AndroidHealthClinic

goede sportschool in Leuven?

Esperantisto

Freaky Bodybuilder
Waardering
26
Kan iemand me een goede sportschool in Leuven aanbevelen?

Met dien verstande: dat er goed begeleid wordt als iemand als volslagen beginner aan krachttraining wil beginnen en er niet alleen maar met apparaten wordt gewerkt, maar dat er genoeg aandacht is voor losse gewichtoefeningen.

De persoon in kwestie heeft veel lichamelijke klachten waaronder bekkeninstabiliteit: dus.. beetje gammel. Toch zou het super zijn als ze IETS aan KT zou kunnen gaan doen.

Pleeez?

weer een nieuwe pen vriendin?

• Topic Starter Topic Starter
Niemand op het hele forum die in Leuven traint?

The Basement of Fitness centrum Heverlee.

of bij het sportkot in de fitniss van de univ:p
zou vr haar best voldoende zijn

Heb het doorgegeven van de 'Basement'. De fitness van een uni is meestal alleen open voor studenten of medewerkers. En voorzover mij bekend is ze geen medewerker (en zeker geen studente).

Kreeg ook te horen dat ze al bijna overal was geweest, maar dat motivatie ook een punt is. Wat ook veroorzaakt wordt door de lichamelijke ongemakken, omdat ze zich zo vaak geblesseerd heeft ivm haar bekken instabiliteit en de whiplash waar ze ook al mee sukkelt.

ik train ook in de omgeving leuven. De basement is behoorlijk bekent.
Ik vermoed dat het een vrouw is die wilt gaan trainen dus heeft ze waarschijnlijk geen boodschap aan 50kg dumbbells en dergelijke.
Ik zelf train in all-fit in wilsele, op 20 min van leuven. Ben er zelf behoorlijk tevreden over. Niet teveel idiote regels zoals dat je je eigen drank niet mag meebrengen ed. Hun materiaal is behoorlijk nieuw( ze zijn maar een jaar of 5 open).
Wat de begeleiding betreft kan ik niet zoveel helpen. Toen ik er zelf begon waren er andere instructeurs als nu...
Verder heb je ook nog sportopolis aan de vaart in leuven.
Daar ben ik begonnen met trainen, ik deed daar toen body-pump :p gecombineerd met gewone fitness . Die begeleiding in de body-pump was wel zeer goed. Ik was een beginner en ze staken toch genoeg tijd in mij om de moeilijkere oef zoals squat en deadlift onder de knie te krijgen.
Misschien kan je eens wat centra opbellen, er zijn er zeker al een stuk of 5 in leuven zelf. Sportplaza, sportopolis, fitness van de univ, the basement, life style fitness,...

@esperantiso: is ze knap :p

off topic @ suicide sid: Train jij in de basement? Als ik volgend jaar op kot ga ben ik wel geinteresseerd om daar te gaan trainen maar dan zou ik wel willen weten of het daar de moeite is

Laatst bewerkt:
Ik train in de basement is daar wel oké, vrij sociaal volk dat daar komt dus goeie sfeer. Ik kwam van Fitness centrum Heverlee, daar ging ik eigenlijk liever.

Ik heb daar al eigenlijk aan vrij veel mensen gevraagd of ze toevallig op dbb zitten, ma nog niemand gevonden :( (ofwel schamen ze zich da ze lid zijn :D)

Het gaat er niet zo zeer om dat ze dumbbells tot 60 kg hebben, zelfs ik zal daar nooit aan geraken maar
- dat de begeleiding er top is en ze je niet alleen maar apparaten laten doen en ook niet laten aanmodderen met technisch moeilijker oefeningen zoals DL zoals ze dat bij mij hebben gedaan. 'k Dacht dat ik de DL onder de knie had, tot ik te horen kreeg van mijn vriend dat die beslist niet goed was.. er is nooit ook maar iets over gezegd!!!
- de sfeer er niet agressief macho/a is en je niet het laatste gelikte trainingsoutfitje aan moet hebben en je denkt in een achterbuurt verzeild geraakt te zijn

Gewoon : gezellig, sociaal maar ajb geen wellness toestanden

all-fit is wel gezellig, geen extreem grote kerels, geen mensen met te grote bek die zich met alles komen moeien,... aanrader dus

off topic @ suicide sid: tot hoever gaan de halters in The Basement? :p

Ik weet niet, alleszins boven de 50kg. Ik gebruik nog maar dumbbells to 38kg:o

The Basement vind ik persoonlijk geen aanrader en de begeleiding is er MINIEM... Aanrader = Sportopolis aan de Vaart, heb er stage gelopen, zeer vriendelijke en goede begeleiders...

Heverlee is het enige 'hardcore' centrum in het leuvense voor zover ik weet :)
Voor die begeleiding ja... zit je nergens goed denk ik :D
De eigenaar van die in Heverlee heeft zelf ook wedstrijden gedaan vroeger maar of hij daarom over blessures veel weet ?

Basement is ook een goeie gym maar is een beetje klein en als je niet overdag kan gaan is het daar savonds nog al wel eens koppenlopen geblazen :p

@ gallius: boeit niet of ze knap is.. ze had me hulp gevraagd om af te vallen en als je mij kent, snap je dat ik met zachte drang haar richting dumbbells en halters wil duwen. Normaal begeleid ik hands-on, maar dat doe ik dan in mijn eigen woonplaats of op een doenbare afstand.
Basement is dus iets te hardcore begrijp ik.
All-in klinkt goed, maar over begeleiding kan je niet zoveel zeggen?
Sportopolis klinkt ook redelijk qua begeleiding.

Als ik terugdenk aan toen ik zelf begon, dan was het aanmodderen met een schema van 3x15 op toestellen en voor de rest werd je aan je lot overgelaten. Zonde want anders had ik dus al 18 jaar trainingservaring gehad, ipv slechts 4 jaar. Vandaar dat begeleiding zo essentieel is. Zeker en vast als er van alles 'rammelt' .

mja, ik denk als je echt goede begeleiding wilt je een privé trainer moet nemen.
In all-fit loopt altijd wel iemand rond aan wie je een vraag kan stellen als je een bepaalde oefening niet kent, maar ik denk als er teen en tander 'rammelt', je misschien best een kinesist raadpleegt

Moen zei:
Heverlee is het enige 'hardcore' centrum in het leuvense voor zover ik weet :)
Voor die begeleiding ja... zit je nergens goed denk ik :D
De eigenaar van die in Heverlee heeft zelf ook wedstrijden gedaan vroeger maar of hij daarom over blessures veel weet ?

in aarschot is er ook nog een hardcore centrum vol beesten

Als je begeleiding wilt, dan moet je idd naar een privé trainer op zoek. In the basement en in heverlee krijg je een aangepast schema, mag je oneindig veel uitleg en demo's vragen over de oefeningen and that's it. Kvraag me af wat je nog meer wil...

Terug
Naar boven