AndroidHealthClinic

Geloof jij in een god?

Peiling Peiling Geloof jij in een God?

• Ja ik geloof in een God, omdat:

Stemmen: 82 24,9%
  • Nee ik geloof niet, omdat:

Stemmen: 207 62,9%
  • ik weet het zo net nog niet.

Stemmen: 40 12,2%

• Totaal stemmers
    329
Status
Niet open voor verdere reacties.
heeft er iemand een onderzoek dat het verband laat zien tussen NMDA en celsterfte? was volgens mij de oorzaak van een bijna doodservaring

Lieve schat, zo simpel ligt het allemaal echt niet hoor. Op het vlak van BDE's is ook goed wetenschappelijk onderzoek uitgevoerd, door Pim van Lommel, dat gepubliceerd is in The Lancet, zeker niet het minste blad... (jammer dat ie er mee op de loop gaat in 'eindeloos bewustzijn'.
Het gedrag van hersencellen bij het intreden van de dood is echt nog geen kwestie van 'logische' verklaring (al is die er wel). Ik ben het natuurlijk helemaal met je eens dat je zegt dat er geen spoken e.d. worden gezien. :D

En van de beweringen die je doet aangaande hoogspanningsmasten zou ik graag bronnen zien.

Heb je ook bronnen over klinisch dode ervaringen ?

@ apfelstruder:
Sommige kunnen ook nog dingen herinneren van wat er gezegd is in de operatie kamer, terwijl hun hard stil stond, maar hun hersenen nog actief waren.
Heel veel kan logisch worden verklaard als je overal de oorzaak achter zoekt zonder meteen het makkelijkste antwoord te kiezen(god).

Wat ik wel raar vond, er was een geval dat een vrouw (operatiekamer) zijn vent hoorde bidden die nog ver weg van haar verwijderd was (parkeerplaats dacht ik). Dat is wel iets moeilijker te verklaren...

Ik vraag me eigenlijk 2 dingen af:
Hoeveel mensen die een before-death- of klinisch dode ervaringen hebben paradijs of hel gezien.
en
Welke ervaringen hebben mensen in andere culturen (zien ze ook hel en paradijs ? of is dat afhankelijk van hun eigen geloof ?)

Alle bronnen zijn welkom:D

Laatst bewerkt:

@ apfelstruder:

Wat ik wel raar vond, er was een geval dat een vrouw (operatiekamer) zijn vent hoorde bidden die nog ver weg van haar verwijderd was (parkeerplaats dacht ik). Dat is wel iets moeilijker te verklaren...

Ik vraag me eigenlijk 2 dingen af: hoeveel mensen die een before-death- of klinisch dode ervaringen hebben paradijs of hel gezien.
en
Welke ervaringen hebben mensen in andere culturen (zien ze ook hel en paradijs ? of is dat afhankelijk van hun eigen geloof ?)

1st: Moeilijk te verklaren? Oh lol.

2nd: Natuurlijk is dat afhankelijk van hun geloof.

1. Ok, verklaar het dan ?
2. Hoe weet je dat ? Is er een cross-cultureel onderzoek ernaar geweest ?

Ik wil geen zelfverzonnen aannemelijke theoriën lezen, ik wil gewoon bronnen.

Laatst bewerkt:
.. Deze ons geschapen heeft! Zonder hem was jij hier niet..

Dus wat zeg je dan? Dat iets uit het niets is ontstaan? Is dat niet nog onwaarschijnlijker?

Nee ik zeg dat dit (voorlopig) nog een vraag is die we niet kunnen beantwoorden.

Je brengt het nu een beetje alsof dit het bewijs is dat god bestaat maar ik zie het bewijs er niet in.

Tijd dat ze is met wat resultaten komen van die deeltjes versneller, al zal dat onderzoek ook nog wel jaren duren ben ik bang.

Nee ik zeg dat dit (voorlopig) nog een vraag is die we niet kunnen beantwoorden.

Je brengt het nu een beetje alsof dit het bewijs is dat god bestaat maar ik zie het bewijs er niet in.

Tijd dat ze is met wat resultaten komen van die deeltjes versneller, al zal dat onderzoek ook nog wel jaren duren ben ik bang.
Dat is dan niet de bedoeling, ik ben namelijk zelf agnost.

• Topic Starter Topic Starter
Dat is dan niet de bedoeling, ik ben namelijk zelf agnost.

Wat denk je dan dat de mogelijkheden zijn? Denk je uberhaupt dat er iets is? Of sluit je het alleen niet uit

Ikzelf verwerp de huidige manier van denken over het geloof of een god.

Volgens mij is er niet 'iets', maar je kan wel denken dat er iets is... wat mij betreft bestaat god als je er in geloofd, als jij er naar handelt en JOUW leven er naar leeft. Net als de kerstman, zolang jij er in gelooft bestaat het.

Anderen echter je geloof opleggen is een heel ander iets, dit zouden mensen met enige intelligentie niet moeten doen, god bestaat immers niet.

edit: als er jou of jij in mijn tekst staat doel ik niet op jou T.

Wat denk je dan dat de mogelijkheden zijn? Denk je uberhaupt dat er iets is? Of sluit je het alleen niet uit

Ikzelf verwerp de huidige manier van denken over het geloof of een god.

Volgens mij is er niet 'iets', maar je kan wel denken dat er iets is... wat mij betreft bestaat god als je er in geloofd, als jij er naar handelt en JOUW leven er naar leeft. Net als de kerstman, zolang jij er in gelooft bestaat het.

Anderen echter je geloof opleggen is een heel ander iets, dit zouden mensen met enige intelligentie niet moeten doen, god bestaat immers niet.

zolang je dit niet kunt vaststellen, hou het dan als je eigen mening AUB!
;)

god bestaat want het staat geschreven

Iets met een pot en een ketel. Als alle gelovigen nou ook gewoon hun waanideeën voor zichzelf zouden houden, gezien het bestaan van god ook niet vast te stellen is.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

je mag de landen wegdenken, het gaat hier om:
- niet willen zien
- niet willen spreken
- niet willen horen
:D;)

dit kan idd voor zowel gelovigen als niet-gelovigen gelden: in dat opzicht zijn we aan elkaar gewaagd.
:p

Je kunt de hemel niet verdienen maar je kunt alleen binnen gaan door geloof in Jezus.
Dit moment is erg belangrijk..
Als je je wilt bekeren en Jezus wilt aannemen, zul je eeuwig leven.
Wie zich niet bekeerd zal eeuwig verloren gaan.

En mensen die niet geloven, maar zich wel hun hele leven goed gedragen. Waar gaan die naartoe volgens jouw theorie

@ apfelstruder:

Ik vraag me eigenlijk 2 dingen af:
Hoeveel mensen die een before-death- of klinisch dode ervaringen hebben paradijs of hel gezien.
en

Ik geloof in telepathie. Ik geloof in mind over matter.
Ik geloof dat je met je gedachten meer kan doen dan dat wij eigenlijk denken, aangezien je denk gedrag je magnetisch veld beinvloed.

Ik geloof in paranormale shit tot een bepaald niveau, dus geen uri geller.
Ik sluit zelfs geen god uit, omdat nooit het tegendeel bewezen is.

Maar wat ik wel weet is dat elk geloof zware bullcrap is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven