XXL Nutrition

Geloof jij in een god?

Peiling Peiling Geloof jij in een God?

• Ja ik geloof in een God, omdat:

Stemmen: 82 24,9%
  • Nee ik geloof niet, omdat:

Stemmen: 207 62,9%
  • ik weet het zo net nog niet.

Stemmen: 40 12,2%

• Totaal stemmers
    329
Status
Niet open voor verdere reacties.
De mensen voor wie gebeden werd deden het zelfs iets slechter omdat ze veel stress ervaarden door de druk die er op heb werd gelegd om beter te worden.
Mensen voor wie gebeden werd geloofden dat god hun zou helpen, wat hun eigen wilskracht dus verminderden. Wilskracht is juist hetgene wat zieke mensen levend houd en geneest.
Hieruit bleek dat mensen waarvoor werd gebeden gemiddeld meer kwamen te overlijden dan mensen die in zichzelf geloofde.

Ach ja, jullie geloof houd wel de overbevolking wat in peil ;)

Er zijn al meerdere malen supergrote onderzoeken opgezet om te zien of gebedsgenezing helpt. Conclusie: het doet helemaal niks. De mensen voor wie gebeden werd deden het zelfs iets slechter omdat ze veel stress ervaarden door de druk die er op heb werd gelegd om beter te worden. Natuurlijk kunnen mensen weleens genezen als de artsen hebben gezegd dat er niks meer aan te doen is. Er is geen enkel geval bekend van het terug groeien van een verloren ledemaat. Geen enkel geval bekend van genezing van genetische afwijkingen. En hoe weet je of die mensen allemaal genezen waren? Ben je arts en heb je een professionele diagnose kunnen stellen? Nee.

Ik heb wel de doktersverklaringen. De dokters konden het niet anders zien dan een wonder. Een genezing van het een op het andere moment, op het gebed. en ik heb het niet uit boeken, ik zie het in mijn eigen leven.

Het is een trucage. Ja. Jij bent voorbestemd om zulke dingen aan te nemen als waarheid. Veel kritische ziel is er niet bij jou over. Je kan denken van wel, maar dat is juist de zwakheid van het missen van kritische eigenschappen.

Verder: er is een discussie in dit topic, heen en weer. En er komt altijd een of andere flapdrol die totaal afwijkt van de huidige situatie in het topic en zoiets zegt: 'Oh haha tog stom oh lol dat geloofd sprookjez simpel stom lol' of 'god is voor mij alles, zie je het niet in de natuur, dat kan zomaar niet'

:p

Sorry maar ik zie het gebeuren, niemand van jullie heeft het misschien meegemaakt maar ik meerdere malen. en als mij dan word gevraagt naar een redelijk argument voor mijn geloof vind ik deze persoonlijk behoorlijk sterk.

Ik heb wel de doktersverklaringen. De dokters konden het niet anders zien dan een wonder. Een genezing van het een op het andere moment, op het gebed. en ik heb het niet uit boeken, ik zie het in mijn eigen leven.

Ik heb hier zelf weleens onderzoek naar gedaan(toen ik zelf twijfelde over dit soort dingen), en ik heb geen enkele betrouwbare bron gevonden waar dit soort gevallen zijn vastgelegd. Ik wil er best van overtuigd worden, lijkt me fantastisch als het werkt. Ik word er wel steeds meer van overtuigd dat alle bovennatuurlijke claims onzin zijn, omdat er geen enkele onderbouwd kan worden met theoretisch of empirisch bewijs.

Mensen genezen niet op gebed en dat weten gelovigen maar al te goed. Als je echt eerlijk bent en je gelooft dat god almachtig is, dan moet je ook accepteren dat hij jou heeft ziek gemaakt. Dan is het in mijn ogen hypocriet om als gelovige naar een dokter te gaan.

Ik geloof dat God een bepaald doel heeft met een ziekte van iemand. En met de genezing ook. Door de genezing van een aantal zieke mensen in mijn omgeving is mijn geloof behoorlijk gegroeid kan ik wel zeggen, en wij geven samen God alle eer daarvoor. Ik accepteer het als ik ziek ben. Want ik vertrouw erop dat het goed is wat God met mij doet. God kan iemand met een bepaald doel ziek laten zijn, maar daarom kan je zeker wel naar een dokter gaan.

Ik geloof dat God een bepaald doel heeft met een ziekte van iemand.
Je bent niet helemaal goed bij je ****ing hoofd. Mijn broer heeft een ziekte die nooit genezen kan worden en jij noemt dit een doel van god?
Doe god en ons een plezier en spring voor een trein.

Ik heb hier zelf weleens onderzoek naar gedaan(toen ik zelf twijfelde over dit soort dingen), en ik heb geen enkele betrouwbare bron gevonden waar dit soort gevallen zijn vastgelegd. Ik wil er best van overtuigd worden, lijkt me fantastisch als het werkt. Ik word er wel steeds meer van overtuigd dat alle bovennatuurlijke claims onzin zijn, omdat er geen enkele onderbouwd kan worden met theoretisch of empirisch bewijs.

Ik zou je graag het bewijs leveren maar dat kan ik nu niet. Ik kan je alleen zeggen dat ik het bewijs dagelijks zie. En persoonlijk kan ik dus gewoon niet om God heen al zou ik het willen.

Ik geloof dat God een bepaald doel heeft met een ziekte van iemand. En met de genezing ook. Door de genezing van een aantal zieke mensen in mijn omgeving is mijn geloof behoorlijk gegroeid kan ik wel zeggen, en wij geven samen God alle eer daarvoor. Ik accepteer het als ik ziek ben. Want ik vertrouw erop dat het goed is wat God met mij doet. God kan iemand met een bepaald doel ziek laten zijn, maar daarom kan je zeker wel naar een dokter gaan.

Vind je dit zelf niet erg contradictoir?

Wat ik bedoel te zeggen is, dat ik geloof dat God een doel heeft met een ziekte. Dat doel is soms niet duidelijk voor ons. Maar ik geloof wel dat het er is. Stel dat ik bijvoorbeeld denk dat ik God niet nodig heb, en ik wil zonder Hem gaan leven, dan word ik ziek. Op dat moment kom ik erachter dat ik zelf helemaal niks kan. ik kan nog niet eens mijn eigen lichaam gezond houden. En daarmee ga ik zeker naar een arts. en ik bid dat God die arts wil gebruiken voor mijn genezing. en op die manier kan God bijvoorbeeld de ziekte gebruiken om mij dichter bij Hem te laten leven.
Dit is mijn visie hierop, ik kan goed begrijpen dat dit moeilijk te begrpijen is soms

Ok ff een leuk voorbeeldje nemen.

Neem nou dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=q7COHtW_SZU

Volgens de overlevende is het een wonder.
Voor zijn familie zal het een wonder zijn, voor elk gelovige die dit ziet zal dit een wonder zijn.

Voor elk logische nadenkend persoon zit hier een logische verklaring achter.
Wat is het? En waarom is het dat?

Vanuit mijn geloof is die gozer gewoon 1 lucky bastard dat hij niet zo plat als een dubbeltje is omdat hij net op de goede plek geplet is, oftewel geluk bij een ongeluk. Als god hier een deel van zou zijn geweest, dan had god net zo goed gewoon het hele ongeluk niet kunnen laten gebeuren, inplaats van iemand een traumatische ervaring te bezorgen.
Dus god bestaat niet, of hij is een sadist.

Je bent niet helemaal goed bij je ****ing hoofd. Mijn broer heeft een ziekte die nooit genezen kan worden en jij noemt dit een doel van god?
Doe god en ons een plezier en spring voor een trein.

Sorry het spijt me echt voor je. ALs ikje kon helpen zou ik het doen, dat meen ik. Ik vertel mijn visie op het leven en ik probeer daar niemand mee te kwetsen. Soms zien wij het doel van iets niet. en lijkt God fouten te maken. Toch vertrouw ik dat alles wat Hij doet een doel heeft, ook al lijkt het soms niet. Echt ik zou graag helpen.

Neem nou dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=q7COHtW_SZU

Voor zijn familie zal het een wonder zijn, voor elk gelovige die dit ziet zal dit een wonder zijn.

Vanuit mijn geloof is die gozer gewoon 1 lucky bastard dat hij niet zo plat als een dubbeltje is omdat hij net op de goede plek geplet is, oftewel geluk bij een ongeluk.

Ik zie dit als een situatie waarom God dus wil dat deze persoon nog niet sterft. Wat Gods doel daarmee presies is weet ik niet. Mss is hij zo dankbaar dat hij nog leeft dat hij God gaat danken en daardoor in Hem gaat geloven. Ik noem maar een voorbeeld. ik geloof wel dat God nog een bepaald plan heeft met zijn leven.

Sorry het spijt me echt voor je. ALs ikje kon helpen zou ik het doen, dat meen ik. Ik vertel mijn visie op het leven en ik probeer daar niemand mee te kwetsen. Soms zien wij het doel van iets niet. en lijkt God fouten te maken. Toch vertrouw ik dat alles wat Hij doet een doel heeft, ook al lijkt het soms niet. Echt ik zou graag helpen.
Dus iemand een handicap geven waardoor hij niet zijn droom kan verwezenlijken en niet eens kan trainen, kan volgens jouw een doel zijn?

Zoals ik al zei, god bestaat niet, of hij is een sadist.

Neem nou dit filmpje:
(filmpje niet gequote)

Vanuit mijn geloof is die gozer gewoon 1 lucky bastard dat hij niet zo plat als een dubbeltje is omdat hij net op de goede plek geplet is, oftewel geluk bij een ongeluk. Als god hier een deel van zou zijn geweest, dan had god net zo goed gewoon het hele ongeluk niet kunnen laten gebeuren, inplaats van iemand een traumatische ervaring te bezorgen.
Dus god bestaat niet, of hij is een sadist.

Puur geluk. Het is misschien 1 op de 1.000.000 keer dat iemand dit overleeft. Statistisch gezien moeten dit soort dingen weleens gebeuren.

Puur geluk. Het is misschien 1 op de 1.000.000 keer dat iemand dit overleeft. Statistisch gezien moeten dit soort dingen weleens gebeuren.
Jup, want dit soort ongelukken zullen wereldwijd meerdere keren per dag gebeuren, en elke keer sterft diegene die onder de truck komt.

Als uiteindelijk 1 iemand het overleeft, word het beschouwd als een wonder, zonder eigenlijk naar de statistieken te kijken i.v.m. kansberekening.

Dus iemand een handicap geven waardoor hij niet zijn droom kan verwezenlijken en niet eens kan trainen, kan volgens jouw een doel zijn?

Zoals ik al zei, god bestaat niet, of hij is een sadist.

Ja, dat geloof ik idd. maar ik zeg niet dat dat makkelijk te zien of te accepteren is. ik geloof dat God soms ziekte gebruikt om mensen naar Hem toe te brengen. veel mensen gaan nadenken over de zin van het leven bij ziekte. Stel dat iemand dan gelovig word en daarmee voor eeuwig gelukkig word. dan heeft het zeker een doel gehad. En nogmaal ik wil je echt niet even gaan vertellen wat Gods plan is en dat het rechtvaardig is en dat je het gewoon moet accepteren. Ik Deel mijn visie en ik wens iedereen eeen gelukkig leven

Wat ik bedoel te zeggen is, dat ik geloof dat God een doel heeft met een ziekte. Dat doel is soms niet duidelijk voor ons. Maar ik geloof wel dat het er is. Stel dat ik bijvoorbeeld denk dat ik God niet nodig heb, en ik wil zonder Hem gaan leven, dan word ik ziek. Op dat moment kom ik erachter dat ik zelf helemaal niks kan. ik kan nog niet eens mijn eigen lichaam gezond houden. En daarmee ga ik zeker naar een arts. en ik bid dat God die arts wil gebruiken voor mijn genezing. en op die manier kan God bijvoorbeeld de ziekte gebruiken om mij dichter bij Hem te laten leven.
Dit is mijn visie hierop, ik kan goed begrijpen dat dit moeilijk te begrpijen is soms

Hmmm, wel toevallig dat hij dit dan alleen doet voor zaken waar we geen direct overduidelijk zicht op hebben. Waarom doet hij dit niet bij mensen met gruwelijke brandwonden, aangeboren estetische afwijking en amputaties?

Als je stelt dat als wij ziek worden dat dit komt door een plan van god, betekend dit dan ook dat elke verkoudheid en griepje een groter doel heeft?

Overigs wel toevallig dat god meer "plannen" heeft met mensen uit landen waar slechte medische voorzieningen zijn.

Ja, dat geloof ik idd. maar ik zeg niet dat dat makkelijk te zien of te accepteren is. ik geloof dat God soms ziekte gebruikt om mensen naar Hem toe te brengen. veel mensen gaan nadenken over de zin van het leven bij ziekte. Stel dat iemand dan gelovig word en daarmee voor eeuwig gelukkig word. dan heeft het zeker een doel gehad. En nogmaal ik wil je echt niet even gaan vertellen wat Gods plan is en dat het rechtvaardig is en dat je het gewoon moet accepteren. Ik Deel mijn visie en ik wens iedereen eeen gelukkig leven
Waarom zou iemand ooit in god gaan geloven als hij opeens een chronische handicap krijgt die niet te genezen is...?

Mensen gaan juist in god geloven als hun chronische handicap opeens verdwijnt. Of geeft god je eerst een handicap om hem later weg te halen zodat je vervolgens in hem gaat geloven?

Either way, your god is full of shit.

Hmmm, wel toevallig dat hij dit dan alleen doet voor zaken waar we geen direct overduidelijk zicht op hebben. Waarom doet hij dit niet bij mensen met gruwelijke brandwonden, aangeboren estetische afwijking en amputaties?

Als je stelt dat als wij ziek worden dat dit komt door een plan van god, betekend dit dan ook dat elke verkoudheid en griepje een groter doel heeft?

Overigs wel toevallig dat god meer "plannen" heeft met mensen uit landen waar slechte medische voorzieningen zijn.

om een voorbeeld te noemen. een vriend van me kreeg een kindje. uit de scans die ze hebben gemaakt van dit kindje bleek dat het een ernsige nier aandoening had. ze zou nooit een normaal leven kunnen hebben. We hebben gebeden voor dit kindje toen ze weer naar het ziekenhuis moest. de doktoren wist niks van dit bidden af. ze maakten de scan en het bleek weg te zijn. De enige verklaring was een wonder. Ik snap dit zou ik makkelijk kunnen verzinnen, maar dat doe ik niet. Dit was een absolute ernstige afwijking. ik kan nog verschillende van deze 'extreme'voorbeelden opnoemen.

en idd ik denk dat God met alles in ons leven een doel heeft. ook met griepjes. of met deze discussie bijvoorbeeld.

Waarom zou iemand ooit in god gaan geloven als hij opeens een chronische handicap krijgt die niet te genezen is...?

Mensen gaan juist in god geloven als hun chronische handicap opeens verdwijnt. Of geeft god je eerst een handicap om hem later weg te halen zodat je vervolgens in hem gaat geloven?

Either way, your god is full of shit.

Als mensen ongeneeselijk ziek zijn, geloof ik dat veel mensen gaan nadenken over de zin van hun leven. en het doel van hun bestaan. ik geloof dat als er geen God zou zijn, het leven idd doelloos zou blijken. Maar als er wel een God is. is dit leven slechts een kort voorproefje. En als ik daar achterkom, door bijvoorbeeld nadenken over het leven na de diagnose van een ziekte, kan God dat gebruiken om te gaan geloven. misschien zou ik wel niet genezen maar wel God hebben gevonden. en daar zo vol van zijn dat ik het al mijn vrienden vertel. Die zouden daardoor ook kunnen gaan geloven. Op die manier zou God het kunnen gebruiken zelfs al zou ik niet genezen. Na Dit leven zou ik zelf dan toch voor altijd gelukkig zijn. En als ik wel zou genezen zou God helemaal de eer krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven