XXL Nutrition

gesloten

Succes man, ik ga je volgen!
Qua krachtstats zitten we ongeveer op hetzelfde niveau.

Ben benieuwd hoe 't gaat met je leangains. Je maakt geen verschil tussen trainingsdagen en rustdagen qua kcal?

• Topic Starter Topic Starter
Succes man, ik ga je volgen!
Qua krachtstats zitten we ongeveer op hetzelfde niveau.

Thx man, ben benieuwd hoe ik er over 3 maand bij sta qua stats

---------- Post toegevoegd Mon 28 May 2012 om 11:06 ----------

Ben benieuwd hoe 't gaat met je leangains. Je maakt geen verschil tussen trainingsdagen en rustdagen qua kcal?

Nee ik probeer zoveel mogelijk mijn voedingsschema te hanteren, ongeacht of het een trainingsdag is of een rustdag. Misschien dat ik hier later nog wat aanpassingen in maak, maar ik heb niet heel veel haast om veel af te vallen in korte tijd

edit: Toch onderscheid gemaakt in voedingsschema op rustdagen en trainingsdagen

---------- Post toegevoegd Mon 28 May 2012 om 11:08 ----------

Zometeen voor het eerst trainen zonder van te voren te eten, hopelijk wordt ik niet al te snel zwak of duizelig tijdens het squatten

Laatst bewerkt:
Nee ik probeer zoveel mogelijk mijn voedingsschema te hanteren, ongeacht of het een trainingsdag is of een rustdag. Misschien dat ik hier later nog wat aanpassingen in maak, maar ik heb niet heel veel haast om veel af te vallen in korte tijd

Het idee van leangains is dat je juist méér eet op trainingsdagen (vooral na de training) zodat je spieren wel kunnen groeien, en dat je minder eet op rustdagen. Als je consequent beneden je onderhoud gaat zitten dan zal je vrijwel geen spieren aankomen na wat initiële beginnersgains en als je er precies op gaat zitten dan val je weer niet af. Het variëren tussen trainingsdag en rustdag is dus wel heel belangrijk.

Zie ook http://examine.com/leangains-faq/

Het idee van leangains is dat je juist méér eet op trainingsdagen (vooral na de training) zodat je spieren wel kunnen groeien, en dat je minder eet op rustdagen. Als je consequent beneden je onderhoud gaat zitten dan zal je vrijwel geen spieren aankomen na wat initiële beginnersgains en als je er precies op gaat zitten dan val je weer niet af. Het variëren tussen trainingsdag en rustdag is dus wel heel belangrijk.

Zie ook http://examine.com/leangains-faq/

Ik had het gelezen maar ik dacht persoonlijk dat het niet zoveel zou uitmaken, maar misschien heb je toch een punt. Volgens leangains principe zou dit ideaal zijn:

+20% maintenance calories on workout days, -20% maintenance on non-workout days.

Ik zou het dan persoonlijk zo willen aanpakken;

op onderhoud eten op trainingsdagen en -500Kcal op rustdagen

Is dat een idee? Of moet ik volgens jou niet afwijken van die +20% en -20%?

Zojuist voor de 1e keer ever getraind op een lege maag. Ging zonder problemen, alleen op het laatst wat last van energie tekort maar of dat door het vasten komt durf ik niet te zeggen.

SQ
5 x 5 x 65 (redelijk makkelijk)
BP
5 x 5 x 60 (vrij zwaar)
BOR
5 x 5 x 50 (vind het geen fijne oefening, wil hem eigenlijk vervangen)

Daarna nog wat assistence oefeningen gedaan voor biceps en triceps
(overhead triceps extension en preacher curl in superset)

Nu flink aan het eten; niet helemaal volgens schema want er was nog wat vlees over van de bbq van gisteren. Zonde om weg te gooien toch;)
Maar ik ben een voorstander van IIFYM, dus ik probeer wel mijn macro's te halen en daar binnen te blijven. Het soort voedsel maakt mij dan in principe niet heel veel uit.

Sinds wanneer doe je 5x5 stronglifts?

Ik had het gelezen maar ik dacht persoonlijk dat het niet zoveel zou uitmaken, maar misschien heb je toch een punt. Volgens leangains principe zou dit ideaal zijn:

+20% maintenance calories on workout days, -20% maintenance on non-workout days.

Ik zou het dan persoonlijk zo willen aanpakken;

op onderhoud eten op trainingsdagen en -500Kcal op rustdagen

Is dat een idee? Of moet ik volgens jou niet afwijken van die +20% en -20%?

Allereerst, ik ben geen expert hoor. Ik ben toevallig ook bezig met leangains op 't moment. Maar het lijkt mij dat als je spiermassa aan wilt komen, je op z'n minst moet zorgen dat je boven onderhoud zit op trainingsdagen zodat er wat te groeien valt. Ik denk dat 500 eronder op rustdagen en op onderhoud op trainingsdagen er wel voor zorgt dat je voornamelijk vet zal verliezen en geen spieren, maar in hoeverre je echt spiergroei zal krijgen weet ik niet.

Allereerst, ik ben geen expert hoor. Ik ben toevallig ook bezig met leangains op 't moment. Maar het lijkt mij dat als je spiermassa aan wilt komen, je op z'n minst moet zorgen dat je boven onderhoud zit op trainingsdagen zodat er wat te groeien valt. Ik denk dat 500 eronder op rustdagen en op onderhoud op trainingsdagen er wel voor zorgt dat je voornamelijk vet zal verliezen en geen spieren, maar in hoeverre je echt spiergroei zal krijgen weet ik niet.

Spiergroei en afvallen tegelijkertijd is ook erg lastig (misschien zelfs onmogelijk?) Ik focus me daarom ook meer op afvallen en het behouden van spieren. Dus op zich lijkt mijn plan geen slecht idee.

---------- Post toegevoegd Mon 28 May 2012 om 17:53 ----------

Sinds wanneer doe je 5x5 stronglifts?

Nu precies 4 week, zojuist de 1e training van week 5 achter de rug

Ik heb besloten wat wijzigingen door te voeren in mijn voedingsschema;

Ik heb nu zowel een schema voor trainingsdagen als rustdagen (voedingsschema's plaats ik later nog als ik ze geperfectioneerd heb)

Het grote verschil is dat ik op trainingsdagen 2500kcal ga eten (op onderhoud)
en op rustdagen 2000kcal. Verder eet ik op trainingsdagen een stuk meer carbs maar juist wat minder vetten, terwijl op rustdagen ik aanzienlijk lager ga in koolhydraten en juist hoger in vetten.

Maar ik ga weer even deadliften (ik train thuis, dus kan tussen sets lekker even op dbb)

Zojuist weer een training achter de rug, maar dit keer niet zonder van te voren te eten; Voor de training 2 broodjes pindakaas gehad, en 250ml kwark gemixt met whey en melk

SQ
5 x 5 x 67,5 (wel te doen, laatste setje vooral last van conditie)
MP
5 x 5 x 40 (redelijk makkelijk, wederom alleen laatste setje iets moeizamer)
DL
5 x 5 x 80 (heerlijke oefening, ging me vrij gemakkelijk af maar toch een pump te merken in me rug)

lekkere training 8/10

Pic's van de home gym? :D

Zat ook te kijken voor dat squat rek, helaas plaatsgebrek ..
Zoek eens op 'bowflex' voor die dumbbells :)

Zat ook te kijken voor dat squat rek, helaas plaatsgebrek ..
Zoek eens op 'bowflex' voor die dumbbells :)

damn bro, die bowflex is precies wat ik nodig heb. Hoef je ook niet tig dumbbell gewichten rond te laten slingeren. Goede tip!

Maar ze zijn wel prijzig zeg, zelfs 2ehands ben je zo 500euro kwijt!

---------- Post toegevoegd Fri 1 Jun 2012 om 10:38 ----------

Zometeen staat er weer een fasted training op het programma. Dit keer echter zojuist een preworkout booster van te voren genomen. Ik had een sample gekregen bij mijn creatine bestelling. Ben benieuwd of ik dit effect ga merken en of ik het positief ga ervaren. Net naar binnen gewerkt op lege maag, dus dat wordt knallen straks hopelijk!

Als je al die dumbbells apart zou kopen kom je heel wat duurder hoor.
+ Ik zie je ook niet constant schijfjes afdraaien en schijfjes bijsteken, in het begin doe je dat wel maar het gaat al snel tegensteken.

zojuist weer getraind, helaas geen top training. Voelde me na het benchen ziek, zwak en misselijk. Flink lopen kokhalsen, gelukkig wel alles (lees; water en preworkout rotzooi) binnen kunnen houden. Heb de training ook voortijdig moeten kappen, want ik had het gevoel dat ik van mijn stokje zou gaan. Snel een banaan gebikt en shake naar binnen gewerkt. Voel me nu weer prima. Ik denk dat het een combinatie was van die pre-workout booster en trainen op lege maag.

SQ
5 x 5 x 67,5 (ging wat zwaar, misschien binnenkort overstappen op heavy-light-medium squat training)
BP
5 x 5 x 62,5 (1e setje was echt zwaar, de setjes daarop gingen vreemd genoeg vrij makkelijk)
BOR
3 x 5 x 52,5 (helaas maar 3x, de laatste 2 voelde ik me te klote voor om nog af te maken)

Matige training, SQ en BP ging lekker, maar training niet afkunnen maken; feelsbadman!
5/10

---------- Post toegevoegd Fri 1 Jun 2012 om 12:34 ----------

Als je al die dumbbells apart zou kopen kom je heel wat duurder hoor.
+ Ik zie je ook niet constant schijfjes afdraaien en schijfjes bijsteken, in het begin doe je dat wel maar het gaat al snel tegensteken.

ja daar heb je een punt! Gebruik je hem zelf ook?

iedereen heeft wel is een slechte training ;)

ik ga je volgen!

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven