Alles wat onwetenschappelijk is (gebasseerd op irrationele, onlogische gevolgtrekkingen) geloof ik niet in.
Lekker hypocriet om gelovigen naief te noemen terwijl je zelf een aanhanger bent van new age hippie bullcrap. Zeker ook fan van de pseudo-docu "what the bleep do we know"? Ik kan je vertellen dat kwantumfysica geen fl**ker te maken heeft met een telepathische connectie tussen "mind and matter". Graag 1 geloofwaardige quantumfysicus noemen die je hierin steunt...

Je weet in elk geval waar ik het over heb. Ik heb die film trouwens niet gezien dus maak je geen zorgen. Quantum fysica ondersteunt dit wel en ik raad je dan ook aan om The Tao of Physics eens te lezen. Wil je namen van quantum fysica die dit ondersteunen?Albert Einstein was er een van, met de plenum theorie maar ach, wie was hij nou

Daarnaast zijn er vele world know wetenschappers die steeds meer the law of attraction ondersteunen met hun theorieen. Ookal zijn deze theorieen nog niet 100% bewezen als je kijkt naar de mensen die eraan werken kun je niets anders concluderen dat het zeker geen niksnutten zijn. De man die de termen black holes,worm holes heeft bedacht , John Wheeler. de man die nanotechnoligie heeft ontdekt en een Nobel prijs heeft gewonnen voor zijn werk in quantum electrodynamica, Richard feynman.
Vooral de Wheeler-Feynman theorie welke overeenkomt met de plenum theorie is precies wat The law of attraction zegt
Wereld bekende wetenschappers zeggen het,spirituele leiders zeggen het,de meest succesvolste mensen ter wereld zeggen het, oude religieuze boeken zeggen het, en het leidt allemaal naar the law of attraction. Maar ach, ze gaat het altijd in de geschiedenis, alles wordt eerst zonder pardon afgewezen en genegeerd, kijk naar Columbus, Copernicus etc. Over 50jaar spreken we elkaar nog wel eens.
Punt is dat alle grote geesten van moderne geschiedenis tot spirituele leiders het eens zijn dat al het fysieke en tastbare voortkomt uit het nonfysieke, nontastbare (quantum fysica en mindpower)
Maar ach wat weet die CitizenDildo nou, ik bedoel mensen die het hier over eens zijn hebben immers maar de grootste dingen ter wereld bereikt, (Denkt aan Mahatma Ghandi, Moeder Theresa,henry Ford, Andrew Carnegie, Bill gates etc etc etc.)
Daarnaast valt het me op dat grote' gelovigen'(en dan bedoel ik echt gelovigen en niet mensen die zo af en toe naar de kerk gaan omdat dat van hun verwacht wordt) vaak relatief weinig hebben bereikt.
Echte gelovigen zitten niet in de kerk, en lezen geen heilige boeken, maar goed ik hoop voor je dat het je veel rust en vrede vindt
Ik probeer je gewoon bewust te maken dat er ook andere kanten zijn. Het probleem met gelovigen is dat ze altijd meteen NEE zeggen op iets anders terwijl ze niet eens iets hebben gelezen van de andere kant. Overigens staat er in feite in de Bijbel erg veel wat direct te maken heeft met deze theorieen,