zerotohero
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 92
- Lengte
- 1m80
gesloten
Laatst bewerkt:
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Succes man, ik ga je volgen!
Qua krachtstats zitten we ongeveer op hetzelfde niveau.
Ben benieuwd hoe 't gaat met je leangains. Je maakt geen verschil tussen trainingsdagen en rustdagen qua kcal?
Nee ik probeer zoveel mogelijk mijn voedingsschema te hanteren, ongeacht of het een trainingsdag is of een rustdag. Misschien dat ik hier later nog wat aanpassingen in maak, maar ik heb niet heel veel haast om veel af te vallen in korte tijd
Het idee van leangains is dat je juist méér eet op trainingsdagen (vooral na de training) zodat je spieren wel kunnen groeien, en dat je minder eet op rustdagen. Als je consequent beneden je onderhoud gaat zitten dan zal je vrijwel geen spieren aankomen na wat initiële beginnersgains en als je er precies op gaat zitten dan val je weer niet af. Het variëren tussen trainingsdag en rustdag is dus wel heel belangrijk.
Zie ook http://examine.com/leangains-faq/

Ik had het gelezen maar ik dacht persoonlijk dat het niet zoveel zou uitmaken, maar misschien heb je toch een punt. Volgens leangains principe zou dit ideaal zijn:
+20% maintenance calories on workout days, -20% maintenance on non-workout days.
Ik zou het dan persoonlijk zo willen aanpakken;
op onderhoud eten op trainingsdagen en -500Kcal op rustdagen
Is dat een idee? Of moet ik volgens jou niet afwijken van die +20% en -20%?
Allereerst, ik ben geen expert hoor. Ik ben toevallig ook bezig met leangains op 't moment. Maar het lijkt mij dat als je spiermassa aan wilt komen, je op z'n minst moet zorgen dat je boven onderhoud zit op trainingsdagen zodat er wat te groeien valt. Ik denk dat 500 eronder op rustdagen en op onderhoud op trainingsdagen er wel voor zorgt dat je voornamelijk vet zal verliezen en geen spieren, maar in hoeverre je echt spiergroei zal krijgen weet ik niet.

Zat ook te kijken voor dat squat rek, helaas plaatsgebrek ..
Zoek eens op 'bowflex' voor die dumbbells![]()
Als je al die dumbbells apart zou kopen kom je heel wat duurder hoor.
+ Ik zie je ook niet constant schijfjes afdraaien en schijfjes bijsteken, in het begin doe je dat wel maar het gaat al snel tegensteken.
iedereen heeft wel is een slechte training
ik ga je volgen!