MuscleMeat

Goede gym in Leuven?

hier de uitleg over die krachtzaal.. Succes met daar binnen te graken, ik werd met een "mja als fitnesszaal niet goed genoeg is moet je maar elders gaan" wandelen gestuurd..

Het gebruik van de powerzaal is enkel voorbehouden voor atleten die specifiek, competitiegericht trainen
Doe je geen competitie krachtsport of topsport? Jammer :p
De sporters die daar trainen (veel topsporters) hebben geen nut aan pipo's die trainen voor uiterlijk. Daar wordt het alleen maar drukker van waar hun prestaties misschien onder gaan lijden. Bovendien hebben echte krachtsporters (gewichtheffers, powerlifters) geen keus, in de fitness is immers het benodigde materiaal niet.

Vandaag in the HOP gaan trainen, vette harcore gym; ga daarheen ;)

• Topic Starter Topic Starter
Doe je geen competitie krachtsport of topsport? Jammer :p
De sporters die daar trainen (veel topsporters) hebben geen nut aan pipo's die trainen voor uiterlijk. Daar wordt het alleen maar drukker van waar hun prestaties misschien onder gaan lijden. Bovendien hebben echte krachtsporters (gewichtheffers, powerlifters) geen keus, in de fitness is immers het benodigde materiaal niet.

Vandaag in the HOP gaan trainen, vette harcore gym; ga daarheen ;)
Dat is echt zooooo typisch belgisch hé, "dit is voorbehouden voor mensen die competitie doen", wat gaan mensen dan doen die beginners zijn maar het wel willen leren? hoe dom...

En the hop, vind ik niets over op internet, heb je wat meer info?

Daar staan al links naar in dit topic.:)

Dat is echt zooooo typisch belgisch hé, "dit is voorbehouden voor mensen die competitie doen", wat gaan mensen dan doen die beginners zijn maar het wel willen leren? hoe dom...

En the hop, vind ik niets over op internet, heb je wat meer info?

Dude, je bent zelf een belg, deal with it of ga ergens anders wonen he.

Is trouwens niets dom aan. Die zaal is voor atleten die al voor dat ze op kot gingen afhankelijk waren aan krachtsport voor hun resultaten. Er is niet eens genoeg materiaal of ruimte om eender wie binnen te laten. Denk dat je met 10 mensen max er kunt trainen.
Bovendien lopen daar geen instructeurs rond ( ook geen plaats voor) dus een beginner heeft er niets te zoeken. Dan kan die evengoed gaan aankloten in die fitness.

Mag jij in de powerzaal?

• Topic Starter Topic Starter
Dude, je bent zelf een belg, deal with it of ga ergens anders wonen he.

Is trouwens niets dom aan. Die zaal is voor atleten die al voor dat ze op kot gingen afhankelijk waren aan krachtsport voor hun resultaten. Er is niet eens genoeg materiaal of ruimte om eender wie binnen te laten. Denk dat je met 10 mensen max er kunt trainen.
Bovendien lopen daar geen instructeurs rond ( ook geen plaats voor) dus een beginner heeft er niets te zoeken. Dan kan die evengoed gaan aankloten in die fitness.

Ik bedoel er maar mee dat er in belgie geen goede ondersteuning is voor sporters tenzij je voetballer, tenniser of wielrenner bent. In héél leuven 1 gym waar je deftig kan trainen en daar moet je dan nog "pro" zijn om binnen te mogen?

De gyms die ik in leuven al heb gezien zijn gewoon dikke bullshit en als er dan mensen daar gaan trainen zullen ze nooit de stap maken naar "hardcore"trainen, want me dumbbells tot 25 kilo en enkel een smith en amper gewichten om daar aan te hangen maak je die stap niet, al zou je dat wel willen. We zitten altijd te klagen dat onze sport te weinig aandacht krijgt maar maatregelen als deze werken dat toch alleen maar in de hand?
Als ik wil trainen om in de TOEKOMST aan wedstrijden mee te doen zou ik niet welkom zijn dus... en dat vind ik gewoon heel erg dom klinken als je een sport wilt promoten...

Ik zou dan soort systeem uitwerken dat "topsporters" op bepaalde uren binnemogen en op andere uren "het plebs" ook, mits ze weten wat ze doen en indien het teveel succes zou hebben gereserveerd hebben. Niks mis met zo'n regeling toch?

Maar goed, zal in house of pain gaan trainen dan alsk op kot ga :). Ziet er zeer vet uit en heb het eventuele prijsverschil er wel voorover om in zo'n plek te kunnen trainen.

hardcore gym in Leuven vind je niet (meer).

Ik trainde vroeger in Lier in time release, was vette hardcore gym. Dan studere in Leuven en dan is het wel effe aanpasse, toch... train in Life style fitness daar.

Voordelen:
beneden is de powerhonk, beetje afgesneden van de fitness-toestanden
dumbbells tot 44kg
Barbells (olympische stangen ed) genoeg met plenty of schijven
squat reck
...
genoeg toestellen
je kan er ook gratis naar de zonnebank, zwemmen en sauna, (voodeel dat het in principe een healthcenter is :d)

nadeel:
onderhoud, soms duurt het pokkelang dat iets deftig gemaakt wordt, maar al bij al ziet het er toch nog goed uit
toestellen zijn van teca gym , vind ik persoonlijk ni te beste, maar soit, het kan erdoor

ben ook eens op sportkot (fitnesszaal) geweest, ben na half uurtje naar huis gegaan, was een lachtertje....

Zat dit jaar niet op kot dus heb er niet achter gehoord maar:
Ben ik ervaren krachtsporter? Ja
Doe ik competitie krachtsport? Ja
Haal ik die criteria? Ja
Dus ik zie niet in waarom niet.

Maar goed, ik ga sowieso toch naar de hop gaan. Powerzaal enkel als ik te weinig tijd heb ofzo.

Ik bedoel er maar mee dat er in belgie geen goede ondersteuning is voor sporters tenzij je voetballer, tenniser of wielrenner bent. In héél leuven 1 gym waar je deftig kan trainen en daar moet je dan nog "pro" zijn om binnen te mogen?

De gyms die ik in leuven al heb gezien zijn gewoon dikke bullshit en als er dan mensen daar gaan trainen zullen ze nooit de stap maken naar "hardcore"trainen, want me dumbbells tot 25 kilo en enkel een smith en amper gewichten om daar aan te hangen maak je die stap niet, al zou je dat wel willen. We zitten altijd te klagen dat onze sport te weinig aandacht krijgt maar maatregelen als deze werken dat toch alleen maar in de hand?
Als ik wil trainen om in de TOEKOMST aan wedstrijden mee te doen zou ik niet welkom zijn dus... en dat vind ik gewoon heel erg dom klinken als je een sport wilt promoten...

Ik zou dan soort systeem uitwerken dat "topsporters" op bepaalde uren binnemogen en op andere uren "het plebs" ook, mits ze weten wat ze doen en indien het teveel succes zou hebben gereserveerd hebben. Niks mis met zo'n regeling toch?

Maar goed, zal in house of pain gaan trainen dan alsk op kot ga :). Ziet er zeer vet uit en heb het eventuele prijsverschil er wel voorover om in zo'n plek te kunnen trainen.
Tja, die zaal is dan ook niet gemaakt op de sport te promoten he.
In eerste instantie is die voor studenten met topsportstatuut. Zonder die zaal is de kans vrij groot dat ze dat statuut na een jaar kwijt zijn. Krachtsporters hebben ze er waarschijnlijk gewoon bij toegelaten omdat die toch maar zelden voorkomen en nergens anders terecht kunnen (mss wel als powerlifter maar zeker niet als gewichtheffer).

Normaal gezien moet je toch gewoon die 120kg squatten en 100kg benchen om binnen te mogen, niet?

Ik heb een kaart om binnen te mogen in het sportkot en ik kan niet 100kg benchen. Ik moest tonen wat ik kon en dan was het goed. Maar er zitten vooral atletiekers eigelijk.

Ik heb een kaart om binnen te mogen in het sportkot en ik kan niet 100kg benchen. Ik moest tonen wat ik kon en dan was het goed. Maar er zitten vooral atletiekers eigelijk.

In de powerzaal bedoel je dan? Niet de gewone plaats waar iedereen in mag? Heb je een topsportstatuut?

Ja maar voor gewichtheffers is het vanzelfsprekend dat jullie minder sterk zijn in de powerlifts he. Voor gewichtheffers gelden andere criteria, ze moeten gewoon bewijzen dat ze daadwerkelijk gewichtheffen doen lijkt me.

ik ga zaterdag trainen in gym HOP in hever... voor mensen die interesse hebben om mee te gaan zien, kan nog wel volk in de auto meenemen...

In de powerzaal bedoel je dan? Niet de gewone plaats waar iedereen in mag? Heb je een topsportstatuut?

Ja in de powerzaal, ik heb inderdaad een topsportstatuut maar daar heeft niemand naar gevraagd dus heeft er niet veel mee te maken.

Ja maar voor gewichtheffers is het vanzelfsprekend dat jullie minder sterk zijn in de powerlifts he. Voor gewichtheffers gelden andere criteria, ze moeten gewoon bewijzen dat ze daadwerkelijk gewichtheffen doen lijkt me.

Maar er zijn er nog andere die die stats ook niet halen, die geen gewichtheffen doen hoor.

ik ga zaterdag trainen in gym HOP in hever... voor mensen die interesse hebben om mee te gaan zien, kan nog wel volk in de auto meenemen...
Euhm, trainen? Zaterdag is het daar BK bench press dus ik weet niet of je dan kan trainen?
Maar als je toch komt, ik wil gerust een lift terug naar het station van mechelen :D ik geraak immers niet terug ;)

Maar er zijn er nog andere die die stats ook niet halen, die geen gewichtheffen doen hoor.

Ja dat heb ik ook al gehoord maar die hebben mss topsportstatuut. Dan hoef je die criteria ook niet te hebben. Of er zit een fout in hun systeem ;)
Maakt niet uit, zolang ik er maar binnen mag op de dagen dat ik niet in the HOP wil gaan trainen :D

Euhm, trainen? Zaterdag is het daar BK bench press dus ik weet niet of je dan kan trainen?
Maar als je toch komt, ik wil gerust een lift terug naar het station van mechelen :D ik geraak immers niet terug ;)

f*ck...

dan zal het voor andere keer zijn... sorry dude :)

Terug
Naar boven