BackInAction
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 20
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 115kg
er is nog steeds een kleine kans dat de BS in de oude boeken waar is..
dus je gaat van dit zeer klein kansje uit?

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Nee.er is nog steeds een kleine kans dat de BS in de oude boeken waar is..
dus je gaat van dit zeer klein kansje uit?![]()

Hij wil alleen aantonen dat het niet met absolute zekerheid valt te stellen. Net als de theepot en spaghettimonster.
Nee, dat wil ik helemaal niet aantonen.Hij wil alleen aantonen dat het niet met absolute zekerheid valt te stellen. Net als de theepot en spaghettimonster.
Monster argument
waar wil je nu eigenlijk met al je voorbeelden naartoe?

Enjee;3467483 Maar om even op dat buitenaardse intelligente leven terug te komen; [B zei:waarom moet het buitenaardse leven altijd intelligenter zijn? [/b]Ik denk dat het veel aannemelijker is dat hier relatief dicht in de buurt ééncellige 'dieren' leven, het is moeilijk en tijdrovend om te ontwikkelen, ook hebben we nog lang niet alles kunnen onderzoeken, stel dat er op een zonnestelsel net buiten de onze ergens ééncellige dieren zouden leven, het gaat lang duren om daar achter te komen, de afstanden zijn gigantisch en wij kunnen met de huidige techniek dat niet onderzoeken, we proberen het wel.

gezien er ontelbare planeten bestaan (en ja dit wordt ondertussen aangenomen) waar er leven mogelijk is en gezien het universum MILJARDEN jaren reeds bestaat is het logisch om aan te nemen dat er inteliigent leven bestaat da ons ver voor is.. tot decennia toe, geen geloof enkel logisch redeneren.![]()
Ja, op wetenschappelijk niveau is de bijbel onzin. En dan?Dat vanuit die hypotheses aangetoond kan worden dat bijbel onzin is. Hoezo uit de context gerukt ?
Ja, op wetenschappelijk niveau is de bijbel onzin. En dan?
De historische of wetenschappelijke correctheid van de bijbel is van geen belang.

Ok, jullie hebben een punt. Ik ben bereid te aanvaarden dat de theorie "bliksem is een mirakel" falsifieerbaar is.
edit: trouwens, nu ik even wat nadenk. Kan je met een test met zekerheid zeggen dat het niet god is die die bliksem veroorzaakt?
Mooi, maar het blijft dan toch erg vaag dat geen van die natuurwetten beschreven zijn in religieuze geschriften. Wel een hoop crap van hoe mensen in die tijd de wereld zagen. Als god dan duidelijk wil maken hoe de wereld er uitziet dan heeft hij wel een erg onwetenschappelijk beeld laten optekenen in de bijbel, koran, thora etc. Maar ach ja, gods wegen zijn ondoorgrondelijk. De mens moest zelf maar uitzoeken wat zwaartekracht is of andere natuurkrachten die niet voorkomen in religieuze geschriften.
Heb thuis een boek liggen waarin wordt uitgelegd hoeveel wetenschap er in de Bijbel staat waarin de mensen in die tijd geen id van hadden, zalk vanavond of morgen es een paar dingen van aanhalen, heb hem nu ff nie bij de hand (ben op m'n werk). Dan kun je zien hoeveel wetenschap er wel niet in de Bijbel staat!