AndroidHealthClinic

goede sportschool in Leuven?

• Topic Starter Topic Starter
Een update.. het ziet er naar uit dat het niet door zal gaan met dat trainen. De persoon in kwestie heeft het al vaak geprobeerd maar kreeg steeds het 'lid op de neus' maw zodra ze wat enthousiaster werd, kreeg ze weer last van blessures en was ze dus voor een aantal weken uitgeschakeld.
Heb dat zelf ook al snel met de schouders, waar de RSI me steeds parten speelt.
Als je dan nagaat dat zij bekken instabiliteit heeft, een whiplash en ook nog eens snel haar enkels verzwikt, dan kan je je voorstellen dat de motivatie dan een stuk minder wordt.
Vooralsnog blijft ze doen wat ze nu doet, nl. vrij lichte gewichten gebruiken in een warmtecabine. Dankzij de warmte en het lichte gewicht is ze tot nog toe blessurevrij gebleven en heeft ze nog aardige resultaten behaald ook qua vetverlies (icm een dieet). Dus ja, geen kwestie van persoonlijke onwil, maar een onwillig lijf en angst om opnieuw geblesseerd te raken.

Sportopolis:rocknana: :clap: :D Ik train daar :o Maar kvind het daar goed. De meeste begeleiders (voor mij,op 1 na) zijn daar tof en doen echt hun best om u een perfect schema op maat te geven,als het om fitness gaat. Haal zelf wel aan dat je dumbbells wil gebruiken,zodat ze het je uitleggen.
Als je op een gegeven moment vindt dat je andere oefeningen wil doen,zonder daar de fitnessmedewerkers te "storen" in het opleiden van een nieuweling,kan je ook altijd bij die zware mannen terecht. De meesten onder hen zijn vriendelijk en leggen het je graag uit. Sommigen blijven bij je staan,moest je verkeerde bewegingen maken of een te zwaar gewicht heffen. Zo heb je er natuurlijk ook weer een occasionele trainingspartner bij,hé...
Ik heb bijvoorbeeld zo'n trainingspartner. Hij doet zijn oefeningen echt tot (bijna) in detail goed en loopt dus zelden een blessure op. Hij helpt ook graag andere mensen,die het eigenlijk niet goed doen. De meeste mensen bekijken hem dan zo van: waar moeit gij u mee??? => Hij doet het ook alleen maar om je te helpen en dus ook blessures (directe of geleidelijke) tegen te gaan. Je ziet de mensen dan constant lichtere gewichten nemen,na zijn uitleg,tot hun groot ongenoegen. Ofwel lopen ze daarna weg... Stank voor dank is dat. Er zijn er maar weinigen (waaronder ikzelf) die naar hem luisteren en gewoon doen wat hij zegt. Hij is nu geen expert,maar hij weet er wel degelijk genoeg van!
Ik ben nu over mijn trainingspartner bezig,maar er zijn er genoeg die zoals hem (goed,dus) trainen en ongeveer evenveel ervaring hebben.

Al bij al,ik heb al veel kameraden gemaakt enzo,dus... :thumb: Er worden ook spinning en aerobic lessen gegeven. (indien er interesse is) Regelmatig vind je ook een instructeur bij de Power Plates...

It's just a suggestion,maar elke keer dat ik daar kom (3-4x/week),zie ik mensen die zich inschrijven om te komen fitnessen. Dat gebeurt niet voor niets,hé...:scratch:

Grtz;)

• Topic Starter Topic Starter
Geeft niet, het komt uit een goed hart! 'k Zal het doorgeven en miss gaat het ooit eens wat beter met haar qua fysiek en zal ze toch eens de stap weer opnieuw wagen!

niet zo ver van Leuven is Marfac gym in Herentals.

Daar is het redelijk hardcore, maar de trainer is ook perfect bekwaam om speciale schema's voor iedereen te maken.

de fitness van de universiteit (net buiten de ring naast voetbalveld en delhaize) daar kun je goed trainen. goede begeleiders, en ook voldoende losse gewichten (tenminste tot 30kg dan wel) maar goed ik heb daar altijd met plezier getraind in ieder geval.

hey shutterspeed, heb je het over de fitniss die gebouwd is over de weg naar de piste? want daar gaan de dumbbells maar tot 22..
nu hebk al wel is gehoord dat er daar nog ergens anders een soort gym is, maar dan voor het meer serieuzere werk
weet jij daar iets van?

Terug
Naar boven