Toen vrijwel geheel Europa in God geloofde gebeurde er minstens zo veel shit als nu + alle misdaden die de kerk uit naam van God pleegde (executies van heksen, ongelovigen, afvalligen etc.) + alle epidemieën
Klopt er zijn veel oorlogen gevoerd onder het motto van het geloof en dat is vreselijk. Het is niet zo dat God wil dat we lijden, God wil ons het geluk geven. Maar soms staat God toe dat mensen moeten lijden, om er iets goeds uit te laten voortkomen.
Mijn visie op het lijden is gebasseerd op de Bijbel. Volgens de Bijbel heeft God ons gemaakt op een goede manier. Er was geen lijden en alles was goed. Een engel van God ging op een gegeven moment in opstand tegen God. Toen is hij met al zijn aangang vervloekt en weggestuurd uit de hemel. Die engel is satan of de duivel. De mensen kwamen voor de keus of ze God wilden dienen (die op een volmaakte manier voor de mensen zorgde), of dat ze hem ongehoorzaam zouden zijn. De duivel probeerde de mensen te verleiden om ongehoorzaam te zijn aan God. De mens koos voor de ongehoorzaamheud. ze kwamen ook in opstand tegen God.
Op dat moment kwam het lijden in de wereld. toen de mensen in opstand kwamen tegen God, begon dat. Satan probeerd uit alle macht om mensen voor zich te winnen. Dat doet hij door de mensen weg te houden bij God vandaan, in de wetenschap dat ze dan niet eeuwig zullen leven met God maar in de hel zullen komen. Dat is wat saten probeerd. iedereen in de hel te krijgen. God geeft de mensen de kans om toch weer in een goede relatie te komen met Hem. God droeg zelf de straf die wij hadden verdient, en daardoor kwam voor ons opnieuw de mogelijkheid om eeuwig gelukkig te worden. alle mensen die doorhebben dat ze een leven leven wat ingaat tegen God, en die inzien dat dit de verkeerde kant opgaat, kunnen toch nog voor altijd bij God komen. Voor iedereen is die mogelijkheid er, maar het is aan ons wat we ermee doen. Na dit leven komen alle mensen die weer in een goede verhouding staan met God in de hemel, de andere mensen moeten lijden in de hel.
God wil niet dat we lijden, God wil dat we gelukkig worden. Maar doordat we ongehoorzaam zijn tegen God, we doen allemaal dingen verkeerd, is er lijden. en in de hemel is dat weer volledig weg. God wil dat mensen geloven en eeuwig gelukkig worden. Maar wij moeten zelf kiezen wat we doen met deze wetenschap. God wil geen robots maar mensen die uit vrije wil voor Hem hebben gekozen.
Soms laat God het toe dat mensen lijden. Dit kan zijn om mensen sterker te maken in hun geloof, doordat ze bijv. dan God heel hard nodig hebben en erg veel bidden. Of dat mensen sterven zodat ze voor altijd gelukkig zijn. In dat geval is het voor die mensen het beste wat kan gebeuren. God kan ook mensen laten lijden zodat ze juist naar Hem gaan zoeken, of dat andere mensen daardoor hem vinden. Vaak is het moeilijk om de daadwerkelijke zin aan te wijzen van een bepaald iemand die lijd. Ik ga me daar ook niet aan wagen. Maar ik leef, in de vaste overtuiging dat deze God het beste met mij voorheeft. En ik zie om mij heen de wonderen van deze God(bijv. genezingen). Ik heb vrede in mijn leven met God. En ik zou willen dat ik het iedereen kon geven.
Echt ik wens iedereen geluk en gezondheid en het allerbeste toe, maar ik kan dat jullie niet geven. Je kunt me natuurlijk voor gek verklaren, maar ik vraag om in elk geval me te respecteren. ik respecteer jullie meningen ook, en ik vind dat we respectvol in discussie gaan. maar als ik dood word gewenst is voor mij de lol er een beetje af. laten we gewoon luisteen naar elkaar. jullie vragen mijn visie en die geef ik nu.