XXL Nutrition

Geloven onderling: verschillen en gelijkheden

Mekka was een welvarend plek waar veel handel plaatsvond. Ongetwijfeld zal die Mo wel de naam jezus en maria gehoord hebben terwijl ie naar kleine meisjes begluurde ofzo, de sloeber.

pak een wereldkaart en zie waarom we het midden oosten, HET MIDDEN oosten noemen.
In de oude wereld was dit het punt waar alle handel langsdoor moest. (land-handelsroute tussen Afrika, Azië, Europa)
Het midden van de landmassa.. niet alleen handelswaren kwamen er voorbij, ook nieuwe religie, ideeën, kennis..
Duidelijk het CENTRUM van de toen gekende wereld.

Dus is het de logica zelf dat het de smeltkroes is/was van allerhande filosofische inzichten, religieuze stromingen..

sm0007-GibsonOldWorld1758.jpg

Laatst bewerkt:
Begrijp jij wel goed de consequenties van wat je zegt?
Jij gelooft dat ik naar de hel ga, vindt je dat dan niet onrechtvaardig? (ga er even van uit dat ik een goed mens ben)
Ik zou mijn leven kunnen wijden, uitsluitend aan het helpen van anderen, maar nog steeds eeuwig verdoemd zijn omdat ik toevallig niet geloofde in god, en hem niet vereerde.

Jij wil de arme zieltjes bekeren omdat ze anders naar de hel zouden gaan? Besef dan dat je zielen redt van een boeman. Een boeman die jij aanbidt. Je geeft ons de optie onze liefde aan hem te geven, zodat we naar de hemel kunnen. Het lijkt er verdacht veel op dat we onze ziel verkopen, in ruil voor een eeuwig leven in het paradijs.

Voel je vrij mijn redenering recht te trekken waar ze scheef loopt.
Wel, wat heb je nu te zeggen klusmier, boodschapper van Jahwe de verschikkelijke! :mad:

ja, want zoals al aangegeven zelfs Hitler zit daar, gezien hij Jezus aanvaarde..

Klusmier gaat er prat op respect te hebben voor iedereen, ook zij die niet geloven. Maar tegelijkertijd verwenst hij ons naar de hel. En dan verwacht hij nog eens respect van ons.

• Topic Starter Topic Starter
Ja, ze willen niet dat wij naar de hel gaan.
heel lief van hen, maar ik verkoop mijn ziel niet aan de crimineel die me in principe geen keuze laat (god die me anders in de hel steekt).
In dat opzicht zou ik het dan weer wel moeten doen, omdat ik niet naar de hel wil, maar dan zal het niet met volle goesting zijn. Bovendien neem ik het klusmier dan wel wat kwalijk dat hij boodschapper speelt voor deze duivel.

Dit even in de veronderstelling dat klusmier me weet te overtuigen.

als je niet overtuigd wilt worden moet je je praatjes maar lekker voor je houden ipv mijn God te beledigen alszijnde crimineel.

wanneer je oprechte twijfel hebt, lees dan je Bijbel wat vaker en kom met specifieke vragen bij mij; of beter: bij je pastoor/dominee ( wanneer je twijfels hebt om te geloven maar je wil wel zul je ook de kerk regelmatig moeten bezoeken, dat geeft je een betere visie dan je van 1 enkel persoon kunt krijgen)
:thumbs:

als je niet overtuigd wilt worden moet je je praatjes maar lekker voor je houden ipv mijn God te beledigen alszijnde crimineel.
Ik beledig je god niet, ik ben kritisch over jouw overtuiging en stel de ultieme vraag.

Maar zoals ik al verwachtte...
wanneer je oprechte twijfel hebt, lees dan je Bijbel wat vaker en kom met specifieke vragen bij mij; of beter: bij je pastoor/dominee ( wanneer je twijfels hebt om te geloven maar je wil wel zul je ook de kerk regelmatig moeten bezoeken, dat geeft je een betere visie dan je van 1 enkel persoon kunt krijgen)
:thumbs:
...maak je een grote bocht rond mijn argument en zeg je iets totaal naast de kwestie.

Ik beledig je god niet, ik ben kritisch over jouw overtuiging en stel de ultieme vraag.

Maar zoals ik al verwachtte...
...maak je een grote bocht rond mijn argument en zeg je iets totaal naast de kwestie.
ik heb waarschijnlijk je vraag niet gesnapt.

Ik zal hem opnieuw stellen, zonder de tralala der rond:
vind jij het rechtvaardig dat onschuldige mensen, die geen vlieg kwaad doen, eeuwig gefolterd worden in de hel?

het is niet aan mij om die vraag te beantwoorden; mijn mening hieromtrent is die van elke christen en zal derhalve met ja beantwoord worden.

echter, dit antwoord is geen volmondig "ja", omdat ik zelf soms ook twijfel bij de dood van bijvoorbeeld kleine kinderen die de kans zelf nog niet hebben gehad om Jezus Christus aan te nemen.

noem me ziek, noem me wereldvreemd, i dont care.
;)

het is niet aan mij om die vraag te beantwoorden; mijn mening hieromtrent is die van elke christen en zal derhalve met ja beantwoord worden.
Dat zeker niet. Er zijn genoeg die god zien als liefde en respect, niet als een gevreesde tiran. Want zo is hij in jouw denkbeeld klusmier, dat moet je goed beseffen. een aardige, liefdevolle god stuurt geen onschuldigen de hel in. Vergiffenis, naastenliefde, nederigheid, zijn dan dingen die god zelf niet uitoefent.

En het is weldegelijk aan jouw om die vraag te beantwoorden, uiteindelijk ben jij het die beslist god te aanbidden. Jij bent nogal altijd verantwoordelijk voor jezelf. Als jij deze god aanbidt, dan ben jij het die al die mensen naar de hel wil zien gaan. Want dit gaat hier niet om een klein futiel detail in je geloof, zoals regelmatig naar de kerk gaan of zo. Hier gaat het om onschuldige mensen de zwaarst denkbare straf geven. Bij zo'n onrecht vallen alle andere aspecten van je geloof in het niet.

echter, dit antwoord is geen volmondig "ja", omdat ik zelf soms ook twijfel bij de dood van bijvoorbeeld kleine kinderen die de kans zelf nog niet hebben gehad om Jezus Christus aan te nemen.
Kleine kinderen, andere culturen, gewone alledaagse mensen die niet geloven maar zeker geen eeuwige foltering verdienen. Het gaat hier om miljoenen.

noem me ziek, noem me wereldvreemd, i dont care.
;)
Ziek, wereldvreemd, misschien. Maar verwacht in ieder geval geen respect voor je geloof, als jouw geloof miljoenen onschuldigen eeuwige hel voorschotelt.

Kleine kinderen, andere culturen, gewone alledaagse mensen die niet geloven maar zeker geen eeuwige foltering verdienen. Het gaat hier om miljoenen.

laat ik het wat beter beantwoorden:

eenieder die niet actief mee WIL helpen om de armoe in de wereld te bestrijden, terwijl degene WEL de mogelijkheid hiertoe heeft, mag wat mij betreft DIRECT de hel in!
;)

je kunt alle narigheid wel op God afschuiven maar vergeet niet dat je zelf ook hiervoor verantwoording hebt!

Toch altijd enge types die predikers, bah. En ze blijven die vervuiling blaten als geprogrammeerde malloten, waarom ga je niet op een religieus forum lopen jezusschreeuwen klusmier? Daar zitten je vriendjes.

Weet je wat er in Tsjernobyl gebeurd is? dus je weet wat radioactieve straling is? je gelooft het? Dan geloof je ook dat de aarde 4,5 miljard jaar oud is...

En dan niet meteen in zo'n gelovige kramp schieten, ik moet daar alleen maar om lachen

laat ik het wat beter beantwoorden:

eenieder die niet actief mee WIL helpen om de armoe in de wereld te bestrijden, terwijl degene WEL de mogelijkheid hiertoe heeft, mag wat mij betreft DIRECT de hel in!
;)
Nu zeg je weer wat anders, goed zo. Een stap in de goeie richting.

Kan je een concreet (eventueel fictief) voorbeeld bedenken van iemand die de mogelijkheid heeft mee te werken aan armoede uit de wereld te helpen maar dat niet doet?

je kunt alle narigheid wel op God afschuiven maar vergeet niet dat je zelf ook hiervoor verantwoording hebt!
Alle narigheid op deze aarde steek ik voor een groot deel op de mens. Maar de hel en de hemel is God's departement, en hij beslist wie er in gaat, niet wij.

Doe er nog maar een paar nulletjes bij hoor.
Ja idd, even de wereldbevolking verkeerd ingeschat :p

Toch altijd enge types die predikers, bah. En ze blijven die vervuiling blaten als geprogrammeerde malloten, waarom ga je niet op een religieus forum lopen jezusschreeuwen klusmier? Daar zitten je vriendjes.

Weet je wat er in Tsjernobyl gebeurd is? dus je weet wat radioactieve straling is? je gelooft het? Dan geloof je ook dat de aarde 4,5 miljard jaar oud is...

En dan niet meteen in zo'n gelovige kramp schieten, ik moet daar alleen maar om lachen

weet je wat zo leuk is?

ik ben hier in eerste instantie gekomen als krachtsporter en heb later gezegd wat mijn geloofsovertuiging is.

al dit soort topics zijn te wijten aan jullie vragen en bemoeienissen waarbij mij om antwoord werd gevraagd.

waarom kom je mij nu beschuldigen van deze onzin terwijl JULLIE de aanstichter van deze rotzooi zijn?
:mad:

Ik vraag me soms zelfs af of je (klusmier) wel goed kan inschatten wat de hel is, waar je mensen naar zit te verwensen. Ik kan persoonlijk maar zeer weinig mensen bedenken uit de wereldgeschiedenis die ik eventueel in de hel zou kunnen zien, en dan nog niet met de volle goesting.

Terug
Naar boven