MuscleMeat

Geloof jij in een god?

Peiling Peiling Geloof jij in een God?

• Ja ik geloof in een God, omdat:

Stemmen: 82 24,9%
  • Nee ik geloof niet, omdat:

Stemmen: 207 62,9%
  • ik weet het zo net nog niet.

Stemmen: 40 12,2%

• Totaal stemmers
    329
Status
Niet open voor verdere reacties.
earth.jpg

Lijkt een beetje op Pacman die pratende aarde. Namco is god?

ja en als de aarde praat ontstaan door de vibraties aardbevingen. Deze vibraties zijn zo sterk dat ze door het hele universum heen geen. De aarde is dus een redelijk stille en zwijgzame God. Mensen die in touch zijn met de aarde zijn vaak van zich zelf ook wat kalmer en rustiger, zij zijn 1 met onze God (de aarde). DIT IS WETENSCHAPPELIJK BEWEZUUHH!
:rolleyes:

Laatst bewerkt:
god = alwetend en weet dus ook de toekomst. Volgens de bijbel heeft god ons een vrije wil gegeven. Maar als god de toekomst al weet dan staat die dus voor 100% vast, en hebben wij geen vrije wil. Dit is een onoplosbare contradictie. 1 van de 2 moet weg, ze kunnen niet tegelijk bestaan maar toch blijven gelovigen er aan vastklampen. Het idee van almachtigheid is ook zelf-contradictoir, maar daar is al eens een topic over geweest (Kan god een steen maken die zo zwaar is dat hij hem zelf niet kan optillen?)
Was het niet zo:
God heeft ons vrije wil gegeven, maar hij weet op voorhand wat we zullen doen. Dat is althans zo in de koran. Misschien dat de bijbel een ander variant heeft staan ? :p

het maakt niet uit. ookal kom je met harde bewijzen dat god niet bestaat dan nog zullen ze zeggen die bewijzen zijn er alleen maar om ons geloof op de proef te stellen.dat komt omdat ze willen dat er een hemel en een god is.

ik bedoel wat is het leven nou zonder een god? doelloos en klote toch? en na het leven hier ga je naar de hemel waar je eindelijk echt gelukkig kunt zijn en alles mag hebben wat je wilt!:D:banana: ik kan haast niet wachten tot ik dood ben man!:D

moet je nagaan als dit niet waar is :( ik moet er niet aan denken! :eek:
wat moet ik doen als dit niet waar is? dan is alles een leugen geweest al mijn dromen zijn verloren ik ga nu niet naar de plek waar ik altijd dacht waar ik heen zou gaan (waar ik mijn moeder weer kan zien). waar ik altijd fantaseerde hoe mooi het is in de hemel!en nu gaat dat opeens niet meer door?

en als ze eindelijk de waarheid weten komt de ontkennings fase die waarschijnlijk lang zal duren door een excuus te vinden zoiets van : het is vast een soort test van de heer zodat we straks nog dankbaarder zijn als we wel in de hemel komen.
en na de ontkenningsfase komt het accepteren dat het zo is en dat doet pijn.

en omdat ze zo graag willen dat er een leven is na de dood is het er ook.

Een doelloos en zinloos leven is het mooiste dat er is, als je een doel wil hebben moet je maar op mijn sig klikken.

Waarom wachten tot je in de hemel bent om je 72 maagden te nken als je het ook nu hier op aarde kunt doen? Hier op aarde moet je er tenminste nog een beetje moeite voor doen, dat maakt het nou leuk.

Creëer je eigen facking hemel hier op aarde en ga niet je leven vergooien in de hoop dat het na je dood beter wordt.

Was het niet zo:
God heeft ons vrije wil gegeven, maar hij weet op voorhand wat we zullen doen. Dat is althans zo in de koran. Misschien dat de bijbel een ander variant heeft staan ? :p

Maar dat is juist de contradictie. Als hij al weet wat je gaat doen is het al vastgelegd en is het geen vrije wil meer.

Maar dat is juist de contradictie. Als hij al weet wat je gaat doen is het al vastgelegd en is het geen vrije wil meer.

Maar wat God heeft vastgelegd , dat weet m'n niet.
Men weet het pas nadat ie het gedaan heeft en dat actie is dan de vrije wil.

vb: dit post was geheel mijn eigen keuze. Ik kon het ook niet gepost hebben. Of ik het wel of niet deed, dat wist God al in het begin en het betekent ook niet persé of God er wel of niet mee akkoord ging.

Ik zie er hier wel compatibiliteit in, tenzij ik een zwaar denkfout maak.:p
Hoe zie jij het precies ?

Zoals ik zei, nieuwe dingen worden altijd met de nek aangekeken en zonder pardon wordt er nee op gezegd.

Ok klaaswitz blijf jij maar lekker in dat bekrompen doosje denken, ik denk nou eenmaal out of the box maar misschien komt dat ook omdat ik nu hier woon:)

Luister, het beroep dat jij doet op het land waarin jij op dit moment woonachtig lijkt te zijn is voor mij bij lange na geen reden meer gewicht toe te kennen aan jouw 19 jarige mening.

Het land waarin jij woont kan zich qua wetenschap en nieuwe ideeen op veel gebieden inderdaad tot de elite beschouwen van de wereld. in ieder geval minstens nog eventjes maar dat is een andere kwestie. Nieuwe ideeen zijn inderdaad, in tegenstelling tot het beeld dat het Europese gepeupel heeft van het land van waaruit jij je eigenwaarde lijkt te halen, vaak afkomstig uit het land waarin jij nu te gast bent.

Die elite echter, is slechts het topje van de ijsberg. Datzelfde land waar jij zo van lijkt te smullen kent echter een enorme middenlaag waarbinnen middelmatigheid, onwetendheid en blinde egocentrisme de scepter zwaait, en een naar Westerse maatstaven enorme uit proporties gegroeide onderlaag als gevolg van die onevenredige maatschappelijke verhoudingen. Die middenlaag neigt met z'n allen te geloven in belachelijke stellingen waarvan jouw 'overtuiging' er een typisch voorbeeld van is. Die dikke grote logge middenlaag bedienend van allerlei commercieele populaire wetenschap dat zich bij gebrek aan beter regelmatig zorgt ervoor dat die elite de inecties krijgen om dat geen te doen waar ze goed in zijn, ontwikkelen en uitbreiden. En als restitutie die dikke middenlaag het idee geven dat zij daar ook een intellectueel en creatief aandeel in hebben.

IK heb nieuws voor je, je kan zoveel verwijzingen maken naar het, zo lijkt het, feit dat jij in een land woont met een vooraanstaande technologische en intellectuele elite maar je hebt jezelf al gediskwalifieerd ook maar enige verbinding te hebben met deze selecte groep door hier stellingen te poneren die typisch zijn voor die dikke lompe middenlaag dat pretendeert ook maar enige verwantschap te hebben met die kleine top waarmee het hele land zich graag identificeert terwijl dit vrijwel twee volledig van elkaar losstaande werelden zijn met een klein lijntje van wederzijdse noodzakelijke aanhankelijkheid.

Vergeet gewoon wat ik je gezegd heb en kijk nog een keer naar What the bleep do we know dude.

Laatst bewerkt:
Luister, het beroep dat jij doet op het land waarin jij op dit moment woonachtig lijkt te zijn is voor mij bij lange na geen reden meer gewicht toe te kennen aan jouw 19 jarige mening.

Het land waarin jij woont kan zich qua wetenschap en nieuwe ideeen op veel gebieden inderdaad tot de elite beschouwen van de wereld. in ieder geval minstens nog eventjes maar dat is een andere kwestie. Nieuwe ideeen zijn inderdaad, in tegenstelling tot het beeld dat het Europese gepeupel heeft van het land van waaruit jij je eigenwaarde lijkt te halen, vaak afkomstig uit het land waarin jij nu te gast bent.

Die elite echter, is slechts het topje van de ijsberg. Datzelfde land waar jij zo van lijkt te smullen kent echter een enorme middenlaag waarbinnen middelmatigheid, onwetendheid en blinde egocentrisme de scepter zwaait, en een naar Westerse maatstaven enorme uit proporties gegroeide onderlaag als gevolg van die onevenredige maatschappelijke verhoudingen. Die middenlaag neigt met z'n allen te geloven in belachelijke stellingen waarvan jouw 'overtuiging' er een typisch voorbeeld van is. Die dikke grote logge middenlaag bedienend van allerlei commercieele populaire wetenschap dat zich bij gebrek aan beter regelmatig zorgt ervoor dat die elite de inecties krijgen om dat geen te doen waar ze goed in zijn, ontwikkelen en uitbreiden. En als restitutie die dikke middenlaag het idee geven dat zij daar ook een intellectueel en creatief aandeel in hebben.

IK heb nieuws voor je, je kan zoveel verwijzingen maken naar het, zo lijkt het, feit dat jij in een land woont met een vooraanstaande technologische en intellectuele elite maar je hebt jezelf al gediskwalifieerd ook maar enige verbinding te hebben met deze selecte groep door hier stellingen te poneren die typisch zijn voor die dikke lompe middenlaag dat pretendeert ook maar enige verwantschap te hebben met die kleine top waarmee het hele land zich graag identificeert terwijl dit vrijwel twee volledig van elkaar losstaande werelden zijn met een klein lijntje van wederzijdse noodzakelijke aanhankelijkheid.

Vergeet gewoon wat ik je gezegd heb en kijk nog een keer naar What the bleep do we know dude.

Je klint inderdaad als de fascist in je OT:

"Men zal mij nooit horen beweren dat de Amerikaanse indianen en de zwarten in Australië een groot onrecht is aangedaan. Hen is absoluut geen onrecht aangedaan doordat een sterker ras, een hoogwaardiger ras, een intelligenter ras zoals u wilt, is gekomen om hun plaats in te nemen." (1937)

De mening van een 57-jarige.

Je klint inderdaad als de fascist in je OT:

"Men zal mij nooit horen beweren dat de Amerikaanse indianen en de zwarten in Australië een groot onrecht is aangedaan. Hen is absoluut geen onrecht aangedaan doordat een sterker ras, een hoogwaardiger ras, een intelligenter ras zoals u wilt, is gekomen om hun plaats in te nemen." (1937)

De mening van een 57-jarige.

Eh even kijken hoor, ik ga dezelfde debateringstechnieken proberen toe te passen mijn beste, hier komt ie! Zo gaat ie toch? Ik geef een niet onderbouwde waarde oordeel, en daarna een quote over iets dat niet direct gerelateerd is aan het geen waar mijn waarde oordeel op reageert en vervolgens een melding van mijn leeftijd. Komtie!

Je klinkt als een halve gare zwakzinnige.

Voortbouwend op het werk van anderen, opperde Von Däniken dat als er intelligente buitenaardse wezens bestaan en die in het verleden de aarde hebben bezocht, het archeologisch materiaal dat moet kunnen aantonen. In het verlengde hiervan heeft hij ook geopperd dat de evolutie van de mens in het verleden is gemanipuleerd door buitenaardse wezens.

De mening van een 32 jarige.

Melkisgoed is weer lekker bezig met quotes ophalen die niet verifieerbaar zijn.

Ik geloof dat het kinneke jezus christus uit het water is komen kruipen om ons op deze wereld te zetten.

nee, omdat ik nogal een rationalist ben en er geen sluitend bewijs is dat er wel 1 is. Simpel lijkt me.

www.google.nl

Fijn zoekplezier in een nutteloos leven dankzij darwin.

Met Google kom ik niet veel verder dan een paar bijdragen van soortgenoten van jou. Een quote is nog niet waar als deze te vinden is met Google en eigenlijk alleen gebruikt wordt door anti-evolutionisten.

Kom met gedegen bronnen als je quotes plaatst of uitspraken doet die kant noch wal raken.

www.google.nl

Fijn zoekplezier in een nutteloos leven dankzij darwin.
Hoe triest ben je dan als je leven 'nut' moet krijgen via religie :roflol:

Dus als religie wegvalt dan hebben die gelovigen geen enkel nut meer? Dan kunnen ze er beter nu al een einde aan maken.

Dit is precies de reden waarom religie verzonnen is door de mens: een groepje mensen vond het nodig 'nut' te zoeken in het leven en is dan maar beginnen denken dat er meer moet zijn dan leven en dood gaan. Een zekere langharige nozem uit Israël speelde daar handig op in. Een bepaald groepje die-hard fans schreef er een boekje over en dat boekje werd klakkeloos overgenomen door elke generatie die er op volgde.

Hoe naïef kan je zijn?? Ik zal mezelf wel nuttig maken in deze wereld, en er ten volle van genieten, in plaats van te hopen op iets waar je totaal geen ernstig te nemen bewijs voor kan vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven