MuscleMeat

Geloof jij in een god?

Peiling Peiling Geloof jij in een God?

• Ja ik geloof in een God, omdat:

Stemmen: 82 24,9%
  • Nee ik geloof niet, omdat:

Stemmen: 207 62,9%
  • ik weet het zo net nog niet.

Stemmen: 40 12,2%

• Totaal stemmers
    329
Status
Niet open voor verdere reacties.
Inderdaad introspectieve mumbo jumbo. Ik geloof heilig in de wetenschap, 1+1=2, op 100°c kookt zuiver water, een steiger van zoveel kg kan een druk van x aan, etc... Ik vind het wel dubieus als men wetenschap begint te maken over zaken waar geen logica achter zit zoals bv psychologie. Mensen zijn geen robots, bepaalde input is niet gelijk aan een bepaalde output. Het verschil tussen spiritualiteit en religie voor mij is repressie.

Maar ik geloof in universele waarheden die je kan blootleggen met introspectieve bullshit. Ik durf te wedden dat mijn stelling bewezen kan worden met een steekproef, al is het alleen op DBB, met de volgende vragen:
1. kan je jouw gedachten beheersen i.e.: je gedachten stoppen wanneer je wil en voor hoe lang je wil?
2. Ben je gelukkig en is dat geluk stabiel?

Ik durf te wedden dat als vraag 1 met "ja" beantwoord wordt, vraag 2 ook met een veel grotere kans "ja" zal beantwoord worden. Terwijl vraag 1 een "nee" is vraag 2 met grotere kans ook "nee" gaat zijn.

Het probleem met introspectie is dat het subjectief is, niet verifieerbaar is en op geen enkele manier objectief na te trekken wie er nou gelijk heeft. Dus ik snap echt niet hoe je zoiets kan verdedigen, dit zie je toch zelf in ?

Iedereen heeft wel een ander visie op de wereld en iedereen ziet wat ze willen zien, maar enkel via objectieve metingen kunnen we progressie boeken. Al de rest is een blok aan ons been. Introspectie kan ons helpen op creatief vlak, maar we zouden zoiets nooit moeten aanvaarden als 'waarheid' en niks anders dan de waarheid. Tuurlijk kan je ook bepaalde zaken weten door introspectie en veel mensenkennis, maar je zou ook versteld staan hoe vaak fout of begrensd je de zaak benadert.
Wetenschap is het enige manier gebleken dat ons de meest objectieve methode geeft.
Eeuwenlang heeft men teveel gezeverd vanuit intuitie, gezond verstand en introspectie ('Sofa-science'). Er is een reden waarom wetenschap aan populariteit won ;)

An sich is er geen verschil tss spiritualiteit en religie qua inhoud, alleen gaat idd de andere meer regels opleggen. (met religie bekijk ik dan vooral de abrahamistische godsdiensten, wat de anderen doen boeit me geen hol:D)

http://www.biddenhelpt.net/Mozes

"Waarom wilt u God dan trotseren door op de schouders van deze leerlingen een juk te leggen dat onze voorouders noch wijzelf konden dragen?" - Hand 15:10

"Christus heeft ons bevrijd opdat wij in vrijheid zouden leven; houd dus stand en laat u niet opnieuw een slavenjuk opleggen." - Gal 5:1

"Maar de vrucht van de Geest is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, vriendelijkheid, goedheid, trouw, zachtmoedigheid, zelfbeheersing. Tegen zodanige mensen is de wet niet." - Gal 5:22-23

Deze wet van de liefde is dus het einde van alle andere wetten en geboden.
Het is de volmaakte wet, de koninklijke wet, de wet van de vrijheid.

wegens duidleijke rdenen van incomptent schrieven..

Klusmier heeft 't weer aan het rechte eind ;)

Ik geloof niet in god omdat we eigenlijk alles logisch kunnen verklaren mede door de techniek.

hahahaha zowiezo hoort elke wezen zich aan de wet van de land te houden anders is er geen orde

de 10 geboden daar hou je je aan als je gelooft en voor de rest bepaal jij wat je morgen gaat eten of je gaat werken of niet

vrede zij met jou

Behalve dan al die dingen die de bijbel/koran verbiedt als voer of het in ere houden van de sjabbat natuurlijk.

:roflol: Ohw, dit is echt laag.

