MuscleMeat

Geloof jij in een god?

Peiling Peiling Geloof jij in een God?

• Ja ik geloof in een God, omdat:

Stemmen: 82 24,9%
  • Nee ik geloof niet, omdat:

Stemmen: 207 62,9%
  • ik weet het zo net nog niet.

Stemmen: 40 12,2%

• Totaal stemmers
    329
Status
Niet open voor verdere reacties.
sommigen hebben het beantwoord, misschien houden anderen er een andere mening op na;) 'hocus pocus' is trouwens ook afgeleid van de Bijbel;)

Wat voor argumemten zouden jullie eigenlijk willen hebben voor het bestaan van een God? Of geloof je toch niet ook al zou alles er wel op wijzen?

sommigen hebben het beantwoord, misschien houden anderen er een andere mening op na;) 'hocus pocus' is trouwens ook afgeleid van de Bijbel;)

Wat voor argumemten zouden jullie eigenlijk willen hebben voor het bestaan van een God? Of geloof je toch niet ook al zou alles er wel op wijzen?

Als er onbetwistbaar bewijs was voor het bestaan van een almachtig wezen (lees: via de wetenschap verkregen) dan zou ik niet geloven in een god, maar zeker weten dat er god bestond. Maar dat bewijs is er niet dus er is geen enkele reden om te denken dat hij wél bestaat. Iets met de flying teacup.

Verder: Argumenten voor? Lees eens wat Richard Dawkins en anderen over memes. Ies intriesaantz. Ik kan mij voorstellen dat religie in vroegere tijden nut had om de bindende kwalificaties. Een extra kracht om een samenleving te binden, achter een leider te laten staan. Gehoorzaamheid, broederschap etc. Deze gedachten zijn een logisch resultaat van het feit dat geloof nooit los staat van macht. (lees kerk/stichting/overheid etcetc).

Geloof heeft geen enkel nut, voor mij en vele anderen, in huidige tijden.

ps. Zat gister 10voor12 te kijken. Of hoe dat discussie programma ook maar heet. Ene meneer van de creationisten folder zei: 'in de kerk zitten een van meest kritische mensen die ik ken'. Haha.

i-lold.jpg

Als er onbetwistbaar bewijs was voor het bestaan van een almachtig wezen (lees: via de wetenschap verkregen) dan zou ik niet geloven in een god, maar zeker weten dat er god bestond. Maar dat bewijs is er niet dus er is geen enkele reden om te denken dat hij wél bestaat. Iets met de flying teacup.

Verder: Argumenten voor? Lees eens wat Richard Dawkins en anderen over memes. Ies intriesaantz. Ik kan mij voorstellen dat religie in vroegere tijden nut had om de bindende kwalificaties. Een extra kracht om een samenleving te binden, achter een leider te laten staan. Gehoorzaamheid, broederschap etc. Deze gedachten zijn een logisch resultaat van het feit dat geloof nooit los staat van macht. (lees kerk/stichting/overheid etcetc).

ps. Zat gister 10voor12 te kijken. Of hoe dat discussie programma ook maar heet. Ene meneer van de creationisten folder zei: 'in de kerk zitten een van meest kritische mensen die ik ken'. Haha.

---

Tja een boek wat ontzettend goed onderbouwd is is 'In alle redelijkheid' van Tim keller. Vrijwel alle vragen die jullie nu stellen worden daarin op een verantwoorde manier beantwoord. het is moeilijk voor mij om nu overal een volledig en goed antwoord op te geven, en dat is ook niet nodig. Dat boek raad ik in elk geval echt aan, als je nog eens tijd overhebt;) Het is bedoeld voor mensen die echt kritisch staan tegenover het geloof. Ik zou het graag laten lezen maar dat wordt een beetje lastig;) Voor mij heeft geloof in elk geval razend veel nut:D

---

Tja een boek wat ontzettend goed onderbouwd is is 'In alle redelijkheid' van Tim keller. Vrijwel alle vragen die jullie nu stellen worden daarin op een verantwoorde manier beantwoord. het is moeilijk voor mij om nu overal een volledig en goed antwoord op te geven, en dat is ook niet nodig. Dat boek raad ik in elk geval echt aan, als je nog eens tijd overhebt;) Het is bedoeld voor mensen die echt kritisch staan tegenover het geloof. Ik zou het graag laten lezen maar dat wordt een beetje lastig;) Voor mij heeft geloof in elk geval razend veel nut:D

1. Leer aub quoteren. It's not that hard.
2. Waarom heeft geloof 'razend' veel nut voor jou?
3. Het probleem met iemand als Tim Keller is: Je kan nog zo veel over een geloof lezen, zoveel meningen, gedachten, zogenaamde 'kritische' besprekingen. It all boils down to the same thing: Waarom zou ik iets al waarheid aanemen terwijl er geen logisch bewijs voor is dat het uberhaupt bestaat.
4. Geloof is de fopspeen voor gevorderden.

Laatst bewerkt:
ik geloof dat ik zo ga trainen

1. Leer aub quoteren. It's not that hard.
2. Waarom heeft geloof 'razend' veel nut voor jou?
3. Het probleem met iemand als Tim Keller is: Je kan nog zo veel over een geloof lezen, zoveel meningen, gedachten, zogenaamde 'kritische' besprekingen. It all boils down to the same thing: Waarom zou ik iets al waarheid aanemen terwijl er geen logisch bewijs voor is dat het uberhaupt bestaat.
4. Geloof is de fopspeen voor gevorderden.

1. :D
Ik krijg ontzettend veel steun van God, persoonlijk. In moeilijke situaties en in lijden sta ik er niet alleen voor. Verder vertrouw ik dat ik straks eeuwig leven heb. Verder ben ik ontzettend gelukkig en heb rust in mijn leven. Ik heb al heel veel lijden meegemaakt en ik word er steeds sterker door en ik hoef het niet alleen te dragen. Ik begin en eindig elke dag met God en door de dag heen leef ik met Hem.
Dat zijn allemaal persoonlijke dingen, maar het heeft erg veel waarde voor me.
Wonderen die ik zie gebeuren en die steeds om me heen gebeuren accepteren jullie niet volgens mij dus daar zal ik maar over zwijgen;) hoewel ik daar boeken over vol kan schrijven.

Ik krijg ontzettend veel steun van God, persoonlijk. In moeilijke situaties en in lijden sta ik er niet alleen voor. Verder vertrouw ik dat ik straks eeuwig leven heb. Verder ben ik ontzettend gelukkig en heb rust in mijn leven. Ik heb al heel veel lijden meegemaakt en ik word er steeds sterker door en ik hoef het niet alleen te dragen. Ik begin en eindig elke dag met God en door de dag heen leef ik met Hem.
Wonderen die ik zie gebeuren en die steeds om me heen gebeuren accepteren jullie niet volgens mij dus daar zal ik maar over zwijgen;) hoewel ik daar boeken over vol kan schrijven.

Don't see any arguments with reason here. Let's move on.

http://www.myconfinedspace.com/wp-content/uploads/2007/05/i-lold.jpg

Rondom10. Bekijk uitzending:
[Link niet meer beschikbaar]

Ergerde me ook aan die moslim die maar beweerde dat de wetenschap de koran alleen maar bevestigt.

Ik heb het boek hier in de kast staan. Duidelijk gevalletje 'teveel hooi op je vork' nemen. Tenminste, dat gevoel bekruipt me vaker wanneer mensen denken in één paragraaf (blz. 160-161) het probleem van intens ingewikkelde zaken als de evolutionaire basis voor moraal teniet te kunnen doen.

Ook zijn kritiek op Dan Brown spreekt op een bepaalde manier boekdelen. Welke mong**l gaat z'n best doen om een roman te weerleggen, als het gaat om 'in alle redelijkheid' nadenken over historische feiten en het leveren van bewijs dat de evangeliën toch écht historisch betrouwbaar zijn? Overigens laat hij daarbij het (me dunkt) vrij cruciale aspect van genesis lekker links liggen en komt hij niet tot een duidelijk antwoord op de vraag OF de bijbel als historische/wetenschappelijke bron betrouwbaar is.

Het boek is doorwrocht met half logische analyses en maffe rationaliseringen. Een juweeltje (p. 168):

'Als een premisse ('god bestaat niet') tot een conclusie leidt waarvan je weet dat die niet waar (of je baby's met napalm mag bombarderen is een cultureel relatieve kwestie) is, waarom zou je de premisse dan niet veranderen?'

Niet geheel onverstandig voor de krakkemikkige argumentering, is het eerste dat opvalt dat er een premisse mist, om tot een conclusie te komen. Gewoon grof eigenlijk, want de argumentering wordt niet duidelijk uitgewerkt.
De enige verdienste van Keller is dat hij wat betreft de verbinding tussen moraal en god eens een keer niet Dostojevski van stal haalt. Maar het komt wel op hetzelfde neer.

Keller is een niet zo heel verkapte evangelische fundamentalist. Kunnen we missen al kiespijn.

Rondom10. Bekijk uitzending:

Ergerde me ook aan die moslim die maar beweerde dat de wetenschap de koran alleen maar bevestigt.

Ik heb hem uit kunnen kijken, krijg ik nu een prijs? Damn wat wekt die discussie veel frustratie bij me op.

Wat is de reden dat de Maan een zes keer zo kleine aantrekkingskracht uitoefent op objecten die zich in zijn buurt bevinden? Waarom weeg ik op Aarde 93 kilo en op de maan tussen de 15 en 16? Teneinde welk doel is dit gemaakt?

Ik zou dit graag aan God willen vragen maar hij antwoordt niet.

Misschien omdat de massa van de maan een stuk kleiner is dan die van de aarde? Materie -> zwaartekracht. Alle materie trekt elkaar aan. De aarde trekt jou aan, maar jij trekt ook de aarde aan. Basisnatuurkunde.

Ik zie het meer zo:

Een man ging naar de kapper om zijn haar en baard bij te laten knippen. ze begonnen te discussiëren en spraken over vele zaken. Al gauw kwamen ze bij de bekende vraag of God wel bestaat. De kapper zei: ''kijk, ik geloof niet dat God bestaat.'' ''Waarom zeg je zoiets?'' Vroeg de man. ''Nou, iemand hoeft alleen maar naar de wereld te kijken en hij zal zien dat God niet bestaat. Als God echt bestaat, zouden daar dan zoveel zieke mensen zijn? Zouden daar dan zoveel gehandicapte kinderen zijn? Nee, als hij echt bestond, zou er geen ellende zijn op de aarde. Ik kan me niet voorstellen dat God dit allemaal kan toestaan. De man was even stil maar zei verder niets. De kapper was inmiddels klaar en de man verliet de zaak. Onderweg naar huis zag hij een oude man op straat met heel lang haar en een ongetrimde baard. De man ging onmiddellijk weer terug naar de kapperszaak en zei tegen de kapper: ''KAPPERS BESTAAN NIET !'' ''Maar ik ben toch een kapper en ik sta hier voor je''. ''antwoordde de kapper''. ''NEE!'' schreeuwde de cliënt. ''Kappers bestaan gewoon niet. Als ze echt bestonden, zouden er geen mensen meer rondlopen met lang haar en ongetrimde baarden op wereld''. De kapper antwoordde: ''Ach, wij kappers bestaan zeer zeker wel. Het zijn gewoon de mensen die niet naar ons komen''. ''EXACT!'' ging de man verder. ''Dat is het hem nou juist''. God bestaat ook zeer zeker wel. Het zijn juist de mensen die niet naar Hem gaan en Hem opzoeken en daarom is er zoveel ellende op de wereld.

Hoe vinden jullie deze vergelijking?

Ongelooflijk slechte en infantiele vergelijking.

Ik lees heel veel, ik denk veel na, en ik geloof. Het is niet eerlijk om te doen alsof iedereen die geloofd gewoon naief is. Ik heb een goed verstand om over dingen na te denken, en ik basseer mijn geloof niet op niks. Hoe kijken jullie aan tegen de andere kant? geloof je in glaasje draaien? of is dat ook toeval?

Waar baseer je je geloof dan wel op? Op logica lijkt me niet.

Zero pointfield theorie/subatomic field/quantum hologram word het ookwel genoemd. Kortom komt her erop neer dat alles 99.999% licht is,stabiel in het Zero point field. Oftoewel je kunt zelf je realiteit creeeren door dit te veranderen.

Als je hier nou verder out of the box over na denkt , zou dit kunnen betekenen dat alles van hetzelfde is gemaakt, en omdat alles 1 energie veld is, je dat als individu kunt beinvloeden. Eigenlijk is er dus gewoon 1 Universele geest, en geloven noemen dat God.

Punt is dat van die 6miljard misschien maar een paar miljoen daadwerkelijk de TIJD nemen om zich te focussen en dit te beinvloeden.DAAROVER gaat dus The Masterkey system die vrijwel elk succesvol persoon (althans hier in de VS) heeft gelezen. De andere 5.nogiets miljard gaat als een zombie die niet nadenkt over het leven door. Zij denken dat alles afhangt van geluk maar mij maak je niet wijs dat het enige dat het verschil creeert tussen een zwerver op de hoek die ik hier zovaak zie, en Donald trump geluk is.

met het laatste ben ik het zeker met je eens, 100% focus en je schepen achter je verbranden is de formule tot succes. probleem is zeker dat 99% 50/50 met iets bezig is.

Bullcrap. Er zijn hier absoluut geen bewijzen voor. Het is pseudo-wetenschap. Met ingewikkelde termen die gestolen worden uit de grote-mensen wetenschap proberen ze mensen te overtuigen.

En we schakelen over naar Nederland 2 voor alweer zo'n fijn verbaal vuistgevecht tussen sprookjes people uit Urk en verstandige mensen uit 2009 (door de NCRV aangemerkt als "boze atheïsten). Namens Aap is Retecool-blogger Bas Taart aanwezig, namens Adam de creationistische brochurebakkebaard Jan-Rein de Wit en zijn 72 neven en nichten. Oh, het plaatje hierboven is trouwens een voetafdruk van pak m beet 1,5 miljoen jaar oud. Onlangs gevonden in Kenia, waaruit dus ondermeer blijkt dat n*gers van links kwamen en toen ook al geen schoenen hadden. Enfin; olijven, druiven, kaasplankje, calvadosje etcetera...

Mooie ideologie hoor, n*gers vergelijken met apen...

Oke, dus omdat een of andere flapdrol op geensT een racistische opmerking maakt is evolutie niet waar? What the **** is dit voor slap argument?

Kom maar op met je wonder. Elk "wonder" uit het hele verleden van de mens is tot nu toe altijd wetenschappelijk te verklaren geweest, of is nooit gebeurd omdat er geen bewijzen voor zijn.

nee

nee

er was eens hel lang geleden in groot bos.
hans en grietje duuuu.

je gelooft toch ook niet in sprookjes.

geloof in je zelf dan kom je verder ..

zo denk ik er over .
als er echt iets was waarom is er dan zo veel elende in wereld.
oorlog komt voor meestal uit een geloof.
is dan in god geloofen goed weet het niet.
als hij zo goed was dan was het toch beter neem ik aan.
geen oorlog enz

Kom maar op met je wonder. Elk "wonder" uit het hele verleden van de mens is tot nu toe altijd wetenschappelijk te verklaren geweest, of is nooit gebeurd omdat er geen bewijzen voor zijn.

---

Ik heb hier al vertelt dat ik in mijn nabije omgeving verschillende mensen op gebed heb zien genezen. Die wonderen maken op mij de meeste indruk en iedereen die in mijn omgeving leeft ziet het zelfde als mij. als jullie dan zeggen dat het truc is moeten jullie dat zelf weten.

---

Ik heb hier al vertelt dat ik in mijn nabije omgeving verschillende mensen op gebed heb zien genezen. Die wonderen maken op mij de meeste indruk en iedereen die in mijn omgeving leeft ziet het zelfde als mij. als jullie dan zeggen dat het truc is moeten jullie dat zelf weten.

Het is een trucage. Ja. Jij bent voorbestemd om zulke dingen aan te nemen als waarheid. Veel kritische ziel is er niet bij jou over. Je kan denken van wel, maar dat is juist de zwakheid van het missen van kritische eigenschappen.

Verder: er is een discussie in dit topic, heen en weer. En er komt altijd een of andere flapdrol die totaal afwijkt van de huidige situatie in het topic en zoiets zegt: 'Oh haha tog stom oh lol dat geloofd sprookjez simpel stom lol' of 'god is voor mij alles, zie je het niet in de natuur, dat kan zomaar niet'

:p

---

Mensen genezen niet op gebed en dat weten gelovigen maar al te goed. Als je echt eerlijk bent en je gelooft dat god almachtig is, dan moet je ook accepteren dat hij jou heeft ziek gemaakt. Dan is het in mijn ogen hypocriet om als gelovige naar een dokter te gaan.

gekke professoren hebben al eeuwenlang de meest vreemde dingen voorgelegd en iedereen die er niet inb geloofde bestempeld als achterlijk:

-lhc collision

-global warming

-darwinisme

-milleniumprobleem

etc. etc.

en iedereen die r niet in gelooft(de) is achterlijk en niet serieus

in de jaren '50 was roken ook zogenaamd gezond en als je anders dacht werd je bestempeld als achterlijk...

gekke professoren hebben al eeuwenlang de meest vreemde dingen voorgelegd en iedereen die er niet inb geloofde bestempeld als achterlijk:

-lhc collision

-global warming

-darwinisme

-milleniumprobleem

etc. etc.

in de jaren '50 was roken ook zogenaamd gezond en als je anders dacht werd je bestempeld als achterlijk...

fl**ker toch op met je achterlijke copy pasta.

http://forums.marokko.nl/archive/index.php/t-2471363-p-1.html

-lhc collision

-global warming

-darwinisme

-milleniumprobleem

etc. etc.

And your point is...?

---

Er zijn al meerdere malen supergrote onderzoeken opgezet om te zien of gebedsgenezing helpt. Conclusie: het doet helemaal niks. De mensen voor wie gebeden werd deden het zelfs iets slechter omdat ze veel stress ervaarden door de druk die er op hen werd gelegd om beter te worden. Natuurlijk kunnen mensen weleens genezen als de artsen hebben gezegd dat er niks meer aan te doen is. Er is geen enkel geval bekend van het terug groeien van een verloren ledemaat. Geen enkel geval bekend van genezing van genetische afwijkingen. En hoe weet je of die mensen allemaal genezen waren? Ben je arts en heb je een professionele diagnose kunnen stellen? Nee.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven