Fitness Seller

Gewicht stijgt niet, maar vp wel?

Bezoekers in dit topic

Voeding aangepast. Iets lager in kh en vet, hoger in eiwit.
Graag jullie mening :)
 

Bijlagen

  • Voedingsschema. 2012 December (Cleanbulk+Whey)2.xls
    327,5 KB · Weergaven: 113
gewoon 100kcal meer eten en misschien wat variatie in schema
 
Zit er 100kcal boven in vergelijking met de vorige ;)
Heb nu ook shakes weer ingevoerd en brinta ook, dus we zullen zien
 
Met kracht maak ik zeker progressie. Laatste 2 maanden deadlift van 8x60 naar 8x80/90. Ligt eraan wat voor dag ik heb
Zolang je progressie maakt is er niet veel aan de hand. Ga cutten als je vindt dat je te dik wordt. Gewicht is van meerdere factoren afhankelijk. De belangrijkste waarden zijn de milimeters op je huidplooimeter en de progressie die je hebt in de gym. Af en toe in de spiegel kijken is ook verstandig. :)
 
Zolang je progressie maakt is er niet veel aan de hand. Ga cutten als je vindt dat je te dik wordt. Gewicht is van meerdere factoren afhankelijk. De belangrijkste waarden zijn de milimeters op je huidplooimeter en de progressie die je hebt in de gym. Af en toe in de spiegel kijken is ook verstandig. :)

Klopt, Ik vond/vind het gewoon tegenstrijdig dat het vp oploopt en het gewicht hetzelfde bleef. Even spelen met de macro's dan maar.
Zou het trouwens ook aan de micro's kunnen liggen?
 
ik denk dat het gewoon foute meting is
 
Klopt, Ik vond/vind het gewoon tegenstrijdig dat het vp oploopt en het gewicht hetzelfde bleef. Even spelen met de macro's dan maar.
Zou het trouwens ook aan de micro's kunnen liggen?
Je kunt niet zeggen waar het aan ligt. Misschien zat er wel een grote drol klem voor het wegen. Het zijn vaak van die "onverklaarbare" dingen. Progressie is nooit exact rechtlijnig.
Als je twijfelt over je micro's zal je dit moeten controlleren. Als je deze op orde hebt, doe je er altijd je voordeel mee.

Verder gewoon lekker focussen op de progressie in de gym en niet teveel naar de weegschaal kijken. :)
 
eerder vetpercentage, en misschien gewicht ook omdat de ene dag meer water vasthoudt/maaginhoud dan de andere etc etc

vp niet opgemeten, maar spiegel zegt meestal genoeg ;)
Ik ga me denk ik over een weekje of misschien 2 nog maar eens wegen

---------- Post toegevoegd Sun 23 Dec 2012 om 11:48 ----------

Je kunt niet zeggen waar het aan ligt. Misschien zat er wel een grote drol klem voor het wegen. Het zijn vaak van die "onverklaarbare" dingen. Progressie is nooit exact rechtlijnig.
Als je twijfelt over je micro's zal je dit moeten controlleren. Als je deze op orde hebt, doe je er altijd je voordeel mee.

Verder gewoon lekker focussen op de progressie in de gym en niet teveel naar de weegschaal kijken. :)

Vraag me altijd af of micro's echt zoveel invloed hebben op je gains. Ik eet geen fruit, maar verder wel clean voedsel. Ik snap idd dat het niet rechtlijnig is, maar ik dacht misschien is er toch wel wat mis. Je weet het nooit
 
Vraag me altijd af of micro's echt zoveel invloed hebben op je gains. Ik eet geen fruit, maar verder wel clean voedsel. Ik snap idd dat het niet rechtlijnig is, maar ik dacht misschien is er toch wel wat mis. Je weet het nooit
Het is een goede vraag, maar ik denk dat het heel moeilijk te beantwoorden is, zeker zolang je niet weet wat je daadwerkelijk binnen krijgt met je voeding. Ik denk wel dat je "micro's" invloed hebben. Zeker ook met betrekking tot herstel, energie en algehele gezondheid.

Ik denk niet dat er per se wat mis is. Zoals gezegd, je maakt gains, dan kun je er vanuit gaan dat je ook groeit. Houd de gains gewoon goed in de gaten. Als je niet meer vooruit gaat, eet dan wat meer of herzie je trainingsprogramma.
 
Het is een goede vraag, maar ik denk dat het heel moeilijk te beantwoorden is, zeker zolang je niet weet wat je daadwerkelijk binnen krijgt met je voeding. Ik denk wel dat je "micro's" invloed hebben. Zeker ook met betrekking tot herstel, energie en algehele gezondheid.

Ik denk niet dat er per se wat mis is. Zoals gezegd, je maakt gains, dan kun je er vanuit gaan dat je ook groeit. Houd de gains gewoon goed in de gaten. Als je niet meer vooruit gaat, eet dan wat meer of herzie je trainingsprogramma.

Dan maar het volgende afwachten, hartstikke bedankt voor je hulp :)
 
Hier heb ik nou wat aan, thanks. Enige aavulling qua vetten? of zitten die goed?

- hearing what you wanna hear?
172 gram eiwit (voedschema 1) -> 217 gram eiwit (voedschema 2) bij 73 kg. lijkt me duidelijk wat hier niet goed zit toch??

- ik lees een post van je waarin je vraagt naar de micro's, maar je eet geen fruit? (ik wil niet zeggen dat het een must is, maar lijkt me wel redelijk normaal, stukje fruit in het schema enzo).

- wbt die schema's, is het meer een consensus om van fb in't begin naar split later te gaan. Maar ik kan me niet herinneren er ooit een onderzoek over te hebben gezien dus lijkt me allemaal aannames en wandelgangen-knowhow. Al doe ik het trouwens zelf wel op deze manier.

hoop dat je hier wat aan hebt.
 
- hearing what you wanna hear?
172 gram eiwit (voedschema 1) -> 217 gram eiwit (voedschema 2) bij 73 kg. lijkt me duidelijk wat hier niet goed zit toch??

- ik lees een post van je waarin je vraagt naar de micro's, maar je eet geen fruit? (ik wil niet zeggen dat het een must is, maar lijkt me wel redelijk normaal, stukje fruit in het schema enzo).

- wbt die schema's, is het meer een consensus om van fb in't begin naar split later te gaan. Maar ik kan me niet herinneren er ooit een onderzoek over te hebben gezien dus lijkt me allemaal aannames en wandelgangen-knowhow. Al doe ik het trouwens zelf wel op deze manier.

hoop dat je hier wat aan hebt.

Ja i know slecht geen fruit eten, maar ik kan me er niet echt toe zetten... Toch lijkt me niet dat 1 stuk fruit het knelpunt zal wezen
Dan nog, spelen met je macro's toch? Zit nu lager in vetten en vang dit op met eiwit.
3e keer: FB heb ik al gedaan ;)
 
vocht kan een heel grote verschil maken.bv als je veel carbs hebt gegeten etc.
en als je ineens bent verminderd met cardio en of geen cardio doet.natuurlijk ga e bijkomen je zit in een (bulk) je zal sowieso verdikken.je mag het ''cleanbulk) noemen .maar als je meer eet dan je nodig hebt zal je vp omhoog gaan.
ga gwn op onderhoud eten en geen cardio en je kt schema zo houden.en doorzetten en geduld.
6maanden trainen is niet veel.
 
vocht kan een heel grote verschil maken.bv als je veel carbs hebt gegeten etc.
en als je ineens bent verminderd met cardio en of geen cardio doet.natuurlijk ga e bijkomen je zit in een (bulk) je zal sowieso verdikken.je mag het ''cleanbulk) noemen .maar als je meer eet dan je nodig hebt zal je vp omhoog gaan.
ga gwn op onderhoud eten en geen cardio en je kt schema zo houden.en doorzetten en geduld.
6maanden trainen is niet veel.
Waarom OP onderhoud en GEEN cardio? Gewoon een richting kiezen: cutten of bulken (zeker als beginner). (Lichte) cardio in de bulk heeft juist voordelen. Het voornaamste is dat je je lichaam niet afleert vet te verbranden in een kcal surplus omgeving wat in de cut voordelen kan opleveren. Daarnaast kan het goed zijn voor het herstel en je cardiovasculairiteit (als ik dat zo kan typen). Ik zou ook zeker geen overkill aan cardio doen, daar ben ik het zeker mee eens. 2/3 keer per week 20/30 min.
 
miss zit je al op je naturel max? :trollface:
 
vocht kan een heel grote verschil maken.bv als je veel carbs hebt gegeten etc.
en als je ineens bent verminderd met cardio en of geen cardio doet.natuurlijk ga e bijkomen je zit in een (bulk) je zal sowieso verdikken.je mag het ''cleanbulk) noemen .maar als je meer eet dan je nodig hebt zal je vp omhoog gaan.
ga gwn op onderhoud eten en geen cardio en je kt schema zo houden.en doorzetten en geduld.
6maanden trainen is niet veel.

Dit klopt totaal niet wat je zegt. Al ga ik op onderhoud eten kom ik niks aan. Ik zit in een cleanbulk omdat ik niet wil dat mijn vp uit de hand gaat lopen. Al ga ik dirty bulken (maccie D etc) gaat dit veel sneller
Bovendien train ik geen 6 maanden, maar heb ik 6 maanden fullbody gedaan.
Ik train 1 jaar

---------- Post toegevoegd Tue 25 Dec 2012 om 14:17 ----------

miss zit je al op je naturel max? :trollface:

AAS it is my friend:trollface:
 
wrm zou je bulken en cardio doen?eet minder.cardio is om je kcal inname te verbranden.
en 1jaar trainen is ook niet lang hoor.je moet jaren hard trainen en juist eten.
 
Back
Naar boven