Dit filmpje is gewoon een vorm van terrorisme aangezien je mensen(voornamelijk kinderen), ontzettend bang maakt en ze dus gelovig maakt.

Geloofs propaganda op zijn best. Die muziekjes en prehistorische special effects maken het echt af.

Check 04:30
Een verhaal begint over een Amerikaan die een duivels leven leidde waarin alles fout ging.
Drugsverslaafd, crimineel, geen trotse kinderen, ongelovig en heeft zelfs nog nooit van Jezus gehoord(Ja, hij is wel Amerikaans) en zijn vrouw wou een echtscheiding.
Bijna de antichrist dus.
Hij gaat met zijn zoontje naar de supermarkt, raakt als aggresieve ongelovige in een gevecht en word dan neergestoken door een duivels flesje bier.
Vervolgens word hij door de eigenaar van de supermarkt in zijn auto naar het ziekenhuis gebracht waar hem verteld word dat hij niet geholpen kan worden. Hij bloed binnen enkele minuten dood, maar hij moet naar een ander ziekenhuis worden gebracht.
Dan gaat hij in de ambulance en word het nog veel spannender.

Op 07:00 bereikt het verhaal zijn climax.
De hulpverlener in de ambulance zei dat hij Jezus nodig had. Maar de Amerikaanse duivelse man kende helemaal geen Jezus, dus die begon toen te vloeken.
Toen zei de hulpverlener nogmaals dat hij Jezus nodig had, en terwijl de hulpverlener tegen hem praatte zag hij de auto soort van ontploffen en veranderen in een grote vuurbal. Daarna zach hij allemaal rook enzo en hoorde hij stemmen in zijn hoofd van allemaal mensen die schreeuwden van de pijn enzo.
Hij keek toen naar beneden in een soort van vulkaan opening en zag daar allemaal mensen branden en schreeuwen en pijn lijden. Maar ondanks dat ze in brand stonden bleef hun lichaam onaangetast.

Het lijkt net op het script van een mislukte B-film of spannend sprookje.

Vet grappig.
Doe nu zelf de Ga Ik Naar De Hemel Quiz
http://www.biddenhelpt.net/De_Tien_Geboden

Eens ff proberen :P

Toch beste Judas kun je voor altijd naar de hemel gaan.
Vandaag heeft het Koninkrijk van God ook jou bereikt!
Je kunt de hemel niet verdienen maar je kunt alleen binnen gaan door geloof in Jezus.
Dit moment is erg belangrijk..
Als je je wilt bekeren en Jezus wilt aannemen, zul je eeuwig leven.
Wie zich niet bekeerd zal eeuwig verloren gaan.

Joh 3:18 Over wie in hem (Jezus) gelooft wordt geen oordeel uitgesproken,
maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon.

Ez 18:32 Want de dood van een mens geeft me geen vreugde – spreekt God, de HEER. Kom tot inkeer en leef!

Ik vind het maar onzin, dus ik stem voor optie NEEN
Jammer dat je de keuze voor Jezus nog niet wil maken.

Jezus zei: "Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand kan bij de Vader komen dan door mij."

Ergens anders staat er: "Wie in de Zoon gelooft heeft eeuwig leven, wie de Zoon niet wil gehoorzamen zal dat leven niet kennen; integendeel, Gods toorn blijft op hem rusten."

Onthoud dat zolang je leeft de weg naar God nog open is.
Hij wacht op je en wil niet dat je sterft.

Kijk alsjeblieft op deze site nog bij de video's. Deze mensen hebben God al ooit ontmoet.

Hemel en hel zijn absoluut realiteit. Je moet dit volledig beseffen als je nee zegt tegen Jezus.

Dus nu ben ik zuur :S

Maar stel je nou eens voor als ik op JA had gedrukt
Here God in de hemel.
Ik ben van U weg geweest en heb verkeerde dingen tegen U gedaan.
Vanaf vandaag wil ik hiermee stoppen en met U gaan leven.
Ik besef dat ik het zelf niet met U in orde kan maken.
Het is geweldig dat Uw Zoon Jezus voor mij de straf heeft willen betalen.
Ik aanvaard Hem graag als mijn verlosser.
Wilt u alstublieft mijn zonden vergeven? (noem ze maar bij naam)
Here Jezus dank U voor wat U heeft gedaan.
Wilt U nu in mijn hart komen wonen?
Wilt u nu Heer worden van mijn leven?
Dank U wel.
Amen.

En
Het zaad is het woord van God.

U bent bij deze dus gewaarschuwd ^^

Laatst bewerkt:
Nee, omdat wij(de mens) binnenkort zelf voor God gaan spelen en via techniek alles gaan kunnen creeren wat ons hartje maar verlangd.

Mocht er trouwens een God zijn dan zou deze zeker niet afkomen met geboden,regels,wetten of wat dan ook want dan ben je maar een slechte God omdat je creatie dan niet perfect is en moet bijgestuurd woorden met larie en apekool.

ik vind gelovige mensen gewoon achterlijk...

Vroeger, in tijden waar er meer religieuzen waren (christenen) en veel zaken religieus geïnspireerd waren in de maatschappij, hadden chizofrenen vooral wanen en hallucinaties van religieus oorsprong. (ze hoorden of zagen 'god'). Tegenwoordig is dat niet meer het geval in West-Europa.
Elk individu heeft dus zo een eigen beleving dat betrekkelijk is met zijn cultuur.

Een stervende persoon kan vermoedelijk dergelijke creaties ook maken. ???

Vroeger, in tijden waar er meer religieuzen waren (christenen) en veel zaken religieus geïnspireerd waren in de maatschappij, hadden chizofrenen vooral wanen en hallucinaties van religieus oorsprong. (ze hoorden of zagen 'god'). Tegenwoordig is dat niet meer het geval in West-Europa.
Elk individu heeft dus zo een eigen beleving dat betrekkelijk is met zijn cultuur.

Een stervende persoon kan vermoedelijk dergelijke creaties ook maken. ???
Je bloed dood omdat je hersenen niet genoeg zuurstof krijgen.
Dit betekend dus dat je langzaam hersendood word.
Als je hersenen geen zuurstof krijgen, dan stoppen ze dus langzamerhand met werken waardoor bepaalde functies uitvallen. Je zult dus hoogst waarschijnlijk het gevoel hebben dat je langzaam wegvalt/wegebt.
Het uitvallen van de hersen functies verklaard een hoop.

Sommige kunnen ook nog dingen herinneren van wat er gezegd is in de operatie kamer, terwijl hun hard stil stond, maar hun hersenen nog actief waren.
Heel veel kan logisch worden verklaard als je overal de oorzaak achter zoekt zonder meteen het makkelijkste antwoord te kiezen(god).

Nog een voorbeeld zijn geesten enzo. Het blijkt dus dat het zien van geesten e.d. veel temaken heeft met elektromagnetische velden, en dat mensen die dicht in de buurt van hoogspanningskabels wonen meer last hebben van spoken en andere spacende shit.
Dit heeft dus weer te maken met hersenen aangezien het magnetische veld van de hoogspanningskabel dus duidelijk een effect heeft op de hersenen.

Kan ook allemaal redelijk logisch verklaard worden.

Als je hersenen geen zuurstof krijgen, dan stoppen ze dus langzamerhand met werken waardoor bepaalde functies uitvallen. Je zult dus hoogst waarschijnlijk het gevoel hebben dat je langzaam wegvalt/wegebt.

Sommige kunnen ook nog dingen herinneren van wat er gezegd is in de operatie kamer, terwijl hun hard stil stond, maar hun hersenen nog actief waren.
Heel veel kan logisch worden verklaard als je overal de oorzaak achter zoekt zonder meteen het makkelijkste antwoord te kiezen(god).

Nog een voorbeeld zijn geesten enzo. Het blijkt dus dat het zien van geesten e.d. veel temaken heeft met elektromagnetische velden, en dat mensen die dicht in de buurt van hoogspanningskabels wonen meer last hebben van spoken en andere spacende shit.
Dit heeft dus weer te maken met hersenen aangezien het magnetische veld van de hoogspanningskabel dus duidelijk een effect heeft op de hersenen.

dus er bestaan geen spoken???
jupieeeeeeeeeeeeeeee kan ik eindelijk rustig slapen:D

Jammer dat je de keuze voor Jezus nog niet wil maken.

Jezus zei: "Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand kan bij de Vader komen dan door mij."

Ergens anders staat er: "Wie in de Zoon gelooft heeft eeuwig leven, wie de Zoon niet wil gehoorzamen zal dat leven niet kennen; integendeel, Gods toorn blijft op hem rusten."

Onthoud dat zolang je leeft de weg naar God nog open is.
Hij wacht op je en wil niet dat je sterft.

Kijk alsjeblieft op deze site nog bij de video's. Deze mensen hebben God al ooit ontmoet.

Hemel en hel zijn absoluut realiteit. Je moet dit volledig beseffen als je nee zegt tegen Jezus.

Wat een arrogante k*thufter was het eigenlijk ook.

omdat er zo veel gebeurt wat zelfs de moderne wetenschap van tegenwoordig nog niet verklaren kan!

Ach, en jullie moeten zo denken, als mensen die nergens in geloven gelijk hebben, is dat geen probleem voor ons als wij overlijden, maar als wij christenen gelijk hebben, en jullie overlijden, dan heb je een uitdaging!!

And so it goes on. The clash of religions on DBB. Be there or be square!

omdat er zo veel gebeurt wat zelfs de moderne wetenschap van tegenwoordig nog niet verklaren kan!

Ach, en jullie moeten zo denken, als mensen die nergens in geloven gelijk hebben, is dat geen probleem voor ons als wij overlijden, maar als wij christenen gelijk hebben, en jullie overlijden, dan heb je een uitdaging!!
Ik vs God: Clash of Titans!

Stel dat niemand gelijk heeft en iedereen brandt in de hel, ook een uitdaging.

Lieve schat, zo simpel ligt het allemaal echt niet hoor. Op het vlak van BDE's is ook goed wetenschappelijk onderzoek uitgevoerd, door Pim van Lommel, dat gepubliceerd is in The Lancet, zeker niet het minste blad... (jammer dat ie er mee op de loop gaat in 'eindeloos bewustzijn'.
Het gedrag van hersencellen bij het intreden van de dood is echt nog geen kwestie van 'logische' verklaring (al is die er wel). Ik ben het natuurlijk helemaal met je eens dat je zegt dat er geen spoken e.d. worden gezien. :D

En van de beweringen die je doet aangaande hoogspanningsmasten zou ik graag bronnen zien.

Lieve schat, zo simpel ligt het allemaal echt niet hoor. Op het vlak van BDE's is ook goed wetenschappelijk onderzoek uitgevoerd, door Pim van Lommel, dat gepubliceerd is in The Lancet, zeker niet het minste blad... (jammer dat ie er mee op de loop gaat in 'eindeloos bewustzijn'.
Het gedrag van hersencellen bij het intreden van de dood is echt nog geen kwestie van 'logische' verklaring (al is die er wel). Ik ben het natuurlijk helemaal met je eens dat je zegt dat er geen spoken e.d. worden gezien. :D

En van de beweringen die je doet aangaande hoogspanningsmasten zou ik graag bronnen zien.
Ok het is natuurlijk niet allemaal zo makkelijk aangezien we niet eens weten wat 90% van onze hersenen eigenlijk doen.
Maar je kan het wel redelijk logisch beredeneren zonder meteen naar god te wijzen.

Dat van die hoogspanning kabels had ik ergens gelezen een lange tijd geleden.
Het blijkt dus dat het magnetische veld van hoogspannings kabels het magnetisch veld van de hersenen verstoren en zo hallucinaties teweeg brengen.
Is in principe ook best logisch.

Kzal wel ff kijken of ik het onderzoek kan vinden.

As far as hallucinations go, the scientific community remains unclear on the precise effects of EMF exposure and what levels of exposure might be unsafe. Almost every health organization has set certain limits on EMF exposure. Power companies are subject to these limits.
Prolonged exposure to strong electromagnetic fields is thought to cause headaches, fatigue, dizziness, skin rashes, weakness, increased anxiety, decreased mental function, impaired vision, emotional imbalances, reduced melatonin levels, and magnification of the "fight or flight" reponse. At extremely high levels, electromagnetic fields can cause flickering of vision and disorientation. Of course, this applies to prolonged exposure to extremely high-level electromagnetic fields. Practically speaking, most electromagnetic fields (in the presence of ghosts) are not prolonged or extremely high-level. So, I don't think you need to worry about hallucinations.
Great question.
Dit is niet het onderzoek wat ik bedoelde, maar het laat dus wel zien dat er een verband is tussen paranormaal gedoe en elektromagnetisme.
Het onderzoek dat ik had gelezen zegt dat er wel een groot verband is tussen paranormale 'hallucinaties' en electromagnetische velden ;)

Maar het is natuurlijk zoals bijna elk onderzoek, heel erg controversieel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven