AndroidHealthClinic

Geloof jij in een god?

Peiling Peiling Geloof jij in een God?

• Ja ik geloof in een God, omdat:

Stemmen: 82 24,9%
  • Nee ik geloof niet, omdat:

Stemmen: 207 62,9%
  • ik weet het zo net nog niet.

Stemmen: 40 12,2%

• Totaal stemmers
    329
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan nooit feitelijk aantonen dat Hij bestaat idd. Maar voor mijzelf weet ik het wel absoluut zeker, en daar hebben jullie niks aan dat snap ik. Nog iets wat ik wel iets vind om over na te denken. Iedereen geloofd dat het heelal oneindig is, niemand begrijpt het, en niemand kan het bewijzen. het is simpelweg een graadje te hoog voor ons. Zo denk ik dat we God ook moeten zien. Eeuwigheid lijkt niet te verklaren en te bevatten. maar is dat nodig? van bepaald lijden op de aarde is de reden niet te geven, het lijkt zo zinloos. Maar zou het niet kunnen dat er een hoger doel is wat wij niet kunnen bevatten? (trouwens in het bijbelse verhaal van God is het lijden goed een plaats te geven, maar ik zal niet aankomen met bijbelse argumenten omdat die waarschijnlijk toch niet worden serieus genomen)

Als wij geloven dat het heelal oneindig is (is dat wel zo ? Ik behoor alleszinds niet tot dat groep, dus niet iedereen :p) dan hebben degenen die dat opvatting postuleerden evidenties daarvoor die betrouwbaar zijn. U evidentie voor het geloven, zoals jij het ons een paar posts eerder gaf (zieken genezen, 500 euro envelop) is pure pure crap. Daar zit het hem het verschil.

aar zou het niet kunnen dat er een hoger doel is wat wij niet kunnen bevatten?
Als je het niet kunt bevatten, dan kun je het ook niet zeker weten. Jij weet dus niet zeker dat God bestaat. Lieg dus niet! :D

Allemaal goed en wel 3ndy maar hoe zit het nou met dat vraagstuk waarom een 'god van liefde en goedheid' een man 500 euro zou geven om ze misschien te gaan opsouperen in de eerste de beste kroeg, en ondertussen miljoenen laat verkommeren van de honger en andere vervelende ongemakken. Zitten daar dan geen christelijke mensen tussen die bidden tot god?
Als er echt een god moest bestaan dan lijkt het me in dit geval meer een bijzonder flauwe grappenmaker, dan een alwijs wezen.

Allemaal goed en wel 3ndy maar hoe zit het nou met dat vraagstuk waarom een 'god van liefde en goedheid' een man 500 euro zou geven om ze misschien te gaan opsouperen in de eerste de beste kroeg, en ondertussen miljoenen laat verkommeren van de honger en andere vervelende ongemakken. Zitten daar dan geen christelijke mensen tussen die bidden tot god?
Als er echt een god moest bestaan dan lijkt het me in dit geval meer een bijzonder flauwe grappenmaker, dan een alwijs wezen.

God is zo veel groter dan wij, wij kunnen dat niet bevatten. Alles gebeurt met een rede, een hoger doel.

Je weet zelluf

Ik kan nooit feitelijk aantonen dat Hij bestaat idd. Maar voor mijzelf weet ik het wel absoluut zeker, en daar hebben jullie niks aan dat snap ik. Nog iets wat ik wel iets vind om over na te denken. Iedereen geloofd dat het heelal oneindig is, niemand begrijpt het, en niemand kan het bewijzen. het is simpelweg een graadje te hoog voor ons. Zo denk ik dat we God ook moeten zien. Eeuwigheid lijkt niet te verklaren en te bevatten. maar is dat nodig? van bepaald lijden op de aarde is de reden niet te geven, het lijkt zo zinloos. Maar zou het niet kunnen dat er een hoger doel is wat wij niet kunnen bevatten? (trouwens in het bijbelse verhaal van God is het lijden goed een plaats te geven, maar ik zal niet aankomen met bijbelse argumenten omdat die waarschijnlijk toch niet worden serieus genomen)

Recente schattingen wijzen uit dat het heelal een diameter moet hebben van ongeveer 27-28 miljard lichtjaar. De aarde wordt geschat op 13,7 miljard jaar met een marge van 1% (137 miljoen jaar) dus de grootte van het heelal, wat uitdijt met de snelheid van het licht, heeft een diameter die twee keer zo groot is.

Wat daarachter is weten we niet, maar naarmate de technieken beter worden en de wetenschap groeit komen we daar ook wel achter.

God is zo veel groter dan wij, wij kunnen dat niet bevatten. Alles gebeurt met een rede, een hoger doel.

Je weet zelluf

Wat is de reden dat de Maan een zes keer zo kleine aantrekkingskracht uitoefent op objecten die zich in zijn buurt bevinden? Waarom weeg ik op Aarde 93 kilo en op de maan tussen de 15 en 16? Teneinde welk doel is dit gemaakt?

Ik zou dit graag aan God willen vragen maar hij antwoordt niet.

Wat is de reden dat de Maan een zes keer zo kleine aantrekkingskracht uitoefent op objecten die zich in zijn buurt bevinden? Waarom weeg ik op Aarde 93 kilo en op de maan tussen de 15 en 16? Teneinde welk doel is dit gemaakt?

Ik zou dit graag aan God willen vragen maar hij antwoordt niet.

HIER SPREEKT GOD : het is toeval :D

Ik zie het meer zo:

Een man ging naar de kapper om zijn haar en baard bij te laten knippen. ze begonnen te discussiëren en spraken over vele zaken. Al gauw kwamen ze bij de bekende vraag of God wel bestaat. De kapper zei: ''kijk, ik geloof niet dat God bestaat.'' ''Waarom zeg je zoiets?'' Vroeg de man. ''Nou, iemand hoeft alleen maar naar de wereld te kijken en hij zal zien dat God niet bestaat. Als God echt bestaat, zouden daar dan zoveel zieke mensen zijn? Zouden daar dan zoveel gehandicapte kinderen zijn? Nee, als hij echt bestond, zou er geen ellende zijn op de aarde. Ik kan me niet voorstellen dat God dit allemaal kan toestaan. De man was even stil maar zei verder niets. De kapper was inmiddels klaar en de man verliet de zaak. Onderweg naar huis zag hij een oude man op straat met heel lang haar en een ongetrimde baard. De man ging onmiddellijk weer terug naar de kapperszaak en zei tegen de kapper: ''KAPPERS BESTAAN NIET !'' ''Maar ik ben toch een kapper en ik sta hier voor je''. ''antwoordde de kapper''. ''NEE!'' schreeuwde de cliënt. ''Kappers bestaan gewoon niet. Als ze echt bestonden, zouden er geen mensen meer rondlopen met lang haar en ongetrimde baarden op wereld''. De kapper antwoordde: ''Ach, wij kappers bestaan zeer zeker wel. Het zijn gewoon de mensen die niet naar ons komen''. ''EXACT!'' ging de man verder. ''Dat is het hem nou juist''. God bestaat ook zeer zeker wel. Het zijn juist de mensen die niet naar Hem gaan en Hem opzoeken en daarom is er zoveel ellende op de wereld.

Hoe vinden jullie deze vergelijking?

Ik zie het meer zo:

Een man ging naar de kapper om zijn haar en baard bij te laten knippen. ze begonnen te discussiëren en spraken over vele zaken. Al gauw kwamen ze bij de bekende vraag of God wel bestaat. De kapper zei: ''kijk, ik geloof niet dat God bestaat.'' ''Waarom zeg je zoiets?'' Vroeg de man. ''Nou, iemand hoeft alleen maar naar de wereld te kijken en hij zal zien dat God niet bestaat. Als God echt bestaat, zouden daar dan zoveel zieke mensen zijn? Zouden daar dan zoveel gehandicapte kinderen zijn? Nee, als hij echt bestond, zou er geen ellende zijn op de aarde. Ik kan me niet voorstellen dat God dit allemaal kan toestaan. De man was even stil maar zei verder niets. De kapper was inmiddels klaar en de man verliet de zaak. Onderweg naar huis zag hij een oude man op straat met heel lang haar en een ongetrimde baard. De man ging onmiddellijk weer terug naar de kapperszaak en zei tegen de kapper: ''KAPPERS BESTAAN NIET !'' ''Maar ik ben toch een kapper en ik sta hier voor je''. ''antwoordde de kapper''. ''NEE!'' schreeuwde de cliënt. ''Kappers bestaan gewoon niet. Als ze echt bestonden, zouden er geen mensen meer rondlopen met lang haar en ongetrimde baarden op wereld''. De kapper antwoordde: ''Ach, wij kappers bestaan zeer zeker wel. Het zijn gewoon de mensen die niet naar ons komen''. ''EXACT!'' ging de man verder. ''Dat is het hem nou juist''. God bestaat ook zeer zeker wel. Het zijn juist de mensen die niet naar Hem gaan en Hem opzoeken en daarom is er zoveel ellende op de wereld.

Lachwekkend

Zet je tv eens een keer aan op "Helpdesk Live" van de e.o. en zie waarom.

Mensen die diep, zeer diep in God geloven en zich maar afvragen waarom ze zo'n verschrikkelijk k*t leven hebben. Kinderen overleden, kanker geconstateerd op jonge leeftijd en ga zo maar door.

Ik zie het meer zo:

Je impliceert dat gelovigen geen ellende, ziektes of handicaps kennen. Duidelijk niet het geval.

Nee, daar doel ik niet op. Ik geloof zelf, en geloof me, ik heb al genoeg lijden en ellende van dichtbij en zelf meegemaakt. Maar ik draag het niet alleen. dit zal vreemd klinken voor jullie en mss verklaar je me voor gek, maar ik ervaar ontzettend veel steun en hulp tijdens het lijden wat ik ook heb. ik zeg niet dat gelovigen niet lijden. maar dat ze het kunnen dragen in het vertrouwen dat het goed is en dat ze er niet alleen voor staan. en soms zal dat zeker moeilijk te accepteren zijn op bepaalde momenten. Maar ik ben ervan overtuigd dat God altijd bereid is om te helpen. En soms is helpen niet genezen.

God bestaat niet en iedereen die zegt van wel is naief. Ik geloof in de Universele wetten zoals de Law of Attraction etc. wat er allemaal op neer komt van alles met mindpower te maken heeft. Grappige is dat je in elk heilig(k*t)boek dit terug kunt vinden, elk succesvol persoon kent de principes hiervan en elk oude spirituele stroming,spirituele leider zegt hetzelfde. Kan geen toeval zijn.

DAARNAAST zeggen steeds meer wetenschappers hetzelfde, vooral quantumfysica bevestigd dit allemaal.

Dus bij dezen, vergeet die God die niet bestaat, je hebt het zelf allemaal in de hand, lees meer ,vergroot je mind en pluk de vruchten het is tijd om naar de 21e eeuw te verhuizen mensen.

kan hier nog veel meer over zeggen maar ik raad mensen aan om gewoon eens wat boeken te lezen zoals the Masterkey system van charles haanel, think and grow rich van napoleon hill etc.

Overigens heb ik het hier niet simpel voer 'The secret' wat een commerciele bs is, ik heb het over veel diepere redenen etc.

Ik lees heel veel, ik denk veel na, en ik geloof. Het is niet eerlijk om te doen alsof iedereen die geloofd gewoon naief is. Ik heb een goed verstand om over dingen na te denken, en ik basseer mijn geloof niet op niks. Hoe kijken jullie aan tegen de andere kant? geloof je in glaasje draaien? of is dat ook toeval?

Alles wat onwetenschappelijk is (gebasseerd op irrationele, onlogische gevolgtrekkingen) geloof ik niet in.

In jouw voorbeeld impliceer je dat God de genoemde problemen oplost zoals een kapper haren wegknipt. Dat is niet zo. God doet geen fl**ker voor je als je je bekeert. Logisch dat sommige mensen steun zoeken bij God, maar ik heb vrienden en familie daarvoor.

God bestaat niet en iedereen die zegt van wel is naief. Ik geloof in de Universele wetten zoals de Law of Attraction etc. wat er allemaal op neer komt van alles met mindpower te maken heeft. Grappige is dat je in elk heilig(k*t)boek dit terug kunt vinden, elk succesvol persoon kent de principes hiervan en elk oude spirituele stroming,spirituele leider zegt hetzelfde. Kan geen toeval zijn.

DAARNAAST zeggen steeds meer wetenschappers hetzelfde, vooral quantumfysica bevestigd dit allemaal.

Dus bij dezen, vergeet die God die niet bestaat, je hebt het zelf allemaal in de hand, lees meer ,vergroot je mind en pluk de vruchten het is tijd om naar de 21e eeuw te verhuizen mensen.

kan hier nog veel meer over zeggen maar ik raad mensen aan om gewoon eens wat boeken te lezen zoals the Masterkey system van charles haanel, think and grow rich van napoleon hill etc.

Overigens heb ik het hier niet simpel voer 'The secret' wat een commerciele bs is, ik heb het over veel diepere redenen etc.

Lekker hypocriet om gelovigen naief te noemen terwijl je zelf een aanhanger bent van new age hippie bullcrap. Zeker ook fan van de pseudo-docu "what the bleep do we know"? Ik kan je vertellen dat kwantumfysica geen fl**ker te maken heeft met een telepathische connectie tussen "mind and matter". Graag 1 geloofwaardige kwantumfysicus noemen die je hierin steunt...

Misschien lees je teveel van groep A terwijl de andere kant van de muur groep B al 10stappen verder is.

Ik ben spiritueel en heb een hekel aan geloof,klaar. Ik geloof echter ook geesten etc. in de zin van zielen de niet overgegaan zijn. Maargoed ik ga niet teveel discussieren hierover want ik weet dat mensen die in God geloven nou eenmaal hardheaded zijn no offence maar het is gewoon een conclusie

Oh boy :rolleyes:

Alles wat onwetenschappelijk is (gebasseerd op irrationele, onlogische gevolgtrekkingen) geloof ik niet in.

Lekker hypocriet om gelovigen naief te noemen terwijl je zelf een aanhanger bent van new age hippie bullcrap. Zeker ook fan van de pseudo-docu "what the bleep do we know"? Ik kan je vertellen dat kwantumfysica geen fl**ker te maken heeft met een telepathische connectie tussen "mind and matter". Graag 1 geloofwaardige quantumfysicus noemen die je hierin steunt...

:) Je weet in elk geval waar ik het over heb. Ik heb die film trouwens niet gezien dus maak je geen zorgen. Quantum fysica ondersteunt dit wel en ik raad je dan ook aan om The Tao of Physics eens te lezen. Wil je namen van quantum fysica die dit ondersteunen?Albert Einstein was er een van, met de plenum theorie maar ach, wie was hij nou:rolleyes: Daarnaast zijn er vele world know wetenschappers die steeds meer the law of attraction ondersteunen met hun theorieen. Ookal zijn deze theorieen nog niet 100% bewezen als je kijkt naar de mensen die eraan werken kun je niets anders concluderen dat het zeker geen niksnutten zijn. De man die de termen black holes,worm holes heeft bedacht , John Wheeler. de man die nanotechnoligie heeft ontdekt en een Nobel prijs heeft gewonnen voor zijn werk in quantum electrodynamica, Richard feynman.

Vooral de Wheeler-Feynman theorie welke overeenkomt met de plenum theorie is precies wat The law of attraction zegt

Wereld bekende wetenschappers zeggen het,spirituele leiders zeggen het,de meest succesvolste mensen ter wereld zeggen het, oude religieuze boeken zeggen het, en het leidt allemaal naar the law of attraction. Maar ach, ze gaat het altijd in de geschiedenis, alles wordt eerst zonder pardon afgewezen en genegeerd, kijk naar Columbus, Copernicus etc. Over 50jaar spreken we elkaar nog wel eens.

Punt is dat alle grote geesten van moderne geschiedenis tot spirituele leiders het eens zijn dat al het fysieke en tastbare voortkomt uit het nonfysieke, nontastbare (quantum fysica en mindpower)

Maar ach wat weet die CitizenDildo nou, ik bedoel mensen die het hier over eens zijn hebben immers maar de grootste dingen ter wereld bereikt, (Denkt aan Mahatma Ghandi, Moeder Theresa,henry Ford, Andrew Carnegie, Bill gates etc etc etc.)

Daarnaast valt het me op dat grote' gelovigen'(en dan bedoel ik echt gelovigen en niet mensen die zo af en toe naar de kerk gaan omdat dat van hun verwacht wordt) vaak relatief weinig hebben bereikt.

Echte gelovigen zitten niet in de kerk, en lezen geen heilige boeken, maar goed ik hoop voor je dat het je veel rust en vrede vindt:)

Ik probeer je gewoon bewust te maken dat er ook andere kanten zijn. Het probleem met gelovigen is dat ze altijd meteen NEE zeggen op iets anders terwijl ze niet eens iets hebben gelezen van de andere kant. Overigens staat er in feite in de Bijbel erg veel wat direct te maken heeft met deze theorieen,

Laatst bewerkt:
Ohw yeah, kwantumfysica in the mix!

Teringvage Bullcrap waar je geen snars van af weet. (ik ook niet overigens)

Het laatste boek van Chopra of de nieuwe van van Lommel al uit?

ALS je er wat van af had geweten, wist je in ieder geval dat je onzin uitkraamde.

De kwantum-brein connectie heeft al een flinke baard.
Het kan natuurlijk ook zijn dat ik al te veel ben afgegaan op je leeftijd. Mocht je een PhD achter je naam hebben staan op dat gebied, dan heb ik niets gezegd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven