powerhouse09
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 5
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Maar wat God heeft vastgelegd , dat weet m'n niet.
Men weet het pas nadat ie het gedaan heeft en dat actie is dan de vrije wil.
vb: dit post was geheel mijn eigen keuze. Ik kon het ook niet gepost hebben. Of ik het wel of niet deed, dat wist God al in het begin en het betekent ook niet persé of God er wel of niet mee akkoord ging.
Ik zie er hier wel compatibiliteit in, tenzij ik een zwaar denkfout maak.
Hoe zie jij het precies ?
Hoe triest ben je dan als je leven 'nut' moet krijgen via religie
Dus als religie wegvalt dan hebben die gelovigen geen enkel nut meer? Dan kunnen ze er beter nu al een einde aan maken.
Dit is precies de reden waarom religie verzonnen is door de mens: een groepje mensen vond het nodig 'nut' te zoeken in het leven en is dan maar beginnen denken dat er meer moet zijn dan leven en dood gaan. Een zekere langharige nozem uit Israël speelde daar handig op in. Een bepaald groepje die-hard fans schreef er een boekje over en dat boekje werd klakkeloos overgenomen door elke generatie die er op volgde.
Hoe naïef kan je zijn?? Ik zal mezelf wel nuttig maken in deze wereld, en er ten volle van genieten, in plaats van te hopen op iets waar je totaal geen ernstig te nemen bewijs voor kan vinden.
Huh, dat valt mij nou nooit op. Het is eerder omgekeerd zoals ik het ervaar: religieuzen en Darwin-haters vallen gewoonlijk anderen lastig. Tuurlijk heb je ook wel die-hard Darwin fans, maar wat mij dan weer opvalt is dat die hun theorieën gewoonlijk verdomd goed onderbouwen, wat van anderen dan weer niet altijd gezegd kan worden.Het valt me op dat darwinisten altijd mensen die niet in hun sprookjes geloven bestempelen als achterlijken en creationisten.
Prima, geloof maar in sprookjes en aapjes, MAAR VAL MIJ ER NIET MEE LASTIG.

Even voor iedereen: Je kunt Atheïst/Theïst en Agnost tegelijk zijn. Gnosis betekent "weten" in het latijn dus Agnosis = niet weten. Je weet dus niet of er een god(of paashaas/elf/kabouter etc. etc.) bestaat. Atheïsme betekent dat je niet gelooft dat er een god bestaat, en Theïsme dus dat je wel geloofd dat er een god bestaat.
Ik, bijvoorbeeld, ben een Agnostische Atheïst. Ik geloof niet dat er een god bestaat, maar claim het ook niet 100% zeker te weten. Veel theïsten zijn Gnostische Theïsten, ze geloven in een god, en claimen zeker te weten dat hij bestaat. Maar er zijn ook agnostische theïsten, vul zelf maar in...
Het is dus niet het een of het ander, ze kunnen hand in hand gaan.
Niet helemaal accuraat mijns inziens. Een theist gelooft in het bestaan van een god (of meerderen), en iemand die niet in deze god(en) gelooft is atheist. Dit is feitelijk niet hetzelfde als 'geloven dat er geen god bestaat' omdat de eerste een ex post stellingname is en de laatste ex ante. Het verschil zit hem dus in dat een atheist het godsbeeld verwerpt van een christen, in de volgorde dat de bewijslast ligt op de theist. Wanneer je zou zeggen dat een atheist stelling neemt dat er geen goden bestaan, dan verschuift de bewijslast en dit zou de stellingname van de atheist welhaast onmogelijk maken omdat hij nu moet beginnen te definieren wat een 'god' is.
Niet helemaal accuraat mijns inziens. Een theist gelooft in het bestaan van een god (of meerderen), en iemand die niet in deze god(en) gelooft is atheist. Dit is feitelijk niet hetzelfde als 'geloven dat er geen god bestaat' omdat de eerste een ex post stellingname is en de laatste ex ante. Het verschil zit hem dus in dat een atheist het godsbeeld verwerpt van een christen, in de volgorde dat de bewijslast ligt op de theist. Wanneer je zou zeggen dat een atheist stelling neemt dat er geen goden bestaan, dan verschuift de bewijslast en dit zou de stellingname van de atheist welhaast onmogelijk maken omdat hij nu moet beginnen te definieren wat een 'god' is.

m.a.w. het atheisme is een contradictio in terminis?![]()

Dit voorjaar ging daar de documentaire film ‘Expelled’ in première. Volgens de documentaire worden wetenschappers met belangstelling voor ID uit de wetenschappelijke wereld verbannen.
Aldus William Dembski
Ik had allanger het vermoeden dat alle wetenschappers die niet in de evolutietheorie geloofden, uit de wetenschappelijke wereld worden verbannen. De evolutietheorie wordt doelbewust in stand gehouden en alle criticasters wordt strobreed in de weg gelegd of worden als pseudowetenschappers bestempeld. Waarom heel veel wetenschappers toch in die onzin geloven, daar heeft William Dembski ook een mooi antwoord op :
,,De geschiedenis van de wetenschap zit vol met voorbeelden van ideeën die kritiekloos zijn overgenomen, maar die achteraf fout bleken te zijn. Menselijk falen op een grote schaal is heel gewoon op alle terreinen van wetenschap.’’
Er worden ook andere interessante vraagstukken door hem behandeld, het is teveel om het allemaal hier te plaatsen, dus wie het wil lezen: http://www.nd.nl/artikelen/onbekend/het-bewijs-voor-ontwerp-wordt-steeds-sterker
Dit voorjaar ging daar de documentaire film ‘Expelled’ in première. Volgens de documentaire worden wetenschappers met belangstelling voor ID uit de wetenschappelijke wereld verbannen.
Aldus William Dembski
Ik had allanger het vermoeden dat alle wetenschappers die niet in de evolutietheorie geloofden, uit de wetenschappelijke wereld worden verbannen. De evolutietheorie wordt doelbewust in stand gehouden en alle criticasters wordt strobreed in de weg gelegd of worden als pseudowetenschappers bestempeld. Waarom heel veel wetenschappers toch in die onzin geloven, daar heeft William Dembski ook een mooi antwoord op :
,,De geschiedenis van de wetenschap zit vol met voorbeelden van ideeën die kritiekloos zijn overgenomen, maar die achteraf fout bleken te zijn. Menselijk falen op een grote schaal is heel gewoon op alle terreinen van wetenschap.’’
Er worden ook andere interessante vraagstukken door hem behandeld, het is teveel om het allemaal hier te plaatsen, dus wie het wil lezen: http://www.nd.nl/artikelen/onbekend/het-bewijs-voor-ontwerp-wordt-steeds-sterker
Ben Stein is een walgelijke kneus die mensen gemanipuleerd en voorgelogen heeft om ze in zijn film te krijgen.
http://www.expelledexposed.com/
Ben Stein is een walgelijke kneus die mensen gemanipuleerd en voorgelogen heeft om ze in zijn film te krijgen.
http://www.expelledexposed.com/
Die site is Engelstalig, dat begrijpt melkisgoed nooit. En ik ga het niet vertalen.