AndroidHealthClinic

Gewichten in log, met of zonder bar meegerekend?

Peiling Peiling Gewichten rekenen met of zonder stang?

• Met

Stemmen: 25 96,2%
  • Zonder

Stemmen: 1 3,8%

• Totaal stemmers
    26

Da Noize

Cool Novice
Waardering
0
Hoi DBB'ers,

Ik ben wat verward over of je in je log en stats enzo nou de barbell stang (20kg dacht ik?) moet meerekenen.
Ik kan nu met benchpress de 75kg een paar keer omhoog krijgen, maar zonder de stang gerekend is het maar 55kg, scheelt nogal...

Dus wat is de gewoonte hier op dit forum?

Met barbell, gewicht is gewicht.

• Topic Starter Topic Starter
Hmm lijkt mij vrij duidelijk :D

Mijn verwarring is compleet weg, dus voor mijn part mag dit topic weg of gesloten worden

Ik zet telkens gewoon een + na het gewicht van mijn trainingen, aangezien ik niet weet hoeveel die stangen wegen en er nog nooit tot aan de weegschaal mee ben geweest :shut:

Ik zet telkens gewoon een + na het gewicht van mijn trainingen, aangezien ik niet weet hoeveel die stangen wegen en er nog nooit tot aan de weegschaal mee ben geweest :shut:

Moet je dan eens doen hé;)

In mijn gym had ik ook geen idee hoeveel 1 bar was, de ene zei x en de andere zei y. Toen maar een weegschaal meegenomen:D

Die olympische bar weegt toch 20 kilo?

Met ofc

Verwarrend die shit:). Als ik die bar wil wegen moet ik de hele zaal doorlopen naar de balie... Ze hebben de weegschaal naar de balie verplaatst?!

Ja, maar niet iedere gym (zoals de mijne:rolleyes:) heeft een Olympische bar staan. Bij ons hebben we 2 x een bar van 7kg en 1x een bar van 11kg staan. Dan nog een smith met een bar van 16kg.
Maak dat je daar wegkomt . Hoe kan je nou ooit serieus deadliften of squatten met een barbell van plastiek .

Hahah zie het al helemaal voor me, zo'n pvc buis :D

Kan je niet vragen of ze er 1 aanschaffen?

Beetje jammer dan. Inderdaad zoeken naar een andere gym :D.

• Topic Starter Topic Starter
Haha 1 persoon rekent zonder, de anderen allemaal met
En idd niet echt handig dat sommige gym's barbells met ander gewicht gebruiken (een barbell van 7kg, gaat dat niet knakken? :D)

Terug
Naar boven