MuscleMeat

Reactive Training Systems

Bezoekers in dit topic

Waarom zou je 1 spier trainen? En kan dat wel?
En als je dan iemand zij anatomie kent. Hoe kan je dan bepalen wat optimaal is?
Wat is dan de techniek waarbij die persoon geen blessures krijgt? Is zo'n techniek er wel?

Ja, ik ook.
Maakt geen verschil uit wat mijn betoog betreft. ;)

Dat is misschien wat jij wil.
Wil ik dat ook?
Ik wil misschien zoveel mogelijk gewicht boven mijn hoofd kunnen steken. En dat lukt beter als ik achterover ga leunen en meer borst gebruik. Er bestaan zelfs competities waarbij dit een onderdeel is waarbij je gescoord wordt op het hoogste gewicht dat je tijdens 1 van je 3 pogingen getild hebt.
Is jouw techniek dan nog steeds de beste?

Welke techniekfoutjes? En wat moet ie dan aanpassen als ie wel nog kniepijn heeft als ie zijn huidige techniek blijft gebruiken? Wie gaat dat bepalen en hoe weet die persoon dat dan?

Ik kan je zeker vragen wat een goeie coach is. Maar die heeft ie al. Ik kan geen betere bedenken dan degene die hij nu heeft. Echt, als je Mike T. Als coach hebt ...
En ik denk dat Mike T. het met mij eens is wat die techniek betreft. ;)

Heb je log ff doorgelezen ga vooral zo door met trainen en intressant doen. Overal pijntjes enzo. Ik weet genoeg
 
Goede discussie in deze. Waarheid ligt in het midden. Hele slechte techniek maar ook goede kan de blessure gevoeligheid verhogen of iig de kans erop substantieel vergroten over de langere termijn. In mijn geval is het volume in combinatie met 40kg op je Squat gooien in 6 maanden wat het begin van knieën problemen gaf en daarna nog wat foute keuzes en de laatste 3 wedstrijden flink gepusht. Nu was ook de periode die ik voor ogen had om het te fixen maar het gaat me natuurlijk weer niet snel genoeg. Ik had de hoop een quick fix te vinden maar moet het volume voor langere tijd onder controle houden en de pijn tot max 4 laten oplopen.

Gewicht 90kg

RTS Week 6 Day 2
Deadlifts
3x140kg
3x160kg
3x170kg
3x160kg

En toen vond ik het genoeg. Knieën waren een 4 vandaag en dit heeft het in ieder geval niet erger gemaakt. Het voelde na zo een lange tijd wel redelijk zwaar.

Close grip bench press
10x50kg @6
10x52,5kg @7
5x10x60kg @8-8.5

Flink wat volume en had nog iets zwaarder gekunnen als het moest maar zat redelijk goed met mijn RPE.

Moest eigenlijk Nog lunges maar dit leek me niet zo slim omdat ik morgen voorzichtig wat setjes van 10 reps wil squaten. Normaal zou er een dag rust tussen zitten maar heb dit weekend geen tijd voor een training en maandag was ik nog te moe.
 
Als dit je limiet van pijn is dan ga je toch nog heel wat van je kracht kunnen behouden hoor. Triples met 170kg zijn niet mis.
 
Als dit je limiet van pijn is dan ga je toch nog heel wat van je kracht kunnen behouden hoor. Triples met 170kg zijn niet mis.
Ooh die kracht blijft sowieso wel behouden, deze Deadlifts gaven ook geen pijn, die 4 was al sinds s ochtends maar ik dacht doe eens slim en hou me gewoon eens in. Nu opgestaan zonder knie pijn maar dadelijk in de auto zal het wel weer richting de 4 gaan. Vandaag weer single work dus dan verwacht ik morgen wel wat meer gevoeligheid.

Edit: Op dit moment nog steeds geen last van de knieën, wel zeurt mijn linkeronderrug en oblique
 
Laatst bewerkt:
Ooh die kracht blijft sowieso wel behouden, deze Deadlifts gaven ook geen pijn, die 4 was al sinds s ochtends maar ik dacht doe eens slim en hou me gewoon eens in. Nu opgestaan zonder knie pijn maar dadelijk in de auto zal het wel weer richting de 4 gaan. Vandaag weer single work dus dan verwacht ik morgen wel wat meer gevoeligheid.

Edit: Op dit moment nog steeds geen last van de knieën, wel zeurt mijn linkeronderrug en oblique
Nog beter, als dit geen extra pijn opleverde.

Die linker onderrug kan best wel komen doordat je wat weinig heb gedaan qua squat en DL de laatste tijd.
Niet te zot doen met er weer in te komen en dat komt wel in orde.
 
Nog beter, als dit geen extra pijn opleverde.

Die linker onderrug kan best wel komen doordat je wat weinig heb gedaan qua squat en DL de laatste tijd.
Niet te zot doen met er weer in te komen en dat komt wel in orde.
Zal wel weggaan hopelijk.

RTS Week 6 Day 3
Split Squats
7x10xbw

Bijna volledig pijnloos maar voelde het daarna soms wel

Touch and go bench press
1x105kg @8.5
-12% 11x3x~80%
11x3x90kg

Lekker veel setjes doen, beetje Sheiko tijden. Had achteraf nog iets zwaarder gekunnen maar had wat last van mijn ellebogen en heb geen dag rust wat ik normaal wel heb.

Besloten close grip incline morgen te doen omdat ik er 0,0 zin in had. Dat wordt morgen wel even flink doorknallen maarja.
 
11 setjes? Dat kan tellen.
Dat was een shit ton aan volume ja! Nu voel ik het wel in mijn schouder en ellebogen, dus misschien wel slim dat ik die incline even laat voor wat het is.
 
Mja, ik ben daar altijd beducht voor, van die grote sprongen in volume.
Mij bekomt dat vaak niet goed. (vooral last van de pezen)
 
Gewicht 89,5kg

RTS Week 6 Day 4
6 cm deficit snatch grip deadlift
10x80kg @6
10x90kg @7
5x10x95kg @8

Niet te zwaar gegaan en wel een lekkere oefening.

2 board bench press
3x92,5kg @7
3x97,5kg @8
3x102,5kg @9
3x95kg @9

4 dagen op rij benchen en ik ben gefrituurd. nu twee dagen rust en dat is zeer welkom.

Moest nog cable rows maar ga denk ik morgen nog GPP doen.
 
Na een weekend NK kijken, coachen en junkfood eten ben ik dood en 90,5kg... veel goede lifters gezien en humbled door een paar vieze lifts en totalen.

RTS Week 7 Day 1
Squats
8x60kg
8x80kg
8x90kg
8x100kg
3x120kg
3x130kg
3x140kg
3x130kg

Wat setjes met 8 gedaan die geheel pijnvrij waren en daardoor durven pushen naar 140kg en die waren ook pijnloos. Zeer tevreden met hoe de knieën voelen, in het dagelijks leven voel ik ze nu vaker niet dan wel en pijn komt niet boven de 3 dus dat is mooi. Wel benieuwd of dat morgen nog zo is.

RAW comp bench press
5x1x102,5kg @8

Voelde super easy en allemaal @8 dus niet ontevreden hiermee maar mijn extra kilo zal daarbij wel geholpen hebben.

Dumbbell bench press
9x22kg
9x24kg
4x9x26kg

Gingen ook makkelijk maar vooral even qua techniek wennen.

Weer een beetje op niveau gesquat en bench ging ook lekker dus voel de motivatie weer stijgen! Zin om eindelijk weer eens 170kg te laten vliegen.
 
Goed dat je knieën nog heel zijn na dit weekend.
Het is nog erger, vanmorgen nog steeds pijnvrij en ik heb gisteren toch wel wat meer gepusht. Vandaag 3x180kg deadliften, dus ben benieuwd hoe ze morgen voelen. Heb dan ;s avonds om 6 uur consult met barbell medicine over wat ik nu heb en hoe ik het beste dit kan rehaben. Kost wat geld, maar denk dat het wel slim is dat iemand met verstand er naar kijkt, mogelijk dat er nog wat anders naar voren komt.

I
 
Fijn dat je knieen de goede kant op gaan. Nou niet te hard van stapel lopen he
 
herkenbaar. heb nu twee weken last van mijn elleboog in zo'n mate dat ik er niet fatsoenlijk mee kan trainen en ben er al helemaal klaar mee :o
 
Fijn dat je knieen de goede kant op gaan. Nou niet te hard van stapel lopen he
Haha ja, ik merk dat dat nog moeilijk is, maar gisteren heb ik in ieder geval nog niet te hard gepusht en op donderdag doe ik ipv front squats split squats omdat dit minder belastend is, maar ik wel wat bloed door de spier pomp.

Plan van aanpak is nu elke week +5kg erop te gooien bij de squat en dl en dan zal het allemaal wel goed gaan.
 
herkenbaar. heb nu twee weken last van mijn elleboog in zo'n mate dat ik er niet fatsoenlijk mee kan trainen en ben er al helemaal klaar mee :o
Haha herkenbaar hé! Het ergste is dat die nu ook al twee weekjes zeurt na al dat bench geweld. Ik merk dat het echt mijn humeur kan beïnvloeden en ik gewoon een hele week chagrijnig ben als ik mijn geliefde squats en deadlifts niet kan uitvoeren:roflol:
 
Back
Naar boven