Als er onbetwistbaar bewijs was voor het bestaan van een almachtig wezen (lees: via de wetenschap verkregen) dan zou ik niet geloven in een god, maar zeker weten dat er god bestond. Maar dat bewijs is er niet dus er is geen enkele reden om te denken dat hij wél bestaat. Iets met de flying teacup.
Verder: Argumenten voor? Lees eens wat Richard Dawkins en anderen over memes. Ies intriesaantz. Ik kan mij voorstellen dat religie in vroegere tijden nut had om de bindende kwalificaties. Een extra kracht om een samenleving te binden, achter een leider te laten staan. Gehoorzaamheid, broederschap etc. Deze gedachten zijn een logisch resultaat van het feit dat geloof nooit los staat van macht. (lees kerk/stichting/overheid etcetc).
Geloof heeft geen enkel nut, voor mij en vele anderen, in huidige tijden.
ps. Zat gister 10voor12 te kijken. Of hoe dat discussie programma ook maar heet. Ene meneer van de creationisten folder zei: 'in de kerk zitten een van meest kritische mensen die ik ken'. Haha.
---
Tja een boek wat ontzettend goed onderbouwd is is 'In alle redelijkheid' van Tim keller. Vrijwel alle vragen die jullie nu stellen worden daarin op een verantwoorde manier beantwoord. het is moeilijk voor mij om nu overal een volledig en goed antwoord op te geven, en dat is ook niet nodig. Dat boek raad ik in elk geval echt aan, als je nog eens tijd overhebt

Het is bedoeld voor mensen die echt kritisch staan tegenover het geloof. Ik zou het graag laten lezen maar dat wordt een beetje lastig

Voor mij heeft geloof in elk geval razend veel nut