BackInAction
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 20
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 115kg
Inderdaad, exact wat ik zeg in mijn eerdere briljante posts.
hehehe.. gij zijt de Messias minne man..

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Inderdaad, exact wat ik zeg in mijn eerdere briljante posts.

Dan moeten creationisten dus gewoon opbokken uit de wetenschappelijke wereld. Creationisten doen er alles aan om juist wel bepaalde niet logische zaken uit de bijbel te verklaren. Dat ze daarmee echte wetenschap volledig verkrachten zal ze aan de reet roesten.

Evolutionisten dan ook, want dat is net zo goed een geloof, want dat is ook lang niet allemaal te verklaren... ze denken dat het zo gegaan is, maar bewijzen daar voor hebben ze niet![]()
Evolutionisten dan ook, want dat is net zo goed een geloof, want dat is ook lang niet allemaal te verklaren... ze denken dat het zo gegaan is, maar bewijzen daar voor hebben ze niet![]()
Genoeg bewijzen voor evolutie maar het blijft grappig dat gelovigen van de evolutietheorie waterdichte bewijzen eisen terwijl voor de bijbelse sprookjes geen enkel bewijs is.
Waterdichte wetenschap bestaat niet, geen enkele wetenschapper zal claimen de absolute waarheid in pacht te hebben. Wetenschap kan echter wel zaken verklaren die tot 99,99% aan de waarheid grenzen. Dat is nog altijd beter dan de 0% die de bijbel haalt.
Newtons zwaartekrachttheorie grenst bijvoorbeeld voor het grootste gedeelte aan de waarheid en kan voor aardse situaties prima tot dienst zijn. Als nauwkeurigere berekeningen nodig zijn wordt tegenwoordig de algemene relativiteitstheorie gebruikt en in de toekomst zal waarschijnlijk een nieuwe theorie er toe leiden dat we onze berekeningen nog nauwkeuriger kunnen uitvoeren. Wetenschap gaat uit van een voortschrijdend inzicht. De bijbel gaat uit van vastgeroeste denkpatronen opgetekend in een boek waarvan de eerste optekenaar waarschijnlijk niet eens heeft bestaan.
)Nee, evolutietheorie is wetenschap. De theorie is zeker nog niet volledig en misschien niet correct, maar het blijft een beargumenteerde wetenschappelijke theorie.Evolutionisten dan ook, want dat is net zo goed een geloof, want dat is ook lang niet allemaal te verklaren... ze denken dat het zo gegaan is, maar bewijzen daar voor hebben ze niet![]()
dan moet jij eens een keer kijken hoeveel wetenschap er wel in dat Boek staat! Zo kunnen de aardlagen, die verklaard worden door te stellen dat de aarde zo oud is, ook ontstaan zijn door de druk van heel veel water op de aarde, precies datgene wat dus gebeurt is tijdens de zondvloed! (waarvan het verhaal daarvan bij zeer veel stammen bekend is die nog nooit in contact zijn geweest met de beschaafde wereld, maar waar het verhaal daarvan door overlevering bewaard is gebleven...)
Daar gaan we weer. De bijbel heeft het zondvloedverhaal gepikt maar het zogenaamde zondvloedverhaal is niet voldoende om te verklaren hoe de aardlagen zijn ontstaan. Tevens verklaart het niet waarom onze dateringsmethoden de aardlagen dateren op miljarden jaren oud in veel gevallen. Maar goed creationisten gaan dan weer roepen dat de dateringsmethoden niet deugen terwijl ze eigenlijk zeggen dat ze geen ruk begrijpen van hoe dateringsmethoden werken.
Nee, je kan enkel de historische waarde van de bijbel ondersteunen of ontkrachten.
Ook niet, vermits god per definitie geen natuurfenomeen is, kan het niet onderzocht worden. Dan zou het namelijk wel een natuurfenomeen worden, en niet langer goddelijk zijn.
En wat zegt dit over het bestaan van een god?Euhm...nee ?
Als er in de bijbel staat dat het god's woorden zijn en het staat bol van fouten, dan kan je ervan uitgaan dat het god's woord niet kan zijn. Ergo, bijbel is gewoon verzonnen door mensen en niet door een almachtig wezen ofzo.
Oja, ik las "mogelijk".
edit: enkele gevolgen van dit denkbeeld:
-gelovige zegt dat evolutietheorie fout is, er is namelijk een schepper --> geloof + wetenschap = fail
-wetenschapper zegt dat het scheppingsverhaal fout is --> wetenschap + geloof = fail
-wetenschapper bestudeert de historische feiten achter bijbelverhalen --> wetenschap + wetenschap = win
Misschien moest ik dat wat nuanceren.rare logica bro.. wetenschapper zegt dit omdat er niets het tegendeel ondersteund of rechtvaardigt om het aan te nemen.... waarom dan fail?
Dat geloof ik net niet. Religie zal natuurlijk veranderen, zoals het nu al veranderd is. Vraag nu aan de mensen waarin ze geloven, en het merendeel zal wel toegeven in iets bovennatuurlijk te geloven, al is dat meestal niet in een strikt christelijke betekenis.Discussies met gelovigen zijn altijd nutteloos, daarom niet minder grappig. Wetenschap moet onomstotelijk alles bewezen hebben in hun optiek terwijl voor hun verhaaltjes in de meeste gevallen geen enkel bewijs te vinden is.
Het zal een langdurig proces zijn maar op lange termijn zal wetenschap er voor zorgen dat religie steeds marginaler wordt. In een wereld waar de meerderheid gelovig is zal dat echter zeer langzaam gaan.
En wat zegt dit over het bestaan van een god?
Helemaal niets.
En als er zoveel historische fouten in de bijbel staan, dan nog maakt dat het geloof op zich niet fout. Geloof is geen wetenschap, en moet ook zo niet benaderd worden. Als iemand zegt dat jezus heeft bestaan omdat het in de bijbel staat, dan is dat geloof, geen wetenschap. Dat kan je dus ook niet ontkennen met wetenschappelijke argumenten.