Enjee
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 1
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 93kg
- Vetpercentage
- 22%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
vóór de christenen kan niet want er zijn altijd christenen geweest!Aparte brieven van papyrus? Waar en wanneer? De oudste bijbelteksten zijn uit de 4de eeuw. Oudere teksten buiten de Dode Zeerollen bestaan niet. Maar de Dode Zeerollen zijn geen complete bijbel zoals de later gevonden Codexen.
Ja de berg Ararat bevat toevallig een stuk dat lijkt op een boot. Net zo toevallig als wolken die lijken op schaapjes.
De bijbel heeft wel gepikt. Gepikt van oudere manuscripten. In het geval van het verhaal van Noach zelf heel erg opvallend. De Sumeriers geloofden niet in god maar tekenden wel lang voor de eerste Christenen het zondvloedverhaal af in de zelfde regionen.
Het heelal ontstaan? Als ik daar het antwoord op kon geven won ik de Nobelprijs. De kosmische mist zal altijd verhinderen dat wij terug kunnen kijken tot het moment van de oerknal. We kunnen alleen aan de hand van de huidige staat van het heelal een theorie opstellen hoe het heelal er bij de oerknal heeft uitgezien. Verder terugkijken is helemaal onmogelijk.

Niet voordat christus bestond.vóór de christenen kan niet want er zijn altijd christenen geweest!![]()
"Waarom Zijn We Hier? Een Vraag voor Alle Generaties
Waarom zijn we hier? Deze vraag heeft de mensheid al generaties lang zowel geplaagd als uitgedaagd. Bestaat er een definitief antwoord, of gaat het allemaal om individuele doelen en resultaten voor je 'zelf'? Wanneer we bereid zijn om de Bijbel als waarheid te accepteren, dan weten we het antwoord op de vraag "waar komen we vandaan?" Volgens de Geschriften werden we door God geschapen. De volgende vraag is dan... waarom? Hij is tenslotte God en als zodanig heeft Hij ons zeker nergens echt voor nodig -- waarom creëerde Hij ons dan?
Waarom Zijn We Hier? Wat de Bijbel Zegt
"Waarom zijn we hier?" is een vraag die het best kan worden beantwoord door te bekijken hoe de Bijbel deze kwestie uitlegt. Beginnend in Genesis Hoofdstuk 1 lezen we dat God na elke fase van de Schepping "zag dat het goed was". Volgens de geschriften schiep Hij de mens, nadat Hij de schepping van de hemel en de aarde, het plantenleven en alle dieren had voltooid:
God schiep de mens als zijn evenbeeld, als evenbeeld van God schiep hij hem, mannelijk en vrouwelijk schiep hij de mensen. (Genesis 1:27)
Dit vertelt ons wat God deed, maar verklaart nog steeds niet precies waarom Hij dit deed. We lezen verder en ontdekken dat Hij tevreden was over de man en de vrouw en dat Hij Zijn welbehagen toonde door Zijn Schepping aan hen toe te vertrouwen:
Hij zegende hen en zei tegen hen: ‘Wees vruchtbaar en word talrijk, bevolk de aarde,
Als onderdeel van Zijn zegening maakte Hij ons opzichters over de Aarde en de andere levensvormen:
en breng haar onder je gezag: heers over de vissen van de zee, over de vogels van de hemel en over alle dieren die op de aarde rondkruipen.’ Ook zei God: ‘Hierbij geef ik jullie alle zaaddragende planten en alle vruchtbomen op de aarde; dat zal jullie voedsel zijn. Aan de dieren die in het wild leven, aan de vogels van de hemel en aan de levende wezens die op de aarde rondkruipen, geef ik de groene planten tot voedsel.’ En zo gebeurde het. (Genesis 1:28-30)
Aan het eind van Genesis Hoofdstuk 1 lezen we hoe Hij zich voelde over zijn voltooide schepping:
God keek naar alles wat hij had gemaakt en zag dat het zeer goed was. Het werd avond en het werd morgen. De zesde dag (Genesis 1:31).
Waarom Zijn We Hier? De Logische Conclusie
Waarom zijn we hier? God creëerde ons omdat het Hem bekoorde om dit te doen. Deze boodschap is consequent door alle pagina's van de Geschriften heen, en wordt nergens compacter uitgedrukt dan door de Apostel Johannes in Openbaring 4:11, waarin hij een visioen heeft van de Hemel, een visioen waarin de vier oudsten zich voor de Heer van de hele Schepping neerwierpen en zeiden:
‘U komen alle lof, eer en macht toe, Heer, onze God, want u hebt alles geschapen: uw wil is de oorsprong van alles wat er is.’
We zijn voor Zijn welbehagen geschapen. De boodschap is duidelijk van de eerste tot de laatste pagina van de Geschriften. We zijn voor Zijn welbehagen geschapen. Bovendien schrijft de Apostel Paulus in Kolossenzen 1:16: In hem is alles geschapen, alles in de hemel en alles op aarde, het zichtbare en het onzichtbare, vorsten en heersers, machten en krachten, alles is door hem en voor hem geschapen.
Als we accepteren dat dit alles waar is, en dat elk ander antwoord niet alleen onlogisch is maar ook volledig verstoken van hoop, dan is de volgende vraag - wat doen we nu met deze wetenschap? Of meer in het bijzonder, wat gaan jij en ik er mee doen?"
Wil God kwaad voorkomen, maar kan hij niet? Dan is hij niet almachtig. Kan hij wel, maar wil hij niet? Dan is hij kwaadaardig. Kan hij wel en wil hij wel? Waar komt dan het kwaad vandaan? Kan hij niet en wil hij niet? Waarom noemt men hem dan God?
hij kan kwaad voorkomen, maar voor hetzelfde geld kan hij zo onze adem wegnemen als hij dat wou. hij is dus echt almachtig. hij kan wel maar als je niet in hem geloofd hoe kan hij je dan helpen? god is echt niet kwaadaardig. het kwaad komt van de zonde en satan. weet je, ik denk dat zoveel mensen niet eens weten wat het verhaal van satan is. de meeste nemen het niet serieus en zien hem als een rood mannetje met vleugels.
maar satan was vroeger een engel in de hemel van god. hij maakte daar de mooiste muziek zoals er in de bijbel staat. maar er kwam steeds meer trots in hem. tot het zover kwam dat hij dacht dat hij beter was dan god. met gevolg dat god hem uit de hemel wierp. hij had ook volgelingen die hem achterna gingen. een kwart van de engelen gingen met hem mee. dat zijn nu alle demonen. god had voor satan de hel gemaakt en dus niet voor de mensen. maar in het oude testament was je al verdoemd om naar de hel te gaan, totdat jezus voor iedereen was gestorven. Jezus droeg alle zonden en ziekten van de mens op zich alleen voor ons. daarom is hij de almachtige god.
En toen heetten zijn volgelingen christenen. Niet voor christus dus, en dus niet altijd al.maar god bestond altijd al. en god stuurde zijn zoon christus om de mensen te redden.
hij kan kwaad voorkomen, maar voor hetzelfde geld kan hij zo onze adem wegnemen als hij dat wou. hij is dus echt almachtig. hij kan wel maar als je niet in hem geloofd hoe kan hij je dan helpen? god is echt niet kwaadaardig. het kwaad komt van de zonde en satan. weet je, ik denk dat zoveel mensen niet eens weten wat het verhaal van satan is. de meeste nemen het niet serieus en zien hem als een rood mannetje met vleugels.
maar satan was vroeger een engel in de hemel van god. hij maakte daar de mooiste muziek zoals er in de bijbel staat. maar er kwam steeds meer trots in hem. tot het zover kwam dat hij dacht dat hij beter was dan god. met gevolg dat god hem uit de hemel wierp. hij had ook volgelingen die hem achterna gingen. een kwart van de engelen gingen met hem mee. dat zijn nu alle demonen. god had voor satan de hel gemaakt en dus niet voor de mensen. maar in het oude testament was je al verdoemd om naar de hel te gaan, totdat jezus voor iedereen was gestorven. Jezus droeg alle zonden en ziekten van de mens op zich alleen voor ons. daarom is hij de almachtige god.
Ik vind die God meer en meer een zielig figuur.
Ik heb het wel voor die Satan. Beetje arrogant, maar wel mooi in de underdog positie. Wekt altijd sympathie.

zal wel de opzet zijn van op 
Ik heb het wel voor die Satan. Beetje arrogant, maar wel mooi in de underdog positie. Wekt altijd sympathie.
We zullen zien. God lijkt me anders ook niets. "Ik heb je geschapen om mij te behagen mijn zoon, op je knieën!"nou, ik denk niet dat je het nog leuk vind als je hem ontmoet hebt hoor. lijkt me niet echt een persoon om te bewonderen en te willen leren kennen.
En toen heetten zijn volgelingen christenen. Niet voor christus dus, en dus niet altijd al.
Ja natuurlijk heb ik over Lucifer gelezen, anders zat ik niet in dit topic.
Je bent echt aan het bazelen... ik ga er maar niet op in, lees je tekst nog een keer en ontdek dat het absoluut nergens op slaat. Sorry hoor maar ik ga niet in discussie met mensen die oogkleppen op hebben.