MuscleMeat

Geloof jij in een god?

Peiling Peiling Geloof jij in een God?

• Ja ik geloof in een God, omdat:

Stemmen: 82 24,9%
  • Nee ik geloof niet, omdat:

Stemmen: 207 62,9%
  • ik weet het zo net nog niet.

Stemmen: 40 12,2%

• Totaal stemmers
    329
Status
Niet open voor verdere reacties.
Je lijkt me een sympathieke gozer maar hier geloof ik dus werkelijk helemaal niets van. Heb je zelf het bewijs gezien of heb je dit alleen maar van horen zeggen?

Ik heb nog nooit een dokter gehoord over een genezing die alleen maar door een wonder kon zijn geschied. Ik weet niet 100% zeker dat er geen god bestaat, maar ik vind het wel vreemd dat er nog nooit onomstotelijk bewijs is geweest voor een wonder. Als er werkelijk zoveel wonderen worden verricht zou dat allang moeten zijn uitgekomen.

Een beetje hetzelfde verhaal als met ufo's.

--

Ik heb zeker zelfs het bewijs gezien en ik zie het nog elke dag. Ik ga jullie het echt niet opdringen, maar waarom wordt het zo snel ontkend? Ik durf het 100% zeker te zeggen want ik leef samen met personen die genezen zijn. Je mag gerust tegen me zeggen dat ik een dokter moet gaan opzoeken omdat je denkt dat ik ze niet op een rijtje heb, maar laten we elkaar gewoon respecteren en serieus nemen. ik leef in deze overtuiging en ik wil daar ook over in gesprek.

Ik wil gewoon de redenen weten en dan eens uitmaken hoe stabiel ze werkelijk zijn. En elke keer, volgens mij, hebben degene die geloven k*targumenten. Ik blijf proberen :)

Bid eens voor een geamputeerd lichaamsdeel.

Waarom een slecht argument?

Top dat Janneke Vlot weer kan lopen maar vergeet niet dat miljoenen anderen die baden tot god nog steeds verdoemd zijn tot hun rolstoel. Een hitrate van 0,000001% is geen ingrijpen van god maar toeval. Dystrofie is dan ook nog eens een ziektebeeld dat met vaagheid is omgeven en ze zal niet de eerste zijn die genezen is na vele jaren.

Heb trouwens wel net even gebeden dat er 1.000 euro bezorgd zou worden maar heb helaas nog geen envelop mogen ontvangen.

Ik denk dat God zeker bestaat, maar dat het dan gaat over een andere dimensie. een dier zal nooit kunnen begrijpen hoe een mens denkt, op die manier staat hemel en hel weer een dimensie hoger dan dat wij aankunnen. toch ben ik er van overtuigd dat het wel bestaat. Vaak wordt gezegt dat wij alles kunnen bevatten, en dat er dus geen eeuwig leven kan bestaan omdat dat 'gewoon niet kan'. Maar wees eerlijk, Niemand van ons kan bevatten dat het heelal werkelijk oneindig is.Maar we geloven het wel, toch? Waarom dan moeite met eeuwigheid?

Niet direct zeggen dat er dan geen lijden zou kunnen zijn aub, daar wil ik ook best over in gesprek als dat nodig is, maar wat vinden jullie van het punt wat ik nu noem?

Heb trouwens wel net even gebeden dat er 1.000 euro bezorgd zou worden maar heb helaas nog geen envelop mogen ontvangen.[/quote]

--

Wat ik noemde over het geld schijnt nogal intressant gevonden te worden;) Hoe zien jullie dat dan? Ook toeval? En hoe verklaren jullie de genezingen? ook toeval?

om te geloven dat dat toeval is is een groot geloof nodig;)

Even herhalen wat arnoldfan zei, één persoon die bid 500 euro bezorgen en de honger van miljoenen niet willen stillen, wat een god zou dat zijn?

Heb trouwens wel net even gebeden dat er 1.000 euro bezorgd zou worden maar heb helaas nog geen envelop mogen ontvangen.

--

Wat ik noemde over het geld schijnt nogal intressant gevonden te worden;) Hoe zien jullie dat dan? Ook toeval? En hoe verklaren jullie de genezingen? ook toeval?

om te geloven dat dat toeval is is een groot geloof nodig;)[/QUOTE]

Dit geld heeft er waarschijnlijk al gelegen of hij heeft het gevonden van een ander.Het is niet uit het niets gekomen.Hoe gek moet je zijn om te denken dat god dit heeft gebracht ?

Ze is uit het niets genezen, om het christendom te vergroten word er een filmpje van gemaakt, er word gedaan of het god's werk is en het word op youtube gezet.

Als jij zegt dat ze uit het niets is genezen en 3ndy zegt dat het door god is, dat zijn dan beiden een 'geloof', beiden ongefundeerd (of niet genoeg) en daarbij even belachelijk.

Top dat Janneke Vlot weer kan lopen maar vergeet niet dat miljoenen anderen die baden tot god nog steeds verdoemd zijn tot hun rolstoel. Een hitrate van 0,000001% is geen ingrijpen van god maar toeval. Dystrofie is dan ook nog eens een ziektebeeld dat met vaagheid is omgeven en ze zal niet de eerste zijn die genezen is na vele jaren.

Precies. En dan komt het ook nog eens vaak voor dat ziektebeelden zoals deze een fabricatie van de hersenen zijn. De hersenen zijn veel sterken dan veel mensen denken. Waarom geneest God wel Janneke Vlot uit Bleskensgraaf, maar niet kinderen in Africa zonder benenen of andere ongeneselijke aandoeningen? Als je dit voorval ziet als HET bewijs voor een God dan ben je niet goed snik.

Sommige reacties op ad.nl zijn echt ronduit treurig. Mensen houden zichzelf en anderen voor de gek.

Als jij zegt dat ze uit het niets is genezen en 3ndy zegt dat het door god is, dat zijn dan beiden een 'geloof', beiden ongefundeerd (of niet genoeg) en daarbij even belachelijk.
---

Als je geloof in het algemeen belachelijk vindt, heb jij dan de keiharde bewijzen hoe het wel zit? Of geloof je in het toeval?

Overtuiging is geen zekerheid.

Ik heb geen keiharde bewijzen wat 'juist' is, maar ik heb wel keiharde bewijzen waarom u argumenten op niks trekken. Betrek je anders in de logica en wetenschap.

Ik weet niet of het bewezen is dat deze ziekte uit het niets kan verdwijnen, ik heb verder geen informatie hierover.Misschien is het gewoon positieve energie die de handicap heeft laten verdwijnen, dus jij denkt dat god hierachter zit ?

Achter 1 klein mensje van die miljarden op aarde pikt god haar eruit om haar te genezen, en laat god duizenden kilometers verderop kindjes sterven, ouders van kinderen sterven omdat er geen drinkwater in de buurt is.Dit klinkt echt te belachelijk voor woorden.

Heb je geen beter iets om te laten zien waarom jou god zou moeten bestaan ?

Ik heb de zekerheid voor mijzelf volkomen, maar ik kan jullie die niet geven, dus vertel mijn overtuiging

Misschien is het gewoon positieve energie die de handicap heeft laten verdwijnen
Dit wou ik horen. :) Misschien!
Ik weet niet door wat het is, maar sommigen doen alsof ze het zeker weten terwijl ze juist niet zeker weten. En dat probeer ik buiten te halen. :)
Ik ben geen gelovige, maar hoe dat jij het wereld ziet (en beargumenteerd) is zo zwak als die van 3ndy. Daar stoor ik me aan.

Ik heb de zekerheid voor mijzelf volkomen, maar ik kan jullie die niet geven, dus vertel mijn overtuiging
Gij denkt dat het een zekerheid is. Vergis je niet met het echte zekerheid. Dat zal je nooit hebben.

Dit wou ik horen. :) Misschien!
Ik weet niet door wat het is, maar sommigen doen alsof ze het zeker weten terwijl ze juist niet zeker weten. En dat probeer ik buiten te halen. :)

Nee, maar dat we het niet zeker weten wil nog niet zeggen dat het door een god genezen is, verzin dan iets beters.

Zie edit.

Ik respecteer al jullie opvattingen hierover. Maar ik weet echt zeker dat God bestaat, en dat kan ik jullie alleen vertellen met mijn ervaringen en argumenten.

Ik respecteer al jullie opvattingen hierover. Maar ik weet echt zeker dat God bestaat, en dat kan ik jullie alleen vertellen met mijn ervaringen en argumenten.

Je kan nooit zeker weten dat God bestaat, zoals ik nooit zeker kan weten dat hij niet bestaat. Je kan alleen wel jezelf ervan overtuigen dat er een God is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven