AndroidHealthClinic

Gewoon loggen

Prima training man!

goeie training, je hoeft niet altijd op max gewicht te zitten... flink volume pakken op zo'n manier wordt je ook sterker van

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.826
epic serieuze reactie op dit tijdstip

My thoughts exactly

ja, het kostte ook nogal wat moeite :o

hahah ik heb het ook wel eens hoor cor, dat ik na het zuipen nog even een reactie wil achterlaten. Meestal lukt het inloggen alleen niet meer ;) dus dan geef ik het op

Vanochtend weer @ PHD heerlijk buiten in het zonnetje. Er was helemaal nietmand

Log RE (push jerk)
5*70
5*80
5*90
3*100 dit is denk ik een evenaring van het pr
6*90
7*80

CGBP paused geen houders voor de stang, dus moest de stang iedere keer cleanen en daarna op het bankje gaan liggen.
10*60
10*60
10*60
10*60

Sledgehammer
50 hits

Bewust niet meer assistance gedaan. Niet te gek gelijk weer. Wel heel tevreden met log

Damn lekker vroeg trainen op de zondag.

• #1.828
Training vandaag... Weer een zeurverhaal... eigenlijk al heel lang last van mijn knieen. Een tijd terug bij het sport medisch adviescentrum de diagnose springersknie gehad. Daarbij hebben ze ook een mri en echo gemaakt waaruit bleek dat er geen kraakbeenletstel was.
De behandeling bestond uit een patellabandje dat de trekkrachten op de knieschijf binnen de perken houdt. Volgens de arts zou ik het probleem daarmee beheersbaar kunnen houden, pijnvrij is weer wat anders. Nu sinds een tijdje steeds meer last. Vandaag gind het deadlift weer niet meer, squaten maar niet eens aan begonnen. De pees onder de rechterknie is opgezwollen, er zit iets vocht in en de knie doet al pijn bij het minste of geringste.

Afspraak bij het sport medisch adviescentrum is weer gemaakt, maar ze kunnen pas op 27 mei.

dat is minder man !! je gaat nog steeds erg lekker zo te lezen en dan zit je niet op blessures te wachten ! Ik hoop dat er een goede oplossing komt / dat je weer snel hersteld !

klote man!

en sma duurt idd altijd verschrikkelijk lang voordat je er eens terecht kan

Heb je al lange tijd pijn? Misschien te lang doorgegaan zonder een serieuze pauze in te lassen? Heb het zelf ook gehad.

• #1.832
Heb je al lange tijd pijn? Misschien te lang doorgegaan zonder een serieuze pauze in te lassen? Heb het zelf ook gehad.

Ja hier zit wel wat in... inderdaad wel iets te lang doorgegaan misschien. Maar moet ook heel eerlijk zeggen dat ik nooit heb kunnen squaten of deadliften zonder iets van gevoeligheid in de knieen. In de bioscoop zitten zonder pauze, of meer dan 2 uur in de auto zonder de benen te strekken is al jaren not done ;) Maar dat klinkt misschien wel herkenbaar?

Nu was het alleen echt niet meer te harden...

Met het googelen kwam ik ook reacties van je tegen. Hoe ben jij er van af gekomen? Van de behandelingsplannen werd ik niet vrolijk man!

dat is minder man !! je gaat nog steeds erg lekker zo te lezen en dan zit je niet op blessures te wachten ! Ik hoop dat er een goede oplossing komt / dat je weer snel hersteld !

Ja we wachten het af man!

klote man!

en sma duurt idd altijd verschrikkelijk lang voordat je er eens terecht kan

Ja echt drama, maar wat dan maar naar de huisarts, of een dergelijke knurft.

Damn bro je toch niet de kant op als mijn afgelopen half jaar hoop ik.
Kan het misschien niet iets te maken hebben met het altijd trainen met wraps bij de squat? Ik had altijd pijn aan de kniebanden toen ik met wraps deed squatten. Het afgelopen jaar nergens meer last van nu ik zonder squat. Pezen en banden kunnen ook getraind worden.

• #1.834
Damn bro je toch niet de kant op als mijn afgelopen half jaar hoop ik.
Kan het misschien niet iets te maken hebben met het altijd trainen met wraps bij de squat? Ik had altijd pijn aan de kniebanden toen ik met wraps deed squatten. Het afgelopen jaar nergens meer last van nu ik zonder squat. Pezen en banden kunnen ook getraind worden.

Wel een goede suggestie, maar in de tijd dat ik de eerste keer bij het SMA belande gebruikte ik nog geen wraps, zelfs geen belt ;) Tis een typische loopblessure die ik waarschijnlijk opgedaan heb in het voetbaltijdperk. Het is echter met het trainen altijd beheersbaar gebleven. Wel altijd gevoelig, maar nooit echt pijnlijk. Nu voelt het echt aan als een ontsteking van de pees onder de patella. Daar voel ik ook de verdikking. Lopen is gevoelig, traplopen is zelfs pijnlijk.

Laatst bewerkt:
Het is voor mij alweer een tijdje terug. Kwam doordat ik op een gegeven moment 3x pw ging squaten. Daarbij veel volume op pushpresses ging doen. Het werd steeds erger en op het laatst kon ik niet pijnloos uit een auto stappen en moest me er zelfs uit hijsen.

Ik heb pushpressen er toen maanden uitgegooid. Volgens mij ook maanden niet meer gesquat. Denk in totaal 4 a 5 maanden. Heb het ook steeds ingesmeerd met een spulletje (kom even niet op de naam), gebruikte Gijs ook. Of dat werkte weet ik ook niet precies.
Ik denk dat goed rekken van je quads en hamstrings ook een must is. Door veel squaten word het erg aangetrokken wat misschien ook dat als gevolg kan hebben.
Ik doe nu 1x in de 2 weken zware pushpresses en 1x in de week squaten.

Ik hoop dat je wat met de info kan.

• #1.836
Het is voor mij alweer een tijdje terug. Kwam doordat ik op een gegeven moment 3x pw ging squaten. Daarbij veel volume op pushpresses ging doen. Het werd steeds erger en op het laatst kon ik niet pijnloos uit een auto stappen en moest me er zelfs uit hijsen.

Ik heb pushpressen er toen maanden uitgegooid. Volgens mij ook maanden niet meer gesquat. Denk in totaal 4 a 5 maanden. Heb het ook steeds ingesmeerd met een spulletje (kom even niet op de naam), gebruikte Gijs ook. Of dat werkte weet ik ook niet precies.
Ik denk dat goed rekken van je quads en hamstrings ook een must is. Door veel squaten word het erg aangetrokken wat misschien ook dat als gevolg kan hebben.
Ik doe nu 1x in de 2 weken zware pushpresses en 1x in de week squaten.

Ik hoop dat je wat met de info kan.

Zeker weten man, Bedankt. Ik denk dat er voor mij ook niets anders opzit. Zo squaten lukt simpelweg niet, veel keus heb ik dus niet. Vreemde is ook dat het normaal gesproken alleen pijn doet bij diep bukken (squaten) en soms gevoelig is met deadliften. Bij Yoke, farmers e.d. heb ik nooit last.

Heb je geen tantum gebruikt?

Laatst bewerkt:
  • #1.837
Vandaag RE Shoulderpress + assistance

Dumbbell Shoulderpress RE
18*30
15*30
14*30
11*30
Bam, en toen zat ik al helemaal vol ;)

French press
8*35
8*35
8*35
8*35

Upright Rows
8*60
8*60
8*60
8*60

Lat pulley
8*80
8*80
8*80
8*80

Cable Row
8*90
8*90
8*90
8*90

Tricep pushdown superset met Dumbbell curl
10*40----------10*20
10*40----------10*20
10*40----------10*20

Nice train

• #1.838
Vandaag stond op het programma: Deadlifts, Yoke en Wheelflips

Conclusie: het gaat niet meer met de knie.

Hardere conclusie: 27 mei pas een afspraak met de dokter. Tot dan niks forceren. Dus alleen maar UB trainen. Als het gaat LB pompen.

Damn sterkte man!

Terug
Naar boven