivel hem met rust, en meteen kwamen er engelen om voor hem te zorgen.

Dit argument wordt ook behandeld in het filmpje, kijk het maar eens af.

• Topic Starter Topic Starter
Die site is al te vaak gelinkt op DBB, maar nog steeds heel waardevol... echter zal het niks opleveren, hun aanpak is veel te agressief.

@Godisimaginary.com (topic gaat snel:P)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven