Luister, het beroep dat jij doet op het land waarin jij op dit moment woonachtig lijkt te zijn is voor mij bij lange na geen reden meer gewicht toe te kennen aan jouw 19 jarige mening.
Het land waarin jij woont kan zich qua wetenschap en nieuwe ideeen op veel gebieden inderdaad tot de elite beschouwen van de wereld. in ieder geval minstens nog eventjes maar dat is een andere kwestie. Nieuwe ideeen zijn inderdaad, in tegenstelling tot het beeld dat het Europese gepeupel heeft van het land van waaruit jij je eigenwaarde lijkt te halen, vaak afkomstig uit het land waarin jij nu te gast bent.
Die elite echter, is slechts het topje van de ijsberg. Datzelfde land waar jij zo van lijkt te smullen kent echter een enorme middenlaag waarbinnen middelmatigheid, onwetendheid en blinde egocentrisme de scepter zwaait, en een naar Westerse maatstaven enorme uit proporties gegroeide onderlaag als gevolg van die onevenredige maatschappelijke verhoudingen. Die middenlaag neigt met z'n allen te geloven in belachelijke stellingen waarvan jouw 'overtuiging' er een typisch voorbeeld van is. Die dikke grote logge middenlaag bedienend van allerlei commercieele populaire wetenschap dat zich bij gebrek aan beter regelmatig zorgt ervoor dat die elite de inecties krijgen om dat geen te doen waar ze goed in zijn, ontwikkelen en uitbreiden. En als restitutie die dikke middenlaag het idee geven dat zij daar ook een intellectueel en creatief aandeel in hebben.
IK heb nieuws voor je, je kan zoveel verwijzingen maken naar het, zo lijkt het, feit dat jij in een land woont met een vooraanstaande technologische en intellectuele elite maar je hebt jezelf al gediskwalifieerd ook maar enige verbinding te hebben met deze selecte groep door hier stellingen te poneren die typisch zijn voor die dikke lompe middenlaag dat pretendeert ook maar enige verwantschap te hebben met die kleine top waarmee het hele land zich graag identificeert terwijl dit vrijwel twee volledig van elkaar losstaande werelden zijn met een klein lijntje van wederzijdse noodzakelijke aanhankelijkheid.
Vergeet gewoon wat ik je gezegd heb en kijk nog een keer naar What the bleep do we know dude.