MuscleMeat

gesloten

• Topic Starter Topic Starter
Klinkt goed! Merk ook wel eens dat m'n uitvoering behoorlijk vooruit gaat als ik nét wat minder pak.
Was dit met 'Hard' ?

yep, ongeveer anderhalve scoop. Maar niet op lege maag. Op lege maag merk ik dat 1 scoop voldoende is voor mij. Heb verder ook nog geen last van een crash of iets dergelijks. Voel me top.

Denk toch dat 'Hard' een van de betere PWO's is, afgaande op de recensies hier op het forum.. Zelf heb ik alleen ervaring met HARD en met Maximize intense, maar die laatste beviel mij totaal niet.

yep, ongeveer anderhalve scoop. Maar niet op lege maag. Op lege maag merk ik dat 1 scoop voldoende is voor mij. Heb verder ook nog geen last van een crash of iets dergelijks. Voel me top.

Denk toch dat 'Hard' een van de betere PWO's is, afgaande op de recensies hier op het forum.. Zelf heb ik alleen ervaring met HARD en met Maximize intense, maar die laatste beviel mij totaal niet.

Ik heb alleen die laatste genomen als proefverpakking van B&F, ging voor mij veel te hard, had 't 's avonds op en heb amper geslapen.
Maar ik vind PWO's met stims sowieso niet zo nodig, heb wel Body Octane maar daar heb ik nog niet mee getraind. Maar da's sowieso veel minder heftig dan iets met stims.
Oja en een proefverpakking noxipro is onderweg bij m'n bestelling van B&F

Ik heb alleen die laatste genomen als proefverpakking van B&F, ging voor mij veel te hard, had 't 's avonds op en heb amper geslapen.
Maar ik vind PWO's met stims sowieso niet zo nodig, heb wel Body Octane maar daar heb ik nog niet mee getraind. Maar da's sowieso veel minder heftig dan iets met stims.
Oja en een proefverpakking noxipro is onderweg bij m'n bestelling van B&F

Met stims bedoel je die 1.3dma? Zitten toch niet veel nadelen aan als het goed gedoseerd is?

Ben benieuwd hoe die noxipro jou bevalt. Schijnt niet echt lekker te smaken, mja dat is ook van ondergeschikt belang natuurlijk.
Ik denk dat veel pre-workout boosters zonder stims het veelal moeten hebben van een placebo-effect en wellicht wat cafeïne. Dan kan je net zo goed een lekker kopje espresso van te voren nemen;)

Daarnet weer een training achter de rug en jawel hoor; maar liefst 2pr's te pakken:D

SQ
5 x 5 x 80 kg PR! laatste setje was wel erg zwaar, vooral conditioneel ging het de 5e rep bijna fout (last van ademhaling)
MP
5 x 5 x 42,5 gedeload naar 42,5 ipv 47,5 Ging erg makkelijk, maar voelde wel lekker! Merk gewoon dat ik sterker wordt, terwijl ik in de cut zit en dat voelt erg goed:)
DL
1 x 5 x 95 PR!! Weer een PR te pakken, ik DL nu evenveel als mijn lichaamsgewicht. Flinke pomp in me rug maar form was goed en mijn grip was ook nog te doen.

Heerlijke training, 2 pr's en nog energie over. Na het squatten moest ik wel even wat rust pakken en me benen waren flink aan het branden, maar daarna lekker door naar MP en als laatste DL.

Al met al weer een geslaagde training 5/5

Overigens vind ik het wel vreemd dat mijn DL zoveel aan het uitlopen is ten opzichte van mijn squat. Terwijl ik toch flinke benen heb. Ik dacht altijd dat SQ en DL enigszins gelijk aan elkaar moesten zijn qua gewicht?

Met stims bedoel je die 1.3dma? Zitten toch niet veel nadelen aan als het goed gedoseerd is?

Ben benieuwd hoe die noxipro jou bevalt. Schijnt niet echt lekker te smaken, mja dat is ook van ondergeschikt belang natuurlijk.
Ik denk dat veel pre-workout boosters zonder stims het veelal moeten hebben van een placebo-effect en wellicht wat cafeïne. Dan kan je net zo goed een lekker kopje espresso van te voren nemen;)

Ja die bedoel ik ja. En tja, nadelen zijn relatief :) voor mij is 't opgefokte gevoel en slecht slapen het niet waard in ieder geval.

Die bestelling met proefverpakking Noxipro ga ik straks ophalen maar wel volgende week pas gebruiken. Ben ook wel benieuwd maar is voor mij ook niet iets permanents.

Ik heb Body Octane (stimvrij) juist expres gekocht omdat ik naar een product zocht met Beta Alanine en Citrulline Malate erin, dat zijn geen placebomiddelen hoor. Maar het is geen stim natuurlijk dus hele grote veranderingen verwacht ik er niet van.

---------- Post toegevoegd Wed 13 Jun 2012 om 16:17 ----------

Daarnet weer een training achter de rug en jawel hoor; maar liefst 2pr's te pakken:D

SQ
5 x 5 x 80 kg PR! laatste setje was wel erg zwaar, vooral conditioneel ging het de 5e rep bijna fout (last van ademhaling)
MP
5 x 5 x 42,5 gedeload naar 42,5 ipv 47,5 Ging erg makkelijk, maar voelde wel lekker! Merk gewoon dat ik sterker wordt, terwijl ik in de cut zit en dat voelt erg goed:)
DL
1 x 5 x 95 PR!! Weer een PR te pakken, ik DL nu evenveel als mijn lichaamsgewicht. Flinke pomp in me rug maar form was goed en mijn grip was ook nog te doen.

Heerlijke training, 2 pr's en nog energie over. Na het squatten moest ik wel even wat rust pakken en me benen waren flink aan het branden, maar daarna lekker door naar MP en als laatste DL.

Al met al weer een geslaagde training 5/5

Overigens vind ik het wel vreemd dat mijn DL zoveel aan het uitlopen is ten opzichte van mijn squat. Terwijl ik toch flinke benen heb. Ik dacht altijd dat SQ en DL enigszins gelijk aan elkaar moesten zijn qua gewicht?

Lekkere training. Qua SQ/DL weet ik 't ook niet precies maar mijn hoogste gewichten waren voor SQ 82,5 en voor DL 93 (met nog wat ruimte voor meer) dus dat komt wel overeen. En daarbij doe ik SQ nog in de smith machine ook dus ik zou nog wel lager uitkomen als we een fatsoenlijk squatrek zouden hebben. Maar mijn benen waren ook niet bijzonder sterk meer denk ik.

Lekkere training. Qua SQ/DL weet ik 't ook niet precies maar mijn hoogste gewichten waren voor SQ 82,5 en voor DL 93 (met nog wat ruimte voor meer) dus dat komt wel overeen. En daarbij doe ik SQ nog in de smith machine ook dus ik zou nog wel lager uitkomen als we een fatsoenlijk squatrek zouden hebben. Maar mijn benen waren ook niet bijzonder sterk meer denk ik.

Thx man!

wat betreft squat in de smith. Dat is echt nauwelijks te vergelijken met een vrije squat hoor. Probeer maar eens 2/3 van je smith SQ gewicht te squatten in een normaal squatrack. Gaat je vies tegen vallen!

---------- Post toegevoegd Sat 16 Jun 2012 om 17:39 ----------

Net weer te keer gegaan met de gewichten. Ik heb nu precies 7 week erop zitten! Hopppaaa!

Het was een goede training, niet veel op aan te merken:

SQ
5 x 5 x 80 ging prima
BP
5 x 5 x 62,5 Ik had de eerste 3 setjes wat moeite met grip, omdat ik erg last had van zweethanden. Gelukkig had ik nog een paar handschoentjes liggen en dit hielp aanzienlijk. Maar ik ga binnenkort even wat magnesium poeder halen, want die handschoentjes vind ik toch een beetje p*ssy. Heb liever flink wat eelt op mijn handen aan het eind van de week!
BOR
5 x 5 x 55 ging goed, ik wissel nog steeds elke set af tussen overhandse grip en onderhandse grip. Bevalt prima.

Geen last van conditieproblemen en genoeg energie. 5/5

Gaat goed vooruit zie ik!

En ja ik zou graag willen squatten in een normaal squatrack :)

LOL! jij drukt 62.5 kg BP....met jouw gewicht......en je vindt handschoenen beetje p*ssy?

LOL! jij drukt 62.5 kg BP....met jouw gewicht......en je vindt handschoenen beetje p*ssy?

haha ik ben dan ook nog maar 7 weken bezig, terwijl ik in een cut zit. Als iemand 130kg is met een VP van 40% dan moet die gozer in een paar week 100kg kunnen drukken tijdens het cutten? Dat slaat natuurlijk nergens op. Lichaamsgewicht zegt echt weinig. VVM dat is al een stuk belangrijker.

En ja ik vind handschoenen gay.

Ik zou eigenlijk gisteren trainen, maar had dit weekend iets te veel gecheat; lees: bier, pizza etc.. (ik cheat 1x per 2 week)... en had dus het gevoel dat ik nog niet hersteld was van mijn training van zaterdag. Daarom zonet pas getraind. Voor het eerst een keer 's avonds en ik moet zeggen dat het mij goed beviel, zo wat later op de avond. Geen pre-workout booster nodig gehad want ik had net een flinke maaltijd met pasta en zalm gebikt en had genoeg energie voor mijn gevoel.

En mijn gevoel liet mij niet in de steek. Want ik heb weer 2 pr's te pakken (2,5kg meer dan de vorige keer, niet veel, maargoed het is weer een PR!)

SQ
5 x 5 x 82,5 PR! Was niet eens zo heel zwaar dit keer. Form was niet helemaal perfect though..
MP
5 x 5 x 45 Ging vrij makkelijk vergeleken met de vorige keer 5 x 5 x 45 (van voor mijn deload) hopelijk gaat het dit keer met 47,5kg wel goed en zonder fails...
DL
1 x 5 x 100 PR!! Erg last van grip-issues vanwege zweet en eelt, daarom toch de beruchte p*ssy handschoentjes weer aangetrokken en dit hielp wel. Dit keer kwam ik er echter niet onderuit om gebruik te maken van mixed-grip.

Op dit late tijdstip trainen is een uitzondering maar toch beviel het mij wel. Weer een lekkere training achter de rug. Donderdag weer een ijzersmijt sessie voor de boeg.

Cijfer voor deze training: 5/5

Laatst bewerkt:
Ik heb besloten om ipv 3x per week voor squat PR's te gaan, te kiezen voor
heavy (2,5 kg erbij)- light(50/70%)- heavy (2,5kg erbij) dagen wat betreft squatten. Dit om mijn benen wat meer rust te geven en ik vind mijn benen persoonlijk ook wat uit verhouding met (lees: relatief groter dan) de rest van mijn lichaam qua massa. Zometeen weer trainen (rond 20:00) en daarna uiteraard een logje... stay tuned!

En we zijn weer een stapje verder richting mijn doel:
2 pr's; een op BP en een op BoR. Vandaag een lichte squat dag.

training:

SQ
5 x 5 x 60 Zoals vermeld wordt de 2e training van de week een lichte training op zo'n 60% van de heavy training. Dit was dus erg makkelijk maar ook wel eens lekker om met minder moeite te liften.
BP
5 x 5 x 65 PR! Nu dus toch gehaald zonder faills! Het was wel zwaar maar de form was goed en mijn grip ook (dankzij liquid chalk, soort vloeibare magnesium)
BOR
5 x 5 x 57,5 PR! Was redelijk zwaar, zelfs een paar keer wat moeten cheaten in form (rug iets omhoog rukken bij het liften van de barbell, ipv alleen armen naar boven te "rowen")

Omdat ik wat energie over had (dankzij de lichte squat sessie) nog even wat dumbbell curls gedaan 3 x 8 x 14kg per arm. Merk namelijk toch dat mijn biceps wat achterlopen in verhouding met de rest van mijn lichaam.

Ik merk nu toch wel dat ik richting mijn max aan begin te lopen wat betreft de meeste oefeningen. Ik blijf wel stug doorgaan, maar eens zal ik vast lopen (ook na deloaden) omdat ik toch midden in een cut zit. Hoe dan ook word ik nog telkens wat sterker en zie ik in de spiegel dat de boel al ietsje strakker is. Helaas nog te veel vet dus ik ga binnenkort toch maar aan de cardio. Ook zal ik mijn cheat dagen wat meer proberen te vermijden.

Toch weer een lekkere training. Cijfer: 5/5

Lekker! Dat liquid chalk moet ik ook eens proberen voor m'n deadlifts. Heb je normaal problemen met grip bij BP dan?

ja ik heb veel last van zweethanden, tijdens BP glijden mijn handen dan heel zachtjes naar de buitenkanten, waardoor ik aan het eind van een setje verder met mijn handen uitelkaar eindig dan dat ik ben begonnen. ergo tijdens het liften wordt het steeds zwaarder vanwege de breder wordende grip;)

die liquid chalk werkt erg goed, geeft geen rotzooi en mag waarschijnlijk ook in elke commerciele gym als je niet thuis traint.

Na een weekje rust vanwege een tentamenweek, heb ik net weer getraind.
Niet verhoogd maar even dezelfde gewichten gepakt als de afgelopen keer, dit vanwege de rustweek. Ik heb verder ook besloten om 2x per week cardio er bij te pakken. Nu het voetbal seizoen over is en gezien ik een kantoorbaan heb, beweeg ik nauwelijks meer en merk ik zelfs dat ik niet of nauwelijks afval (ik eet dus te veel en/of beweeg te weinig)
Nou moet ik ook zeggen dat de afgelopen 2 week ik niet goed op mijn eten heb gelet en me ook een paar keer flink heb laten gaan... Maar hier moet de cardio dus wat tegengas in bieden en ik ga weer stricter eten!

Training ging verder prima:

SQ
5 x 5 x 82,5

MP
5 x 5 x 45

DL
1 x 5 x 95

Dankzij de vloeibare magnesium geen last meer van zweet en grip problemen.

Lekkere training, moest wel weer even inkomen dus iets langer aan de warming-up besteed dan normaal. MP en DL ging vrij easy, SQ ging me wat lastiger af.

Score: 4/5 Lekker wat energie en ik was net iets langer dan een uurtje bezig. Goede training!

Vandaag voor het eerst in lange tijd weer even een half uurtje buiten hardgelopen op nuchtere maag... 't viel me vrij zwaar, vooral vanwege de warmte! Uurtje na afloop wel ineens erg veel energie, lekker gevoel!

Goede gewichten al!! Succes.

Thx TBT!

Gisteren een kettlebell workout gedaan, met een 20kg kettlebell. Die bleek toch net iets te zwaar te wezen. Vandaag ook zieke spierpijn! Daarom vandaag een 16kg kettlebell aangeschaft. Ben benieuwd hoe dat zal gaan...

De komende tijd ga ik me wat meer focussen op vetverlies, want het cutten gaat me niet snel genoeg! Dus meer cardio en meer kettlebell trainingen. Wel blijf ik nog doorgaan met 5x5 maar op mindere intensiteit (dus niet elke training +2,5kg maar na elke week verhogen met 2,5kg oid...)

Ik gaat gij volgen!

---------- Post toegevoegd Sat 7 Jul 2012 om 11:12 ----------

haha ik ben dan ook nog maar 7 weken bezig, terwijl ik in een cut zit. Als iemand 130kg is met een VP van 40% dan moet die gozer in een paar week 100kg kunnen drukken tijdens het cutten? Dat slaat natuurlijk nergens op. Lichaamsgewicht zegt echt weinig. VVM dat is al een stuk belangrijker.

En ja ik vind handschoenen gay.

Dit idd! :cool:

Ik gaat gij volgen!

---------- Post toegevoegd Sat 7 Jul 2012 om 11:12 ----------

Dit idd! :cool:

Bedankt ophethof!

Vanavond staat er weer een training op het programma. Heb echter een zwaar weekend achter de rug van drank en slecht eten (helaas mijn valkuil)
dus ik ga hem niet te al te heavy pakken vanavond.

Ik zat te denken aan
SQ 5 x 80
BP 5 x 60
BoR 5 x 50

En vanaf hier weer +2,5kg per week. Laatste tijd toch een beetje gestagneerd wat betreft de gewichten en door tentamens en feestjes eigenlijk bagger getrained en gegeten (slecht excuus I know)
ben zelfs wat aangekomen qua vet, dus de cut gaat zwaar k*t!

Mijn lichtere kettlebell (16kg) is wel binnen gekomen vrijdag, dus morgen ga ik een kettlebell workout pakken en wellicht nog even wat hardlopen als het lekker weer is buiten.

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven