Fitness Seller

gesloten

• Topic Starter Topic Starter
vanmiddag weer lekker getraind, zometeen aan de kipfilet met broccoli en rijst, maar eerst ff snel mijn training tikken;

SQ
5 x 5 x 70 kg Zit nog veel meer in qua KG
MP
5 x 5 x 45 MP is nu echt zwaar aan het worden, laatste setje bijna een fail. Ik betwijfel of ik de volgende keer 5 x 5 x 47,5 ga halen. Anders deloaden!
DL
3 x 5 x 85 begin problemen met grip te krijgen, wil echter nog niet aan mixed-grip beginnen totdat het niet anders meer kan. Ben beetje bang geworden voor mixedgrip door die bicep tears filmpjes

Deadlift hoort volgens het schema maar 1x5, ik doe hem echter 3x5 totdat mij dat niet meer lukt. Dan stap ik over naar 1x5 DL. Vind deadlift gewoon een te fijne oefening, en wie wil nou niet een brede rug? ;)

---------- Post toegevoegd Mon 4 Jun 2012 om 15:17 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=OCxy7hpqSnQ

Dit bedoel ik met mijn comment over bicep tear bij mixed grip!
Nou gebruikte deze gozer wel een belachelijke bar, maar dan nog... scary man!

Je kunt ook een Stif Legged Deadlift doen op het eind i.p.v. 3x5. Pak je meteen nog wat extra hamstrings mee.

Waarom zou je door mixed grip bicep tears krijgen? Heb je dat gezien op filmpjes? Edit: laat maar, net gepost :)
Ik wil ook beginnen aan mixed grip namelijk.. had met 93kg deadlift ook erg problemen met m'n grip de vorige keer.

Waarom zou je door mixed grip bicep tears krijgen? Heb je dat gezien op filmpjes? Edit: laat maar, net gepost :)
Ik wil ook beginnen aan mixed grip namelijk.. had met 93kg deadlift ook erg problemen met m'n grip de vorige keer.

Misschien binnenkort wat van die grippers aanschaffen om grip te trainen?

Welke grippers heb je Anthem? wil ze zelf ook hebben namelijk.

En hoe bevalt je rustweek?

---------- Post toegevoegd Mon 4 Jun 2012 om 15:35 ----------

Je kunt ook een Stif Legged Deadlift doen op het eind i.p.v. 3x5. Pak je meteen nog wat extra hamstrings mee.

Opzich geen slecht idee, maar met SL squat je ook al voordat je deadlift, dus mijn benen pak ik wel genoeg aan denk ik.

MP gaat het traagste omhoog, ik zit nu aan 52.5 maar de 55 is haalbaar, de 60 is een doel voor eind juli maar vrees ervoor

MP gaat het traagste omhoog, ik zit nu aan 52.5 maar de 55 is haalbaar, de 60 is een doel voor eind juli maar vrees ervoor

Ja klopt, MP is zwaar en gaat relatief traag omhoog maar wat een heerlijke oefening! Het heeft iets prehistorisch krachtigs ofzo die press!

Welke grippers heb je Anthem? wil ze zelf ook hebben namelijk.

En hoe bevalt je rustweek?

Ik zal thuis eens kijken of er een merkje op staat, heb ze ooit gehad van iemand die ze niet meer gebruikte.

En de rustweek is zwaar k*t. Ik wil gewoon lekker trainen. Maar heb last van de aanhechting van m'n linkerbiceps en ik moet 't echt even wat rust gunnen.

Mhaw een rustweek is wel verstandig in zo'n situatie hoor en niet alleen goed voor herstel van blessures, je kan zelfs spier gainen in zo'n week zonder te trainen!

Maar was je overtraind, of gewoon een blessure bij de biceps?
Heb je zelf ook een logje Anthem, dan kom ik eens rondsnuffelen!;)

Jep, mijn log is te vinden op http://forum.dutchbodybuilding.com/f81/leangains-door-newbie-307036/

En ja ik hoop dat 't wat helpt, tot nu toe (sinds donderdag niet gesport) voel ik 't nog steeds wel helaas. Maar ik ga overmorgen ook nog langs een fysio, meteen even vragen.

Op die knijpers staat geen merknaam helaas, zijn ook hele oude dingen, nog van m'n opa geweest.

Heb een potje HARD aangeschaft van B&F als preworkout. Dat beviel erg goed, niet misselijk, lekker wat energie en ook na de training nog geen last gehad van een crash.

Zojuist dus weer getraind; Ik had veel energie, goed gegeten en had het idee dat ik zou gaan knallen. Dat was maar gedeeltelijk waar. Ik had helaas toch mijn eerste fail te pakken. Het squatten ging goed maar op de BP 3e set en 4e rep failde ik hard, kreeg hem gewoon niet meer naar boven hoe hard ik ook probeerde. Had na dat setje ook last van slapende handen (veel tintelingen) erg raar!.. Setjes daarop daarom maar 5kg minder gedaan en dat ging makkelijk. Dat wordt dus deloaden?

[Link niet meer beschikbaar]

Training:

SQ
5 x 5 x 75 (ging prima)
BP
5 x 5 x 65 (fail op 3e set, laatste 2 setjes 5 x 60 kg)
BOR
5 x 5 x 55 (ging goed, betere form. Verder wissel ik elke set af tussen overhandse grip en onderhandse grip. Dat bevalt me wel!)

Volgende training op de bench dus deloaden? Of het zelfde gewicht nog een keer proberen. Wat raden jullie mij aan? Indien deloaden, met hoeveel gewicht/percentage?

Vanmiddag rond 1 uur getraind:

Besloten om niet te squatten want ik had nog erg veel last van mijn beenspieren (combinatie van squatten en daarna voetbaltraining), dus mijn benen wat rust gegund. Ook gezien het feit dat ik morgen een voetbaltournooi heb leek mij dit geen slecht plan.

MP
5 x 5 x 47,5 Zoals al verwacht heb ik gefaalt op MP, op de 5e set en de 3e rep was ik leeg en toch helaas een fail. Ik baalde flink want anders had ik een leuke PR te pakken. Maar gezien het falen op BP en op MP moet ik toch gaan deloaden volgende week.
DL
3 x 5 x 90 Ging opzich nog redelijk easy, maar 3 x 5 is me toch iets te veel van het goede (als je ook nog warming-up mee telt) dus vanaf de volgende DL sessie toch maar overstappen op 1 x 5 (zoals het schema bedoeld is) anders ga ik dit niet lang volhouden. Overigens nog steeds een overhandse grip, ik ga dit zolang mogelijk blijven doen.

Daarnaast nog wat bicep isolatie werk gedaan.

3/5 geen 4/5 omdat ik niet kon squatten en gefaalt heb op MP
de motivatie en energie was er wel!

Tintelende handen kan ook wel komen door stims. Geranamine wat in Hard zit is ook een stimulant en staat ook op de dopinglijst. Werkt enigszins hetzelfde als speed en xtc en dergelijke. Dus misschien geen slapende handen.

Tintelende handen kan ook wel komen door stims. Geranamine wat in Hard zit is ook een stimulant en staat ook op de dopinglijst. Werkt enigszins hetzelfde als speed en xtc en dergelijke. Dus misschien geen slapende handen.

Ja dat moet dan wel de HARD zijn geweest. Het was op zich niet heel storend, maar wel een maffe sensatie!

Bench nog een keer proberen, als dat niet lukt deloaden als het wel lukt verhogen

Bench nog een keer proberen, als dat niet lukt deloaden als het wel lukt verhogen

Ok thx jonggeleerd, hetzelfde geldt dan voor MP neem ik aan? SQ, BOR en DL wel gewoon verhogen totdat ik fail?

En als het wederom niet lukt en moet deloaden, met hoeveel kg zou ik dat dan het beste kunnen doen?

Ik zou 5/10 kg deladen ligteraan wat je zelf denkt wat goed is. Het moet niet te licht worden. Als je form super slecht word, deadlift/squat/bor heb je dat het snelst lijkt ke, dan zou ik ook deloaden.

Maar niet te snelmwillen. Deloaden , gewoon bij 2xf op een gewicht deloaden. Van doorpuahen krijg je pr's!

Erg lekker getraind net! Ik heb besloten om te deloaden en elke oefening (behalve SQ) met 5KG te verlagen.
Alles ging dus wat makkelijker dan normaal, maar het voelde allemaal erg goed en solide aan. Geen last van energie te kort, goede pump en goede form (voor mijn gevoel dan)
Binnenkort eens wat filmpjes posten om mijn form te checken.

SQ
5 x 5 x 75 (ging lekker, ik pak de bar nu iets breder vast dan normaal en op een of andere manier voelt dat toch beter)
BP
5 x 5 x 60 (1e setje voelde vrij zwaar, maar de setjes daarop was het alsof ik ze zonder moeite omhoog kon drukken, alsof de bar de lucht in zweefde. Nog niet eerder gehad, maar het was een heerlijk gevoel kan ik je vertellen!)
BOR
5 x 5 x 50 (ging prima, qua form voer ik hem nu uit met een iets minder horizontale rug, dat bevalt me wat beter. Ik denk een hoek van zo'n 110graden, als horizontaal gebogen 90graden is.)

Al met al een top training! Goede motivatie en lekker geknalt! 5/5
Heb nu alweer zin in de volgende keer:)

Klinkt goed! Merk ook wel eens dat m'n uitvoering behoorlijk vooruit gaat als ik nét wat minder pak.
Was dit met 'Hard' ?

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven